View Full Version : God morgen fra Göteborg
God morgen fra frokosten på Scandic Mölndal. Ungene har spist opp og nå blir det å slappe av med en kaffekopp mens de herjer på lekerommet.
Gårsdagen ble en stor suksess, Liseberg med begrensede antall billetter er flott. Lite kø, men nok med folk til at man tenker at Covid-19 never happened here. Deilig.
I dag blir det til sightseeing til lands og til vanns i samme kjøretøy, pluss litt shopping er lagt inn i dag. Blir sikkert en bra dag dette også.
Sverige kan absolutt anbefales for alle som er lei Covid-19 begrensinger hjemme.
God morgen fra Hvalstad. Her har jeg både Teamet og drevet husarbeid. Lunsj i Oslo etterpå, og så litt mer sosialt samvær i kveld. Rett og slett noe som ligner på en reall fest. Ha en fin dag
God morgen fra Sandnessjøen,
Bare fine været her oppe i nord idag. De blir jobb frem til avgang sørover med WF721 tidlig på ettermiddagen direkte til OSL før siste leg vestover fjellet med SK4043 sent på ettermidagen og helg.
Fint med direkte sommerrute SSJ-OSL , kjappere vei hjem.
Ha en fin dag og god helg.
Morn fra Kolsås. Her startet dagen med en spasertur ned til vaksinesenteret og man har nå ett stk Pfizer i armen og man er et stort steg nærmere en normal hverdag.
Må nok feires med en liten øl i kveld.
Ha en strålende helg!
Twin Otter
09-07-2021, 10:36
God formiddag fra Sandnes. Her hadde man sin første PT-time på treningssenteret i morges. Det merkes allerede i div. muskler man hadde glemt at man har. Men ryktene sier man kommer til å kjenne det enda bedre i morgen? Time will show. Tid for litt avslapping før det blir en tur til barbereren i Stavanger etterpå. Ha en fin en!
Concorde98
09-07-2021, 10:55
God formiddag fra Lillestrøm.
Straks helg, men uansett sitter man hjemme og venter på Covid19 svar på testen man tok i går.
Ha en fin negativ;) dag alle sammen!:)
God formiddag fra Kongsberg Jazzfestival. Kun kaffe i koppen foreløpig… God stemning i byen i går, med mye folk i jazzgata utenfor Grand Hotel. Faste sitteplasser og app-bestillinger funker bedre enn fryktet. På konsert med CC Cowboys sammen med 449 andre, gamlegutta kjørte doble konserter og kom særdeles helskinnet fra det. Har også billetter til Amund Maarud og Malin Pettersen. Så blir ikke så mye jazz[emoji3] Ha en strålende helg. https://uploads.tapatalk-cdn.com/20210709/7a3b07e3f7e59b1b7527914bc67d8c5d.jpg
G’morgen. Godt å se at det spilles live konserter igjen. Musikere og deres supporttjenester har vel lidd enda mer enn flybransjen ..
Ligger an til sol, skyet, regn og torden her i dag. Med andre ord helgardering .. Men fredag og snart helg. Skal bli godt med en tredagers nå.
Har også billetter til Amund Maarud og Malin Pettersen. Så blir ikke så mye jazz[emoji3]
Fun fact: er nesten nabo med Amund Maarud. Første gangen jeg fant ut det, så jeg han på den lokale Remaen. Ingen premie til den som klarer å gjette hvilken hylle jeg stod foran da han plutselig passerte bak meg. Følte meg nesten omringet.
God dag fra nabolaget til Amund Maarud. Siste "ordentlige" fridag før det blir "vanlig" helg, og man må logge seg på jobben igjen på mandag,
Dagen i dag har man brukt til å spille litt gitar, og jobbe videre på noe som skal slippes i en strømmetjeneste, muligens utpå høsten en gang.
Ha en god en :)
Heisann!
Her skal snippesken straks pakkes for tur til Dubai. Tar med kona på turen og satser på at jobbingen holdes til noen timer her og der. :)
Blir fantastisk å komme til varmen, strand og hygge igjen. Begge vi er fullvaksinerte, men måtte ta test i går for å komme inn i Dubai, så sitter og blomstrer mens man venter på svar.
Ha en fin helg alle sammen, snakkes om et par uker! :)
Kim
Twin Otter
09-07-2021, 16:12
Malin Pettersen
Så henne live på Egersund Visefestival forrige helg. Veldig bra konsert fra en artist jeg ikke kjente til fra før. Har fått lytta på flere fine utgivelser siden da. Det er bare å glede seg.
Lite kø, men nok med folk til at man tenker at Covid-19 never happened here. Deilig.
Sverige kan absolutt anbefales for alle som er lei Covid-19 begrensinger hjemme.
