View Full Version : Fredagsposten?
SudCaravelle
22-10-2021, 08:26
God morgen fra bortekontoret.. Litt uggen etter en forsiktig feiring i går som startet med Champis og endte med å sovne i sofaen med litt spanske druer.
Blir sabla godt med helg nå og ser ut som det blir et nydelig tur-vær i morgen.
Har alle tatt langhelg og sover lenge i dag, snart halv ni og her er man førsteman ut.
God morgen, og det er fredag. Skal som vanlig tastes litt kode og slikt, før man turer sydover til Sandefjord. Satser på at ettermiddagstrafikken er slik som morgentrafikken har vært.
EDIT: Slått på målstreken av Sud
God morgen fra køya. Ligger her og skriker etter kaffe, men ingen kommer med det.
Hjemmekontor i dag. Dekkskift. Møte med regnskapsfører. Rett og slett diverse ymse.
Ha en stilig fredag
Sent fra min SM-G955F via Tapatalk
Hei og hå fra gjemmekontoret.
Siste innsats før helgen, og etter en litt *"spontan" booking i går, skal deler av den tilbringes i en B7, på steder hvor sånne ikke går daglig. Det betyr bruk av vekkerklokke på en lørdag, som kan bli spennende.
Ha en god en :)
God morgen fra kontoret. Ble bil for tog i dag, og fredag er tydeligvis dagen for hjemmekontor da da man tidvis kunne ligge i "fartsgrensa pluss moms" på E18 i dag. Etterpå bærer det til skogs, hvor det blir fyr på peisen, noe godt i glasset og en tiur som skal tilbredes. Ha en fin dag
Morn fra Bergen.
Tok "poeng regnskapet" i går og fant ut at eg mangler noen tusen poeng til Diamant. Booket kjapt en tur til Kiev i Plus i håp om å klare det. Har eg regnet rett så vil eg ende på 89.2’ etter Kiev. Så nærmt, men allikavel så fjernt (?)
Perioden min er over neste helg.
Ja ja, god helg.
FQTV
GOD MORGEN fra Athen!
Flighten over med SWISS fra Zürich-ATH gikk smooth i går. Tross noe forsinkelse med flighten fra OSL(grunnet holding) var det ingen problem å nå connection i ZRH. Denne flyplassen er egentlig ganske grei å finne frem på.
Valgt C-class også til ZRH-ATH og var positivt overrasket over SWISS! Maten var svært velsmakende og service langt mer varm og personlig enn de raske, supereffektive og glatte kollegene i Lufthansa.
Innsjekk og Border Control gikk smidig; ble inspirert av en medpassasjer til Toronto forrige måned og lagt alle nødvendige reisedokumenter i en stiv og gjennomsiktig plastmappe som kontrolløren lett kan bla seg igjennom. Oversiktlig og greit! Smatt igjennom alle steder!
Nå noen dager her i Athen! I dag er det meldt 23´C...det skal jeg takle;)
Twin Otter
22-10-2021, 09:29
Det er ikke bare syvsovere her altså. Her har man vært oppe siden klokka seks. Men det er fortsatt noen timer igjen før jeg kan ta helg. Men det blir nok digg kjenner jeg meg selv. Vurderer enn tur til slakter'n for å se om jeg finner noe bra vi kan ha til middag i morgen.
Valgt C-class også til ZRH-ATH og var positivt overrasket over SWISS! Maten var svært velsmakende og service langt mer varm og personlig enn de raske, supereffektive og glatte kollegene i Lufthansa.
Hørtes ut som en behagelig tur! Stilig at noen fortsatt kan å gjøre C-klasse intra-europeisk så bra.
God, litt rufsete, morgen fra hjemmekontoret… Litt preget av en 4-timers middag på Fjord i går. Men hektisk formiddag på Teams får hodet til å begynne å funke igjen. Ettermiddagen må nok brukes til noen bookinger, da turen går til Malaga søndag morgen. Foreløpig er det kun flybillettene som er i boks. Ha en bedre planlagt helg[emoji3]
God morgen fra køya. Ligger her og skriker etter kaffe, men ingen kommer med det.
Hos oss hadde du fått; «skrikekurer» (bare la ungen ligge å skrike for å «lære» de at de ikke alltid får oppmerksomhet) og liknende er tabu hos oss :)
Tok "poeng regnskapet" i går og fant ut at eg mangler noen tusen poeng til Diamant. Booket kjapt en tur til Kiev i Plus i håp om å klare det. Har eg regnet rett så vil eg ende på 89.2’ etter Kiev. Så nærmt, men allikavel så fjernt (?)
Kansellerer du Kiev turen og tar en T/R BGO-GDN på fredag i Plus via OSL og CPH begge veier, så burde du ha Diamant i boks. Da får du 3125*4 statuspoeng hver vei, med andre ord 24k+ statuspoeng. Det burde holde lenge skulle en tro?
God formiddag fra Bergen. Skulle egentlig en tur på kontoret i dag, men så lå det is og litt snø utenfor, og da ble det ikke helt ideelt å ratte rundt på sommerdekk, så da ble det gjemmekontor på meg i stedet for. Greit det på en fredag.
