View Full Version : Mandag!
jcnorway
23-08-2021, 07:55
God mandag til dere alle!
Ingen GM-tråd etter det jeg kunne se så da får man vel starte en.
Litt hjemmekontorering inkludert en 3 timers digital sesjon med en som har titulert seg selv som «Colonialmajor».
Fikk opp denne her som 10-års minne på Fjasboka i dag - good old days det der. Blir stas å få reise langt en dag igjen. Dette var LHR-SFO på sete 64K med selveste Dronninga [emoji3575]
https://uploads.tapatalk-cdn.com/20210823/90a19ba8092993703b6a4125066b5566.jpg
Ha en nydelig uke folkens!
God morgen fra Hvalstad stasjon. Bommet på togtimingen i morgen, skylder på barna. Ryktet sier at kantina på jobben åpner i dag. Så normaliseres stadig.
Og snakker man om minner, så kom det opp at jeg for 8 år siden på denne dag dro til Malaga
Ha en fin dag
God dag fra enda et gjemmekontor. Ryktet sier bortekontor i oktober.
Arbeidsmengden ser overkommelig ut, og fjesboka sier at man for 10 år siden var i New York (https://forum.flyprat.no/showthread.php?t=91552) sammen med et par ikke lenger så aktive forummedlemmer.
Den gangen man fløy via Chicago og Cincinnati for å komme seg til New York, det. Mellomlandingen i Miami ble dessverre kansellert.
Ha en god en :)
God morgen bra bortekontoret ved en flyplass på øvre Romerike
Alene for øyeblikket, den andre avdelingen praktiserer hjemmekontor, mens undertegnede og min kollega har så mye plass og synes det er greit å være her. blir et lite unntak i dag, da jeg tar hjemmekontor siste halvdelen av dagen.
Men nå må det skaffes kaffe og en må finne en måte å få noen syd europere til å gjøre som jeg vil. Jeg har igjennom tidene oppdaget at Portugiserene får det spanske Manjana til å virke hurtig....
Og når man har trengt igjennom dem, så har en utfordringen med noen Japanere i UK som skal overbevises om at noen karer oppe i Norge må få viljen sin. Og det er heller ikke veldig lett... Jaja, slik går nu dagan.
S
Morn fra Grorud og bortekontoret. Friskt å sykle til jobb i dag, og når sykkelen har motor og batteri tar det litt lenger tid å få varmen enn om man bruker kun muskelkraft, men greit med litt assistanse når det er 27km hver vei.
Concorde98
23-08-2021, 10:41
God formiddag fra Furuset!
Her er man godt i gang med arbeidsdagen. Synes mandag er en ok dag jeg, enda bedre er det når man har booket flytur. :)
Denne gangen tur med en strøken Cornell fra Kjeller, en av tre flygende i Europa... Slike de fløy i Little Norway i Canada under krigen. Det er jo utrolig fantastisk staselig at man kan rusle bort til slike klenodier rett borti gata i september og fly en tur. Museum er gøy, det er åpen cockpit også. :) Ha en frisk mandag!
Fikk opp denne her som 10-års minne på Fjasboka i dag - good old days det der. Blir stas å få reise langt en dag igjen. Dette var LHR-SFO på sete 64K med selveste Dronninga [emoji3575]
https://uploads.tapatalk-cdn.com/20210823/90a19ba8092993703b6a4125066b5566.jpg
MAKAN!!!
Arbeidsmengden ser overkommelig ut, og fjesboka sier at man for 10 år siden var i New York (https://forum.flyprat.no/showthread.php?t=91552) sammen med et par ikke lenger så aktive forummedlemmer.
Den gangen man fløy via Chicago og Cincinnati for å komme seg til New York, det. Mellomlandingen i Miami ble dessverre kansellert.
MAKAN 2!!!
God morgen fra Lillestrøm. Her har jeg lite FB minner om hva jeg gjorde for 10 år siden. Men for 3 år siden hadde jeg leid konferanseavdelingen på Ritz Carlton Westchester for å si ting, spille sang og arrangere konsert med en Norsk sangerinne jeg også hadde flydd over. Sånn for å imponere noen journalister og kunder. Med meg hadde jeg også både Storsmurf og Svigerstorsmurfen, så det var en opplevelse man sjelden kommer til å glemme.
Amex regningen etter det stuntet kommer jeg forøvrig heller aldri til å glemme. Det var kjekt å kunne viderefakturere den. :)
Men nå får man kontorere videre. Ha en fin en
G’morgen .. Ikke noe reiserelatert på minnelisten min, men for 10 år siden holdt jeg på å fylle en U-Haul truck med flyttelasset. Så kun dager unna 10 år på denne adressen.
Etter en regnfylt helg, skal solen regjere noen dager. Så da tørker det vel opp. Kun en halvtime til pleiersken kommer. Hun skal være velkommen!
For 10år siden sier Facebook at jeg var på forskningstokt inne i Van Mijenfjorden. Hyggelig gjensyn.
God ettermiddag fra Sandnessjøen,
Litt etter timeplanen med arbeidsdagen idag. Skulle ha vært her oppe igår kveld , men kom ikke lenger enn til Værnes fra SVG. Flyet , Dash'en opp til Stokka tok fyr , eller gjorde det det ?Det var i alla fall røyk i kabinen følge meldingen som kom på SMS når kveldsavgangen ble kansellert. Det var lenge før boarding. Kjapp ombooking til morgenflyet idag fra Værnes og opp til Stokka og innkvartering på hotelleriet på Hell av WF.
Travelt med utlasting av mye subsea utstyr på spesialfartøy idag og imorgen som skal innstalleres.
Fortsatt fin dag.
SudCaravelle
23-08-2021, 15:55
Hei fra solveggen på knausen. 24 kilometer gåtur med dagens gratis-kaffe (Clarion Oslo i dag) er unnagjort og skal snart ned med arvingen på fotballtrening. Dette er vel den idretten jeg forstår aller minst av, men sabla mye hyggelig foreldre.
Men for 3 år siden hadde jeg leid konferanseavdelingen på Ritz Carlton Westchester for å si ting, spille sang og arrangere konsert med en Norsk sangerinne jeg også hadde flydd over. Sånn for å imponere noen journalister og kunder.
Cowboy-Laila?
Twin Otter
23-08-2021, 16:33
Hei fra Forus. For ti år siden sier Facebook at jeg fulgte med på orkanen "Irene" som herjet sør-østlige deler av USA bl.a North Carolina som jeg nylig hadde besøkt.
Ukas første kveldsskift er i gang her. Utover det er det ingen store planer.