View Full Version : United med EWR-BGO sommeren 2022
Twin Otter
14-10-2021, 14:08
Foreløpig kun basert på en tweet fra Jason Rabinowitz. (@airlineflyer).
Men i følge den skal UA starte opp EWR-BGO til sommeren.
https://twitter.com/AirlineFlyer/status/1448619604713037838
Dette så jeg ikke komme.
Dessuten må noen i markedsavdelingen borti Chicago ha tatt feil av det svenske og norske flagget, da det ikke er annonsert noen ruter til ARN?
Twin Otter
14-10-2021, 14:12
Dette så jeg ikke komme.
Dessuten må noen i markedsavdelingen borti Chicago ha tatt feil av det svenske og norske flagget, da det ikke er annonsert noen ruter til ARN?
Kanskje det var en slags finte?
Dersom det stemmer tror jeg ruteplanleggerne i UA har gjort en genistrek. Her kan det godt mulig bli god trafikk begge veier.
Bekreftet her
https://www.united.com/en-us/new-routes
Jeg finner billetter ute. 3x ukentlig ser det ut som. 757-200
UA270 EWR-BGO 20:40-10:05+1
UA271 BGO-EWR 11:55-14:25
Jeg finner billetter ute. 3x ukentlig ser det ut som. 757-200
UA270 EWR-BGO 20:40-10:05+1
UA271 BGO-EWR 11:55-14:25
Fine rutetider, særlig østover. Hvordan blir det med feed med de små grønne, sett i lys av hurra-billettprisene til Hawaii for noen år siden?
Jøss, det var spennende og overraskende. Jeg så ikke den komme. Det er vel første gang at et amerikansk selskap smeller til med en transatlantisk rute fra Bergen.
Jøss, det var spennende og overraskende. Jeg så ikke den komme. Det er vel første gang at et amerikansk selskap smeller til med en transatlantisk rute fra Bergen.
PanAm fløy til Bergen.
Ok. Takk for oppklaring LN-MOW. Det var før min tid som flyinteressert. Husker SAS sine ruter fra BGO til JFK på 70 tallet, men PAN AM husker jeg ikke.
Sommeren tidlig på 70-tallet med noe litt mer spennende enn 757. 707-320 !!!
Scandinavien_Airlines
14-10-2021, 15:09
https://scontent.fbll2-1.fna.fbcdn.net/v/t1.6435-9/245216820_2065121873637648_3897862729138106369_n.j pg?_nc_cat=111&ccb=1-5&_nc_sid=825194&_nc_ohc=tUjsSxme-30AX-z6WT4&_nc_ht=scontent.fbll2-1.fna&oh=4862c6efb888e54b98b08ff61a5c3f9c&oe=618F6977
Dette billede siger alt
https://scontent.fbll2-1.fna.fbcdn.net/v/t1.6435-9/245216820_2065121873637648_3897862729138106369_n.j pg?_nc_cat=111&ccb=1-5&_nc_sid=825194&_nc_ohc=tUjsSxme-30AX-z6WT4&_nc_ht=scontent.fbll2-1.fna&oh=4862c6efb888e54b98b08ff61a5c3f9c&oe=618F6977
Dette billede siger alt
Helt sikkert, men hva da?
Scandinavien_Airlines
14-10-2021, 15:22
Helt sikkert, men hva da?
Over de resterende ruteåbninger der også er, Azoerne, Tenerife og Mallorca var nogle man slet ikke så komme. Bergen er også et chock men dog i mindre grad da amerikanere er vilde med Norge og alle fjeldene.
Over de resterende ruteåbninger der også er, Azoerne, Tenerife og Mallorca var nogle man slet ikke så komme. Bergen er også et chock men dog i mindre grad da amerikanere er vilde med Norge og alle fjeldene.
Jeg synes ikke det. Delta fløy for eksempel til Malaga i mange år, så er sikkert marked for det.
Sommeren tidlig på 70-tallet med noe litt mer spennende enn 757. 707-320 !!!
Jeg fant denne tråden fra 2009
https://forum.flyprat.no/showthread.php?t=42156
Ser ut til at PAN-AM fløy Montreal - Glasgow - Bergen tre ganger i uken med B707 samt tre ganger i uken Montreal - Glasgow - Oslo. Dette var i 1972. Ikke så rart at jeg ikke husker det, siden jeg 3 år den gangen.
