PDA

View Full Version : God tirsdag fra Oslo


Hypern
21-04-2020, 06:51
Da var det tirsdagen blitt. Ligger og hører på Østlandssendingen på radio og bare nyter livet i grunn. Blir vel å tilbringe litt tid utendørs i dag og. Når det er meldt opp mot 20 varme må man det. Ha en nydelig tirsdag

Sent fra min SM-G950F via Tapatalk

Chriscross
21-04-2020, 07:01
God morgen fra prærien med utsikt til en MD11 frakter på vei fra ord til arn. Fasinerende at Selv om det ser ut som at den er like borti her passerte den over Mjøsa. Blir litt gartnervirksomhet og bytte av dekk.

Henshaw
21-04-2020, 07:28
Morn fra Kolsås. Bilen fikk nye sommerdekk i går som forhåpentligvis er siste investering av mange det siste halvannet året. Da er det nye dekk for alle årstider på plass, registerreim og dieselfilter er nytt, to stykk hjullager, et styreledd og et fjerbeinslager er byttet. Eller som noen mente, det er lite som skiller driftskostnader og investeringer på en italiensk bil...
Forhåpentligvis er både den italienske bilen og forbrenningsmotor historie innen et års tid.

Ellers står det et 4t møte på kalenderen etter lunch i dag men lurer på om jeg kanskje kan ta det på verandaen

ATC-flyradar
21-04-2020, 07:54
God morgen fra Oslo nord, her åpner hjemmekontoret kl 08:00 med en videokonferanse - bra start etter en god frokost, og Evergood kaffe i koppen

Ha en flott tirsdag videre.

Jan

EB
21-04-2020, 08:06
God formiddag fra Røros...her la jeg meg vel egentlig bare litt før jeg vanligvis står opp. Men sitter nå på plass og er klar for dagens oppgaver.... Strålende sol og allerede varmt ute i solen. Nyt dagen!

Hypern
21-04-2020, 08:07
God formiddag fra Røros...her la jeg meg vel egentlig bare litt før jeg vanligvis står opp. Men sitter nå på plass og er klar for dagens oppgaver.... Strålende sol og allerede varmt ute i solen. Nyt dagen!

Begynte å lure på hvor god morgen sjefen her på forumet hadde blitt av, men godt du har gitt livstegn. :)

Twin Otter
21-04-2020, 08:20
Hei fra Forus. Her er man godt i gang med denne ukens arbeidsdag. Helt fantastisk vær ute. Her inne på kontoret får man glede seg over at værutsiktene ikke ser så veldig annerledes ut for resten av uka.

Martin
21-04-2020, 08:23
God tirsdag. Ganske så god, faktisk. Fikk endelig bekreftet i går at jeg ikke kommer til å bli permittert allikevel. og nå ble det akkurat offentliggjort at alle permitterte i hele firmaet kalles tilbake fra 4. mai. Krysser også fingrene for at telefonen fra verkstedet ikke blir dyrere enn den i går. Da de fortalte at: "Det løser mest sannsynlig feilen, men vi vet ikke helt sikkert før vi har prøvd". Jeg håper det løste feilen.

Ha en god en :)

SudCaravelle
21-04-2020, 08:24
God tidlig morgen fra hjemmekontoret.. Nå er det i gang med disse Skypene.. Hvem inviterer til Skype 08.30 om natta??

I går kveld gjorde vi noe skikkelig retro - så på TV. Etter å ha brukt 20 minutter på å forstå denne merkelige fjernkontrollen uten knapper så satt man seg i feil stilling og nakken er ganske låst.

I dag blir det mye hagekontor ser jeg på værmeldingen.

Martin
21-04-2020, 08:42
Hvem inviterer til Skype 08.30 om natta??

