Someone
15-10-2020, 10:57
Etter veldig mange måneder på bakken, faktisk siden jeg kom fra Alpene i februar (https://forum.flyprat.no/showthread.php?t=150884), så ble det anledning til en slags "jobbtur" med Flypodden. Destinasjon var Bodø og alt den har ha by på innen luftfart. BOO ble riktignok ikke en ny flyplass på listen, men det ble riktignok en ny rute, da forrige gang jeg fløy dit var med en MD-80 fra FBU....
Uansett, opp med Flytoget fra Sandvika en litt sen søndags morgen, som i motsetning til L1 det første stykket, etterhvert hadde ganske så godt belegg. Heller ikke OSL var helt folketom denne dagen, men det var nok mange som skulle hjem i forbindelse med helgen. Litt venting i sikkerhetskontrollen, før vi var i gjennom og fikk satte opp på Ritazza oppe ved C-gatene. Og skal si det smakte godt med en formiddags pre-flight pils. Alt for lenge siden siste
https://uploads.tapatalk-cdn.com/20201015/2a127088ac210e74504b0dc8bb7b6bca.jpg
Relativt blått på A piren denne formiddagen
https://uploads.tapatalk-cdn.com/20201015/57d84ea4d28f540930440ebed77ff60e.jpg
På gate A2 stod SAS' 737-800 LN-RGH, klar for å ta oss med på SK4114 OSL-BOO. Første gang for meg med den maskinen, så regnbuen var på plass....
https://uploads.tapatalk-cdn.com/20201015/c82cbbf3db38bbbc4f133daa3fc6bddc.jpg
Brukbart med folk på gaten, og etterhvert fikk jeg slengt på munnbindet og kommet meg ombord. Vil tippe omtrent 70% belegg, men ikke mer enn 1/3 fullt på de 7 første radene som var forbeholdt Plus, så etter ha slengt baggen min opp i hyllen, fikk jeg hele rad 6 for meg selv
https://uploads.tapatalk-cdn.com/20201015/91beea1b06bf4aa5a3dc59ad038c5167.jpg
Taksing og en raskt avgang fra A4 på bane 01L, og vi kunne ta fatt på de 1:25 som rutetiden OSL-BOO her.
https://uploads.tapatalk-cdn.com/20201015/fac9704f32caf8f9bc36add2c2188197.jpg
Ikke unaturlig var det en relativt hendelsesløs flight, og stort sett overskyet. Ingen servering ombord så hadde kjøpt med meg proviant fra OSL. Det er også et triks i boken å spise og drikke mest mulig, slik man får litt pause fra munnbindet
https://uploads.tapatalk-cdn.com/20201015/9a442af42e1daf66bc1ed1f29932de17.jpg
Ved innflyvningen til BOO ble utsikten litt bedre, og jeg flyttet med over fra 6F til 7A, for å få bedre utsikt til innflyvningen. Eller tror jeg det var tidenes korte beskjed fra cockpit før landing av den heller fåmælte trønder kapteinen. Ikke noe om vær og vind etc, men kun et "Vi lander om en kvarter"......sagt på erketrøndersk
https://uploads.tapatalk-cdn.com/20201015/6409e4f0197236a29d4afc8cae6ced30.jpg
https://uploads.tapatalk-cdn.com/20201015/bdacf3692e826c81fceb215f4a8775ff.jpg
Ved ankomst BOO som ble det en raskt taxitur bort til flymuseet, hvor vi hadde en avtale den søndagen.
Fortsettelse følger...
Uansett, opp med Flytoget fra Sandvika en litt sen søndags morgen, som i motsetning til L1 det første stykket, etterhvert hadde ganske så godt belegg. Heller ikke OSL var helt folketom denne dagen, men det var nok mange som skulle hjem i forbindelse med helgen. Litt venting i sikkerhetskontrollen, før vi var i gjennom og fikk satte opp på Ritazza oppe ved C-gatene. Og skal si det smakte godt med en formiddags pre-flight pils. Alt for lenge siden siste
https://uploads.tapatalk-cdn.com/20201015/2a127088ac210e74504b0dc8bb7b6bca.jpg
Relativt blått på A piren denne formiddagen
https://uploads.tapatalk-cdn.com/20201015/57d84ea4d28f540930440ebed77ff60e.jpg
På gate A2 stod SAS' 737-800 LN-RGH, klar for å ta oss med på SK4114 OSL-BOO. Første gang for meg med den maskinen, så regnbuen var på plass....
https://uploads.tapatalk-cdn.com/20201015/c82cbbf3db38bbbc4f133daa3fc6bddc.jpg
Brukbart med folk på gaten, og etterhvert fikk jeg slengt på munnbindet og kommet meg ombord. Vil tippe omtrent 70% belegg, men ikke mer enn 1/3 fullt på de 7 første radene som var forbeholdt Plus, så etter ha slengt baggen min opp i hyllen, fikk jeg hele rad 6 for meg selv
https://uploads.tapatalk-cdn.com/20201015/91beea1b06bf4aa5a3dc59ad038c5167.jpg
Taksing og en raskt avgang fra A4 på bane 01L, og vi kunne ta fatt på de 1:25 som rutetiden OSL-BOO her.
https://uploads.tapatalk-cdn.com/20201015/fac9704f32caf8f9bc36add2c2188197.jpg
Ikke unaturlig var det en relativt hendelsesløs flight, og stort sett overskyet. Ingen servering ombord så hadde kjøpt med meg proviant fra OSL. Det er også et triks i boken å spise og drikke mest mulig, slik man får litt pause fra munnbindet
https://uploads.tapatalk-cdn.com/20201015/9a442af42e1daf66bc1ed1f29932de17.jpg
Ved innflyvningen til BOO ble utsikten litt bedre, og jeg flyttet med over fra 6F til 7A, for å få bedre utsikt til innflyvningen. Eller tror jeg det var tidenes korte beskjed fra cockpit før landing av den heller fåmælte trønder kapteinen. Ikke noe om vær og vind etc, men kun et "Vi lander om en kvarter"......sagt på erketrøndersk
https://uploads.tapatalk-cdn.com/20201015/6409e4f0197236a29d4afc8cae6ced30.jpg
https://uploads.tapatalk-cdn.com/20201015/bdacf3692e826c81fceb215f4a8775ff.jpg
Ved ankomst BOO som ble det en raskt taxitur bort til flymuseet, hvor vi hadde en avtale den søndagen.
Fortsettelse følger...