;)
https://youtu.be/B5QCdThX06E
Sons of Norway medlemmer var hyppige gjester til Vestlandet på 60 og 70 tallet. Husker min far sa det var rask akselerasjon og climb ut av Flesland, med Jumbojeten, etter mellomlandingen på vei til København. Ser av loggboka det var en tur fra Minneapolis også. Full av nordmenn med hjemlengsel den gang🙂
Spennende rute,. De oensker kanskje aa komme en eventuell rute fra Norse Atlantic i forkjoepet, men jeg bare spekulerer ettersom alt er usikkert rundt oppstart der. UA er langt fra mitt favorittselskap, men alle ruter er velkomne. Mulig det blir feed fra SK og WF, saerlig fra Agder, Vestland og Rogaland.
Er vel også noen borti junaiten som har funnet ut at det er greit å sende turister rett inn i det fineste området i Norge
Er vel også noen borti junaiten som har funnet ut at det er greit å sende turister rett inn i det fineste området i Norge
De starter opp BGO ikke BOO ;-)
Er vel også noen borti junaiten som har funnet ut at det er greit å sende turister rett inn i det fineste området i Norge
Ja, det blir nok feed/videreforbindelser i begge retninger (i Norge og USA). SAS kan sikkert fly noen inn fra fra oevrige ruter om det fullt fra ARN/CPH/OSL.
Ja, det blir nok feed/videreforbindelser i begge retninger (i Norge og USA). SAS kan sikkert fly noen inn fra fra oevrige ruter om det fullt fra ARN/CPH/OSL.
SAS har tidligere visst null interesse for å feede United i Skandinavia og forholdet mellom de to har vært ganske dårlig
United mangler vel interline med Widerøe, men tipper dette kommer på plass nå
SAS har tidligere visst null interesse for å feede United i Skandinavia og forholdet mellom de to har vært ganske dårlig
United mangler vel interline med Widerøe, men tipper dette kommer på plass nåDe mangler neppe interline, for om du søker opp BGO-EWR alle dager, så kommer ruten via LHR med WF opp som et av de første alternativene.
Sent fra min SM-A530F via Tapatalk
De mangler neppe interline, for om du søker opp BGO-EWR alle dager, så kommer ruten via LHR med WF opp som et av de første alternativene.
Sent fra min SM-A530F via Tapatalk
Ikke nødvendigvis tilfelle, men kommer nok på plass i god tid.
Tipper samarbeid med widerøe er en av grunnene til at de valgte Bergen. Widerøe har gjort en god jobb med å bygge ut sitt nettverk fra Bgo, så er en god måte for Amerikanere å komme seg videre rundt i Norge. Så vil tiden vise om det er nok passasjerer til å holde på ruten
Speedbird
16-10-2021, 08:53
Veldig kjekt å få denne ruten tilbake. Fløy den sist da DY hadde 737Max på ruten, og for vår del var det veldig å fin måte å enten starte en ferie på (med en eller to overnattinger i "The big apple" før vi dro videre) eller ta en langhelg.
DY fløy jo til Stewart som jeg synes var en grei plass å komme til, men for transfer videre er nok United sin løsning nå "et par hakk bedre".
Noen som sitter på oversikt over hvilket belegg DY hadde på ruten da de fløy den?
Inntrykket mitt var bra, men etter dialog med andre kollegaer på flyplassen var det litt "bob bob" og overaskende få har tro på United vil være hos oss særlig lenge..
og overaskende få har tro på United vil være hos oss særlig lenge..
Det er vel en sommerrute fra mai til september. Så får vi se om de dukker opp igjen i 2023. Spennende opplegg syns jeg.
MountainDew
16-10-2021, 18:02
@Speedbird: Norwegian hadde godt belegg på sommeren, men når høsten og vinteren kom ble det i minste laget. Som sommerrute fungerer det nok fint for United.
