View Full Version : "The virus that killed the jumbo jet"
Nettopp ferdig med dette programmet på BBC World News. Herlig dok om 747.
Helt topp, anbefales.
Hilsen fra en som så på testflygingen i 1969 og fløy med PA juni 1969. ^_^ LAX-HNL. Det var stoort.
Hilsen fra en som så på testflygingen i 1969 og fløy med PA juni 1969. ^_^ LAX-HNL. Det var stoort.
Kom du deg med på en test-tur til Hawaii?
Gikk vel for raskt etter å ha sett programmet i dag. :drunk:
Korreksjon. Jeg jobbet i Seattle sommer 1969, HNL gikk juni 1970. Har det i loggboka.
PA startet LAX-HNL juni 1970... London var først ute tre måneder tidligere.
Greide også å få CO tilbake også HNL-LAX, deres første 747, nydelig fly med Pacific-interiør. 9 i bredden i økonomi som PA.
Ble invitert opp i en lounge i 2. etg. Litt av en opplevelse for en 24 åring fra Lillestrøm.:up:
Alt dette gjorde at jeg falt helt for Hawaii..
Ni i bredden, 3+4+2, og 34-36 tommer seteavstand var vel vanlig på 747 økonomiklasse frem til drivstoffkrisen 73/74? SAS hadde også den konfigurasjonen de første årene.
Også UA hadde en spesiell variant med samme beinplass og 9 i bredden, men med pianosalong/bar helt bak med sofaer. De som hadde lyst til å spille kunne det.
Også 1987 på min første Jorda Rundt stilte CO opp med en DC10-10 på SFO-HNL-NAN( Fiji )-SYD. Med bar og sofa helt framme i økonomi.
Samtidig fikk vi se Haleys komet fra baren !!!!Så den ikke hjemme. :rolleyes:
raider66
23-09-2020, 13:14
Samtidig fikk vi se Haleys komet fra baren !!!!Så den ikke hjemme. :rolleyes:
Drakk dere så mye:colgate::D;)
Espen
Ha, ha feil årstall igjen 1986 !! Og da passerte Hallys. Neste blir visst 2061. Kaptein så den også og minnet oss:)