View Full Version : Mandag morra blues....
Riktig god mandag alle der ute!
Her i Skaun er det overskyet og vel 15 grader, men varmen skal komme i ettermiddag.
Ny uke, og denne gang på hjemmekontoret etter et par uker på reisefot. Ny runde neste uke, så greit å få landa litt.
Sitter fortsatt og undrer på hvor i alle dager man kan ta sommerferien, er ferdigvaksinert 16 Juni og med 14 dagers "virkeperiode" skal Vaksinepasset lyse grønt 1 Juli. Passer jo perfekt med ferie fra 9 Juli da, om bare politikerne i Norge gjør det samme som resten av EU.
Den som venter får se, si.... :)
Kim
God morgen fra solen i Asker. Foreløpig midt i et Teamsmaraton, men satser på en tur ut i solen etterpå. Dessuten klør det i bookingfingeren.
God morgen fra Lysaker. Overraskende mange på kontoret i dag. Hyggelig å se gode kollegaer igjen. Vi holder god avstand, og rikelig med håndsprit, så bør dette gå fint. Ellers så var det knap kø innover på E18 i dag, så tydelig at det forsatt er en god del som sitter hjemme og jobber! Ønsker alle en flott dag.
Bizflyer
31-05-2021, 10:46
God formiddag fra det Sørlandske!
Her er man i gang på hjemmekontoret, men vurderer sterkt å bytte det ut med ute kontor. For ute skinner sola, det er nesten ikke vind og det skal opp i 25 grader her i dag. Rene sommeren det der....
Ingen planer utover jobb....
God morgen fra Lommedalen. Helgen ble tilbragt i Tvedestrand, med en liten avstikker til indre Agder for å hente en bildel kjøpt på Finn. Kona og jeg kom hjem fra det Sørlandske 23.45 i går. Turen tok 2:25 fra båtplass til Dør. Deilig. Etter knallhard jobbing med rundt 300 arbeidstimer i måneden i 3 måneder blir det deilig med noen slappe dager. I dag skal det fikses på huset, noen prosjekter skal avsluttes og noen skal påbegynnes. Et par biler skal også få noen timer med arbeid. Sjølmeldinga for Næringsdrivende er levert inn. Det ble negativ næringsinntekt. Takket være hard jobbing sist sommer kom inntekten såvid opp på 6 sifret beløp. Det laveste siden jeg var i militæret 356 dager i 1990. Det ser ut til at netto inntekten var ca halvparten av eksistensminimum. Om ikke lenge kommer penga man får tilbake på skatten, som er mer en jeg hadde å leve for i fjor. Da kommer det til å klø enda mer i booking fingeren. Dog kommer Corona situasjonen i Asia til å bestemme hva det blir. Akkurat nå er 18 dagers togtur fra Singapor til Bangkok planen, med en tur innom Verdensutstillingen i Dubai på returen, planen.
En strålende og varm dag ønskes alle forumister.
God morgen fra Gaustad. Her er det litt bortekontorering før det blir litt hjemmekontorering. Blir faktisk tre korte bortekontordager på rad denne uka.
På veien har jeg lett etter bøtte til fisk og tyngre sluker på Biltema. Lure oss handlet stenger og snøre på nett og resultatet er blåhval-stang med sluker som er for lette til engang å vikle ut snøret. :)
Ha en fin en
Grompf fra Kolsås. Noen uenigheter i heimen mtp hva natten skal brukes til, så man blir god venn med kaffekoppen. Nå skal man snart finne noe lunch, og så skal man nok ut i sola etter jobb
Hei og hå fra gjemmekontoret.
Seig start på første femdagers uke på det som kjennes ut som en evighet. Men visstnok bare tre av dem, før man ikke skal være på jobb de tre neste igjen. Hvordan fungerte sånn ferie igjen?
Nada planer uansett, med mindre man finner på noe spontant.
Hs en god en :)
jcnorway
31-05-2021, 17:07
God efta fra hovedstaden.
Arving nettopp kommet hjem fra skolen. Bassenget på takterrassen er preppet og klar så det blir en liten plask der før man griller seg noe middag.
Dose 2 av Moderna satt i dag morges så da får man se om det merkes noe i kveld/natt eller om bivirkningene forbigår i stillhet.
God mandag!
Heisann og peisann ... Siste sommerferiedag for denne gangen. I morgen venter den første av 6 arbeidsdager. Like greit å hoppe i det ...
Klarte å ødelege buskekutteren min i morges. Reservedel er bestilt og burde være her før neste fridag. Så da bruker vi ettermiddsgen til litt privat kontorarbeide isteden. Har ferdigscannet alle flynegativene jeg kunne finne, så nå gjenstår det bare å etterbehandle 481 bildefiler ... Da har jeg vel litt å kose meg med det neste året ...
Tudelidu!
Da har jeg vel litt å kose meg med det neste året
Det har forhåpentligvis vi som følger med på MOWs nyscantråd også? ;)
Det har forhåpentligvis vi som følger med på MOWs nyscantråd også? ;)
Ja, det drypper nok inn litt der og .. ;)