KnutW
28-06-2021, 15:12
Jaggu klarte man å få seg en prøvetur, så her er en kjapp rapport fra dagens runde OSL-TRD-OSL.
Dette var en siste finpuss før premieren på onsdag. Luftfartstilsynet var med både foran og bak for å sjekke at Flyr holdt seg til boka. Og det gjorde de. Service for passasjerene bestod i utlevering av en baguet pluss vannflaske ved utgangen på Gardermoen.
Selve flyturen som sådan var ikke spesielt forskjellig fra en hvilken som helst annen 737-800 flyvning. Vi pushet to minutter før rutetid og take off fra 19R klokken 1012. Etter 42 minutter landet vi på Værnes der alle ble sittende ombord under et kort bakketopp. Så var det strake veien tilbake til Gardermoen, 38 minutter flytid og rett inn nordfra til 19R.
Flyr fremstår som nytt og friskt, naturlig nok. De to flyene de har fått hittil er ex Pegasus maskiner som er overhalt og lakkert på Shannon. Interiøret er nytt og kabinen er holdt i hvitt med mørkegrå seter. Røde setebelter gir en liten frisk fargeklatt. Setene er ganske komfortable, men for en på nesten to meter er det ikke noen danseplass mellom seteradene. Men, det er akkurat det samme overalt ellers også, så plassen er hverken bedre eller dårligere enn hos konkurrentene.
Kabinen er ganske smakfullt innredet og Flyr er ikke overtroiske, så rad 13 er med. Nødutgangene er på rad 15 og 16, og er nok de setene som kan tilby mest komfort for oss langbente. Vær obs på rad 12, der er det ikke vindu.
Det var mange gamle fra bransjen med på turen, og Braathens SAFE var tydeligvis ikke glemt ennå! Se foto.
Legger ved noen kjappe mobilbilder. Kan «noen» være snill å rette opp de som kom på tvers..?
Åkkesom, vi snakkes på onsdag!
Dette var en siste finpuss før premieren på onsdag. Luftfartstilsynet var med både foran og bak for å sjekke at Flyr holdt seg til boka. Og det gjorde de. Service for passasjerene bestod i utlevering av en baguet pluss vannflaske ved utgangen på Gardermoen.
Selve flyturen som sådan var ikke spesielt forskjellig fra en hvilken som helst annen 737-800 flyvning. Vi pushet to minutter før rutetid og take off fra 19R klokken 1012. Etter 42 minutter landet vi på Værnes der alle ble sittende ombord under et kort bakketopp. Så var det strake veien tilbake til Gardermoen, 38 minutter flytid og rett inn nordfra til 19R.
Flyr fremstår som nytt og friskt, naturlig nok. De to flyene de har fått hittil er ex Pegasus maskiner som er overhalt og lakkert på Shannon. Interiøret er nytt og kabinen er holdt i hvitt med mørkegrå seter. Røde setebelter gir en liten frisk fargeklatt. Setene er ganske komfortable, men for en på nesten to meter er det ikke noen danseplass mellom seteradene. Men, det er akkurat det samme overalt ellers også, så plassen er hverken bedre eller dårligere enn hos konkurrentene.
Kabinen er ganske smakfullt innredet og Flyr er ikke overtroiske, så rad 13 er med. Nødutgangene er på rad 15 og 16, og er nok de setene som kan tilby mest komfort for oss langbente. Vær obs på rad 12, der er det ikke vindu.
Det var mange gamle fra bransjen med på turen, og Braathens SAFE var tydeligvis ikke glemt ennå! Se foto.
Legger ved noen kjappe mobilbilder. Kan «noen» være snill å rette opp de som kom på tvers..?
Åkkesom, vi snakkes på onsdag!