PDA

View Full Version : Tower Air GEN-MIA 1/3-91

Eirik
27-04-2020, 20:01
Er det noe nettsted eller gamle Gardermoen-logger som kan fortelle hvilken 747 som fløy FF-046 GEN-MIA 1/3 og FF-047 MIA-(ARN)-FBU 8/3-1991 ?
Har resonert meg fram til at det var en 747-100, da -200 ennå ikke fløy passasjerer for Tower på det tidspunkt ifølge Planespotters.
Hadde vært humor å finne ut hvilket individ, om ex. Pan Am osv. :cool:

LN-RTP
27-04-2020, 21:06
Er det noe nettsted eller gamle Gardermoen-logger som kan fortelle hvilken 747 som fløy FF-046 GEN-MIA 1/3 og FF-047 MIA-(ARN)-FBU 8/3-1991 ?
Har resonert meg fram til at det var en 747-100, da -200 ennå ikke fløy passasjerer for Tower på det tidspunkt ifølge Planespotters.
Hadde vært humor å finne hvilke ut individ, om ex. Pan Am osv. :cool:

Riktig at det var en -100 serie og på den tiden var det bare en håndfull fly, utslitte Pan-Am og TWA, samt en Braniff, tror den ble kalt Big Al, eller Big Orange.
Eneste måten å finne ut er vel å spørre på FB gruppa for ex Tower Air crew og ansatte.
Det var før min tid, jeg jobbet der fra 1994 til 1999.

CFM
27-04-2020, 21:13
Riktig at det var en -100 serie og på den tiden var det bare en håndfull fly, utslitte Pan-Am og TWA, samt en Braniff, tror den ble kalt Big Al, eller Big Orange.

Kjært barn har mange navn, Big Orange, The Great Pumpkin. Var vel ingen som hadde så god utnyttelse av en 747 som Braniff i en periode. Var i lufta omtrent hele døgnet.

LN-RTP
27-04-2020, 21:19
Kjært barn har mange navn, Big Orange, The Great Pumpkin. Var vel ingen som hadde så god utnyttelse av en 747 som Braniff i en periode. Var i lufta omtrent hele døgnet.

Ja, tror N nummeret var 601FF.
(FF er Tower Air Airline code, vi mente det sto for Fort Fumble)

Den ble hugget på en apron vet et netting gjerde til gata, mange som tok bilder som ble publisert, og mange som gråt..Den ble mindre hver dag, gikk vel på motorsag og slegge med bitene kjørt bort i lastebiler. Not for the faint of heart..:cry:

Eirik
30-04-2020, 21:42
.

Noen som vet/husker om en kunne kjøpe billett direkte fra Tower Air, eller om alt var via Tjæreborg ?

Eirik
01-05-2020, 17:14

For ordens skyld; 1. og 8/3 1992 !

Eirik
04-05-2020, 09:55
Eneste måten å finne ut er vel å spørre på FB gruppa for ex Tower Air crew og ansatte.
Det var før min tid, jeg jobbet der fra 1994 til 1999.

Ikke noe napp hos Tower ennå, ligger det noe logger fra Gardermoen/GEN fra 1992 ute på nett, eller noen med tilgang til noe ?

Men fant denne:

LN-RTP
04-05-2020, 12:32
Ikke noe napp hos Tower ennå, ligger det noe logger fra Gardermoen/GEN fra 1992 ute på nett, eller noen med tilgang til noe ?

Men fant denne:

Ser på avis klippet av skipperen var Jim Zack, fløy med han flere ganger, han var Nr. 2 på senioritetslisten, helt til Nr. 1 dukket opp på kvelden får å ta nattruta til Tel Aviv drita full. Da ble Jim Nr. 1. :colgate:
Aldri kjedelig å jobbe i Tower Air, var der i 7 år, første 18 måneder som styrmann, deretter skipper helt til slutten.
Dem ekspanderte altfor fort, akkurat som Norwegian.
Grei plass å jobbe, veldig variert, vi hadde både passasjer fly og laste fly og fløy både sivilt på faste ruter og på charter samt fløy mye for militæret, troppe transport på Japan, Korea og Balkan landene.
Også mange religiøse charter som Hadj hvor Muslimene må til Mekka, rabalder uten like med 500 pax ombord som aldri have vært på et fly før og ante ikke hvordan man bruker et toalett, husker en pax som bygget en pyramide på lokket, huttetu.:cry: