View Full Version : God onsdag i regnet
God morgen fra Asker. Ute regner det, barn er levert og nå må det drikkes litt kaffe mens PCen trenger en etterlengtet restart. Kjørte for første gang eldstemann til skolen i dag.....hjelper lite med dobbelt sett med regntøy når alt henger igjen på skolen.
Ellers var det godt for sjelen å få litt nærkontakt med fly i går. Ha en fin dag
Tirsdag? Her trengs det mer Möllers tran, min gode mann. Evt som du sier - mer kaffe :)
Tirsdag? Her trengs det mer Möllers tran, min gode mann. Evt som du sier - mer kaffe :)
Åja, det var onsdag ja....rettet nå
Makan. Jeg tenkte at hvis det først skulle være 2 like dager i en uke, så burde det definitivt vært torsdag, for da kommer Snekker Andersen tilbake. Eller noe sånt.
Mac'en min er sirup i dag. Selv etter oppstart. MAKAN
Bizflyer
12-05-2021, 10:00
Enda godt at dere har funnet ut at det er onsdag. For meg føles det mest som fredag..... det er jo tross alt starten på en skikkelig langhelg!
Her hjemmekontoreres det i regnværet. Faktisk skal lunsjpausen brukes til å få seg en etterlengtet hårklipp. Føler meg som en langragget fant, faktisk.
Munnen er innstilt på hvit asparges, så gjenstår det å se om man finner noe i butikken. Vil helst ha tyske, men har bare sett franske så langt. Så da er det bare å dra på aspargesjakt i ettermiddag. Best jeg legger litt hvitvin i kjøleskapet med det samme i alle tilfellers skyld.....
God langhelg til dere alle!!
Morn fra Kolsås. I går kveld var det den store kampen mot søvnen, men vi søvnen vant til slutt... Ser ut til å fortsette litt i dag, men ikke like harde kamper. Er heldigvis "barnevakt" for en Nespresso-maskin til den finner seg en ny hytte å bo på, så man skal nok overleve
Vil helst ha tyske, men har bare sett franske så langt. Så da er det bare å dra på aspargesjakt i ettermiddag.
Skal du prate med dem elller spise dem?
God onsdag. Eller, nei vent. Onsdag, men foreløpig har den et veldig forbedringspotensiale. Mye surr jobbmessig. Kjenner det ikke blir feil med litt fri i morgen.
Hsa en god en :)
Twin Otter
12-05-2021, 11:34
God onsdag fra Sandnes. I dag kom skatteoppgjøret på kontoen. Så da går det med litt fundering på hva de skal brukes på. Både ny Mac og iPhone står på ønskelisten. Tenke tenke. Avgårde på kveldsvakt om noen timer. Ha en fin en!
Munnen er innstilt på hvit asparges, så gjenstår det å se om man finner noe i butikken. Vil helst ha tyske, men har bare sett franske så langt. Så da er det bare å dra på aspargesjakt i ettermiddag. Best jeg legger litt hvitvin i kjøleskapet med det samme i alle tilfellers skyld.....
God langhelg til dere alle!!
Meny kjører tilbud, selv om de riktignok er franske. Fru Henshaw aus Deutschland godkjenner det så vi skal ut å handle etterpå
Asparges skal være grønne og fra Hippie Farms i Kalifornia. Ferdig snakka.
G'morgen fra spinnville Georgia. Her kjører folk rundt og står i kø i timer for å fylle tanken mens andre bensinstasjoner har både bensin og null kø. Årsaken er hackerangrepet fredag mot firmaet som driver rørledningen fra Texas oppover langs østkysten. Ville ikke vært noe problem hvis ikke media hadde fyrt opp alle pluggene.
Velvel, vi har hjemmekontor, to fulle biler og et par kanner med nødbensin uansett. Og de ble fylt torsdag .... ;)
Regner gjør det og.
Kaffe trengs før VPN'en fyres opp.
Bizflyer
12-05-2021, 19:59
Asparges skal være grønne og fra Hippie Farms i Kalifornia. Ferdig snakka.
Bølle!! De skal være hvite og være fra Tyskland!!!:old
Bølle!! De skal være hvite og være fra Tyskland!!!:old
Hvit aspargus dyrkes i fangenskap uten lys etter Gestaspometoden. Det er plantemishandling. Grønn asparges dyrkes i friluft og enhver opplyst aspargeselsker holder seg til denne. Bølle kan du være selv! :old
Her må Polaris på banen!
Bizflyer
12-05-2021, 20:16
Hvit aspargus dyrkes i fangenskap uten lys etter Gestaspometoden. Det er plantemishandling. Grønn asparges dyrkes i friluft og enhver opplyst aspargeselsker holder seg til denne. Bølle kan du være selv! :old
Her må Polaris på banen!
Åååååååååå som jeg hater å krangle med sånne MDG'ere..... Hjernevaskede hele gjengen...... Er det rart jeg drikker..... Og for å sitere Fnate: MAAAAAAKAN....
Åååååååååå som jeg hater å krangle med sånne MDG'ere.....
