PDA

View Full Version : God Lørdag

LN-REF
11-12-2021, 04:16
God morgen fra Langevåg, måtte opp veldig tidleg i dag for å reise til Afrika

Allerførst en veldig treig Finne fra Vigra til Flesland, for 2-3 veker siden brukte denne 55 min på strekninga og da tok vi av mot sørvest og landa mot sør!

Så etterkvart videre med KLM til Amsterdam kor man møter på 30-40 kollegaer til som skal med samme B773 fly til Accra i Ghana

Vel framme der blir det ei natt på hotel før man i morgen søndag forflytter seg videre til Takoradi

Someone
11-12-2021, 07:17
God morgen fra Hvalstad. Foreløpig ikke gjort annet enn å få i meg en espressokopp. Eneste plan for dagen er å få kommet oss ut i snøen. Og ikke umulig noen vil teste skøytene nede på isen her. Ha en fin dag

Concorde98
11-12-2021, 07:47
God morgen fra Deltabyen Lillestrøm! Kvernet kaffe i koppen og planene i dag er handling og indretjeneste, før man utpå ettermiddagen flyr til Sola en tur. Forhåpentligvis kansellerer ikke SAS igjen som på tirsdag. Bare tre turer til i år til diamant status og det bør gå! Etter planen er det tur til TRD neste lørdag og da er det i boks! :) Ha en fin fin lørdag!

bamseh
11-12-2021, 08:32
God morgen fra Deltabyen Lillestrøm! Kvernet kaffe i koppen og planene i dag er handling og indretjeneste, før man utpå ettermiddagen flyr til Sola en tur. Forhåpentligvis kansellerer ikke SAS igjen som på tirsdag. Bare tre turer til i år til diamant status og det bør gå! Etter planen er det tur til TRD neste lørdag og da er det i boks! :) Ha en fin fin lørdag!
God morgen fra TWR på Sola!
Fasiten så langt viser en Shell-kaffe kl 06 etterfulgt av lokaltraktet kaffe "on location"...

CAVOK og minusgrader i dag, før det vel blir høst igjen i morra... :(

OJB
11-12-2021, 10:33
God formiddag fra Tananger,

En god frokost er unnagjort , nå er det tid for den faste dugnadsjobben med flinke elever fra flymekanikerlinjen på Sola i DC-6ern vår i museet. Det jobbes godt hver lørdag med interiøret og idag skal resten av frakter lining tas ned før vi starter med isolering av hele kabinen. Deretter ny lining utpå nyåret.
Ha en fin lørdag.

SK384
11-12-2021, 10:40
God morgen fra Kongsberg. Ble heldigvis utskrevet fra Riksen i går. Deilig å komme hjem og sove i egen seng
Blir nok en rolig dag her i dag. Mulig at jeg baker litt julekaker. Vi får se.

Concorde98
11-12-2021, 10:41
God morgen fra TWR på Sola!
Fasiten så langt viser en Shell-kaffe kl 06 etterfulgt av lokaltraktet kaffe "on location"...

CAVOK og minusgrader i dag, før det vel blir høst igjen i morra... :(

God formiddag! Takk for værrapport!

Ruby
11-12-2021, 10:55
God morgen fra Stavanger hvor en ikke klarte å sette beina i dørken før 10. Fortsatt grisekaldt her så en varmer seg med en nydelig kopp Matcha latte. Om litt settes kursen mot SVG hvor WF står for etappen til BGO. Opphavet står for neste etappe til Håkonshella hvor årets julebord for guttaboys skal finne sted.
Ha en glitters lørdag! :)

LN-MOW
11-12-2021, 12:14
G’morgen .. mørkt og vått ute. Vi er helt i utkanten av stormen som herjer i midtvesten og får nok litt torden og sterk vind før godværet er tilbake. Blir over 20 grader i dag ihvertfall …

Helgen nærmer seg. Men først skal man bidra til at både arbeidsgiver og oppdragsgiver holder hodet over vannet. Og til det trengs det kaffe. Mye kaffe. Kan slikt skrives av på skatten, tro?

runem
11-12-2021, 12:32
God kveld fra Bangkok, ankom i går med KLM, var ei natt på karantenehotell og ventet på svar på koronatest, heldigvis var både store og små Negative, så vi slapp ut fra hotellet.

FQTV
11-12-2021, 13:31
Mornings fra tidssone hvor klokken er 0630-ish.

4 timer fra landing til jeg var på hotellet, hvor av 1time var for å komme seg ut av flyet. En time i immigration kø.
Taxi sviktet med sitt fravær så uber ble løsningen.
Skikkelig drittvær så resten av kvelden ble på rommet og kurering av litt jetlag og lite søvn på flyet.
Derav tidlig opp i dag. Nå amerikansk hotellfrokost.

