PDA

View Full Version : Gratulerer med 25års dagen Boeing 767


Someone
26-09-2006, 19:02
Vel er riktignok ikke noe forum medlem, men idag er er 25 år siden Boeing 767 hadde sin første flight....og fortsatt er 767 i produksjon!!!


767 i produksjon (http://www.airliners.net/open.file?id=0686592&WxsIERv=Obrvat%20767-232&Wm=0&WdsYXMg=Qrygn%20Nve%20Yvarf&QtODMg=Rirerg g%20-%20Fabubzvfu%20Pbhagl%20%2F%20Cnvar%20Svryq%20%28C NR%20%2F%20XCNR%29&ERDLTkt=HFN%20-%20Jnfuvatgba&ktODMp=Znepu%2029%2C%201983&BP=0&WNE b25u=Qnivq%20Yrqavpre&xsIERvdWdsY=A110QY&MgTUQtODM gKE=Na%20rneyl%20cubgb%20bs%20gur%20Obrvat%20767%2 0cebqhpgvba%20yvar.%20Sebz%20cebqhpgvba%20erpbeqf% 20V%27ir%20svtherq%20bhg%20gung%20gur%20nvepensg%2 0ng%20yrsg%20pragre%20vf%20Qrygn%27f%20A110QY%20%2 8yvar%20ahzore%2056%29.%20Gur%20nvepensg%20gb%20gu r%20yrsg%20naq%20evtug%20bs%20A110QY%20ner%20Genaf Oenmvy%27f%20CG-GNN%20naq%20CG-GNO.%20Shegure%20gb%20gur%20evtug%20vf%20NAN%27f%2 0WN8481%20%28abj%20A769NK%29.%20Gur%20nvepensg%20n g%20gur%20sne%20evtug%20vf%20GenafOenfvy%27f%20CG-GNP%20naq%20gur%20nvepensg%20gb%20gur%20yrsg%20bs% 20vg%20vf%20Puvan%20Nveyvarf%27%20frpbaq%20767%2C% 20O-1838%20%28abj%20P-SHPY%29.&YXMgTUQtODMgKERD=17783&NEb25uZWxs=2004-10-09%2000%3A00%3A00&ODJ9dvCE=&O89Dcjdg=22222%2F56&st atic=yes&width=1121&height=780&sok=JURER%20%20%28n vepensg_trarevp%20%3D%20%27Obrvat%20767-200%27%29%20NAQ%20%28cynpr%20%3D%20%27Rirergg%20-%20Fabubzvfu%20Pbhagl%20%2F%20Cnvar%20Svryq%20%28C NR%20%2F%20XCNR%29%27%29%20%20BEQRE%20OL%20cubgb_v q%20QRFP&photo_nr=4&prev_id=1014747&next_id=068659 1)

EB
27-09-2006, 06:46
Holdes vel nesten kunstig i live...

brendas
27-09-2006, 07:16
Originally posted by EB

Holdes vel nesten kunstig i live...
Kunstig i live? Njei. Det produseres i snitt én i måneden (dvs en rate som 757 hadde mot slutten, og som 747 har sett inntil tidligere i år (hvor de har økt antallet til ca 1 1/2 per måned.)) Order backlog for 767 er på 27 frames, det har kommet inn to ordre i 2006 på til sammen fire stk 763ER, og til sammen åtte stk innen det siste året. Vil ikke si at det er så alt for dårlig for en flytype Boeing vil slutte å produsere i løpet av de kommende årene (jeg tviler på at det blir noe av KC-767, ser heller for meg at Boeing går videre med KC-777.)

Dag Johnsen
27-09-2006, 12:40
EB... Nei, da tenker du på A340'en...;)

Kjøp en A340-500/-600 i dag og du får bensinkort på kjøpet... og garantier fra Rolls Royce for at motorkostnadene for de fire motorene ikke skal koste mer enn to B777 motorer...!

DET kaller jeg "kunstig i live"....:p

Dag

dc-8-63
27-09-2006, 19:57
...og Boeing viste bilde og spesifikasjoner av KC-777 i avisene her borte i gaar....

LN-MOW
27-09-2006, 20:01
http://seattlepi.nwsource.com/dayart/20060927/Tanker-Compare-0927.gif

http://seattlepi.nwsource.com/business/286578_air27.html

The Air Force signaled Monday that after the first tanker order next year, it might decide to go with a different type of plane when it comes time to order the next batch.

In other words, expect the Air Force to eventually end up with a mixed fleet of tankers.

EB
28-09-2006, 06:14
Ikke rare forskjellen på A340 og 767 produksjonen...^_^ Skjønner fortsatt ikke hvorfor 757 ble lagt ned...ei heller MD11.

Someone
28-09-2006, 08:23
Originally posted by EB

...ei heller MD11.

Vel Boeing gadd vel ikke konkurere mot seg selv (777), dessuten tørket orderene inn for MD11 pga det kom bedre fly på markedet

EB
28-09-2006, 08:38
Lufthansa var klar for å bestille mange flere...