PDA

View Full Version : God tirsdag morgen


EB
19-05-2020, 06:30
God morgen fra Ris. Med en Nespresso i koppen åpnes hjemmekontoret litt tidligere i dag. Et par teamsmøter Før lunsj - heldigvis kan det ene tas mens jeg går en tur. Ha en bra tirsdag der du er.

FQTV
19-05-2020, 07:20
Morn fra Bergen hvor solen skinner.

Nattens TV maraton er ikke over. 2 episoder igjen så blir det natt, eller litt søvn på høylys dag.

Ha en strålende dag


FQTV

jb1
19-05-2020, 07:37
God tidlig morgen fra Warszawa. Det er grått ute, denne våren har vært jojo værmessig. Nok en dag på hjemmekontoret venter.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Hypern
19-05-2020, 07:53
God morgen fra Ruters grå. Her er man på vei til Valhall og en dag som eksamensvakt venter..Må uansett handle lunch i en butikk da de har kutta ut alt av kiosk der pga smittevern så KIWI på Helsfyr får en visitt

Sent fra min SM-G950F via Tapatalk

ATC-flyradar
19-05-2020, 08:46
God morgen fra Groruddalen, mat er ankommet kroppen og Evergood traktes - og er klar for en ny dag digitalt fra hjemmekontoret.

Ha en flott dag videre.

Jan

Martin
19-05-2020, 09:33
God morgen fra jobben. Klarte å treffe riktig avkjørsel på motorveien i dag, så da fikk man stemplet inn 07:47 (Ja, jeg stod og ventet ett minutt ved stemplingsklokka da den viste 07:46 da jeg kom fram).

Ha en god en :)

Someone
19-05-2020, 09:34
Mornings fra Hvalstad stasjon. Solen skimmer, L1 meldes i rute og det er klart for en dag på kontoret. Får vel legge inn litt trening i kveld også. Brev fra banken har jeg også fått, og ser jeg denne gangen slipper å ringe, da de danne gangen matchet konkurrenten «automatisk». Ha en fin dag

SudCaravelle
19-05-2020, 09:55
Hola fra knausen. Familien er sendt avgårde og den eldste arvingen har den ukentlige hjemmeskoledagen. Skal ned på Stenshagen (som jeg alltid kommer til å kalle det) for å levere Drage-tanksen på førstegangsservice. Jeg ba de ha noe nyere og hvassere som lånebil og hintet sterkt til at fruen er åpen for bytte. Spennende å se om de er kreative og før til noe.

I dag er det full kjøkkentjeneste med venner av barna på besøk og tennis henting/levering senere. deilig med kort uke.

Fnate
19-05-2020, 11:49
God morgen fra Gaustad. Skikkelig frisk og rask i formen etter en god natts søvn.

Satt og søkte på ting å gjøre i går. Ser de har fått sånn PLUSS klasse på toget til Bergen også. Kanskje jeg til og med skulle invitert med Storsmurf og Elefant på toget til Bergen. Med masse medbragt, siden kafevogna er stengt. Evt ikke helt frem heller, men avhenger av hva som er åpent av overnatting så klart.

Pønske pønske

Ha en fin en

ForeverSAS
19-05-2020, 11:49
God formiddag fra Orkland.:)

Skyet og litt nedbør, men det er virkelig håp om sol og varme inn mot helgen, så det får man se frem til.

Her skjer det fint lite, men en ryddeaksjon i ymse forsikringer og et besøk i nettbanken står på planen. Om man kjenner situasjonen rett får man vel også lov til å kvitte seg med noen kroner i diverse retninger.

Ha en god en.:)

Polaris
19-05-2020, 12:16
God formiddag! Her må man i gang med fysisk trening, hvem hadde trodd at å drive på med menneskeproduksjon kunne tære så hardt på kroppen? Makan, som Fnate ville sagt.

Makan.

Ha en makaløs dag, da! :)

LN-MOW
19-05-2020, 14:51
Hrm .. her går helgen mot slutten. Fikk beskjed om å tømme timebanken, så i dag ryker 35%.

Regn og vått og bikkjene hadde en urolig natt og ville ut ved totiden. Muligens pga tordenværet som rullet rundt. Det ga meg imidlertid en ekstra time før jeg ble hoppet på, så det var jo nesten verdt det.

Lite på programmet i dag annet enn å fortsette å gå gjennom 2018-årgangen til Pondus. Og en riktig fiiiin årgang er det. Kanskje sjekke ut ‘Upload’ også ... choices choices ..

