PDA

View Full Version : God fredag

Someone
03-12-2021, 08:02
Heeeeiiiiihe-hepp fra hjemmekontoret. Første Teamsmøte med Asia er alt gjennomført, med dertil kopp espresso. Men rekker litt påfyll før neste møte. En julelunsj ligger på programmet, så blir en kort arbeidsdag. Dessuten bærer det inn til Oslo for julebord med gutta i kveld. Får gurgle litt på spriten for å være på den sikre siden. Ha en fin dag

FQTV
03-12-2021, 08:49
Mornings fra 6968-området.

Ukens siste morgentur er gjort.
Oppholdets nest siste tur er gjort.
I dag blir det varmebasseng og øvelser som minner om trim for eldre i gruppen 90+ [emoji849]

Snart helg, og godt er det.

FQTV

SudCaravelle
03-12-2021, 10:43
Hei fra bortekontoret. Her blir det dessverre fint lite hjemmekontor da det er god plass her og lite myke puter under armene. Kunne godt tenke meg hjemmepresset kaffe og knitrende peis nå med knakende 12 minus i skogkanten.

Gjorde en super jobbe med barna (med all ydmykhet) og de ble levert med det de trengte av tennis-effekter osv. Jentene skulle sove over hos venninner viste det seg, så det blir guttekveld med junior som blir sushi og Smokey & The Bandit.

OJB
03-12-2021, 11:06
God formiddag fra Forus,
Her borte i sørvest har vi lett snøvær til en forandring. Regner med at det er kortvarig som vanlig . Vinterdekk ble installert på den ene bilen (diesel drift) i går ettermiddag så det er ingen problem å ta seg fram.
En grei fredag på jobben , dagens situasjon er preget at en del tar hjemmekontor , antagelig en kombinasjon av Omikron og eller snøvær!
Må antagelig ta en runde med "kosten" når jeg kommer hjem.
Ha en fortreffelig fredag og god helg.

Henshaw
03-12-2021, 11:30
Morn fra Kolsås. Merker at hjemmekontor for min del kun er kjekt når jeg kan ta det når det passer meg i stedet for at det er påkrevd.
Nuvel, fint og kaldt vær, snøen ligger fortsatt ute og det skal komme et lite påfyll i løpet av natten også.
Strømregningen går på avtalegiro så prøver å la være å se hvor mye som forsvinner ut.

Fellowship
03-12-2021, 11:39
God fredag fra hjemmekontor 0970
Hoster og veter på svar for HelseNorge, samtidig som jeg leser oppdaterte mailer om smittevern og hva vi har lov til, og hva vi ikke kan gjøre,

og alle de gledesstundene som jeg vet mange har gledet seg til å leeeenge, men som det nå virkelig spøker for. Vask henda, bruk munnbind og hold avstand, det hjelper ingen å si at man er drittlei av dette, hvis vi skal klare å stanse pandemien.

Fint vær i dag, og det er snø på bakken, og på et bilde i kalenderen

LN-MOW
03-12-2021, 13:50
Hei og hopp .. her i vestsørøst går livet som normalt. Belegget på lokalsykehuset er rekordlavt, vi får håpe det holder seg slik. Det tar vel slutt når de går tomme for greske bokstaver.

Behagelig morgentemperatur, så kaffe og forum nytes på terrassen. Juletre er anskaffet (til nesten dobbel pris av fjoråret) og skal nok pyntes etterhvert. Litt løv må også gjetes og brennes.

Helgen er godt igang .. ha en forsatt god en enten den er påbegynt eller ikke.

SK384
03-12-2021, 15:05
God ettermiddag fra Kongsberg.

Lett snøvær her i dag og ellers grått og trist vær egentlig. Dagen har gått med til å være taxi (ubetalt) for ungene, litt julegavehandling samt å lage en læringsvideo til studentene. Formen har vært bra i dag også og i grunnen ganske god hele uken. Nå er det litt klesbretting som skal gjøres kombinert med sjakk på TV.

Fnate
03-12-2021, 16:21
God ettermiddag fra Lillestrøm. Her bærer det snart inn til julebordvorspiel. Har stresset litt med å lage underholdningspresentasjon i dag. Pluss at jeg har forsøkt å få tak i Ving for å avbestille opphavet sin langtur tll Tenerife i januar. Telefon var bare å glemme, men fikk veldig bra hjelp på Facebook.

Nå blir det Elefanten sitt ansvar å frakte elger og diverse ned på Sydentur til Parque Santiago 3. Blir vemodig å reise ned dit for første gang uten at moderen og Fungerende sitter og venter på trappa når vi kommer. Men men, vi får satse på 2023 at alt er bedre igjen.

Ikke nok med det... jeg har vært sinnssyk nok til også å faktisk bestille en USA tur i dag. Avreise etter Påske. Det var ganske god valgmulighet på seter, for å si det sånn

Ha en fin en

B747-8
03-12-2021, 18:11
God morgen fra Los Angeles, Ca!
Det er litt varmere her en hos LN-MOW, jeg tror det er ca. 80 F.

Det var ikke noe internett på AA flyet.
Det var rart å komme til USA etter så lang tid. Men, alle hadde masker, og jeg kunne ikke se noen uten maske.

En viktig melding til Elefanten: Laxen sier at Elefanten er sterkt savnet og ønsker at han kommer veldig snart. Laxen sier at hvis Elefanten tar på seg 5 masker, en for munn og nese og en for øynene og en bak O.S.V. så dør han ikke av Omikron. Jeg kan ikke stå ansvarlig for dette, jeg bare formidler info.

Nå må jeg spise frokost og komme meg i butikker.
Ha en fantastisk dag :)

LN-MOW
03-12-2021, 18:53
22C er mer enn nok for meg. :)

https://uploads.tapatalk-cdn.com/20211203/857f4e5a6357e2c7a3e320f3fff4bd81.jpg

Martin
03-12-2021, 19:02
Maska bak på elefanten er mest for å beskytte alle rundt.

God ettermiddag. Man kom seg gjennom denne uka også.

Ha en god en :)

B747-8
03-12-2021, 21:15
Da er jeg kommet i Costco :)

https://uploads.tapatalk-cdn.com/20211203/1b3248892bf0f1f92917063f699b3b80.jpg

Og den første Costco åpner i Skandinavia august 2022 :)

LN-MOW
03-12-2021, 21:33
Og den første Costco åpner i Skandinavia august 2022 :)

Taby, ved Stockholm. Blir langt å harryhandle, da .... ;)

Twin Otter
03-12-2021, 21:54
Hva slags forhandler er Costco?

Gooood fredags kveld fra Sandnes. Endelig helg! Og oppladning til en kort arbeidsuke neste uke. Årets "til Twin Otter fra Julenissen" kom tidlig i år da det etter jobb ble å kjøre innom kjøpesenteret å plukke opp en brand new smarttelefon designet i Cupertino, CA. Så nå får "åttern" hvile for de som forstår sjargongen.

Og så har det snødd i hele dag. Det er "jo jysla kjekt" (for de som forstår dialekten) for oss som liker å måke snø.

Martin
03-12-2021, 22:02
Hva slags forhandler er Costco?

Som Coop Obs, bare større/mer stæsj.
Mener det var på en sånn butikk jeg så kister en gang. Den varianten du selv ikke får være med å bestille når du trenger en.

Så nå får "åttern" hvile for de som forstår sjargongen.

Hmm. Har selv en tre år gammel åtter som har lyst til å bli byttet ut.
Ulempen med at jeg fikk den på jobben, er at de visstnok vil ha den tilbake når de gir meg ny, og det tenkte jeg å vente med til jeg var tilbake på bortekontoret. Tror jeg begynte å tenkte på det i mai en gang. På den annen side, ettr tre år er det "nesten" ikke noen "egenandel" for å bare beholde den.

Får se an tallene fra Hamar i morgen først. Da får jeg råd til både ny telefon, og den gamle i tillegg.

Martin
03-12-2021, 22:05
Taby, ved Stockholm. Blir langt å harryhandle, da .... ;)

Kortere til Stockholm enn til LAX.

Twin Otter
03-12-2021, 22:08
Som Coop Obs,

Aha. Må kanskje vurdere en tur til Stockholm når alt dette er over da? Eventuelt en ny tur til Cupertino og de?

Min åtter holdt i omtrentlig 3,5 år den. Men greit med noe nytt. Nå får jeg ikke lov å mase om ny laptop på en stund sier finansministeren.

B747-8
03-12-2021, 22:26
Jeg klarer ikke å bestemme meg for hvem jeg skal kjøpe. Det er en jeg skal gi i gave.

https://uploads.tapatalk-cdn.com/20211203/d99572945a022908888645d2e2ac09a0.jpg

B747-8
03-12-2021, 22:35
Kortere til Stockholm enn til LAX.

Helt riktig, det er mye kortere til Stockholm med fly.

LN-MOW
03-12-2021, 22:50
Ganske dyr medlemsavgift, så ikke spesielt økonomisk med mindre du handler der fast. Du går der for å kjøpe matvarer og husholdningsgjenstander i bulk. I tillegg har de en del rimelige klær. Selv med 2x32 kilo bagasje er det vanskelig å rettferdiggjøre årsavgiften. ;)

B747-8
04-12-2021, 03:02
Ganske dyr medlemsavgift, så ikke spesielt økonomisk med mindre du handler der fast. Du går der for å kjøpe matvarer og husholdningsgjenstander i bulk. I tillegg har de en del rimelige klær. Selv med 2x32 kilo bagasje er det vanskelig å rettferdiggjøre årsavgiften. ;)

Ja, jeg har et kort der. Så det stemmer som du sier.
Men det er moro å se hvor mye amerikanere bruker den. De er der minst en gang i uka. Og det er alltid mye folk der, så det er en veldig populær butikk i United States.

dc-8-63
04-12-2021, 15:04

Dyr medlemsavgift ? Hos oss har den de siste aarene vaert omtrent 0.- ja i utgangspunktet koster det 120.00 i familie pakke, men med % payback naermer det seg 0.-

LN-MOW
04-12-2021, 15:06
Dyr medlemsavgift ? Hos oss har den de siste aarene vaert omtrent 0.- ja i utgangspunktet koster det 120.00 i familie pakke, men med % payback naermer det seg 0.-

Ja, vi ligger også deromkring. Men for en som kun er innom sporadisk, er nok Walmart mer økonomisk. ;)

Fnate
04-12-2021, 17:21
En viktig melding til Elefanten: Laxen sier at Elefanten er sterkt savnet og ønsker at han kommer veldig snart. Laxen sier at hvis Elefanten tar på seg 5 masker, en for munn og nese og en for øynene og en bak O.S.V. så dør han ikke av Omikron. Jeg kan ikke stå ansvarlig for dette, jeg bare formidler info.

Så bra du kom frem til slutt. Også med AA da. Heldiggris!!!

Skal videresende rådet ditt til Elefanten. Får ikke fatt i han i dag, da han er hos Bestemor og spiser sjokoladeboksen han fikk som Golden Hello i nye jobben.

WF789
04-12-2021, 17:56
Nå blir det Elefanten sitt ansvar å frakte elger og diverse ned på Sydentur til Parque Santiago 3. Blir vemodig å reise ned dit for første gang uten at moderen og Fungerende sitter og venter på trappa når vi kommer. Men men, vi får satse på 2023 at alt er bedre igjen.

