PDA

View Full Version : God tirsdag!

Twin Otter
13-04-2021, 08:34
God tirsdag fra Sandnes. Nydelig solskinn her i dag. Værutsiktene fremover ser ut til å være ganske så bra. Det kan man like etter en lang vinter. Kaffe i koppen og sånn! Ligger an til litt indretjeneste etter jobb. Ha en fin dag forumister!

Someone
13-04-2021, 09:11
God morgen. Nok en espresso tas, før dagens eneste Teamsmøte. Etterpå blir det en tur til frisøren og på et klikk&hent oppdrag. Så da spørs det ikke om polet, fiskehandleren, etc også får avlegges et besøk. I kveld skal det lages podcast. Ha en fin dag

Fnate
13-04-2021, 09:56
Trallabom fra Lillestrøm. Ikke noe videomøte i dag. Det er fint. Mailene jeg våknet til er også ferdige. Hjalp muligens at jeg jobbet til kl 23 i går og stod opp tidlig i dag.

Så nå tror jeg egentlig jeg skal slappe av litt med et knekkebrød og litt TV en halvtimes tid.

Forresten noen her som har prøvd cruise med Smyril Line? Har skikkelig lyst på å booke Hirtshals - Torshavn - Seydisfjordur på bursdagen min i August. Seff litt risiko med tanke på Corona, men jeg har så mye penger i vouchere nå at en til bare hadde blitt hyggelig selskap.

Ha en ytterst deilig dag.

Hypern
13-04-2021, 10:27
Trallabom fra Lillestrøm. Ikke noe videomøte i dag. Det er fint. Mailene jeg våknet til er også ferdige. Hjalp muligens at jeg jobbet til kl 23 i går og stod opp tidlig i dag.

Så nå tror jeg egentlig jeg skal slappe av litt med et knekkebrød og litt TV en halvtimes tid.

Forresten noen her som har prøvd cruise med Smyril Line? Har skikkelig lyst på å booke Hirtshals - Torshavn - Seydisfjordur på bursdagen min i August. Seff litt risiko med tanke på Corona, men jeg har så mye penger i vouchere nå at en til bare hadde blitt hyggelig selskap.

Ha en ytterst deilig dag.

Du får huske på sjøsyketabletter - kan være en røff seilas det der. Færøyene er trivelig, mye fint å se der. Anbefales å leie en bil, da kollektivtransporten utenfor Torshavn er litt så som så. Da det ikke bor så mange der så er det relativt lite trafikk på veiene også og de holder god standard.

God dag fra Oslo - skal ha et jobbintervju litt senere i dag. Så får vi se hva det blir til. Våren har gjort comeback i det minste etter at vinteren var her i går på besøk.

Scooter01
13-04-2021, 15:07

Her har du en video av turen:

https://www.youtube.com/watch?v=nFuAVWRhZdM

Det ser jo ganske rolig ut her...

Scooter01

LN-MOW
13-04-2021, 15:30
G'moorgen! Solen skinner nådeløst fra en skyfri himmel og nå er det like før vi passerer 20 grader.

Straks i gang med ukens arbeidsøkt(er) .. VPN-tunnell er bestilt og samme er nok en kaffekopp.

Og for de som måtte lure, alt er bra med katta. Dyrlegen også, hun kom nesten helt skadefri fra gårsdagens undersøkelse. Men Kamikaze Kitty er 19 pund og dyrlegen anbefalte slankekur. Jeg får informere naboene.. ;)

Fnate
13-04-2021, 15:34
Her har du en video av turen:

https://www.youtube.com/watch?v=nFuAVWRhZdM

Det ser jo ganske rolig ut her...

Scooter01

Takk for video

Har sett den ser du. Og den krimserien. Og dokumentaren på Discovery. På sistnevnte nevner kapteinen det Hypern skrev. "Jeg blir Litt overrasket når turister kommer og blir p overrasket over bølger. Det er Nord Atlanteren...".

Men i August er vel sjansen for storm noe lavere enn f.eks i Oktober. Sjansen for å kunne reise likeså.

Vi får pønske litt til.

Martin
13-04-2021, 15:51
Har sett den ser du. Og den krimserien. Og dokumentaren på Discovery. På sistnevnte nevner kapteinen det Hypern skrev. "Jeg blir Litt overrasket når turister kommer og blir p overrasket over bølger. Det er Nord Atlanteren...".

Skal ikke overvurdere cruisepassasjerer. hørte om noen som klaget fordi de hadde booket havutsikt, men så bare et parkeringshus. Fikk visst beskjed om å komme tilbake etter avgang.

Ellers god tirsdag. Sykt travelt. Sykt, sykt travelt.

Ha en god en :)

Concorde98
13-04-2021, 16:30
God ettermiddag fra Lillestrøm. Sol og hagl om hverandre men sånn er april. Ser regjeringen åpner littegrann snart, det er jo fint.

Angående cruise til Færøyene. Det ser jo skikkelig gøy ut. August er vel ikke den verste tiden, bare ikke klag på utsikten før trossene er tatt. ;) Hehe!
Har aldri tatt Smyril line før. Det kuleste jeg har gjort til sjøs er å seile Sørlandet over Nordsjøen. Artig med en uke uten å se land. Vakter dag og natt og interessante mennesker.
På den turen skjedde det noe spesielt. Ordføreren i den engelske byen hadde vært på besøk ombord hos offiserene. Det ble litt sent og pga ebbe sjø sto gangveien ganske rett til værs når Ordføreren skulle i land, litt promille hadde han nok. På toppen tok han overbalanse og falt bakover. Heldigvis fikk jeg tak i ham før han hadde falt mange meter ned på dekket... Dette er blant mine beste reiseminner sett i ettertid. At jeg fikk tak i ham der jeg sto vakt ved gangveien på kaia.
Dette er mange år siden.
Ellers, ha en fin en! :)

SQ 777
13-04-2021, 18:43
God kveld fra Lillestrøm. Cruise ja, husker godt mitt første "cruise" :p

1966 jeg var 20 år og blakk, men ville besøke min pennevennine i NYC.

Jobb som oppvaskhjelp på MS Oslofjord . Det var skikkelig cruise i storm over dammen t/r..

Fnate
13-04-2021, 21:20
God kveld fra Lillestrøm. Cruise ja, husker godt mitt første "cruise" :p

1966 jeg var 20 år og blakk, men ville besøke min pennevennine i NYC.

Jobb som oppvaskhjelp på MS Oslofjord . Det var skikkelig cruise i storm over dammen t/r..

Du og LN-RTP har gjort mye "hyss" :)

I lys av dagens nyheter om potensielt 9-12 uker forsinkelse av vaksinering tror jeg forøvrig jeg legger mine cruiseplaner på hylla. Men det er fortsatt håp for at jeg blir vaksinert i tide til å dra på guttetur til Yellowstone i Oktober.