Med andre ord ingen begrensninger i Sverige slik at alle kan drasse med seg viruset hjem og lage Sverige-tilstander i Norge? Det du skriver framstår som relativt innoverskuende og egoistisk, men mulig det er ferierusen som gjør at man glemmer av en usynlig fiende og et samlet ansvar…
Vi har vært på utekafe i dag, med munnbind, vaksinasjonskort og app-tracing. Føles godt å være ute blandt folk med tiltak slik at vi alle tar ansvar for å få satt en stopper for denne dritten en eller annen gang :)
Tudelu.
Fredrik74
09-07-2021, 20:27
Med andre ord ingen begrensninger i Sverige slik at alle kan drasse med seg viruset hjem og lage Sverige-tilstander i Norge?
Vilket virus?
Sverige 38,26
Norge 48,68
https://www.ecdc.europa.eu/en/cases-2019-ncov-eueea
Med andre ord ingen begrensninger i Sverige slik at alle kan drasse med seg viruset hjem og lage Sverige-tilstander i Norge? Det du skriver framstår som relativt innoverskuende og egoistisk, men mulig det er ferierusen som gjør at man glemmer av en usynlig fiende og et samlet ansvar…
Vi har vært på utekafe i dag, med munnbind, vaksinasjonskort og app-tracing. Føles godt å være ute blandt folk med tiltak slik at vi alle tar ansvar for å få satt en stopper for denne dritten en eller annen gang :)
Tudelu.
Og her var man ute i Oslo i dag. Null munnbind og teststyr etc [emoji6]
Tudelu.Akkurat her gikk vi i dag, VG kom sikkert rett bak oss. VG kunne også notere seg at her er pandemien over. At man har ca 25 prosent lavere smittetall enn Norge gjør jo også dette til en tryggere ferie enn om man skulle feriert på Sørlandet eller andre steder i Norge50114
Sverige 38,26
Norge 48,68
Hva er disse tallene?
Antall smittet pr 100k innbyggere siste 14 dager. Oppdatert pr 8 juli.
Da slår vi (USA) dere med kun 5 smittede per 100.000 ... men likevel er vi blitt endret til fiolett .. Hjemstaten Georgia har 4. Men pila peker oppover, så kanskje derfor ...
Da slår vi (USA) dere med kun 5 smittede per 100.000 ... men likevel er vi blitt endret til fiolett .. Hjemstaten Georgia har 4. Men pila peker oppover, så kanskje derfor ...
Og Norge fastslo i dag at USA med 5 smittede pr. 100.000 er for farlig og stoppet for at Nordmenn bosatt i USA kan besoeke familie i Norge uten karantene hotell ;)
Antall smittet pr 100k innbyggere siste 14 dager. Oppdatert pr 8 juli.
Som er hoeyere enn her i USA - men vi Nordmenn bosatt i USA ble i dag sperret for besoek av familie :angry:
Og Norge fastslo i dag at USA med 5 smittede pr. 100.000 er for farlig og stoppet for at Nordmenn bosatt i USA kan besoeke familie i Norge uten karantene hotell ;)
Som norsk og fullvaksinert slipper vi vel unna om vi får registrert vaksinen i Sysvak. Leser det ihvertfall slik ..
England og Nederland har lesset på disse «leie» begrensningene. Look at them now…
(får ikke til å legge inn bilder fra mobil dessverre, men grafene er relativt alarmerende.
https://www.bbc.com/news/uk-57755733 )
og her en fra nederland om økningen: https://www.dutchnews.nl/news/2021/07/coronavirus-cases-double-in-a-week-60-of-infections-in-under-25s/
Som norsk og fullvaksinert slipper vi vel unna om vi får registrert vaksinen i Sysvak. Leser det ihvertfall slik ..
Det endret seg i dag - det var som du beskriver frem til 23:59 Juli 8 2021 - fra midnatt er det ingen kjære far med gå rett i karantene :rolleyes:
Det endret seg i dag - det var som du beskriver frem til 23:59 Juli 8 2021 - fra midnatt er det ingen kjære far med gå rett i karantene :rolleyes:
Les unntakene. Din kjære far med fullvaksine gjort i Norge trenger ikke karantene. Du og jeg med utskrift fra MyChart er jeg litt mer usikker på, selv med registrering i Sysvak ..
Les unntakene. Din kjære far med fullvaksine gjort i Norge trenger ikke karantene. Du og jeg med utskrift fra MyChart er jeg litt mer usikker på, selv med registrering i Sysvak ..
Ikke kjaere far men lille meg som i gaar kunne kom paa besoek uten karantene - men i dag ryker det rett i karantene i 10 dager - Ferd Berfel wins again !
God morgen fra frokosten på Scandic Mölndal. Ungene har spist opp og nå blir det å slappe av med en kaffekopp mens de herjer på lekerommet.
I Göteborg utan att ge besked!? MAKAN! :old