PDA

View Full Version : Lørdag! Gjenåpningsdag!

Concorde98
25-09-2021, 07:53
God morgen fra Lillestrøm! Lørdag har det blitt og den store gjenåpningsdagen er her. Covid er ikke borte men nå må vi leve med den, som annen luftveisinfeksjon. Dog er det fortsatt munnbind på OSL og ombord på fly som gjelder, og ta hensyn til de som ikke kan vaksinere seg. Heldigvis er jeg fullvaksinert.

Munnbind dropper jeg i dag da Cornell er åpen og har god ventilasjon! Yes, gleder meg virkelig til flytur i den gamle velholdte blå damen. Så, først handling, deretter Kjeller tur! :)

Men aller aller først skal nykvernet kaffe nytes av Lufthansa koppen.

Ha en super lørdag alle sammen!

Someone
25-09-2021, 08:03
God morgen. Formen er ganske brukbar etter gårsdagens tur til Drammen. Nå må det lages litt frokost, kanskje bestilles litt billetter til neste sommer, og hente en bok om fly som nylig kom til landet med et gult fly. Selv om den bokhandelen visstnok har et eget lite flyselskap på si. Ha en fin dag

FQTV
25-09-2021, 08:28
God morgen fra Scandic, Drammen.

Glemmer alltid noe når eg er på tur. Intet unntak denne gangen. Så Paracet kunne vært greit å ha nå.

Planen er å ta flytoget til OSL og fly DY hjemover.
Alt gjort før kl 16. Fortsatt god helg.

FQTV

Hypern
25-09-2021, 10:21
God dag fra Oslo - her var man ute med noen kollegaer i går kveld og det varte til byen stengte dvs kl 03. Meteren ble opphevet av indrejustisen allerede i går, men så antar jeg at alle som jobber med covid 19 vaksinering er fullvaksinerte. :rolleyes: - bare så synd det snart er over på en måte, men samtidig er det jo et godt tegn at akkurat de arbeidsplassene blir overflødige etterhvert.

Jaja i dag blir det mer tull og tøys som quizfestival på Grunerløkka og en bursdagsøl til en venn og før det så bør jeg vel kanskje få handlet inn litt for helga.

SudCaravelle
25-09-2021, 11:20
Hel fra solsiden.. Alt for stor mengde bacon er borte og nå er det massivt team work her. Dragen og jeg jobber intenst med å få unna foreldre-pliktene før det kan drekkast. Unger som har sovet over skal avleveres, unger som har sovet borte skal hentes, junior skal luftes en tur ned til Sognsvann, lettlaget middag er handlet, vintage bobler er lagt på kjøl og dårlig play-list er produsert.

Så er det tid for kanskje årets siste hage-kos og ni-nyte varmen - skål.

Fnate
25-09-2021, 12:22
God dag fra Lillestrøm. Ble litt for sent i går. Men nå skal jeg snart riste liv i noen her så det kan lages pannekaker. Makan.!!::;?"'

Ha en fin en

LN-MOW
25-09-2021, 13:02
G'morgen fra mørket. Det merkes at dagene er blitt kortere, ja.

UPS holdt hva de lovet og både telefon og padde ble levert rett etter lunch. Fort gjort å sette begge opp, det eneste som tok litt tid var å legge inn 150gb musikk, men det får man tåle. Men hvorfor klarer ikke Apple å legge riktig cover på albumene? For en OCD-mann som meg er dette ille. Men fant noen forslag på detta internettet ...

Ser ut til å bli en nydelig dag. Litt gressklipping og løvblåsing står på skjemaet. Hvis jeg bare får flyttet benken som 'noen' satte foran klipperen ...

Ellers fant jeg akkurat denne i lokalavisen.. Ganske velbeskrivende bilde av hvordan man kjører bil her i området ... :p

https://uploads.tapatalk-cdn.com/20210925/ff0d8c3a746fd0a71654cd99676fd698.jpg

Concorde98
25-09-2021, 13:31
God efta fra Lillestrøm! :) Kjempefin tur med Cornellen i dag! Perfekt vær og stor stas å sveve over Oslofjorden i åpen cockpit. Kan virkelig anbefales!
Det trekker kanskje litt mer i cockpiten til Cornellen enn Tiger Moth, ellers herlige fly begge to!
Forumister, bruk Kjeller! Det er så morsomt å fly en tur! Heldig vi som har Kjeller i nærheten. Ha en fin dag!

Twin Otter
25-09-2021, 14:39
Hei fra Oslo. Fint vær og masse folk i byen. Rolig start på dagen. Sen frokost. Litt vandring på Karl Johan og litt kikking i butikker. Holdt nesten på å kjøpe ny iPhone, men de hadde ikke ønsket farge inne. Well well. Slapper litt av nå før det blir middag og konsert i Spektrum senere. Ha en fin en.

Polaris
25-09-2021, 15:30
G'morgen fra mørket. Det merkes at dagene er blitt kortere, ja.

UPS holdt hva de lovet og både telefon og padde ble levert rett etter lunch. Fort gjort å sette begge opp, det eneste som tok litt tid var å legge inn 150gb musikk, men det får man tåle. Men hvorfor klarer ikke Apple å legge riktig cover på albumene? For en OCD-mann som meg er dette ille. Men fant noen forslag på detta internettet ...

Ser ut til å bli en nydelig dag. Litt gressklipping og løvblåsing står på skjemaet. Hvis jeg bare får flyttet benken som 'noen' satte foran klipperen ...

Ellers fant jeg akkurat denne i lokalavisen.. Ganske velbeskrivende bilde av hvordan man kjører bil her i området ... :p

https://uploads.tapatalk-cdn.com/20210925/ff0d8c3a746fd0a71654cd99676fd698.jpg

He he, den var fin da. Picture-perfect.... ^_^

Har vært en tur innom svigers for å fortelle om at jeg synes BMW Xi var så fin, etter å ha sett at kona til SudCaravelle hadde bestilt seg ny bil. Visste ikke om den, så jeg ble litt starstruck. Men siden vi ikke subsidieres er nok drømmen om el enda langt vekk her... :angry:

Andre feirer gjenåpningen, jeg og andre (LINK til nrk.no (https://www.nrk.no/norge/eva-beate-er-bekymret-na-som-samfunnet-gjenapner_-_-jeg-kjenner-pa-en-angst-1.15665191)) er skeptiske. Er sogar lei meg, men håper naturlig at min pessimisme er feil. Med tall på oppmot 30% full-vaksinerte blandt dødsfall i aldersgruppa 60+ er jeg allikevel rent faktuelt veldig urolig for familie (kilde på tysk (https://www.rki.de/DE/Content/InfAZ/N/Neuartiges_Coronavirus/Situationsberichte/Gesamt.html)). Men skjønner at de er jo ikke så verdifulle i følge regjeringen, børsen er viktigere.

Her i EU forblir iallefall 3G-regelen og munnbind forblir på på handleturen. Det er jeg glad for. Have a 3G day!

Discus
27-09-2021, 11:04
<mod>
Div poster flyttet til relevant tråd
</mod>