God helg.

FQTV

Twin Otter
11-12-2021, 14:07
God lørdag fra Sandnes. Gårsdagens test viste seg heldigvis å være negativ. Litt som forventet egentlig siden man valgte å iføre seg munnbind på en konsert vi senere kunne lese om i avisen. Selv om man aldri kan være helt sikker med munnbind heller?

Så med negativ test kunne man besøke barbereren i Øvre Holmegate som planlagt for juleklippen. Hadde nok blitt litt salty om den avtalen hadde gått i vasken.

Nå blir det å ta livet med ro frem til man etter planen skal på et lite julebord i kveld. Ha en fin en.

Fnate
11-12-2021, 14:15
God dag fra Lillestrøm. Lugn og fin morgen her før det bærer inn til Sandvika for å plukke opp en juletradisjon som desverre ble covid kansellert i fjor.

Men det er å pakke rimovaen proppfull av godt drikke. Sjekke inn på Thon Hotell Oslofjord, så shoppe litt på senteret og til slutt har vi booket bord for super julemiddag på Egon. Så øl og kortspill på rommet.

Det blir ikke bedre enn denne tradisjonen her altså

Ha en fin en!

LN-MOW
11-12-2021, 14:35
'Super' og 'Egon' i samme setning? Makan!

Fnate
11-12-2021, 15:18

De har øl i 0.7 liter glass!

LN-MOW
11-12-2021, 15:23
De har øl i 0.7 liter glass!

Formildende omstendighet, men likevel ... Egon er for meg definisjonen på middelmådighet. Og da er jeg snill.

Fnate
11-12-2021, 15:30
Formildende omstendighet, men likevel ... Egon er for meg definisjonen på middelmådighet. Og da er jeg snill.

Da høres det ut som en perfekt match for oss :)

WF789
11-12-2021, 16:22
Hadde Elefanten visst at det var dispensecola du serverte ham ville han blåst colaen tilbake over hele deg.

SudCaravelle
11-12-2021, 16:29
DER!! - satt man seg ned foran peisen med en iskald Tuborg Julebryg. Tremmelig hangover etter gårsdagens vellykkede gutte-julebord. Her har det gått i ett og jeg brukte nøyaktig tre timer på å spa frem hagemøbler og grill for vinterlagring. Dumt å vente til desember når man bor i temmelig snø-tett område.

GeirP
11-12-2021, 17:04
Men det er å pakke rimovaen proppfull av godt drikke.

Hadde Elefanten visst at det var dispensecola du serverte ham ville han blåst colaen tilbake over hele deg.

Regner med at "godt drikke" i Rimovaen var ekte flaskecola til Elefanten;)

Fnate
11-12-2021, 17:05
Regner med at "godt drikke" i Rimovaen var ekte flaskecola til Elefanten;)

Bokser med Cola men det var heldigvis innafor

Martin
11-12-2021, 17:59
Elefanten har da ikke vært fremmed for dispenserbrus før? Pepsi, til og med :drunk:

https://fnate.blogg.no/1311697967_svipptur_p_museum_i_l.html

Ellers god ettermiddag herifra. Vært en rolig dag, annet enn en tur på butikken.

Ha en god en :)

Henshaw
11-12-2021, 21:12

Trasket forbi Egon i Sandvika i dag, de delte ut gratis kaffe, så min eneste erfaring med de er 100% positiv. Kan absolutt anbefale folk å gå forbi de

livinspeed
11-12-2021, 21:49
Trasket forbi Egon i Sandvika i dag, de delte ut gratis kaffe, så min eneste erfaring med de er 100% positiv. Kan absolutt anbefale folk å gå forbi de

Alle virker å ha et negativt inntrykk av Egon, for meg byr det på OK mat på jobbreise med medfølgende EB - what's not to like?

Ryker jo nærmest på en gratis europarunde om jeg tar middagen der den måneden jeg er borte i Q1 neste år, det er jo helt supert om man ikke er så glad i de andre asiatiske EB-alternativene i storbyen:cool:

Someone
12-12-2021, 02:39
Alle virker å ha et negativt inntrykk av Egon, for meg byr det på OK mat på jobbreise med medfølgende EB - what's not to like?

Ryker jo nærmest på en gratis europarunde om jeg tar middagen der den måneden jeg er borte i Q1 neste år, det er jo helt supert om man ikke er så glad i de andre asiatiske EB-alternativene i storbyen:cool:

Problemet med Egon er at det er relativt dyrt for noe som er ganske dårlig. Sånn sett er Maccern «ærligere»