PDA

View Full Version : God morgen fra rute 270

Someone
07-07-2021, 07:22
God morgen, her fra rute 270. Dog verken SK, DY, WF eller noen av de, men Ruter. Forsøker buss til kontoret i dag….tror det heller blir sykkel i morgen. Løpetur med en kamerat i kveld, men før det skal det kontoreres i vei. Ha en fin dag

Millemor
07-07-2021, 07:41
God morgen fra SAS Domestic Lounge på OSL. Neste stopp er Roma. Så langt har jeg unngått køståing, så er alt for tidlig ute. Men tok ingen sjanser etter overskrifter om at folk har mistet flyet pga de lange køene i innsjekk.

SAS Travel Ready Center fungerte utmerket. La inn nødvendige dokumenter for et par dager siden og i går ettermiddag fikk jeg beskjed om at de var godkjent så jeg slapp manuell innsjekk. Sjekket inn i appen og hentet bagtag i automat i avgangshallen. Leverte kofferten i selvbetjent bagdrop og gikk rett gjennom sikkerhetskontrollen, der var det heller ikke kø.

Nå er jeg spent på hva som venter meg på FCO om noen timer. Fortsettelse følger...

Scandinavien_Airlines
07-07-2021, 07:47
Godmorgen fra NJ'toget imod Aalborg, jeg har det danske rejsepas og derfor går turen idag til Sønderjylland, hov var der ikke et bestemt klokkeslet lige nu <3?

Henshaw
07-07-2021, 11:13
Morn fra Kolsås, hvor man ble avbrutt i jobbingen med en SMS fra kommunen som kan tilby både meg og kona 5G-chip i overarmen på fredag. Plutselig føles en normal hverdag mye nærmere, selv om dose to da ikke blir før 01. oktober.

OJB
07-07-2021, 11:23
God formiddag fra Sandnessjøen,
Her oppe er det fortsatt varmt og fint slik det har vært siste dager, Det ligger an til noen regnbyger ser det ut som etter dem heftige oppvarmingen utpå dagen. Det jobbes i høygir med subsea prosjektet vårt gjennom denne uken også.
Turistene(søringane) siger av gårde her oppe på Helgelandskysten i sitt ferietempo. En bobil kar rygget ned en mast på parkeringsplassen ved hotelleriet i morges i det jeg satte meg inn i bilen for å kjøre på jobb. Jeg ga han 10 poeng for manøveren , fyren forsto ikke humoren og kjerringa hans var pissed!
Ha en fin dag.

Polaris
07-07-2021, 12:06
Hallais fra EU.

Her stormer ungen rundt på gulvet og muttern nyter en kopp nykverna kaffe mens jeg hører «hele historien» fra NRK. En diamant av en podkastserie som tar for seg alt fra Benjaminsaken, Togulykken på Rørosbanen og norske spioners historie. Jeg som vokste opp på 90-tallet har hørt om alt, men aldri fått hele historien siden jeg var for ung/for lita.

Sola skinner ubarmhjertig fra blå himmel, så det må vel vannes noe planter. Noe hagekos er det ikke rom for, da det legges brostein ute og «stussemaskinen» eller hva den heter den kompaktoren + skjæring av stein og graving av grøfter er konstant bakgrunnsstøy. Meh. Hvor langt har de kommet utenfor hos deg Fnate?

KnutW
07-07-2021, 12:11
eller hva den heter den kompaktoren

Dette mener jeg å huske vi har snakket om før: Plattenverdichter. Hvis det er en sånn "hoppetusse" de bruker for å komprimere sand under brosteinene.

Polaris
07-07-2021, 12:19
Dette mener jeg å huske vi har snakket om før: Plattenverdichter. Hvis det er en sånn "hoppetusse" de bruker for å komprimere sand under brosteinene.

Korrekt, men min husk på slike ord er ikke-eksisterende :lol: Samme med tørkestativ på tysk. Jeg har bodd her i mange år, men det er enda «trocken-dings» uansett hvor mange ganger det blir meg forklart. Hodet VIL ikke :lol: (tror det er noe ala wäscheaufhänge…dings» ). Samme med «det høres bra ut», jeg sier alltid «das hört sich gut aus», teflonhjerne?!

roger
07-07-2021, 14:21
Ettermiddag frå Trondheim. Har testa sengene til raudekrossen medan eg fekk 5G-chip. Kunne aldri blitt sånn botox-bærte!

Blir å sitte på altanen resten av dagen og høyre på toreværet. Er forma bra i morgon blir det hytta. To daga heime får klarte seg?

Fnate
07-07-2021, 14:47
Siden det er Tysk det er snakk om over her så sitter jeg på kontoret og er litt glad over å ha sett et Tysk blad ha printet en versjon av et koseord vi har for DIP-svitsjer her på kontoret. Nemlig musepiano. Når jeg kunne lese i et Tysk blad som omtalte et av produktene våre kalle disse for "Mäuseklavier" ble jeg riktig glad.

Så ja... hei fra bortekontoret. Her stenger det mer eller mindre ned for sommeren snart, så jeg har holder litt motarbeidersamtaler før alle reiser på hytta.

Ha en strålende dag.

LN-MOW
07-07-2021, 14:55
G'morgen ... ute en tur med de to gjenværenede bikkjene. Eldstemann krysset fredelig regnbuebroa i går, så det føles litt stusselig. Men det går seg vel til og vi trøster oss med at vovsen levde et godt liv etter en vanskelig start. Man kan ikke redde verden alene, men redder man en vovvov en gang i blant, er mye gjort.

Snart i gang med dagens arbeid. Men først må jeg på butikken og hente noen bananer.

Millemor
07-07-2021, 16:15
God ettermiddag fra Roma. :)

Bortsett fra at det var ankomst på terminal 3, der det normalt kun er non-Schengen flighter som ankommer, var det omtrent som å ankomme pre-Corona. Ingen grensekontroll eller kontroll av koroanapass, EU Passenger Locator Form osv. De målte temperaturen til alle i det de kom inn i bagasjeutleveringen og grensepolitiet tok stikkprøver av enkelte da de gikk gjennom tollen. Var ikke mange som ble stoppet.