PDA

View Full Version : Mini trip report, FLL-DFW, 19. juli 2021

LN-RTP
20-07-2021, 01:34
Tenkte å snekre sammen en liten trip rapport men det ble heller tamt, ingen fine champagner ombord eller Lounge besøk, osv.
Isteden glemte jeg iPaden i Security og oppdaget det etter at jeg hadde satt meg ved gaten. (Er vant med noe som heter TSA Pre-Check hvor man slipper å dra ut elektronikken fra veska.)
Havnet dog i feil sluse og la padden i en sånn plast eske på båndet gjennom røntgen maskinen. Veska kom frem på andre siden så jeg bare kleppet tak i veska og strøyk mot gaten, glad for komme meg unna det kaoset som er sikkerhets kontroll i USA hvor all hyler og skriker oppå hverandre: SHOES OFF, EVERYBODY SHOES OFF, BELTS OFF, PLACE YOUR ITEMS ON THE BELT, EMPTY POCKETS, EMTPY POCKETS…:rolleyes:

Oppdaget at iPadden var borte og kom på at den lå i en sånn grå plastboks, forhåpentligvis.
Jogget tilbake og prøvde å huske på hvilket bånd og hvilken sluse, 5-6 parallelle og alle så like ut. Begynte å spørre meg frem men lite hjelp fra TSA, oppdaget dog en ensom iPad i en grå plast kasse og stupte mot den som en mor som har funnet igjen barnet sitt, deretter lusket tilbake til gaten.
Dårlig start på første flyreise på 17 måneder:cry:

Var ganske fullt i terminalen, men fant en sitteplass uansett.
Flyet var 20 minutter forsinket pga tordenvær over DFW.
Hadde billett på første plass (som det her det på hurtigruta i sin tid) så man fikk gå ombord uten venting og uten kø.
Hadde bestilt 2B men fikk isteden helt 1C, opp mot veggen, dog god plass og gode seter, AA A-321.

(To be continued)

LN-RTP
20-07-2021, 03:22
Flyturen var grei nok, masse filmer som kunne sees på egen iPad via AA Inflight Wi-Fi, jeg valgte en som het Captain Phillips med Tom Hanks.
Fikk en pappeske med noe tjafs, et ostesmørbrød med tomat og krydder, samt en liten frukt eske og en lite eske med humus. Det fulgte også med en brownie og en liten pose med chips.
Tok bilde men ble ikke fokus på så liten avstand så jeg spiste opp alt isteden og fortsatte med filmen.
(Vel fremme i Dallas hadde jeg sen lunch og tok bilde av den isteden)

Salat med grillete reker og en flaske vann.
Ikke noe lyst tur dette, kom hit for å ha tann operasjon hos en spesialist.
Tar kveldsflyet tilbake i til FLL i morra, avslutter trip rapporten da, forhåpentligvis
Happy Ending. :cool:

(Ser nå på preview at bildet er skakkjørt 90 grader, kanskje en Mod kan snu det riktig vei..? Dear Mod)

LN-RTP
21-07-2021, 18:46
Flyturen i retur gikk greit nok.
Lite folk på DFW sent på ettermiddagen, rent og fint var det også og man slapp å stå i kø for å gå på do. (Dagen i forveien på DFW var det stapp fult og det stinket på dassene, dem har ikke ordentlig avtrekk og for mye folk på for liten plass)
Gaten min var A-23

Var ikke sikker på om det ble mat servering på første plass ombord på kveldsflyet, for sikker hets skyld tok jeg en mat bit før avgang, reke og krabbe cocktail samt et glass boble vann. (Ikke noe utskeielser når man reiser, har gjort nok at det):rolleyes:

Sjømats sjappe i under etasjen, måtte vente noen minutter for å få sitte ved baren.

LN-RTP
21-07-2021, 19:04
Fikk sete 2C på AA’s A-321, greit med benplass og behagelig sete for en kort tur på 2:26.

