PDA

View Full Version : Westjet med fraktere


Someone
23-06-2021, 18:05
Westjet hiver seg også på frakterbølgen, og planlegger tilby rene 737 fraktere i form av 737-800BCF fra 2022. Finner dog ikke noe om antall

https://www.westjet.com/en-ca/cargo/expansion

In 2022, with the introduction of our new freighters, we will have additional frequency and be able to plan new, customized routes and increased frequency based on the needs of our cargo customers.

https://pbs.twimg.com/media/E4k1nYAXoAYaO9b?format=jpg&name=small

LN-MOW
23-06-2021, 20:34
Westjet hiver seg også på frakterbølgen, og planlegger tilby rene 737 fraktere i form av 737-800BCF fra 2022. Finner dog ikke noe om antall


Ikke usannsynlig at de vil bruke maskiner som allerede er i flåten ...

Blubird
29-03-2022, 09:49
En tidligere Hapag-/TUIfly B737-800 er konvertert og klar for frakter-tilværelse for Westjet:

https://www.planespotters.net/photo/1259279/2-bpdl-westjet-boeing-737-8k5bcfwl

LN-MOW
24-11-2022, 00:57
Fire fly er klare. Men dessvere står de parkert i Calgary. Og det vil de fortsette med en stund.

https://www.freightwaves.com/news/boeing-certification-troubles-in-canada-ground-1st-westjet-freighters

A delay in getting four 737-800 aircraft, newly converted to freighters by Boeing, certified by the Canadian government has set back WestJet’s plans to expand into freighter operations by nine months.

The four cargo jets are sitting idle on the tarmac at Calgary International Airport, WestJet’s home base, while Boeing awaits approval from aviation authorities for the design changing the used passenger aircraft into a dedicated freighter.

WestJet now expects to commence all-cargo flights on March 26, the start of the summer flying season, Kristin de Bruijn, executive vice president of cargo, said in an interview here this month during The International Air Cargo Association trade show.

Someone
25-11-2022, 09:08
Fire fly er klare. Men dessvere står de parkert i Calgary. Og det vil de fortsette med en stund.

Hvem er det som har rotet her? Dette er jo ikke akkurat en ny modell eller først konverterte maskin, og har jo blitt en ren samlebåndsjobb etterhvert nå

LN-MOW
25-11-2022, 13:25
Hvem er det som har rotet her? Dette er jo ikke akkurat en ny modell eller først konverterte maskin, og har jo blitt en ren samlebåndsjobb etterhvert nå

Det står ganske godt forklart i artikkelen. Dårlig research og litt uheldig timing (les: null tillit til Boeing) ser ut til å være nøkkelord ….

Someone
27-03-2023, 21:15
Og her skal de i utgangspunktet brukes:

https://www.aeroroutes.com/eng/230327-wscns23

Calgary – Toronto eff 14APR23 3 weekly
Calgary – Toronto – Halifax eff 10APR23 3 weekly (5 from 18APR23)
Calgary – Vancouver – Los Angeles eff 08APR23 2 weekly (3 from 17APR23, 1 daily from 25APR23)
Toronto – Miami eff 14APR23 1 daily
Toronto – Vancouver eff 15APR23 5 weekly

LN-MOW
30-04-2023, 12:21
De startet opp rundt 13/4 ... så nå er de endelig igang.

Someone
03-04-2025, 11:37
Ble ingen suksess, så de gir opp satsningen med egne fraktere i løpet av året.

https://www.aircargonews.net/airlines/westjet-confirms-end-of-freighter-operations-and-de-bruijn-exit/1079866.article

The Canadian airline told Air Cargo News that its dedicated freighter operations were no longer part of the wider group’s core strategy.