PDA

View Full Version : God lørdag!

Henshaw
30-10-2021, 06:48
Morn fra Kolsås, hvor noen gledet seg så mye til helgen at den ble startet 5:30 i dag. Kjenner jeg gleder meg til vintertid i morgen altså.
Kona har både skallebank og sår hals så blir en tur på Fornebu i formiddag for å ta en pinne i hals og nese.

Først tror jeg at jeg skal finne kaffe!

SK384
30-10-2021, 06:56
God morgen fra Rikshospitalet. Også her starter dagen tidlig ved at nattevakten kom innom 0630 for å ta diverse målinger. Formen kjennes fin ut etter gårsdagens sjau, så om blodprøvene også er positive så får jeg forhåpentligvis dra hjemover dag. Da blir det togtur enten med 73 materiell fra Go Ahead eller type 75 fra Vy.

Someone
30-10-2021, 07:29
God morgen fra Hvalstad. Siden eldstemann ikke er hjemme og kan "bråke" om morgenen så holdt minstemann seg i søvn til godt over 7. Nå er både pad og espressomaskin fyrt opp, men siste bit biscotti forsvant nettopp. Siden vi får besøk skal det lages vaffler, og det må finnes ut av hva jeg skal bruke den svarte klumpen med trøffel på i kveld. Kanskje en løpetur gir et svar? Ha en fin dag

FQTV
30-10-2021, 07:57
God morgen fra havet.

Verden klarer å få folk på månen men internett i havet er vanskelig. Var uten nett i 12timer i går og alt kokte ned til en restart av en switch. Hurra for teknologien.

Så dagen i dag blir å få alt opp å gå igjen. Helpdesk er purret ut.

God helg.

FQTV

Concorde98
30-10-2021, 08:49
God morgen fra Lillestrøm! :)
Her er det nykvernet kaffe i Lufthansa koppen og deretter er det handling og indretjeneste, før opphavet kommer på besøk i kveld. Ingen flyturer denne helga, men neste lørdag er det Stockholm!
Ha en fin lørdag! :)

Hypern
30-10-2021, 10:00
God morgen fra Rikshospitalet. Også her starter dagen tidlig ved at nattevakten kom innom 0630 for å ta diverse målinger. Formen kjennes fin ut etter gårsdagens sjau, så om blodprøvene også er positive så får jeg forhåpentligvis dra hjemover dag. Da blir det togtur enten med 73 materiell fra Go Ahead eller type 75 fra Vy.

Er vel som oftest standard NEWS målinger man tar om vedkommende bare var innom en kort tur; blodtrykk, temperatur, puls, respirasjon og SpO2. Så tror ikke det var noe fancy målinger vedkommende tok, men likevel viktig informasjon for de som går rundt med hvite frakker.

Jaja god lørdag fra Oslo - forkjølelsen kjennes jo bedre ut og det er viktig. Min pinne opp i nesa ble tatt på onsdag og den var negativ heldigvis så er nok en standard forkjølelse jeg har pådratt meg. Får vel kanskje rydde litt i heimen og kanskje dra å handle en tur? Er ikke lenger så tett i nesa og hoste gjør jeg ikke, så det får vel gå.

SK384
30-10-2021, 10:13
Er vel som oftest standard NEWS målinger man tar om vedkommende bare var innom en kort tur; blodtrykk, temperatur, puls, respirasjon og SpO2. Så tror ikke det var noe fancy målinger vedkommende tok, men likevel viktig informasjon for de som går rundt med hvite frakker.

Ja det stemmer nok det. Det er akkurat de tingene de måler, og som du sier det gir nok nyttig info. Når jeg lå inne her i to uker ble dette tatt hver eneste morgen, som oftest gørr tidlig. Det er sikkert gode grunner for at de gjør dette så,tidlig, men som pasient er det ikke like moro å bli vekket så tidlig for disse målingene.

TriStar
30-10-2021, 10:32
God formiddag fra Granada. Første dagen med gråvær og noen regndråper, så da passer det fint med en kjøredag. Dagens etappe går til Torrevieja for å besøke en kompis som stiller med leilighet for oss i noen dager. Artig kveld på byen i går, flere var allerede i gang med Halloween feiringen. Hadde fantastisk jamon de bellota og annen tapas på det som må være byens mest populære bar. Lange køer hele kvelden, men vi fikk kjapt plass ved bardisken på Bodegas Castaneda. Det var en opplevelse i seg selv å følge med på betjeningen på begge sider av bardisken, høyt tempo og høyt lydnivå. Ha en aldeles strålende helg[emoji3]https://uploads.tapatalk-cdn.com/20211030/0124f10fe4bcb4c1c1170d6ccabef4f5.jpg

Eirik
30-10-2021, 10:43
God formiddag fra Haugesund, første fridag på lenge, Hurraaa :) Lang, fin frokost nå, så får vi satse på at Solskjær får snudd skuta senere i dag, 0-5 sist og sparken- eller ikke har unektelig hengt litt klamt over dagene i etterkant.