Flyvertinna på første klasse var veldig streng på maske bruk, påbudt hele tiden utenom når man spiser eller drikker. Var man et sekund for sen å sette maska på plass igjen kom dama settende og forlangte den på, dekke nese, munn og under haka. Jeg fikk tilsnakk for masken min gikk opp til nesetippen, men den skulle være over tippen. :rolleyes:
Flyturen dagen før var litt mere avslappet med maske bruk for det ble servert et måltid. På kveldsflyet i går var det bare en liten pose mini-pretzels, tygget dem med maska på, lurte pretzelen opp under maska, tok ikke sjansen å løfte på den, for da kom fruentimmeret settende, huttetu, kustus..

Bortsett fra det, grei flytur.

(Skulle ha lagt ut flere bilder, men dem kommer på snei, eller 90 grader fra riktig opp-ned posisjon, noen som vet hvordan det kan fikses, eller hvorfor det blir slik?)

Et råd på tampen: Ikke bruk Uber fra FLL flyplassen: De har ikke lov å hente på upper level, kun nede mellom terminalene på anviste plasser, men der er så mye trafikk at det blir total blokkering. Ventet i 20 minutter på en uber drosje som var bare 1 kilometer unna, ga opp og ringte kona mi, hun hentet på upper level hvor det var ingen bil trafikk for det er ingen avganger 23:30.
Det var også mangel på vanlige drosjer, har merket det før, men trodde det skulle være labert med trafikk sent på kvelden, tok feil der.:cry:

KnutW
21-07-2021, 23:27
Takk for rapport, artig å få en oppdatering fra junaiten. Det virker som innenrikstrafikken har tatt seg opp mot gamle høyder?

LN-MOW
21-07-2021, 23:32
Det virker som innenrikstrafikken har tatt seg opp mot gamle høyder?

Ikke langt unna nå, nei. Brukes mye wiidebody også for å få folk unna. Det er, som andre steder, manko på både crew og teknikere, noe som har ført til mye kanselleringer. Men VG gidder ikke å skrive om det .. ;)

OJB
22-07-2021, 11:43
[QUOTE=

Sjømats sjappe i under etasjen, måtte vente noen minutter for å få sitte ved baren.[/QUOTE]

Savner litt PappaDeaux fiskerestaurantene i Houston og Dallas ja.

LN-RTP
22-07-2021, 14:16
Takk for rapport, artig å få en oppdatering fra junaiten. Det virker som innenrikstrafikken har tatt seg opp mot gamle høyder?

Ja, det nærmer seg, her er noe statistikk, skjønt det er også utenlands trafikk her, men klare tall at alt er på vei oppover.
Begge flyturene mine forleden var oversolgt.

Midtiblinken
22-07-2021, 20:46
Ja sånn går det når en gammel mann drar avgårde uten adult supervision…
Har du pensjonert deg? Bruker vel KCM om du er aktiv.
Systemet her er overstressa nå, alle vill fly og selskapene vil gjerne fylle opp kontoen igjen. Men alle flyr færre fly, har folk ute på permisjon over hele selskapet og har færre gater enn de trenger. Catering er et sjansespill uten og ta forsinkelse, som nok skjer uansett pga sent inbound, mangel på gater etc.
Kast inn stengte rullebaner pga construction, så blir det gøy…..

LN-MOW
22-07-2021, 21:00
Flightaware's 'Miserymap' gir jo også en god indikasjon på hvordan det står til ...

https://flightaware.com/miserymap/

Midtiblinken
22-07-2021, 21:19
Ja, med 4R/22L stengt i Newark og 28R/10L i San Fransisco så gir det effekt i hele systemet. De bruker 29 i Newark, men det minsker marginene mye med litt tailwind og høye ref speeder.

LN-RTP
22-07-2021, 21:47
Ja sånn går det når en gammel mann drar avgårde uten adult supervision…
Har du pensjonert deg? Bruker vel KCM om du er aktiv.
Systemet her er overstressa nå, alle vill fly og selskapene vil gjerne fylle opp kontoen igjen. Men alle flyr færre fly, har folk ute på permisjon over hele selskapet og har færre gater enn de trenger. Catering er et sjansespill uten og ta forsinkelse, som nok skjer uansett pga sent inbound, mangel på gater etc.
Kast inn stengte rullebaner pga construction, så blir det gøy…..