Kansellerer du Kiev turen og tar en T/R BGO-GDN på fredag i Plus via OSL og CPH begge veier, så burde du ha Diamant i boks. Da får du 3125*4 statuspoeng hver vei, med andre ord 24k+ statuspoeng.
Eg har glemt *4 kampanjen.
Eg skal ha 5300 statuspoeng på Kiev turen. Blir jo rikelig da med *4
Takk for påminnelsen.
God formiddag fra Kongsberg.
Fin dag her i dag med sol og rundt 10 grader. Nå skal jeg straks ut i finværet og ta min daglige gåtur. Turen er fremdeles ikke så lange (1-1,5 km), men det er uansett godt å røre litt på seg og få seg litt frisk luft.
God ettermiddag fra Forus,
En grei fredag for en gang skyld uten maraton avslutning på dagen. Det ble litt tid til å planlegge resten av året med jobb- og fritidreiser.
I går kveld hadde jeg en studie av mine tidligere jobbreiser gjennom flere tiår i mine loggbøker som den gang var mer omfatttende i beskrivelse enn det de er idag. Hentet frem hvordan det så ut fra siste halvdel på nittitallet når jeg dagpendlet til BGO. Det var den gang vi fikk frokost i døra ved ombordstigning og kaffe underveis inklusive morgendikt som ble lest og tatt vare på.
Ha en fortsatt fin fredag og god helg.
Hau hau. Snart helg. Som om jeg vil merke noen forskjell ..
Sommertemperaturene er tilbake etter en liten pause. Fint her på terrassen nå. I dag blir det nok (endelig) litt bilvask, og gresset skal klippes for siste (?) gang denne sesongen.
Morsomt med Glimt i går. Alltid hyggelig når Jose får en på tygga. Men regner med at Roma er litt mer skjerpet i returkampen. Roma fløy forøvrig en MAX til Bodø, så fikk vi med litt flyrelatert også .. ;)
Tidlig på morran her i Florida, sitter på en Denny’s og gumler frokost og pimper kaffe.
Køntri musikk på høytaler systemet. Lite folk og en liten regnskur mellom solstrålene.
Har en liten båt charter 10:30 og tar fri på eftan med noe pils.
Slett ikke en dårlig måte å surre bort alderdommen.
Da er det endelig helg. Et par sjefsbongoturer booket. Om ikke en av dem går i dass underveis blir jeg overrasket.
Men nå... øl
Twin Otter
22-10-2021, 16:49
Hentet frem hvordan det så ut fra siste halvdel på nittitallet når jeg dagpendlet til BGO.
Widerøe var aktive på Stavanger-Bergen på den tiden også?
Morsomt med Glimt i går. Alltid hyggelig når Jose får en på tygga. Men regner med at Roma er litt mer skjerpet i returkampen. Roma fløy forøvrig en MAX til Bodø, så fikk vi med litt flyrelatert også .. ;)
Ja det var utrolig artig med Glimt i går. Jeg la også merke til at de kom med en MAX til kampen. Stemningen på returenflighten til Roma må ha vært ganske laber tenker jeg. Mourinho fikk spørsmål etter kampen i går om de kom til å stille med toppet lag i returkampen. Svaret var kort og presist: YES.
Concorde98
22-10-2021, 18:58
God kveld fra Lillestrøm.
Da var det helg ja! Jeg var syk noen dager i slutten av uka, snufsete og gruggen i halsen. En Covid19 test ga heldigvis negativt resultat. Det er bra!
Ingen reiseplaner denne helga eller neste i hvertfall, kun slappe av hjemme. Derimot i november og desember tar det seg opp. Det blir Larvik tur for å bestille hvordan kjøkkenet i ferieleiligheten skal bli, det er jo veldig lenge til, men tilvalg begynner nå.
Dessuten ble det booket turer med SAS. Det er 4* kampanje og når turene er gjennomført er vi Diamant medlemmer.
Dog, jeg er ikke så glad egentlig. Måten SAS har behandlet sine ansatte på er dårlig synes jeg. Så på en måte har jeg dårlig samvittighet for å støtte SAS. På den annen side, de som jobber i lufta er jeg glad for å støtte. Så litt mixed feelings der...
Vel vel, det var rapporten herfra.
God helg! :)
SudCaravelle
22-10-2021, 19:47
Tidlig på morran her i Florida, sitter på en Denny’s og gumler frokost og pimper kaffe.
Køntri musikk på høytaler systemet. Lite folk og en liten regnskur mellom solstrålene.
Har en liten båt charter 10:30 og tar fri på eftan med noe pils.
Slett ikke en dårlig måte å surre bort alderdommen.
Det høres så ufattelig riktig ut på alle måter. Kos deg.
Takk..Joda, du hører aldri klager fra denne kanten.
Man har havnet på den late gren etter 47 år med mye jobbing på land, på vann og i lufta.
Det smaker godt å slappe av og man er heldig at det ikker for mange eks koner som må forsørges for at man hoppet på yngre flyvertinner i sin tid, bokstavelig talt. :(
(Det er en slags yrkesnevrose blant kåte middelaldrene mannlige flygere, vi er primitive må vite)
Nåja, videre god lørdag.:old