PDA

View Full Version : Søndag i herrens herlige 3050

fluxie
08-08-2021, 11:14
God formiddag fra 3050. Det stedet herren velsignet med flest orkidearter i Norge, Herman Wildenvey og MIF. Jeg bryr meg mest om de 2 første, mens bygda generelt nok tenker mest på dagens hjemmekamp mot Tromsø.

Stille og rolig i dag, formiddagen så langt har bestått av Mario 3D World med unga og baking av kanelsnurrer. Snart blir det spising av de nevnte kanelsnurrene.

Jeg tenker vi avrunder dagens innledning med ett vers fra Wildenvey:

Hun var en uskikkelig unge
Og seksten somre kun
Mot moren rakte hun tunge
mot mig kun en deilig munn!

Someone
08-08-2021, 11:34
God dag fra 1395. Gjestene har forlatt huset, og resten av dagen er ganske uten planer. Dog bør det trimmes litt etter gårsdagens etegilde. Ha en fin dag

Scandinavien_Airlines
08-08-2021, 11:50
Gooodformiddag fra dejlige Palma De Mallorca hvor turen gik ned igår ombord på LH1152 Boeing 747-8I D-ABYC :-)

Idag står på rent relax, måske lidt flyspotteri med PMI, ellers en god omgang aftensmad og nyde de 2 dage jeg er her nede :-)

TriStar
08-08-2021, 11:54
God formiddag fra Grønland. Solen skinner, så har overtalt fruen til å bli med på en liten MC-tur. Da blir det en svipp til Drøbak for kaker og kaffe. Og kanskje innom en maisgård for å sjekke avlingen. Var på grillings oppe i Groruddalen i går, og foruten entrecôten, var en fet 747-frakter som suste over hustakene kveldens høydepunkt. Ha en strålende søndag[emoji3]

Fnate
08-08-2021, 12:04
God formiddag fra Longyearbyen. Straks ut og få oss litt lunch nå.

Fin flytur opp med SAS i går. Det at man nå kan kjøpe ekstra sete for kr 199,- ved innsjekk var virkelig stas altså. Det beste tilbudet de har hatt på lenge. Kan forøvrig bekrefte at det var kun 1 alkoholholdig drikke i PLUS også til Svalbard.

Ha en brillefin søndag

LN-MOW
08-08-2021, 13:19
Herrens herrlige 30040, som nok er mest kjent for NASCAR, smugling og kjeppjaging av negre, ønsker også god morgen. Her har roen senket seg på terrassen etter at damemennesket dro igang frokost TV i stua. Jeg klarer bare ikke slikt så tidlig ... Svigerbeistet ligger fortsatt og snorker i hiet sitt.

Ikke så mye som foregår i dag, men bikkjene må bades... Ellers tar vi det som det kommer. Et stort stort tog traller i bakgrunnen. Anbefaler virkelig deres siste, som kom ut for en ukes tid siden.

Og jeg avrunder med litt relevant Ibsen:

Til pigerne havde han skjemtsomme ord,
han spøgte med byens børn,
han svinged sydvesten og sprang ombord;
så hejste han fokken, og hjem han foer
i solskin, den gamle ørn.

SK384
08-08-2021, 14:17
God formiddag fra Kongsberg. Her har formiddagen blitt brukt til en liten trim til flyplassen i Kongsberg (se annen post). Ellers blir det bursdagsfeiring for svigersønn om litt. Ellers er det fotball igjen i kveld. De fire nest dårligste lagene møtes innbyrdes i dag (MIF-Tromsø og Stabæk- Sarpsborg). Det betyr at Brann sin situasjon forverres ytterligere i kveld uten at de kan gjøre noe med det siden de allerede har spilt kampen i denne runden tidligere.

KnutW
08-08-2021, 16:47
Og jeg avrunder med litt relevant Ibsen:

Kom du ikke lengre enn til andre vers av 43? Var din gamle skolefrøken (eller du) litt slapp med Ibsen ?#terjevigenerikkeforpyser

LN-MOW
08-08-2021, 16:56
Kom du ikke lengre enn til andre vers av 43? #terjevigenerikkeforpyser

Trengte egentlig ikke mer.. ;)

Apropos .. anbefaler denne varmt.

https://norskealbumklassikere.no/collections/fra-50-til-100/products/octopus-thaerie-wiighen-1981-prog-nacd059

https://uploads.tapatalk-cdn.com/20210808/3f6c6c0a39eec4fb590e9d664272da79.jpg