Ha, ungdommen ypper seg til far? 😃
Nå nei pjokken, man er slett ikke gammel mann, heller ikke pensjonert.
Gikk ut på Loss of License noen år siden og da har man ikke KCM selv om man er «aktiv» (LTD regnes som aktiv isteden for pensjonist)

Er vel ikke noen «major» som har folk på permisjon, men kanskje regionale bolag, jobber du for Eagle? (Mange Nordmenn der, en havnet jo på CNN da han ble tatt med promille like før en flytur. :cry:)

Godt liv her i koloniene, spesielt i Florida, men må passe på at man ikke overdriver flygingen. (“Fly to you die” er ikke på menyen min, men mange som gjør det og detter sammen to år etter at dem pensjonerte seg)
Heldigvis har jeg ikke for mange eks koner og ingen som tok meg til retten for å få halve formuen og hele huset.
Som erfarne flygere sier om konene sine: “Cheaper to keep her”,:headbang

Nåja, nok om det, dette var jo en trip rapport, ikke en filosofi time.
Du får fly forsiktig og passe kjeften Midtiblnken så blir du kanskje gammel en dag du også. (It beats the alternative) :old

LN-MOW
22-07-2021, 22:16
Du får fly forsiktig og passe kjeften Midtiblnken så blir du kanskje gammel en dag du også. (It beats the alternative) :old

:cool: :old

https://www.chickenwingscomics.com/wp-content/uploads/2019/11/good-landing-featured.jpg

Midtiblinken
23-07-2021, 00:44
Ha ha, nei ikke Eagle. Delta har vel “alle tilbake” men treninen hoper seg vel opp. Regner med det er det samme i AA etter flåte forandring. Traff en forrige helg i SWA som enda var ute på leave, han ventet på trening nå. Vi har vel de fleste tilbake, mange tok extended leave. Og det er lenge nok siden jeg sist traff deg, kan være litt stor i gapet da….

LN-RTP
23-07-2021, 02:14
Ha ha, nei ikke Eagle. Delta har vel “alle tilbake” men treninen hoper seg vel opp. Regner med det er det samme i AA etter flåte forandring. Traff en forrige helg i SWA som enda var ute på leave, han ventet på trening nå. Vi har vel de fleste tilbake, mange tok extended leave. Og det er lenge nok siden jeg sist traff deg, kan være litt stor i gapet da….

Hmm, så vi kjenner hverandre og du var stor i gapet da?
Nå er jeg nyskjerrig, men har jo truffet mange nybegynnere og har gitt gode råd på veien, skjønt det hjelper ikke bestandig.:angry:

Er dine forbokstaver FK?
Eller JV?

Send meg en PM så kan vi prate, og kanskje må jeg riste deg i nakken hvis du var en elev og ble stor kjeftet. :rolleyes:
Huttetu, man kan ikke stole på noen lenger.

Midtiblinken
23-07-2021, 02:45
Ikke en av de. Og ikke elev av deg. Som de sier i nyhetene, “alcohol was a factor”. Du var på 74 i den tida. Og jeg var ikke stor i kjeften, hjelper lite mot en trønder….

LN-MOW
23-07-2021, 03:03
Oi, nå begynner det å bli spennende!

Carry on!

https://uploads.tapatalk-cdn.com/20210723/2ad0a428e9e7bf65112442317162a23d.jpg

LN-RTP
23-07-2021, 03:05
Ikke en av de. Og ikke elev av deg. Som de sier i nyhetene, “alcohol was a factor”. Du var på 74 i den tida. Og jeg var ikke stor i kjeften, hjelper lite mot en trønder….

Hmm, ok.
Jeg var på 747 i 15 år, for 3-4 forskjellige bolag.