Vi hadde ihvertfall en hyggelig tur Stewart - Bergen Februar 2018. (50 pax) :)
United har jo MAX, men foreløpig ingen i passende konfigurasjon. Men hvem vet? Kanskje om et par år ….
petter380
27-10-2021, 14:58
Fine rutetider og dager, bl.a. for langhelg;
BGO-EWR 146
EWR-BGO 357 (+1)
Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
Første maskin lander snart på BGO. N19141 som tar turen
Ruteåpningen dekkes forresten live på intstagram av Martin Langaas, på kontoen: Seafoodflyer
Video ligger ute på Flesland sin fb-siden: https://www.facebook.com/Bergen.Flesland
petter380
21-05-2022, 19:11
På første flyvning så står flyet på BGO til i morgen, kanskje jeg tar turen før det flyr tilbake søndag [emoji1] Ellers flyr det tilbake samme dag[emoji847]
Ifølge Bergensavisen inviterte Flesland en haug med spottere on site til å følge beggivenheten. Kult gjort av BGO, så kommer sikkert en del bilder etter hvert
Og en gammel Vanguard-kollega av meg var ombord.
https://uploads.tapatalk-cdn.com/20220522/366d9decbc828affeb64aef729a9dfde.jpg
Rundt 60 PAX på første tur i vesterled
petter380
25-05-2022, 21:12
Står fortsatt «Subject to government approval» på all digital reklame på BGO i dag, kanskje på tide å oppdatere - kan forstå at det kan medføre usikkerhet for enkelte. Alt ikke digitalt var oppdatert [emoji847] Ellers har de fikset seg inngang på Bergen Lounge for de bedre betalende (ikke Star Gold, det har LH til sammenligning).
Dagens returflyvning til EWR ble i dag kansellert :8: Noen som vet hva som skjedde?
N58101 som står på BGO. FR24 sier den er kansellert som UA271 i dag, og skal til EWR som UA3049 i morgen.
Dagens returflyvning til EWR ble i dag kansellert :8: Noen som vet hva som skjedde?
https://uploads.tapatalk-cdn.com/20220528/a6b8c9928e710c597ff3ec8f7507f78b.jpg
N58101 som står på BGO.
Det er en veldig gammel B757-224 Continental maskin nesten 29 år.
Jeg ser den står her fortsatt. Er problemet ingen 757 mekker på BGO kanskje?
Sent fra min SM-A530F via Tapatalk
Den skulle gått i morges. Tok litt lenger tid enn beregnet kanskje ...
Den skulle gått i morges. Tok litt lenger tid enn beregnet kanskje ...
I følge flightradar24 er den kansellert i morgen også, og er nå planlagt som UA2783 på tirsdag. Kanskje to UA 752 på BGO samtidig da, med litt flaks.
Endelig etter 8 dager på BGO kom flyet seg avgårde i dag.
UA2743 from Bergen to New York https://fr24.com/UAL2743/2c201abb
MountainDew
05-06-2022, 15:24
Med eller uten pax?
Med eller uten pax?
Uten. Posflight.
Gikk rett opp til 40k fot så var nok rimelig tom ja. :colgate:
Jeg knipset et bilde av den på BGO fredag kveld. Den ser litt sliten ut i lakken [emoji6]https://uploads.tapatalk-cdn.com/20220605/703525c897e7b43b682985a88be3fa3d.jpg
Sent fra min SM-N986B via Tapatalk
Scandinavien_Airlines
06-06-2022, 10:03
De har også lige åbnet EWR-PMI
https://airwaysmag.com/united-palma-de-mallorca/
Snart siste flight denne sesongen, noen som vet hvordan ruten har gått ?
Sent from my iPhone using Tapatalk
Midtiblinken
26-09-2022, 09:06
Går enda i morgen.
Kommer tilbake neste sesong viser et kjapt søk, men har ikke satt meg inn i når, hvor lenge og hvor mye.
Midtiblinken
27-09-2022, 21:09
Siste fly i dag, og jeg ble siste mann på, kom såvidt med.
Kommer tilbake neste sesong viser et kjapt søk, men har ikke satt meg inn i når, hvor lenge og hvor mye.
Kommer tilbake neste sesong viser et kjapt søk, men har ikke satt meg inn i når, hvor lenge og hvor mye.
EWR-BGO man/ons/fre 2255 - 1205+1
BGO-EWR tir/tor/lør 1355 - 1605
Første avgang 27MAY23, siste avgang ser ut å være lørdag 16SEP23.
