LN-MOW
31-12-2020, 19:00
Spotteråret 2020 ble ikke helt av samme kvalitet som tidligere, da året gikk uten (fly-)reiseaktivitet - forøvrig første gang siden 1978 - men biltur til Kansas City ga ihvertfall noe uvanlig.
Men første delen av året foregikk kun på hjemmebane ..
http://enfb.net/Flybilder/200202_ATL/01.jpg
På totallsdagen (2/2/2020) stiftet jeg for siste gang bekjentskap med N701DN, Deltas første LR og maskinen de av oss som var på 'julebord' i Seattle i januar 2008 fikk lov til å klatre litt rundt på og sparke i dekkene på fabrikkgulvet. Som resten av 777-flåten til Delta er den nå ute av flåten, men tatt i betraktning aldreren vil den nok finne en ny operatør etterhvert.
http://enfb.net/Flybilder/200202_ATL/07.jpg
Samme dag .. A320NEO N335FR JoJo the Grizzly Bear, levert 2018
http://enfb.net/Flybilder/200202_ATL/09.jpg
Også samme dag. Den er nå blitt malt opp i autentiske Delta-farger og skal parkeres ved siden av Deltamuseet. Plattingen skal være ferdig, så da skjer det nok før våren.
http://enfb.net/Flybilder/200202_ATL/13.jpg
Dagen bød også på mitt siste møte med Virgin A340-600, og passende nok ble det G-VNAP, Thank You-maskinen.
http://enfb.net/Flybilder/200202_ATL/14.jpg
Og sist, men ikke minst, Alaska 737-900 N493AS 'More to love'.
Sommeren bød på følgende overflyvninger over huset mitt:
http://enfb.net/Flybilder/2020_AF1/AF_1.jpg
President Trump i Air Force 1
http://enfb.net/Flybilder/2020_AF1/AF2_2.jpg
Visepresident Pence i Air Force 2
http://enfb.net/Flybilder/2020_AF1/angel.jpg
og Blue Angels med medfølgende bensinstasjon.
Oktober kom, og plutselig oppdaget jeg at en gammel kjenning skulle til nærliggende McCollom Field, så da heiv jeg meg i bilen. Si hei til N327US, en DC-9-33F tilhørende USA Jet. Interessen skyldes at dette er en doning som i 1969 ble levert til SAS. Dengang fikk den reggen LN-RLW.
http://enfb.net/Flybilder/201003_RYY/02.jpg
http://enfb.net/Flybilder/201003_RYY/04.jpg
Utpå høsten ble det en kjøretur til Kansas City hvor jeg fant ..
http://enfb.net/Flybilder/201029_MCITUP/N771KW.jpg
Easterns første 777-200 N771KW som står parkert i påvente av sertifisering.
På veien hjem svingte jeg innom Tupelo MS, hvor det sto en rekke narrowbodies som var i ferd med å bli partert.
http://enfb.net/Flybilder/201029_MCITUP/TUP01.jpg
http://enfb.net/Flybilder/201029_MCITUP/TUP06.jpg
Avslutningsvis et par fra Atlanta i november.
http://enfb.net/Flybilder/201117_ATL/04.jpg
Delta A220-300 N305DU.
http://enfb.net/Flybilder/201117_ATL/06.jpg
Endelig knep jeg Thank You-maskinen. Men desverre gikk den til feil rullebane. Bedre lykke neste gang. A321 N391DN. Også den Made in Mobile. Levert 2019.
http://enfb.net/Flybilder/201117_ATL/08.jpg
Den første UA-maskinen i de nye fargene jeg tok, var en E-190. Dette er en A319, så det stiger litt i størrelse.
Godt nytt år!
Men første delen av året foregikk kun på hjemmebane ..
http://enfb.net/Flybilder/200202_ATL/01.jpg
På totallsdagen (2/2/2020) stiftet jeg for siste gang bekjentskap med N701DN, Deltas første LR og maskinen de av oss som var på 'julebord' i Seattle i januar 2008 fikk lov til å klatre litt rundt på og sparke i dekkene på fabrikkgulvet. Som resten av 777-flåten til Delta er den nå ute av flåten, men tatt i betraktning aldreren vil den nok finne en ny operatør etterhvert.
http://enfb.net/Flybilder/200202_ATL/07.jpg
Samme dag .. A320NEO N335FR JoJo the Grizzly Bear, levert 2018
http://enfb.net/Flybilder/200202_ATL/09.jpg
Også samme dag. Den er nå blitt malt opp i autentiske Delta-farger og skal parkeres ved siden av Deltamuseet. Plattingen skal være ferdig, så da skjer det nok før våren.
http://enfb.net/Flybilder/200202_ATL/13.jpg
Dagen bød også på mitt siste møte med Virgin A340-600, og passende nok ble det G-VNAP, Thank You-maskinen.
http://enfb.net/Flybilder/200202_ATL/14.jpg
Og sist, men ikke minst, Alaska 737-900 N493AS 'More to love'.
Sommeren bød på følgende overflyvninger over huset mitt:
http://enfb.net/Flybilder/2020_AF1/AF_1.jpg
President Trump i Air Force 1
http://enfb.net/Flybilder/2020_AF1/AF2_2.jpg
Visepresident Pence i Air Force 2
http://enfb.net/Flybilder/2020_AF1/angel.jpg
og Blue Angels med medfølgende bensinstasjon.
Oktober kom, og plutselig oppdaget jeg at en gammel kjenning skulle til nærliggende McCollom Field, så da heiv jeg meg i bilen. Si hei til N327US, en DC-9-33F tilhørende USA Jet. Interessen skyldes at dette er en doning som i 1969 ble levert til SAS. Dengang fikk den reggen LN-RLW.
http://enfb.net/Flybilder/201003_RYY/02.jpg
http://enfb.net/Flybilder/201003_RYY/04.jpg
Utpå høsten ble det en kjøretur til Kansas City hvor jeg fant ..
http://enfb.net/Flybilder/201029_MCITUP/N771KW.jpg
Easterns første 777-200 N771KW som står parkert i påvente av sertifisering.
På veien hjem svingte jeg innom Tupelo MS, hvor det sto en rekke narrowbodies som var i ferd med å bli partert.
http://enfb.net/Flybilder/201029_MCITUP/TUP01.jpg
http://enfb.net/Flybilder/201029_MCITUP/TUP06.jpg
Avslutningsvis et par fra Atlanta i november.
http://enfb.net/Flybilder/201117_ATL/04.jpg
Delta A220-300 N305DU.
http://enfb.net/Flybilder/201117_ATL/06.jpg
Endelig knep jeg Thank You-maskinen. Men desverre gikk den til feil rullebane. Bedre lykke neste gang. A321 N391DN. Også den Made in Mobile. Levert 2019.
http://enfb.net/Flybilder/201117_ATL/08.jpg
Den første UA-maskinen i de nye fargene jeg tok, var en E-190. Dette er en A319, så det stiger litt i størrelse.
Godt nytt år!