Ha ein framifrå tirsdag ... Legger ved trafikkartet klokken 0748, og rushtrafikken glimrer fortsatt med sitt fravær ....

https://uploads.tapatalk-cdn.com/20200519/369d99874bedeafe471a2efe77107be9.jpg

OJB
19-05-2020, 15:04
God ettermiddag fra Tananger ,

Her jobbes det iherdig fra hjemmekontoret. Plutselig ble det bra vær igjen etter dager med iskalde temperaturer for årstiden.
Dagen begynte med intervjuer i NRK Rogalands morgensending om status i DC6 prosjektet som nå nærmer seg et høydepukt i månedskifte på Sola.
Fortsatt en fin dag alle.

KnutW
19-05-2020, 15:25
Gode nyheter fra Tananger, regner med OJB holder oss oppdatert utover.
å
@Polaris: Bare vent. Du bruker de første to årene på å lære dem å gå og å snakke, så bruker du de neste 20 på å be dem sette seg ned og holde kjeft. Makan!

Martin
19-05-2020, 15:39
Dukket av en eller annen grunn opp Facebookfeeden min. Aner ikke hvorfor. Men kanskje noe Polaris kan ha bruk for?

https://uploads.tapatalk-cdn.com/20200519/b116dd362565298876118f53ae7a6d4c.jpg

Chriscross
19-05-2020, 15:45
Ah, tror dette er en god dag. Akkurat våknet, men melding fra sas om at jeg nå kan sjekke inn betyr at siste skift står for tur. Ser ut som at vi til og med fikk ordnet opp i mye trøbbel forrige natten. Vært tre harde uker dette her. Chc og Bristow har nå bestemt at chop chop’en skal ha blokkert sete også på hjemturen så blir nok endel her ute som får noen ekstra dager.

B747-8
19-05-2020, 16:28
God morgen fra jobben. Klarte å treffe riktig avkjørsel på motorveien i dag, så da fikk man stemplet inn 07:47 (Ja, jeg stod og ventet ett minutt ved stemplingsklokka da den viste 07:46 da jeg kom fram).

Ha en god en :)

Se der ja! 747 er det kuleste tallet :) :)
Bare synd at på to måneder (Korona tid) har alle B747 forsvunnet og kommer aldri tilbake...

LN-MOW
19-05-2020, 16:35
Se der ja! 747 er det kuleste tallet :) :)
Bare synd at på to måneder (Korona tid) har alle B747 forsvunnet og kommer aldri tilbake...

Tja .. vil nå ikke akkurat si det ... dette er de 747'ene som er i luften akkurat nå ..

http://enfb.net/Radar/b747.jpg

Fellowship
19-05-2020, 17:21
Se der ja! 747 er det kuleste tallet :) :)
Bare synd at på to måneder (Korona tid) har alle B747 forsvunnet og kommer aldri tilbake...

Det har vært 747F på OSL i dag, følg med på flyradaren

Hei fra Romsås, nettopp logget av og måtte også ut en tur i dag for å få sendt noen viktige brev.

Gode nyheter fra Tananger ja. Veldig bra jobbet av de som har ansvaret for at ex LN-SUB blir hentet hjem.

Samtidig er det triste nyheter fra Torp, der et av våre kjente forummedlemmer meldte på fb at han er permittert etter 21 år i tjeneste.

dc-8-63
19-05-2020, 17:59
En blandet morgen følelse fra oss her i vest, her på øya hadde vi en nokså guffen opplevelse i helgen, delstatens guvenør Jay Inslee bor jo her på øya (selv om han har tjeneste bolig i Olympia) er han ofte hjemme i helgene. Han er jo en av mange Guverører som har sterkt kritisert Trump og det gjør man jo ikke uten at det blir hevn, så det kom en gjeng utenfra med en guffen blanding av nasjonalister og våpen fanatikere som holdt en aggressiv demonstrasjon - slikt er det bare å holde seg unna. Pussig at disse som skal hevder å kunne leve helt uten myndigheter etc. ikke klarer seg uten tattoo og frisører

Ellers veldig hyggelig å lese om LN- SUB og trist med nyhetene fra Torp.

B747-8
19-05-2020, 18:18
Tja .. vil nå ikke akkurat si det ... dette er de 747'ene som er i luften akkurat nå ..

http://enfb.net/Radar/b747.jpg

Ja, det stemmer. Det er masse B747 freighter (cargo).
Jeg mente B747 passasjerfly, at de ikke vil komme tilbake etter Korona tiden.

Men, heldigvis har vi B747F :) Kult bilde LN-MOW :)

LN-MOW
19-05-2020, 18:26
Tullinger er det nok av, og at en del av disse demonstrasjonene finansieres av familiestiftelsen til Trumps Utdannelsesminister er heller ikke helt a-ok ....