Litt mindre Henriot på en mandag, så rekker man sånt på en tirsdag ;) :p

Someone
21-04-2020, 09:16
Mornings fra Hvalstad. Barnehageåpning i dag og det var digg. En espresso nytes i fred og ro i solen, uten fare for at noe rives ned. Et skypemøte om et kvarter, men blir nok sittende og nyter «the sound of silence» frem til da. Ha en fin dag

https://uploads.tapatalk-cdn.com/20200421/d2c80734d171886c290d3654342e1ceb.jpg

FlyingDutchman
21-04-2020, 09:28
God tidlig morgen fra hjemmekontoret.. Nå er det i gang med disse Skypene.. Hvem inviterer til Skype 08.30 om natta??

I går kveld gjorde vi noe skikkelig retro - så på TV. Etter å ha brukt 20 minutter på å forstå denne merkelige fjernkontrollen uten knapper så satt man seg i feil stilling og nakken er ganske låst.

I dag blir det mye hagekontor ser jeg på værmeldingen.

Kun gærninger som gjør det!
Ble kalt inn til et møte med CEO for noen måneder siden, før kl 9 det også. Ga tydelig beskjed om at det ikke er aktuell å gjenta det så tidlig på morgen igjen. Mine kolleger spurte om jeg var klar over hvem jeg sa det til, og ja, selvfølgelig var jeg det. Men det får da være grenser på å kalle inn.

FlyingDutchman
21-04-2020, 09:30
God morgen fra hjemmekontoret, nærmere spesifisert fra et møte som startet kl 0900. Tidlig, men ikke for tidlig (ifølge regulativet, personlig liker jeg ikke å starte før kl10). Mange som liker å høre seg selv snakke, så god tid til Flyprat :)

Ha en flott dag!

Fnate
21-04-2020, 09:51
God morgen fra Gaustad. Fikk heldigvis mail fra "Sun Loan Company" i dag. De ville gjerne tilby meg lån på USD 20,000 - 100.000.000. Var enkelt å søke. Bare trykke på linken.

Tror jeg kliner til på det største og feirer med litt Henriot selv.

Helt alene på kontoret er jeg også, så i dag kan man risikerer å få gjort noe også.

Ha en fin en

Hypern
21-04-2020, 09:57
Jeg tror noen bør sjekke opp forholdene på sin arbeidsplass hva normal arbeidstid er for noe, men antar mange her er ansatt i yrker hvor flekstid er en greie.

Polaris
21-04-2020, 10:00
Jeg tror noen bør sjekke opp forholdene på sin arbeidsplass hva normal arbeidstid er for noe, men antar mange her er ansatt i yrker hvor flekstid er en greie.


Jeg har fleksitid men begynner 06:30. Nå er det å produsere strøm antakeligvis en litt annen bransje enn typisk norsk, da :colgate: Har kun medfølelse for meg selv (altså enig med de talende før her) - da det er grusomt uansett hvor mange år man står opp tidlig. Det er så at jeg gleder meg til spedbarnsperioden for da får jeg nok sove "mer", om enn ikke så lenge kom gangen :p

Hypern
21-04-2020, 10:08
Jeg har fleksitid men begynner 06:30. Nå er det å produsere strøm antakeligvis en litt annen bransje enn typisk norsk, da :colgate: Har kun medfølelse for meg selv (altså enig med de talende før her) - da det er grusomt uansett hvor mange år man står opp tidlig. Det er så at jeg gleder meg til spedbarnsperioden for da får jeg nok sove "mer", om enn ikke så lenge kom gangen :p

Det jeg synes er litt morsomt er hvordan de morgenprogramlederne i Østlandssendinga høres så morgenfriske ut. Sjeldent man hører at de har litt groggy stemme. De begynner nok på jobb en stund før sendingen starter tenker jeg.

Polaris
21-04-2020, 10:12
Det jeg synes er litt morsomt er hvordan de morgenprogramlederne i Østlandssendinga høres så morgenfriske ut. Sjeldent man hører at de har litt groggy stemme. De begynner nok på jobb en stund før sendingen starter tenker jeg.


