PDA

View Full Version : God torsdag fra Ris


EB
14-05-2020, 06:43
God morgen fra kjøkkenbordet. Nespresso i k(r)oppen og siste del av Flypodden på øret...hvor flyplass-sjefen og jeg får snakke om Røros, sommeren og fly. Rart å høre seg selv... Et teams møte før jeg skal være med i en digital referansegruppe for noe av det beste fra Røros. I ettermiddag flyttes hjemmekontoret til Verdens Ende. Ha en bra torsdag du også.

Someone
14-05-2020, 07:58
Mornings fra Hvalstad. Solen skinner og frokosten er inntatt. Siden kona for en gangs skuld starter dagen med hjemmekontor får hun ta seg av barnehageleveringen i dag. En tur til Sandvika for noen ærend, og siden all hjemmekontoreringen har medført jeg nå har 4 fulle poser med bruke Nespressokapsler så får jeg vel få levert de inn til gjenvinning også. Ha en fin dag

ATC-flyradar
14-05-2020, 09:11
Good morning, klokken er passer 08::11 og er klar for en ny dag på hjemmekontoret med mange spennende digitale møter, kundekontakter og intervjuer.

Ha en flott dag videre.

Jan

SudCaravelle
14-05-2020, 09:50
God morgen fra knausen. Tredje koppen med nykvernet kaffe har ryddet bort en svak hangover etter en liten feiring i går.. Dragen har ikke fått med seg Corona og drar inn prosjekter som aldri før.

Nå har jeg fått lastet ned Teams på telefonen så en lang, lang gåtur skal bidra godt til å får bort 5 av corona kiloene før juni. Allerede 1,5 kg siden søndag. Merkelig hvor mye en pose Totenflak mindre om dagen har å si?

Fellowship
14-05-2020, 10:56
God torsdag
Hjemmekontor også i dag, men var tidlig ute først for å levere bil på oljeskift-service etter ca 40000km. Likevel pålogga kl 08 så dagen er godt i gang :)

Ferdig med denne uka Teams møter heldigvis, og nå er det å svare på ulike brev som står på agendaen.

Fnate
14-05-2020, 10:59
God morgen fra Gaustad. Kaffe og ting foregår.

Ellers ikke det helt store frem til jobbfest i kveld. Prøve å ringe BA etter hvert og få tilbake litt penger. Fortelle Bavaria at jeg venter litt med å signere på ny bil selv om de påstår at jeg "må" bestille nå for å få i januar. Prisene har jo økt betydelig pga valuta og det føles teit å betale så mye.

Ha en fin en

Eirik
14-05-2020, 11:02
God morgen fra det regnfylte Vestland.
Temperaturen var i følge Audien helt nede i 1,5 grader på deler av kjøreturen i går kveld.
Fremdeles litt ør etter gårsdagens morgen til kveld-jobbedag, ikke helt rigget for disse skippertaks, en gang i uken-oppdragene for tiden, det er som kropp og sjel ønsker å være i full koronaferiemodus en stund til. :)
Men par kopper kaffe og litt makrell i tomat nå skal vel hjelpe på !

Fnate
14-05-2020, 12:16
Stilig... Hos BA var ventetiden på hotline'en i dag 0 sekunder.

Jeg spurte om å få kansellere flightene våre til Cayman med full refund. Det var null stress.

Siden vi hadde brukt oppgraderingssertifikater gikk den ikke igjennom automagisk. "We have to send it to the refund department. But don't worry. As a GGL you automatically go to the top of the pile".

Det er litt kult. At vi til og med har prioritet på refund :)

Ikke nok med det. Vi hadde booket hus i Cayman igjennom Expedia (siden jeg ville ha reward nights og viatrumf…). Den var non-refundable. For å unngå masse mas mailet jeg utleier der nede direkte. De har masse hus. De svarte med en gang og etter litt dialog sa det at det var null problem. Kanseller på Expedia og så refunderer jeg deg alle pengene på tirsdag. Det var godt over middels tillitsvekkende. Og skulle de ikke gjøre det får jeg jo på reiseforsikring så det er null stress.

Fint altså... sånn bortsett fra at vi ikke skal til Cayman. Blir ikke det samme med strandhotell i Lyngdal

Martin
14-05-2020, 12:44
God torsdag fra jobben.

