View Full Version : God Lørdag
God morgen fra regntungt Nittedal
Vært oppe en liten stund for å passe på at dagens truck mot kontinentet kommer seg greit avgårde. Laksen skal frem :drunk:
Meldt mye regn i dag, så blir vel mest indretjeneste. Har en liste som er god og lang med ting som burde gjøres, så skal vel få fyllt opp dagen.
Ble noe kaos i går med en bil ut på kvelden, så må rydde litt i løpet av helgen. Tror jeg skal greie å reroute mesteparten uten for mye forsinkelse.
Jaja, slik går nu dagan
S
God morgen fra hotell Norge i Bergen. Kom med nattoget over fjellet så er ofte for tidlig for innsjekk på hotell. Men var ikke noe problem her så fikk rommet med en gang. Litt deilig å kunne hvile litt mer og en dusj står vel på planen også. Rar manøver i går kveld, pga noe kluss på linja til Grefsen stasjon så fikk vi en strafferunde til Alnabru hvor lokomotivet ble koblet fra og det kjørte til andre enden av toget også videre på Alna-Grefsen linja. Dette er en linje hvor det sjeldent går passasjertog så litt gøy å være med på det. Og veldig kreativ løsning for å omgå problemet på linja. Pga anleggsarbeider på Asker-Drammen er Bergenstogene rerouta på det som egentlig er den opprinnelige ruta til Bergen via Roa
Sent fra min SM-G950F via Tapatalk
Concorde98
10-07-2021, 09:34
God morgen fra Deltabyen i Norge, Lillestrøm. Som i Nittedal regner det her også, men det gir en frisk kjølig luft, så innimellom er slikt vær innafor.
Dessuten var Covid19 testen torsdag negativ, bra det også.
Ferieleiligheten vi kjøpte i Larvik er så forsinket så vi hoppet av det prosjektet. Går for en nærmest på bryggekanten i nærheten av Farris bad i stedet. Der er det populært og der blir nok bygging igangsatt asap.
Indretjeneste på planen her i dag og ingen flyturer, men neste helg flys det til Trondheim. :)
Ha en flott lørdag!
God dag fra Hvalstad. Nesten litt deilig å merke man har vært på fest. Normaliteten nærmer seg. Nå blir det å pakke litt før turen settes mot Tjøme. Ha en fin dag
God aften fra Stavanger. Har vert travelt siste 10 dager, masse jobb før en gikk på turnus fri på torsdag. Men nå erre ferie. Corona’en er på frammarsj i Stavanger område, så en holder seg hjemmme. I morgen dukker en kompis opp for noen dagers besøk, så en tur til flymuseet står på planen til uka.
Ha en glitters aften :)
God aften fra Stavanger. Har vert travelt siste 10 dager, masse jobb før en gikk på turnus fri på torsdag. Men nå erre ferie. Corona’en er på frammarsj i Stavanger område, så en holder seg hjemmme. I morgen dukker en kompis opp for noen dagers besøk, så en tur til flymuseet står på planen til uka.
Ha en glitters aften :)
Så det er fly museum i Stavanger, og også i Bodø?
Ja - museumer i Stavanger er heimen til DC-6 LN-SUB ex Everts ;)
Javelja.
Klart jeg husker den historien, ikke bare det men jeg fløy samtidig med faren til Everts i Alaska når han kræsjet en C-46 på Tsiu River Oktober 1986.
Sååå. Flymuseet i Stavanger er da kun denne Sekseren?
Det er også et SAS museum i Gardemoen traktene?
Vet jo at an dåre kan spørre mere enn 10 vise menn kan svare, men jeg flyttet fra Norge 40 år siden og vet ikke så mye som jeg ikke visste før.:cry:
Ligger vel i nabokommunen Sola?
https://www.flymuseum-sola.no
https://www.sasmuseet.net
Concorde98
11-07-2021, 08:58
[QUOTE=LN-RTP;1231264]Javelja.
Klart jeg husker den historien, ikke bare det men jeg fløy samtidig med faren til Everts i Alaska når han kræsjet en C-46 på Tsiu River Oktober 1986.
Sååå. Flymuseet i Stavanger er da kun denne Sekseren?
SAS museet ved vestre bane på Gardermoen er verdt et besøk. Mye historie fra SAS opp gjennom tidene. Dessuten er det bygget en bra 737 simulator der som kan prøves, i hvertfall før corona tiden.
Anbefales! Ved litt veiledning landet jeg 737'en på Gardermoen. :)
Ligger vel i nabokommunen Sola?
https://www.flymuseum-sola.no
Stemmer jo selvfølgelig Martin , og neste prosjektet vårt er utvidelse av Museet med ny utstillingshall og nytt mellombygg som skal huse ny foaje , kafeteria og butikk , etc. Vi har fått 2,5 mill over revidert statsbudsjett som første bidrag på et prosjekt til ca 7 mill vi håper skal stå ferdig til neste år. Vi har mange fly som står på lager som skal stilles ut . Harvard , Draken , Super Puma. Seaking og F16 kommer og. Stor aktivitet på vårt lokale museum.