Send meg en melding, nyskjerrig nå på hvem du er.

Midtiblinken
23-07-2021, 03:08
Hvit med røde striper…. Tror jeg

Midtiblinken
23-07-2021, 03:08
«The Red Team»

Midtiblinken
23-07-2021, 03:17
Mulig jeg roter. Var du på Evergreen? Tror det var frakt.

LN-RTP
23-07-2021, 03:19
«The Red Team»

TWA..?

The Red Team..
Hmm, nå må jeg tenke litt, men promille så det går sakte.:cry:

LN-RTP
23-07-2021, 03:23
Mulig jeg roter. Var du på Evergreen? Tror det var frakt.

Javisst var jeg med Evergreen, DC-8-73 og B-747-100/200.
Fløy også pax med Evergreen, Hadj charter med base i Jakarta, var ungkar da så det var mye lokale frøkner i Jakarta som jeg ble kjent med.
Var du der i Evergreen?

Midtiblinken
23-07-2021, 03:27
Nei, jeg var ung da. Det var tøft og være postkasse når du kom innom….

LN-RTP
23-07-2021, 03:37
Nei, jeg var ung da. Det var tøft og være postkasse når du kom innom….

Postkasse?

Hmm, visst vi er gamle kjente så får du si ifra.
Aner ikke hva du prater om.:cry:

Midtiblinken
23-07-2021, 03:38
Du kom og besøkte Ø…..

Midtiblinken
23-07-2021, 03:39
Men du endte opp med stort sett nordlendinger…..

LN-RTP
23-07-2021, 03:42
Men du endte opp med stort sett nordlendinger…..

Hmm, dette er mystisk. Jeg besøkte Ø..?
Hvilket land?
Eller hvis det er USA, hvilken stat?

Midtiblinken
23-07-2021, 03:47
Ikke mange ØB…..

Midtiblinken
23-07-2021, 03:48
Han som eide stasjonsvogna var instruktøren min. Du kjørte….

LN-RTP
23-07-2021, 03:51
Ikke mange ØB…..

Jaja, Øyvind Berg.
Så du var en av de disiplene, måtte være i Murfreesboro da, mange herrens år siden.
Jeg var der sist i 1980 tror jeg.
Da er vi vel like ung..

Midtiblinken
23-07-2021, 03:52
Dette var vel i 89.

LN-RTP
23-07-2021, 03:56
. Han som eide stasjonsvogna var instruktøren min. Du kjørte….

Hvis jeg kjørte så kræsjet vi ikke.
Dette var i Tennessee?
Lenge siden jeg var der og 8-10 år før jeg fikk jobb med Evergreen.
Nå snakker du virkelig gamle dager, eller var det Texas du tenker på?
Bodde der jeg jobbet for Evergreen. 1988-1991.

Midtiblinken
23-07-2021, 03:59
M’boro ja. Syns du sa du var på 74 i Evergreen da.

LN-RTP
23-07-2021, 04:04
M’boro ja. Syns du sa du var på 74 i Evergreen da.

Var på 747 med Evergreen, men som sagt fra 1988 og da bodde jeg i Texas, var ungkar og var på besøk i Tennessee kanskje på fridagene, synes å huske noen tvilsomme fester med gale Nordmenn. Er du EW?

LN-RTP
23-07-2021, 04:07
Dette er som et Agatha Christie mysterium, men det går ut over skjønnhets søvnen min.
Må legge på røret. :cry:

Midtiblinken
23-07-2021, 04:09
Nei, men han var kanskje med. Vi var der på samme tid.