Siste fly i dag, og jeg ble siste mann på, kom såvidt med.
Såvidt. Holder lenge det;)
Ser ut som om UA har ombestemt seg og at det ble med den ene sesongen.
https://airlineweekly.com/2022/10/united-plans-7-new-transatlantic-routes-in-2023-despite-economic-uncertainty/
For all of United’s European and Middle East expansion, one market it added this year will not return in 2023: Bergen, Norway.
Ser ut som om UA har ombestemt seg og at det ble med den ene sesongen.
https://airlineweekly.com/2022/10/united-plans-7-new-transatlantic-routes-in-2023-despite-economic-uncertainty/
Pussig, hadde inntrykk av at denne gikk bra, men kanskje UA mener de kan få enda mer utav å bruke maskinen til en annen destinasjon.
Ligger nå fortsatt i booking, så mulig at denne overlever likevel?
Pussig, hadde inntrykk av at denne gikk bra, men kanskje UA mener de kan få enda mer utav å bruke maskinen til en annen destinasjon.
Ligger nå fortsatt i booking, så mulig at denne overlever likevel?
Ikke mulig å booke på ua, noe den var for 2 uker siden. Så er vel ikke et bra tegn det
Blir vel at Norse prøver seg da kanskje..
Men nå har det vært utallige forsøk på BGO-New York: først DY med 787, gikk ikke. Så DY noen år etter med 737, gikk heller ikke. Og så til slutt UA med 757, noe som heller ikke gikk, ingen som tar hintet snart?
Hva med WF med -200 med noen stopp underveis? Jeg hadde tatt den!!
Blir vel at Norse prøver seg da kanskje..
Men nå har det vært utallige forsøk på BGO-New York: først DY med 787, gikk ikke. Så DY noen år etter med 737, gikk heller ikke. Og så til slutt UA med 757, noe som heller ikke gikk, ingen som tar hintet snart?
Hva med WF med -200 med noen stopp underveis? Jeg hadde tatt den!!
Har nevnt det for gutta her på network, så går Excel-regnearkene varme av all beregningene.
Tror du kan regne med at det blir 100-maskin LN-ILS siden den har long-range tanker, og routingen blir MJF-BGO-LSI-FAE-EGS-KEF-UAK-YQX-BGR-JFK, total flytid 20 timer utgående og 22 timer hjem. Det blir servert frokost før avreise Mosjøen, lunsj på fuelstop på Shetland, og middag kombinert med US Preclearance og immigration i Gander. 2 ganger i året fortsetter maskinen ned til ATL for å hente MOW når han skal til MJF.
Haha. Knallbra Fluxie. :) Selv rutene med gamle DC4 blekner jo i forhold til denne.
Blir vel at Norse prøver seg da kanskje..
Men nå har det vært utallige forsøk på BGO-New York: først DY med 787, gikk ikke. Så DY noen år etter med 737, gikk heller ikke. Og så til slutt UA med 757, noe som heller ikke gikk, ingen som tar hintet snart?
Hva med WF med -200 med noen stopp underveis? Jeg hadde tatt den!!
Ikke glem SAS og deres 747, da ... Forøvrig godt beskrevet i 747-boka til Hans Jakobsson. Så den må du skaffe deg!
Midtiblinken
12-10-2022, 18:03
Såvidt. Holder lenge det;)
Som nonrev ble det mye usikkerhet. Havnet bakerst på lista siden jeg ikke kunne sjekke inn før jeg kom helt frem til gate. Kom inn med Widerøe. Listet og for jumpseat, noen ganger hjelper det, men de hadde vektrestriksjoner. De ble løftet til slutt.
Men du har rett, såvidt er godt nok. Er bare lite muligheter ut fra Bergen.
Ikke glem SAS og deres 747, da ... Forøvrig godt beskrevet i 747-boka til Hans Jakobsson. Så den må du skaffe deg!
Men barndommen min hadde ikke blitt den samme om det ikke var for 747 på BGO. Jeg husker ennå at den og DC10'en ofte kom i lav høyde rett over hustaket vårt. :D
utmerket! Jeg reserver vindussetet på bakerste rad :p