Bittelitt mindre å gjøre i dag, så en holder hodet over vannet.

Et stort arkivskap som står rett ved der vi holder til skal visstnok fjernes, så nå står det noen menn foran noen paller de har lagt på gulvet og ser på det. Klør seg sikkert i hodet også. Hvem vet, kanskje de får flyttet på noe også?

Snaaart helg!

Twin Otter
14-05-2020, 12:53
God formiddag fra Stavanger. Startet dagen med en etterlengtet tur til barbereren i Øvre Holmegate for å få orden på skjegget. Etter hjemkomst tok det ikke lang tid før en representant fra sykkelverkstedet stod på døren med el-sykkelen som har vært på service. Genialt å kunne bestille henting av sykkel når det ene hjulet var flatt i utgangspunktet. Så nå skal det bli greit å kunne sykle igjen etter at sykkelen har stått ubrukt alt for lenge. Så det skulle vel ligge til rette for en sykkeltur i kveldingen dersom ruskeværet gir seg. Men, jeg er tom for kaffe. Det må gjøres noe med...

Ha en fin dag forumister!

Hickok
14-05-2020, 12:55
God dag fra Horten. Straks avgang til toget og hjemreise, siste med SAS før munnbind blir innført. Neste uke blir det Widerøe, og deretter blir det nok å prøve seg med VY over fjellet en uke. Sjansen er tilstede for at det blir å kjøre bil fremover også. Vi får se.

FQTV
14-05-2020, 13:14
God dag!

Fått Mail fra jobben om påbudt bruk av munnbind på SAS fra neste uke.
Ja vel, vi flyr jo ikke lengre så never mind det.

God helg!!


Sent from my iPhone using Tapatalk

LN-MOW
14-05-2020, 13:19
G’morgen. Her skal bøtteballetten komme på besøk for første gang siden komoroa begynte. Nervene står i høyspenn (ikke mine), men rengjøring trengs, til tross for våre spede forsøk.

Begynner å nærme seg normale temperaturer for årstiden. Ser ut som de snart passeres også. Lokal oppvarming kaller man vel slikt.

Hjemmekontoret skal brukes i dag også. Men snart helg. 4-dagers.

Martin
14-05-2020, 15:59
Bittelitt mindre å gjøre i dag, så en holder hodet over vannet.

Den jinxa jeg, gitt...

OJB
14-05-2020, 18:02
God ettermiddag fra Tananger,

Dagens arbeidsøkt med hjemmekontor har kommet til en ende. Travelt som pokker i prosjektet. 2 måneder med hjemmekontor har vært de travleste månedene i min yrkeskarriere til nå uten jobbreising.
Inge spøk å sitte i Teams , Skype eller telefonmøter hele dagen. Ganske ør i toppen etter full dag kan jeg si.
Så over til kveldsskiftet med DC6B prosjektet og nye konferanser med Rob Everts i Fairbanks. Her går det nå i retning av hjemflyging i uke 23 , kanskje før. Mye planlegging rundt ankomsten her på Sola også. Stay Tuned.

Twin Otter
14-05-2020, 22:50
Så over til kveldsskiftet med DC6B prosjektet og nye konferanser med Rob Everts i Fairbanks. Her går det nå i retning av hjemflyging i uke 23 , kanskje før. Mye planlegging rundt ankomsten her på Sola også. Stay Tuned.

Litt OT her. Men vet du om det fortsatt er mulighet å flytte fly (uten å plukke dem fra hverandre) fra flyplassen over til Sola Sjø etter veiutbyggingen for noen år siden?

OJB
15-05-2020, 01:36
Litt OT her. Men vet du om det fortsatt er mulighet å flytte fly (uten å plukke dem fra hverandre) fra flyplassen over til Sola Sjø etter veiutbyggingen for noen år siden?

Vi har en omfattende plan for dette. Ja , vi vil ikke "plukke" maskinen fra hverandre , men legge ned noen lysmaster ved riksveien og hovedporten og gjerde fra flyplassen mot riksvei 509 legges også ned. Dette vil foregå om natten.

Twin Otter
15-05-2020, 11:33
Takk for update! Lykke til!