PDA

View Full Version : Om å fly med Flyr (spørsmål/erfaringer)

Tarzan
16-07-2021, 20:40
Noen har inne som har testet og reist med Flyr nå. Leser at Flyr har fått innsjekk på Automat på flyplassene. Er det kommet til TRD og EVE også?? Får man Boardingkortet kun på App eller sms?? Ikke på papir??

Trdfly
16-07-2021, 21:25
Noen har inne som har testet og reist med Flyr nå. Leser at Flyr har fått innsjekk på Automat på flyplassene. Er det kommet til TRD og EVE også?? Får man Boardingkortet kun på App eller sms?? Ikke på papir??

Man får sjekka inn på skranke og automat på alle flyplassene, på App … og vil tro at Web også er oppe å går. Har ikke testa Web selv enda.

Man får både boardingkortet i Appen og i Wallet, samt på papir både på skranken og på automaten. Regner med man også får PDF/Utskrift hvis man sjekker inn på nett.

flyr «Appen» på automatene var oppe å gikk fra første dag, selv om det var noen små problemer første dagene. Fikk sjekka inn på automat «som normalt» på retur fra Tromsø første dag.

Tarzan
16-07-2021, 21:29
Takk. for svar. Regner med en bagasje går rett mellom flyene. Hvis man reiser med Flyr via OSL til en annen flyplass. Der Flyr har ruter til

OttoL
17-07-2021, 14:43
Man får sjekka inn på skranke og automat på alle flyplassene, på App … og vil tro at Web også er oppe å går. Har ikke testa Web selv enda.

Man får både boardingkortet i Appen og i Wallet, samt på papir både på skranken og på automaten. Regner med man også får PDF/Utskrift hvis man sjekker inn på nett.

flyr «Appen» på automatene var oppe å gikk fra første dag, selv om det var noen små problemer første dagene. Fikk sjekka inn på automat «som normalt» på retur fra Tromsø første dag.
Liten rettelse.. man får boardingkort kun i appen. Ikke løsning for å få det til wallet enda. I alle fall as of da jeg fløy med de på BOO-OSL for to dager siden. App, maskin og bagdrop funket topp både på OSL og BOO.

Ellers var det et nesten stappet fly på BOO-OSL utenom rad 1-6. Rad 7 og 8 hadde blokkert midtsete da jeg booket, men mulig å velge midtsete der da vi sjekket inn på automat. Pilotene både opp til BOO og ned til OSL kom alle fra Norwegian mens det var en blanding av ex DY og ex SK i kabinen.

Trdfly
17-07-2021, 22:46
Liten rettelse.. man får boardingkort kun i appen. Ikke løsning for å få det til wallet enda.

Beklager, du har selvfølgelig rett her!
Var nok bare drømmen om å få den i Wallet som tok overstyringen når jeg skreiv :D

Tarzan
31-07-2021, 13:39
Hei. Har spurt om dette før. Men spør igjen. Flere her inne som har reist med Flyr nå på innenriks nettet. Har Flyr begynt å få i orden alt nå. Tenker på boardingkort på papir eller er det kun på Flyr App?? osv.?? Var vel en som svarte meg. At boardingkort kommer kun på app. Jeg har lastet ned denne appen nå. Jeg vurdere å ta seg en tur med flyr snart. Så vil bare høre.

OttoL
31-07-2021, 15:03
Hei. Har spurt om dette før. Men spør igjen. Flere her inne som har reist med Flyr nå på innenriks nettet. Har Flyr begynt å få i orden alt nå. Tenker på boardingkort på papir eller er det kun på Flyr App?? osv.?? Var vel en som svarte meg. At boardingkort kommer kun på app. Jeg har lastet ned denne appen nå. Jeg vurdere å ta seg en tur med flyr snart. Så vil bare høre.
Ja, og det hadde de allerede på første flygning. Eneste som "mangler" er wallet-funksjonen i iOS.

Tarzan
01-08-2021, 10:10
Takk. Høres bra ut. Ville bare høre. At man kan få boardingkort på app og papir. Før man reiser med et nytt flyselskap. Må jo teste ut Flyr snart. Regner med at man trenger ikke å sjekke inn bagasjen på nytt. Når man har transfer mellom to flyplasser innenriks i Norge. Når man reiser med Flyr også.

jb1
07-08-2021, 08:58
Finnes det en meny over hva de selger av vått og tørt ombord? Eller kan noen si hva de tilbyr.

Sent from my iPhone using Tapatalk

SAJblue
09-08-2021, 09:38
Finnes det en meny over hva de selger av vått og tørt ombord? Eller kan noen si hva de tilbyr.

Hei, fløy t/r Oslo-Tromsø sist uke. Vi fikk en våtserviett og valget mellom en brus eller vann ved ombordstigning. Det var ingen servering eller service utover dette.