Antakeligvis, eller så pendler de også slik som meg :p Står opp 05:00 for å komme meg på jobb til 06:30, da har jeg ca 50-60 minutter med "carpool karaoke" mellom meg og arbeid. Nok til å få morragrogg vekk :wow:

TriStar
21-04-2020, 10:47
God formiddag fra Grønland. Full fart på hjemmekontoret. Allerede gjennomført to Teams-møter. Fantastisk vårvær, og med det er det både fordeler og ulemper. For å ta det siste først; bjørkepollen. Og fordelen er gul og har motor og to hjul. Årets første tur med tordenfuglen i går[emoji3]
https://uploads.tapatalk-cdn.com/20200421/503493ff987442039bc626c1d5bbe924.jpg

FlyingDutchman
21-04-2020, 10:57
Jeg tror noen bør sjekke opp forholdene på sin arbeidsplass hva normal arbeidstid er for noe, men antar mange her er ansatt i yrker hvor flekstid er en greie.

Kjernetid er mellom 0900-1430 og da forventes det at man er på jobb. Hva man gjør før eller etter det for å få nok timer i løpet av en uke er opp til hver enkelt.
Så, for noen er normalen å starte 0700, for andre er normalen å avslutte lenge etter alle andre har kommet seg hjemover.

Eirik
21-04-2020, 11:32
Lang kjøretur står for døren her. Simulerer litt Emirates underveis, selv om det vel er mere snakk om cockpit enn business class i dag.
Ha en nydelig tirsdag. :)

Martin
21-04-2020, 13:20
Krysser også fingrene for at telefonen fra verkstedet ikke blir dyrere enn den i går. Da de fortalte at: "Det løser mest sannsynlig feilen, men vi vet ikke helt sikkert før vi har prøvd". Jeg håper det løste feilen.

Det løste visst feilen, så dagens foreløpig siste gode nyhet er at det ikke ble dyrere :)

LN-MOW
21-04-2020, 15:47
Hau hau .. straks i gang med dagens moro. Ganske låst arbeidstid da jeg må holde slottiden i VPN-tunellen, men da jeg bare må lunte opp trappa, er ikke det noe problem.

Ingen møter, men bikkjene må ut innimellom. Og nydelig norsk vårvær i dag.

Hickok
21-04-2020, 15:58
Da var man ferdig med dagens jobb, og er nå trygt plassert på uteserveringen på Sjøboden.

Sent fra min SM-A530F via Tapatalk

Discus
21-04-2020, 20:53
Og her har det vært en sommerdag (sånn mens sola varmer hvertfall) - en ettermiddagstur i Someone's bakgård ble det også. Ha en trålende kveld!

48839

dc-8-63
21-04-2020, 21:28
God tidlig morgen fra hjemmekontoret.. Nå er det i gang med disse Skypene.. Hvem inviterer til Skype 08.30 om natta??

I går kveld gjorde vi noe skikkelig retro - så på TV. Etter å ha brukt 20 minutter på å forstå denne merkelige fjernkontrollen uten knapper så satt man seg i feil stilling og nakken er ganske låst.

I dag blir det mye hagekontor ser jeg på værmeldingen.

08:30 ? Eller 20:30 ? Her starter møtene 04:30 de fleste uke dagene, slik er det å være «prosjekt basert i London» men fysisk på plass på den beste lille øya i vest. Så 08:30 er jo lunsj tider :p
Ellers er det en god dag her i vest, nok å gjøre både på jobb og siste innspurt med prosjekt nytt bad, i dag blir det montert dusj kabinett, som er «ramme fritt» stort bare glass og det er tunge, veldig tunge glass plater. Hyggelig var det å finne vårt for tiden favoritt winery (Browne) hos Costco i går, hyggelig pris på et par våre favoritter.
Ha en flott tirsdag

Eirik
21-04-2020, 21:30
Nydelig kveld å ankomme hovedstaden igjen på, og når siste ukes gjest har vaska leiligheten og lagt igjen en flaske Burgund i kjølen er det bare ren velstand.
Fri i morgen (og), så tror den må sjekkes ut, selv om det er tirsdag. :cool: