PDA

View Full Version : SAS Plus ULTRA


Fnate
03-11-2021, 17:05
Noen som lurer på hva SAS Plus ULTRA er?

Helt ny klasse som for første gang leveres av Bongos Tryllereiser. Klassen kan kun leveres på ruter med CRJ900.

I dag skulle vi til Århus, der Bongos skulle i møter. Strengt tatt skulle vi på møte i deilige Lystrup, men vi fløy til Århus og nå venter vi på å fly ut igjen av Billund. Det har vi strengt tatt ventet på en god stund. SELV om de serverte kake på møtet. Men det går altså ikke så mange fly fra Billund en tidlig Novemberdag i 2021.

Uansett... vi skulle fly hit med selveste bolaget. I dag tidlig.

Flight: SK 1927

Vi hadde egentlig en Covid strategi i høst på å kun booke ting i siste liten, men etter å ha svidd over 11k på en t/r til Paris droppet vi den. Nå skulle vi booke tidlig isteden. Men det måtte være SK1927.

Vi sjekket priser og Eco lå i bygda ca 1800,-. Plus ca 3000,-. Så vi booket Eco.

Og det er her magien skjer. På CRJ900 kan man da lage et Plus ULTRA og samtidig spare penger.

Vi booket economy for 1800,- (ish).
Så booket vi frokost, som er den samme som i Plus, for 85,-

https://uploads.tapatalk-cdn.com/20211103/1b9c18aa8c98edf0ee63339b8c015a75.jpg

I går sjekket vi så forumet for beste sete på CRJ900. 17D/F. Check.

https://uploads.tapatalk-cdn.com/20211103/c9e8bebd64f7901058e92028fb8f5849.jpg

Så kjøpte vi "ekstra sete" for kl 199.

https://uploads.tapatalk-cdn.com/20211103/699f6deae0030a7e51f61049362effb8.jpg

Resultatet er rett og slett en reiseopplevelse som er umulig å oppnå med SAS PLUS, og det for nesten 1000,- kroner mindre penger.

Nå skal banden videre til Manchester. Via Frankfurt.

Fnate
03-11-2021, 17:07
Men sånn kjapt:

Om dere drømmer om en Renault Megane... drøm om noe annet

https://uploads.tapatalk-cdn.com/20211103/a0fdd31378fd7448bdd2c7e9879a74e0.jpg

Og ikke nok med det. Billund Airport ser nesten ut som en oppsamlingsplass for fly. Det er veldig mye rart her.

https://uploads.tapatalk-cdn.com/20211103/b23edc33bd7dbe9da21cbf838bada15d.jpg

https://uploads.tapatalk-cdn.com/20211103/cc84419b45f0152e5c7fa46d0f2e965e.jpg

Noen med peiling?

view
03-11-2021, 22:57
Genialt!

Og ja, rad 17 på CRJen er beste plassen i huset, med Plus Ultra blir det uslåelig.

Concorde98
06-11-2021, 08:14
Høres fint ut! Skal selv fly Cityjet i dag og i morgen. Tiden passet best og toseter er flott for par på tur!
Vi valgte SAS Plus i fronten. Det gir mindre plass enn den festplassen du hadde selvfølgelig! :) En ting jeg velger foran i Crj900 er venstre siden stort sett. For meg som liker å ta bilder er vinduer plassert bedre i forhold til seter på venstre side enn høyre. Etter hva jeg synes å huske. :)
Dessuten er det svært rolig under take off der foran, nesten litt DC9 følelse med motorene bak! Raskt ut foran er det også. Men, prismessig slår jo ditt SAS Plus Ultra sete, hehe, vanlig SAS Plus selvfølgelig.
Takker for fin rapport!

JELSC
16-03-2022, 09:20
Men sånn kjapt:

Om dere drømmer om en Renault Megane... drøm om noe annet

https://uploads.tapatalk-cdn.com/20211103/a0fdd31378fd7448bdd2c7e9879a74e0.jpg

Og ikke nok med det. Billund Airport ser nesten ut som en oppsamlingsplass for fly. Det er veldig mye rart her.

https://uploads.tapatalk-cdn.com/20211103/b23edc33bd7dbe9da21cbf838bada15d.jpg

https://uploads.tapatalk-cdn.com/20211103/cc84419b45f0152e5c7fa46d0f2e965e.jpg

Noen med peiling?
Flyene på den anden side af banen tilhører stort set alle sammen NAC - de venter på nye lejere. (ATR og CRJ)

Den gamle 737 i Ukraine farver venter på en hugger. Den gamler MD80 blev købt af Danish Air Transport som Spare Part fly - bliver nu scrapped.

Flyene på det andet billede er DAT MD83, der nu er solgt til Iran som spare part fly (den helt røde) de to E195 fløj før Great Dane. (deres tidligere direktør er nu kaptajn for SAS link)

Fnate
16-03-2022, 09:45
Flyene på den anden side af banen tilhører stort set alle sammen NAC - de venter på nye lejere. (ATR og CRJ)

Den gamle 737 i Ukraine farver venter på en hugger. Den gamler MD80 blev købt af Danish Air Transport som Spare Part fly - bliver nu scrapped.

Flyene på det andet billede er DAT MD83, der nu er solgt til Iran som spare part fly (den helt røde) de to E195 fløj før Great Dane. (deres tidligere direktør er nu kaptajn for SAS link)

Takk. Her var ganske mye miks av det hele altså.