Twin Otter
30-10-2021, 10:59
God lørdag fra Costa Blanca. Som Tristar kan jeg også melde om gråvær og regn i luften. Spørs om det ikke blir en innedag på hytta. Gamlingene reiser hjem til Norge i kveld så da får jeg og fruen hytta for oss selv noen dager før vi også reiser hjemover. Ha en fin en!

SudCaravelle
30-10-2021, 11:20
Guten tag fra Der Kollen. Lederhosen og resten av styret ar klargjort og jeg manner meg opp til Oktoberfesten. Jeg ha overstyrt Dragen litt i kulissene så det kommer noe godt ut av dagen. Fikk vippet opp rommet på The Hub til suiten i 16nde etasje og fått et såkalt VIP bord i teltet med mat fra Strøm Larsen osv. nå gleder jeg meg nesten.

Ungene skal ikke i mere enn to allehelgens-fester i morgen hver så det blir nok en fin dagen derpå..

Fnate
30-10-2021, 13:54
God lørdag fra London. Hit har vi reist for å hente nerde-bobler som vi først fikk sendt til Manchester før de ble fraktet til Paddington og vi plukket dem opp i går.

https://uploads.tapatalk-cdn.com/20211030/cd5f994328fb045990d5dd091b4798ae.jpg

Nå skal de pakkes godt i kofferter og taes med hjem i morgen.

Men først Burger & Lobster og shopping!

Ha en fjong dag

Hypern
30-10-2021, 15:08
Guten tag fra Der Kollen. Lederhosen og resten av styret ar klargjort og jeg manner meg opp til Oktoberfesten. Jeg ha overstyrt Dragen litt i kulissene så det kommer noe godt ut av dagen. Fikk vippet opp rommet på The Hub til suiten i 16nde etasje og fått et såkalt VIP bord i teltet med mat fra Strøm Larsen osv. nå gleder jeg meg nesten.

Ungene skal ikke i mere enn to allehelgens-fester i morgen hver så det blir nok en fin dagen derpå..

Gled deg! Den maten fra Strøm Larsen de serverer er ganske god faktisk og er selvsagt skreddersydd for en lang kveld med øl innabords. Det kan hjelpe litt på dagen derpå formen.

SudCaravelle
30-10-2021, 16:03
Gled deg! Den maten fra Strøm Larsen de serverer er ganske god faktisk og er selvsagt skreddersydd for en lang kveld med øl innabords. Det kan hjelpe litt på dagen derpå formen.

Spennende.. dro på en massiv bacon-frokost, stor lunch på Baltazar og nå Totenflak og bobler som sikringskost. Tenker å holde ut hel til vintertiden smeller inn. Suiten er forøvrig på tvers - pokker ta Stordalen.

50407

storg
30-10-2021, 18:16
God aften fra Torshov. Her er man tilbake etter en liten tur til det største landet i verden: Utlandet. Eller Strømstad som enkelte svensker kaller det. Rart hvor gøy det kan være å krysse grensen , selv for en liten svipptur. Skulle ikke handle noe, men usikker på om Mastercard er enig i at det ikke ble handling.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Fnate
30-10-2021, 22:32
God aften fra Torshov. Her er man tilbake etter en liten tur til det største landet i verden: Utlandet. Eller Strømstad som enkelte svensker kaller det. Rart hvor gøy det kan være å krysse grensen , selv for en liten svipptur. Skulle ikke handle noe, men usikker på om Mastercard er enig i at det ikke ble handling.

Maaaaaakan. Er det der du har vært. Var på nippet til å melde og spørre.

storg
30-10-2021, 22:50
Maaaaaakan. Er det der du har vært. Var på nippet til å melde og spørre.

Yupp. Veldig eksotisk. Men de har Cola i mengder, så det gikk bra.

Sent from my iPhone using Tapatalk

livinspeed
30-10-2021, 22:57
God kveld fra et rom på et hotell i Oslo. Uke én av fire på disse få utmålte kvadratene er snart over, så får vi se om man er like fornøyd i slutten av uke 3. Fikk avlagt Oslo Motorshow et besøk siden man allerede var i byen, uten at det var noen stor høydare bortsett fra alle kostymene på toget "hjem" og han på den ene ledige 3-seteren som nektet høylytt å ha noen sittende selv på det ytterste setet.

Ellers vurderes et besøk på teknisk museum i morgen siden man ikke har vært der på nærmere 25 år, men det undres om en mann i 30-årene kan ramle inn der alene uten at det er mistenksomt?

Ha en fin lørdag kveld der du er uansett, utkledd eller ei!