PDA

View Full Version : Glad torsdag fra Lillestrøm

Concorde98
18-02-2021, 05:04
God morgen folkens! :)
Skjønt i dag var man trøtt. Skulderen er vond etter en del belastning i det siste og snøfreser mannen kjørte fram og tilbake klokken tre i natt under soveromsvinduet.

MEN, på den positive siden. Den virkelige positive siden. En SMS tikket inn fra en pilot som har satt opp en halvannen times tur fra Kjeller flyplass rundt i Oslo og Oslofjordområdet lørdag 20 mars. Det gleder man seg til!! :)

Ha en fin dag!

Someone
18-02-2021, 08:19
God morgen fra Hvalstad. På tide å fyre opp hjemmekontoret. Walk&talk med en kollega etterpå, samt noen ærend i Asker. Det pleier å gi grunn til en kanelsnurr på veien. Dessuten skal det intervjues litt med Flypodden. Ha en fin dag

Fellowship
18-02-2021, 10:31
God torsdag. Rolig hjemmekontordag før et styremøte i et museum i ettermiddag i en tidligere flyplassbygning.

Kaldt og grått ute ser det ut til
ta en varm kopp :)

learjet
18-02-2021, 11:00
God morgen fra en grå flyplass litt utenfor Jessheim

Fikk endelig tilbake bilen etter 2 måneder hos BOS, med motorbytte.
Ikke alle som kan si at man har byttet motor oftere enn frontrute på bilen....

Greide å glemme shell kaffekoppen i leiebilen, men siden den var litt skeiv i skøyta så tror jeg at jeg gir blanke i å starte noe retur prosjekt.

Så da gikk også startskuddet i prosjekt ny bil.... så må man bestemme seg hva man har lyst på i neste runde. Og det store spørsmålet, skal man gå all inn EL eller ikke.

Litt lett kaos på morningen med kunder som hadde booket fisk helt i fylla, så ble litt armer og bein for å løse, og så gjorde handling feil og sendte avgårde en bil med feil docs... så driver å rydder litt. Men ser ut som det meste skal løse seg fint.

S

Twin Otter
18-02-2021, 14:51
God ettermiddag fra Forus. I gang med siste sjarmøretappe-vakt før det jeg tar helg i kveldingen. Ha en fin en!

LN-MOW
18-02-2021, 16:36
Trallala .. fortsatt grått og trist, mem tempen er ihvertfall på nordsiden av null igjen. Det går rykter om sol i morgen.

Sitter og knoter med noen (for meg) ukjente systemer som jeg skal bruke til å gjøre noen oppgaver jeg ikke har gjort før. Tror til og med jeg allerede har adgang til det jeg skal ha adgang til selv om jeg mangler noen login-detaljer. So many passwords, so little time ... Men det går seg vel til.

Men vanlige arbeidsoppgaver skal også utføres ... etter at jeg har hentet meg mer kaffe.

SK384
18-02-2021, 20:21
God aften fra Kongsberg. Her laver det ned med våt ekkel snø i dag, men det gir seg nok snart siden det er meldt 7-8 plussgrader fremover så da blir nesten så en kan ta frem badeshortsen.

Ellers skjedde det en hyggelig begivenhet i går da jeg fikk opprykk fra førstelektor til dosent ved Universitet i Sørøst-Norge. Kjekt med opprykk. Det gir jo også klingende mynt i kassen gjennom høyere lønn.

LN-MOW
18-02-2021, 21:47
Ellers skjedde det en hyggelig begivenhet i går da jeg fikk opprykk fra førstelektor til dosent ved Universitet i Sørøst-Norge. Kjekt med opprykk. Det gir jo også klingende mynt i kassen gjennom høyere lønn.

Hva tilsvarer det i militære grader? Løytnant til kaptein? ;)

Gratulerer uansett!! Lønnspålegg er aldri feil. :spin

SK384
18-02-2021, 22:03
Takk for det LN-MOW. :)

Jeg er ikke så bevandret i milætre grader. Jeg skal prøve å forklare hva det betyr. I Universitets og høgskolesektoren er det to karriereveier. En som er rettet mot forskningskarriere og en som favner bredere og typisk fokuserer på undervisning. Første steg i begge retninger er universitetslektor/høgskolelektor. Deretter er veien følgende

Undervisning Universitetslektor ---> Førstelektor ---> Dosent
Forskning: Universitetslektor ---> Førsteamauensis ---> Professor

Førstelektor og førsteamanuensis er i prinsippet sidestilte. For å bli førsteamanuensis må en ha en doktorgrad, mens en førstelektor skal ha tilsvarende omfang og kvalitet, men kan også være basert på andre ting enn bare forskning. Professor og dosent er toppstillingen innen de samme kategoriene og skal også være sidestilte, selv om nok de fleste (utenom meg) nok vil mene at professor er gjevere.

litt-amatør
19-02-2021, 10:25
Takk for det LN-MOW. :)

Jeg er ikke så bevandret i milætre grader. Jeg skal prøve å forklare hva det betyr. I Universitets og høgskolesektoren er det to karriereveier. En som er rettet mot forskningskarriere og en som favner bredere og typisk fokuserer på undervisning. Første steg i begge retninger er universitetslektor/høgskolelektor. Deretter er veien følgende

Forskning: Universitetslektor ---> Førstelektor ---> Dosent
Undervisng: Universitetslektor ---> Førsteamauensis ---> Professor

Førstelektor og førsteamanuensis er i prinsippet sidestilte. For å bli førsteamanuensis må en ha en doktorgrad, mens en førstelektor skal ha tilsvarende omfang og kvalitet, men kan også være basert på andre ting enn bare forskning. Professor og dosent er toppstillingen innen de samme kategoriene og skal også være sidestilte, selv om nok de fleste (utenom meg) nok vil mene at professor er gjevere.

Gratulerer med opprykk!:)

Men må bare spørre; er det ikke omvendt? Med fokus på forskning er toppen professor, mens med mer fokus på undervisning er toppen dosent (han/hun doserer for studentene;)?

SK384
19-02-2021, 10:32
Gratulerer med opprykk!:)

Men må bare spørre; er det ikke omvendt? Med fokus på forskning er toppen professor, mens med mer fokus på undervisning er toppen dosent (han/hun doserer for studentene;)?

Tusen takk litt-amatør. :) Du har helt rett. Jeg har endret det nå slik at det blir riktig.

Martin
19-02-2021, 11:08
Det har ikke noe med den gjengen her å gjøre?

http://4.bp.blogspot.com/_v8kN8TVe32I/TUVzKVvrBNI/AAAAAAAAAHo/gm1R-Vo1O6Y/s400/fragl43.bmp