OttoL
09-08-2021, 10:42

Sent from my iPhone using Tapatalk
As of yesterday har de ikke begynt med salg av varer, men kun det som ble nevnt i posten over.

kimpe
18-08-2021, 19:59
Tenkte å prøve nykommeren selv på søndag, hjem fra Oslo.

Fikk akkurat melding om at flighten ikke bare er utsatt med over 2 timer, men den skal i tillegg flys av Air Baltic,"med hjelpepersonell fra Flyr ombord", som de skrev i en mail jeg akkurat fikk..

Lukter lenge til dette skal prøves igjen... hehe.

Kim

Martin
18-08-2021, 21:21
Tenkte å prøve nykommeren selv på søndag, hjem fra Oslo.

Fikk akkurat melding om at flighten ikke bare er utsatt med over 2 timer, men den skal i tillegg flys av Air Baltic,"med hjelpepersonell fra Flyr ombord", som de skrev i en mail jeg akkurat fikk..

Lukter lenge til dette skal prøves igjen... hehe.

Kim

De sliter med at flyene deres ikke bllir levert i tide. Det er vel ikke deres feil?

B747-8
18-08-2021, 21:50
De sliter med at flyene deres ikke bllir levert i tide. Det er vel ikke deres feil?

Jo, det er det. Eller, de skulle ikke startet salget av billetter før en de var 100 % sikre på at de fikk flyene til den datoen.

Martin
18-08-2021, 23:35
Jo, det er det. Eller, de skulle ikke startet salget av billetter før en de var 100 % sikre på at de fikk flyene til den datoen.

Så de skulle ikke startet salget av billetter før flyet var levert?

En forsinkelse har oppstått, de leier inn er annet fly. Ser ikke problemet.

Trdfly
19-08-2021, 00:26
En kan jo trøste seg med at man får et enda nyere fly av typen Airbus A220-300, som er hakket mer komfortabelt en flyr sine egne fly.

kimpe
19-08-2021, 13:19
Så de skulle ikke startet salget av billetter før flyet var levert?

En forsinkelse har oppstått, de leier inn er annet fly. Ser ikke problemet.

Er overhodet ikke noe problem. Nå var greien her at jeg skulle prøve Flyr for første gang, ikke Air Baltic som jeg har flydd med et titalls ganger.

joandreas
19-08-2021, 14:30
Hva forventer man når tredje fly ikke er kommet. og har man opplevd LN-RKP er det bare sånn.

Sent fra min SM-A526B via Tapatalk

LN-CMN
03-11-2021, 19:14
Noen som vet om man kan velge sete når OLCI åpner?

Someone
03-11-2021, 20:57

Hvis det er snakk om Mini billett, så blir man bare plassert

OttoL
04-11-2021, 07:52
Det kan du, men hvis du har mini-billett må du betale. Hvis ikke blir du bare tildelt sete. 75-200kr for valg av annet sete enn det du blir tildelt, men kan ikke velge rad 1-6.

Someone
04-11-2021, 07:55
Det kan du, men hvis du har mini-billett må du betale. Hvis ikke blir du bare tildelt sete. 75-200kr for valg av annet sete enn det du blir tildelt, men kan ikke velge rad 1-6.

Derimot kan man risikere bli tildelt en av setene foran. Selv fikk jeg 5A med en Mini-billett sist [emoji16]

raider66
06-01-2022, 13:26
Beklager hvis spørsmålet er stilt tidligere. Tilbys det reiser med Flyr via reisebyråer? I vår reiseportal (Egencia) på jobben tilbys det ingen billetter med Flyr. Så når jeg skal på tjenestereise med fly får jeg ikke benyttet dette flyselskapet om jeg skulle ønske det.

Espen

Someone
06-01-2022, 14:05
Beklager hvis spørsmålet er stilt tidligere. Tilbys det reiser med Flyr via reisebyråer? I vår reiseportal (Egencia) på jobben tilbys det ingen billetter med Flyr. Så når jeg skal på tjenestereise med fly får jeg ikke benyttet dette flyselskapet om jeg skulle ønske det.

Espen

Nei, foreløpig ikke

Så selv om de da sparer penger, da det er dyrt hos reisebyåene, så går de jo samtidig inntil videre glipp av et godt betalende marked

Someone
14-04-2022, 08:27
Hvordan er serveringskonseptet ombord nå, så når det kommer til utvalg og meny fra salgsvognen?

OttoL
14-04-2022, 09:26
Hvordan er serveringskonseptet ombord nå, så når det kommer til utvalg og meny fra salgsvognen?

https://flyr.com/no/mat-og-drikke

Ingen mat å få kjøpt på flyturer under 90 min, og innenriks er det vel litt igjen også før den kan kalles spennende. Har kun flydd de OSL-BGO-OSL etter at det "åpnet" igjen, og da er det kaffi/te eller vann. Vann gis ut ved ombordstigning når det er få ombord, eller ved servering når det fullt.