PDA

View Full Version : Endelig søndag...

EB
13-12-2020, 06:46
...og kofferten er pakket og jeg er endelig klar for Røros igjen. Hjemmekontorert i 6 1/2 uke - nå blir det fine dager med kollegaer på kontorkontoret:-) Er vel ikke kø ut av byen nå...tut og kjør:-)

FQTV
13-12-2020, 06:59
God morgen fra Bergen.

Må nesten stå opp for å skifte vann på pinnekjøttet. Ikke umulig at eg legger meg igjen etterpå.

Ellers, greit å følge med at vinglassene eg fant på en nettbutikk i USA på fredag er godt på vei over dammen med DHL mens pakken eg leverte inn på posten i Bodø mandag 7/12 fremdeles står i Oslo (stått siden 9/12) og venter på omsortering og videresendelse. Uansett, verdenssituasjon, noen leverer, andre leverer ikke.

Fredfull andakt ønskes dere alle.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Someone
13-12-2020, 07:05
Mornings fra Hvalstad. Alt vært oppe en time, espressoer drukket og barna satt foran hver sin skjerm. Dagens plan er en forsiktig start på skisesongen i Vestmarka. Ikke umulig det tar meg forbi et kjent ulykkessted. Ha en fin dag

Desk pilot
13-12-2020, 10:00
God Luciasøndag. Hjemmebakte lussikatter til frokost smakte riktig godt. Det er siste vakthelg på meg i år, så nå skal jeg skrive døgnrapport før det blir runde på fabrikken. Skal prøve å bli raskt ferdig slik at jeg kan ta med ungene en tur i svømmebassenget. Ha en fin søndag alle sammen.

Henshaw
13-12-2020, 11:06
Morn fra Kolsås, hvor man tar ting rolig. Eneste ambisjoner for dagen er å henge opp et par bilder. Har visst også vakt på jobb men der er jeg over halvveis ferdig for dagen uten at noen har ringt så kan ikke klage.

SudCaravelle
13-12-2020, 11:25
Sen frokost er ferdig og en tur i marka er erstattet av massiv kjøring/henting. Coviden fikk ikke stoppet juleshowene til barna, men uten tilskuere så det blir hent og bring. Faktisk helt ut til Bærums-gettoen må det kjøres to ganger..

Stor helstekt entrecôte i kveld, det redder alt.

Fellowship
13-12-2020, 13:56
God 3.sønsag i advent folkens!

Tenn lys, om ikke bokstavelig, så innholdsmessig for de du har rundt deg når du kan.
Ha en god dag!

LN-MOW
13-12-2020, 16:49
Søndag er dag uten pleierske, så det betyr ekstra mas og slit. Umulig å få tak i noen også nå, og byrået vi bruker har folk både i karantene og på sykelista, så de sliter også. Men så lenge vi beholder vår faste, er vi berget på ukedagene ihvertfall. Ikke det at vi egentlig vil ha inn ‘ukjente’ heller ...
Skal bli interessant å se hvordan disse vaksinegreiene spiller ut .. ingen som kan si oss hvordan de egentlig skal fordeles., og svigerbeistet burde stå svært høyt i køen.

Velvel .. i mellomtiden får vi bare gjøre det beste ut av det ... Keep calm and bak julekaker.

Fnate
13-12-2020, 18:00
God efta fra Lillestrøm. Storsmurfen lagde veldig bra pinnakjøt og rotmos i går. Første gang jeg faktisk har likt det. Så super kveld med julemat og vin.

I dag er det planlagt restefest og jeg har vært i arkivet og hentet vin. I dag blir det Meinklang fra Østerike. Noe jeg muligens tror ikke blir en perfekt match med pinnakjøttet. Men vi får se. I går hadde vi en Moulin a Vent som var helt knall.

Ha en fin en, hilsen jålebukken fra Deltabyen

EB
13-12-2020, 22:09
God efta fra Lillestrøm. Storsmurfen lagde veldig bra pinnakjøt og rotmos i går. Første gang jeg faktisk har likt det. Så super kveld med julemat og vin.

I dag er det planlagt restefest og jeg har vært i arkivet og hentet vin. I dag blir det Meinklang fra Østerike. Noe jeg muligens tror ikke blir en perfekt match med pinnakjøttet. Men vi får se. I går hadde vi en Moulin a Vent som var helt knall.

Ha en fin en, hilsen jålebukken fra Deltabyen

...Østerrike seiler opp som et av våre favorittland når det gjelder rødvin. Sjekk ut produsenten Claus Preisinger...nam nam på flaske.

livinspeed
13-12-2020, 22:34
...Østerrike seiler opp som et av våre favorittland når det gjelder rødvin. Sjekk ut produsenten Claus Preisinger...nam nam på flaske.

Det noteres kraftig i "se etter"-listen. Frøkna er veldig fan av østerriksk rosevin og sier det er favoritten, så da satser vi på at den fulle røde er minst like god.

dc-8-63
13-12-2020, 22:49
God soendag, roedvin minner meg om at jeg maa en liten tur aa kjoepe en kasse roedvin, salg paa en av vaare lokale favoritter (125.00 NOK i rabatt pr. Flaske) - kjekt aa faa med seg. Her ute paa oeya har vi hatt et saerdeles vellykket mot angrep mot snauskallene (Proud Boys) som demonstrerer utenfor delstatens guvernoers bolig. De er tydelig ikke lokalkjente og var temmelig satt ut av spill naar Bainbridge Christmas Firetruck - brannbil med lydanlegg i Fnate klassen - selvfoelgelig dekorert med lys som staar i stil, la oss si det slik - en hoerer the xMas Firetruck lenge foer den svinger inn i din gate - disse snauskallene var tydelig satt ut av spill med Bing Crosby I am dreaming of a White XMAS.... Bainbridge 10 - snauskaller 0 (and the Firetruck is armen with Music and will be back blasting you Cluckers!!)

Fnate
13-12-2020, 23:33

Det skal jeg definitivt sjekke ut. Vi hadde bare en nokså standard Heimklang. Var vel ikke så god at vi rullet rundt på gulvet og måtte puste i papirpose. Men slett ikke ufin. :)