Du får si til Elefanten at han er velkommen til å treffes for en cola en dag, er der nede fra 7.-30. januar. Los Christianos for min del, men er jevnlig innom et par restauranter i ditt strøk.

dc-8-63
05-12-2021, 02:29
Som Coop Obs, bare større/mer stæsj.
Mener det var på en sånn butikk jeg så kister en gang. Den varianten du selv ikke får være med å bestille når du trenger en.

Ulempen med at jeg fikk den på jobben, er at de visstnok vil ha den tilbake når de gir meg ny, og det tenkte jeg å vente med til jeg var tilbake på bortekontoret. Tror jeg begynte å tenkte på det i mai en gang. På den annen side, ettr tre år er det "nesten" ikke noen "egenandel" for å bare beholde den.

Får se an tallene fra Hamar i morgen først. Da får jeg råd til både ny telefon, og den gamle i tillegg.

Paa rett spor Martin, men det var i utgangspunktet SmartClub i Norge (som ble kjoept av Coop) SmartClub hadde tydelig et meget naert samarbeide med Costco, vi saa «Kirkland Brand» paa SmartClub i Norge og Kirkland er Costco’s inhouse Brand (ja det kommer fra Kirkland ved Lake Washington her i Seattle).

Costco ble startet her i Seattle og har ennaa hovedkontor her, men den ene av de to bak Costco er en Franskmann og Costco er bygget over Carrefour i Frankrike (og i grunn over hele verden).

En liten side note - Costco er verdens stoerste innkjøpere av Vin og har et vin utvalg som overgaar Vin Monopolet - mye snadder - selv TOS ville nok faa vann (vin) i munn.

For sakte dra oss tilbake i Flyprat Forum kassa - saa var den ene av de to som startet Costco dypt involvert i aa starte Air France sin Paris - Seattle ruta!.

Ser ikke helt Walmart vs Costco - det er to vidt forskjellige konsepter og har nok forskjellige kunde grupper - naar det er sagt kjoeper ikke vi noe dagligvarer hos noen av dem.

B747-8
06-12-2021, 04:09
Paa rett spor Martin, men det var i utgangspunktet SmartClub i Norge (som ble kjoept av Coop) SmartClub hadde tydelig et meget naert samarbeide med Costco, vi saa «Kirkland Brand» paa SmartClub i Norge og Kirkland er Costco’s inhouse Brand (ja det kommer fra Kirkland ved Lake Washington her i Seattle).

Costco ble startet her i Seattle og har ennaa hovedkontor her, men den ene av de to bak Costco er en Franskmann og Costco er bygget over Carrefour i Frankrike (og i grunn over hele verden).

En liten side note - Costco er verdens stoerste innkjøpere av Vin og har et vin utvalg som overgaar Vin Monopolet - mye snadder - selv TOS ville nok faa vann (vin) i munn.

For sakte dra oss tilbake i Flyprat Forum kassa - saa var den ene av de to som startet Costco dypt involvert i aa starte Air France sin Paris - Seattle ruta!.

Ser ikke helt Walmart vs Costco - det er to vidt forskjellige konsepter og har nok forskjellige kunde grupper - naar det er sagt kjoeper ikke vi noe dagligvarer hos noen av dem.

Ja, det stemmer dc-8-63. Men SmartClub hadde bare 1/5 del (eller 1/3) av utvalget til Costco.
Vi handlet mye i SmartClub på Slependen (ved Ikea) det første året. Og så handlet vi på SmartClub i Råde. Mot slutten av SmartClub var det tomt for noen Kirkland varer og da spurte jeg om de kom til å det inn igjen og han sa at det var bestilt. Ingen ting kom, og jeg spurte en måned senere om de kom til å få inn mer, og jeg fikk ja. ca. 3-5 måneder senere ble SmartClub historie.

Jeg viste at Costco ble startet i Seattle. Men, det andre viste jeg ikke. Takk for info!