MDG? Og jeg som er mot bompenger og for spikermatter på fortauene, da gitt ...
Bizflyer
12-05-2021, 20:25
MDG? Og jeg som er mot bompenger og for spikermatter på fortauene, da gitt ...
Lite troverdig, du din grønnsaksnazist!!!:colgate:
Her må Polaris på banen!
Asparges er noe smakløs vassent noe, som plantes av slaver fra østeuropa til 40kr/timeslønn. «Erntehelfer» - om man bryr seg om menneskerettigheter spiser man ikke Spargel aus Deutschland. Får være så om jeg framstår som en hippie, that shit ain’t right. Heller hippie enn en «kolonialherre» som baserer rikdom på slaver. Og sånt slaveri attpåtil for noe så smaklaust vassent? Snakk om meningsløst. Hadde det i det minste vært trøffel liksom. Men nei, det er vann inni ett hvitt skall uten smak. Kotz.
Her er litt på engelsk om temaet: https://www.spiegel.de/international/germany/cheap-and-expendible-the-systematic-exploitation-of-harvest-workers-in-europe-a-b9237b95-f212-493d-b96f-e207b9ca82d9
Men skal si meg enig i at i valget mellom hvit eller grønn ville jeg spist grønn. Det er i det minste litt smak der.
Concorde98
12-05-2021, 21:36
God aften fra 2000. Jeg sier bare MAKAN til medforumister... Kalle hverandre slike stygge ting, dette tok jeg meg nær av... ;) Neida, så ille er det ikke. Det er skikkelig langhelg på gang. SAS turer til Bergen og Stavanger, som gir firedoblet segmenter. Ikkje gale, Stavanger sist helg ga 8 til sammen, pluss 16 denne langhelga og Bergen tur med 8 segmenter neste helg igjen. Det er litt morsomt hvor fort tellende segmenter kommer nå. :) Ha en fin kveld alle sammen! :)
God aften fra 2000. Jeg sier bare MAKAN til medforumister... Kalle hverandre slike stygge ting, dette tok jeg meg nær av... ;)
Bare vent til vi begynner å diskutere hvit vs. grønn sylteagurk. Eller rød vs hvit laks. :stir
Concorde98
12-05-2021, 21:47
Bare vent til vi begynner å diskutere hvit vs. grønn sylteagurk. Eller rød vs hvit laks. :stir
Hjelpe meg, da logger jeg meg ut. Melder meg inn i et togforum i stedet! Maaakaaan!!!
Agurk er jo mye det samme som asparges: Vann. Må syltes for å få noe smak.
God aften fra 2000. Jeg sier bare MAKAN til medforumister... Kalle hverandre slike stygge ting, dette tok jeg meg nær av... ;) Neida, så ille er det ikke. Det er skikkelig langhelg på gang. SAS turer til Bergen og Stavanger, som gir firedoblet segmenter. Ikkje gale, Stavanger sist helg ga 8 til sammen, pluss 16 denne langhelga og Bergen tur med 8 segmenter neste helg igjen. Det er litt morsomt hvor fort tellende segmenter kommer nå. :) Ha en fin kveld alle sammen! :)
Det er tellende segmenter ja og ikke faktiske segmenter bare så det er klart? :)
Ja nei her på Flyforum kan alt krangles om ja, ekke rart det er krig i verden når det går en kule varmt i asparges diskusjonen. :)
God kveld fra Oslo, vært på middag hos brodern og fått instruks hvordan passe de to kattene hans - han har også som mange andre planer i denne langhelga. Så skal jeg møte en annen bekjent i morgen for å se til hennes katt.
Ha en fin kveld med eller uten katter.
Asparges skal være grønne.
Juhuu! Endelig har jeg fundet nogle grønne-asparges- åndsfæller
i Andreas og Polaris! Jeg bor i det danske HVIDE aspargesbælte, og
i de kommende uger bliver der serveret asparges mange steder.
Og hver gang skal jeg finde en grimasse, der kan passe!
I gamle dage, i daglejernes tid, var produktionen langt større end i
dag, hvor det er hobbyfolk, der dyrker asparges, og
sælger dem i boder ved mange sydfynske veje.
Jeg har aldrig forstået, hvad fascinationen ved hvide asparges er, men
det er nok min fejl.
Anyway, god himmelfartsdag til både hvide og grønne aspargesentusiaster!
Concorde98
12-05-2021, 22:09
Det er tellende segmenter ja og ikke faktiske segmenter bare så det er klart? :)
Ja nei her på Flyforum kan alt krangles om ja, ekke rart det er krig i verden når det går en kule varmt i asparges diskusjonen. :)
God kveld fra Oslo, vært på middag hos brodern og fått instruks hvordan passe de to kattene hans - han har også som mange andre planer i denne langhelga. Så skal jeg møte en annen bekjent i morgen for å se til hennes katt.
Ha en fin kveld med eller uten katter.
Katter og asparges! Ja, det er tellende og ikke faktiske segmenter, greit på en måte, selv om normalitet hadde vært og foretrekke. Jeg foretrekker aspargesen grønn. ;)