OJB
23-07-2021, 13:41
Jeg kan ikke vente med å høre fortsettelsen...............:drunk:

Concorde98
23-07-2021, 15:38
And what will happen in the next episode of the old mysterious story, The flying gentlemen? 🤔

LN-MOW
23-07-2021, 16:11
And what will happen in the next episode of the old mysterious story, The flying gentlemen? 🤔

Satser på fortsettelse i kveld, med noen rystende avsløringer. Har mer popcorn, jeg ... :D

LN-RTP
23-07-2021, 17:01
Nei, satser på å avslutte denne trip rapporten, dette gikk i grøfta, skal heller bruke Private Message og stamme opp pjokken når det trenges, og det blir vel titt og ofte.:cool:

SQ 777
23-07-2021, 17:24
Tusen takk, bare fortsett. Har reddet siste døgn ������

LN-RTP
23-07-2021, 18:11
. Tusen takk, bare fortsett. Har reddet siste døgn ������

Du verden, trodde heller det var kjedelig lesing for folk som ikke var der.:8:

Midtiblinken
23-07-2021, 19:09
Ingen navn er blitt nevnt.

fluxie
23-07-2021, 21:27
Denne trip-reporten ble jo legendarisk :)

jcnorway
23-07-2021, 22:00
«Tore på sporet» - Flyprat Edition

Midtiblinken
23-07-2021, 22:01
Han nærmer seg…..

Midtiblinken
23-07-2021, 22:06
Når man blir så gammel så har man truffet mye folk…..

LN-RTP
23-07-2021, 22:09
Når man blir så gammel så har man truffet mye folk…..

Haha, junior ypper seg igjen.:rolleyes:
Man begynner nok å dra på årene men ser enda så ung ut at det gjør ingen ting, man er vis og klok men har samtidig fordelen av et ungdommelig ytre.:up:

Midtiblinken
23-07-2021, 22:12
Mens andre er nesevis og etterpåklok…..

LN-RTP
23-07-2021, 23:16
Mens andre er nesevis og etterpåklok…..

Joda, men du kan jo rette på det, ta deg selv i nakken..:cool:

Midtiblinken
24-07-2021, 05:23
For alle som fulgte dette, pm har røpet «hemmeligheten». Mange juicy detaljer om andre felles bekjente, men må holde det borte fra offentligheten….

LN-RTP
24-07-2021, 05:49
For alle som fulgte dette, pm har røpet «hemmeligheten». Mange juicy detaljer om andre felles bekjente, men må holde det borte fra offentligheten….

Tja, jeg ante jo hvem denne oppkomlingen var og riktignok så var det han ja.
Ungdom som flyr Light Twins, men vi har alle vært der en gang i fortiden.:drunk:

CFM
24-07-2021, 12:09
Ungdom som flyr Light Twins, men vi har alle vært der en gang i fortiden.:drunk:

Light twins = MD80/737/A320 :cool:

KnutW
24-07-2021, 14:47
Light twins = MD80/737/A320 :cool:

Nemlig. Enten er det heavy, eller så er det light. Basta!

Midtiblinken
24-07-2021, 18:18
Foretrekker light twins, er klar til og komme meg ut av røret etter 5-6 timer.

CFM
24-07-2021, 18:55
Foretrekker light twins, er klar til og komme meg ut av røret etter 5-6 timer.

Føles ikke så mye som et rør når de er litt større, men må innrømme at jeg heldigvis ikke har hatt noen problemer på det området. Kom meg ofte ikke ut av røret på 10-12 timer i "light twins" heller. Korte turn-arounds og forholdsvis lange ruter til tider.

Midtiblinken
24-07-2021, 19:29
Joda, men max 7 timer for meg. Og jeg liker og sove på natta.

LN-RTP
24-07-2021, 19:35
Det kan være behagelig på store fly også.
Husker en måned jeg var på hjemme reserve i Dallas. Satt rundt bassenget i 28 dager uten å fly men med full betaling. Den 29. ringte dem og varslet jeg måtte komme til New York og fly en tur til Madrid, deretter fly passivt tilbake på samme flyet.
Sov meg tilbake på business class og fikk saftig overtid for tjenestetiden var over 12 timer. :cool:
Enkel og grei måned det, men de er ikke bestandig slik, skjønt mange som foretrekker hjemme reserve nettopp for slike drømme måneder.:drink

fjasebase
29-08-2021, 18:49
Litt av et mysterium å lese på flyet hjem på morgenen