Det er nok flere forummedlemmer som er på listene til NAV om dagen .. men i Norge er man ihvertfall bedre beskyttet enn i USA. Med mer enn en million nye arbeidsløse i staten Washington alene, er det nok mye desperasjon. At en nigeriansk gjeng driver en sofistikert scam i staten hjelper heller ikke ...

https://www.kiro7.com/news/local/report-wa-state-primary-target-unemployment-fraudsters/2GOHJQ62C5CGVM75K6UPV5CKHU/

LN-MOW
19-05-2020, 18:36
Jeg mente B747 passasjerfly, at de ikke vil komme tilbake etter Korona tiden.
)

Ikke helt korrekt det heller .. kan ikke filtrere bort frakterne, men det er noen pax-maskiner der ute ennå, selv om de mest flyr bokser... Ser ihvertfall KLM der ute. Og når paxtallene kryper oppover igjen vil nok temmelig sikkert selskaper som f.eks. Lufthansa, Air China, Rossyia og Korean sette sine tilbake i trafikk.

Hickok
19-05-2020, 19:10
God kveld fra Horten. Snart middag, og i dag blir det noen utepils etterpå. Bestilte akkurat tur til neste uke, og da blir det VY over fjellet. Turte ikke bestille T/R... :)

dc-8-63
19-05-2020, 19:44
Tullinger er det nok av, og at en del av disse demonstrasjonene finansieres av familiestiftelsen til Trumps Utdannelsesminister er heller ikke helt a-ok ....

Det er nok flere forummedlemmer som er på listene til NAV om dagen .. men i Norge er man ihvertfall bedre beskyttet enn i USA. Med mer enn en million nye arbeidsløse i staten Washington alene, er det nok mye desperasjon. At en nigeriansk gjeng driver en sofistikert scam i staten hjelper heller ikke ...

https://www.kiro7.com/news/local/report-wa-state-primary-target-unemployment-fraudsters/2GOHJQ62C5CGVM75K6UPV5CKHU/

Ikke nye arbeidsløse - 1 million er totalen nå inkludert siste uke, men beskyttelsen her i disse dager er ikke svært anderledes enn i Norge, ser våre nevøer / nieser som alle er permittert fra resturant bransjen, de har omtrent det samme som en får i Norge. Og med over 80% støtte til restriksjonene er det ikke desperasjon som driver disse tullingene, det er nok en helt annen agenda...

LN-MOW
19-05-2020, 19:48
Ikke nye arbeidsløse - 1 million er totalen nå inkludert siste uke..

Nja, ikke ifølge Seattle Times ..

More than a million workers in Washington have filed for unemployment benefits or related assistance since early March,

https://www.seattletimes.com/business/economy/washington-adds-more-than-116000-unemployment-claims-even-as-state-reopens-from-coronavirus/

... men det var kanskje ikke så veldig høyt pre korona ..

Ellers har du nok rett i det meste .. iallefall når det gjelder pådriverne. Det er alltid lettere å få med seg bråkmakere i dårlige tider.

dc-8-63
19-05-2020, 19:59
Nja, ikke ifølge Seattle Times ..



https://www.seattletimes.com/business/economy/washington-adds-more-than-116000-unemployment-claims-even-as-state-reopens-from-coronavirus/

... men det var kanskje ikke så veldig høyt pre korona ..

Ellers har du nok rett i det meste .. iallefall når det gjelder pådriverne. Det er alltid lettere å få med seg bråkmakere i dårlige tider.
Det var rekord lavt før Corona så ja totalen etter Korona er 1 million ++

Eirik
19-05-2020, 22:39
Og når paxtallene kryper oppover igjen vil nok temmelig sikkert selskaper som f.eks. Lufthansa, Air China, Rossyia og Korean sette sine tilbake i trafikk.

Spent på om Thai sine 747 får henge med en liten stund til etter restruktureringen, eller om den epoken definitivt er over.

TriStar
19-05-2020, 23:12
Spent på om Thai sine 747 får henge med en liten stund til etter restruktureringen, eller om den epoken definitivt er over.


Krysser fingrene for at de henger med en stund til, håper jeg ikke har hatt min siste tur i TG 747...

B747-8
19-05-2020, 23:13
Ikke helt korrekt det heller .. kan ikke filtrere bort frakterne, men det er noen pax-maskiner der ute ennå, selv om de mest flyr bokser... Ser ihvertfall KLM der ute. Og når paxtallene kryper oppover igjen vil nok temmelig sikkert selskaper som f.eks. Lufthansa, Air China, Rossyia og Korean sette sine tilbake i trafikk.

Bra. Da håper/satser vi på at det blir noen B747 passasjerfly som kommer i lufta etter vært :) :)

B747-8
19-05-2020, 23:15
Krysser fingrene for at de henger med en stund til, håper jeg ikke har hatt min siste tur i TG 747...

Ja, det er jeg enig i.