PDA

View Full Version : God torsdag fra Ris


EB
16-04-2020, 05:17
God morgen. Fuglene synger og er et vel så hyggelig innslag å lytte til som nyhetene. Åpning av hjemmekontor om en liten stund. Blir det like fint vær i dag som i går blir det middag utendørs på Damplassen - pizza fra Lofthus Samvirkelag. Ha en bra torsdag der du er.

FQTV
16-04-2020, 05:27
Morn fra havet.

Turens siste nattevakten er snart unnagjort.
Kong vinter har ikke helt sluppet taket. Vind og snøbyger har preget natten. Tør ikke å tenke på hvor surt og kaldt det har vært for de som jobber ute i felt.

Torsdag betyr snart helg og kommende helg betyr ferdig her på Haltenbanken og seilas mot Bergen.

En uke igjen........


Sent from my iPhone using Tapatalk

Someone
16-04-2020, 07:12
Mornings fra Hvalstad. Etter å ha lidd meg gjennom endel dårlig pausemusikk kom jeg omsider gjennom til banken i går, og en samtale på mindre enn et halv minutt resulterte i en rente både jeg og banken kunne akseptere. Her er kona på vei ti ljobb, så jeg er stuck hjemme med bandittene. Et par ærend som må fikses, så vurderer å kombinere det med at vi stikker til Asker på litt kanelbollejakt. Ha en fin dag

ATC-flyradar
16-04-2020, 07:22
God morgen, dagen startet 06:20 og er klar for start på hjemmekontoret fra nå klokken 07:20 - dermed må jeg sitte å se sola koser seg ute, fra hjemmekontoret.

Sørgelig fall på verdien på aksjene i Norwegian og tror neppe at selskapet klarer seg i nåværende selskapsstruktur. Jeg håper alle bidrar til å konvertere gjeld og leasinkostnader til aksjer - vis dette er redningen.

Ha en flott dag.

Jan

SudCaravelle
16-04-2020, 09:53
God morgen fra hjemmekontoret. I dag har det gått en kule varmt allerede med skypelignende møter med kolleager i Asia og hjemlandet. Lang corona-frokost utgikk og D måtte lage mat til barne (ingen eggvwhite omelet i dag)

D skal på bortekontor, tre møter til på agendaen med tre unger i aktivitet så det blir nok lite råning og rener med hvitvinen i solveggen må vente til etter 1600 :cry:

Deilig Falcon som cruiset rett forbi soveromsdørene under første møtet.

TriStar
16-04-2020, 10:03
God formiddag fra Grønland. Her har hjemmekontoret vært i drift et par timer. Rolig på møtefronten i dag, kun ett teams-møte. Hadde også Falcon over kåken her i dag, etterfulgt av både militære og sivile helikoptere. Upåklagelige vær og føreforhold på balkongen i dag[emoji3] Ha en strålende torsdag!

https://uploads.tapatalk-cdn.com/20200416/86f949838194e03469081967a53187c9.jpg

darkcho
16-04-2020, 10:03
God morgen fra hjemmekontoret i Oslo. Et par møter på agendaen, ellers rolig. I kveld skal jeg se ferdig The Talented Mr Ripley som vi begynte på i går, etterfulgt av Le Bureau som endelig er i gang igjen!

Før det blir det en spasertur i solen for å handle litt amerikansk Pinot Noir fra polet.

God torsdag!

SudCaravelle
16-04-2020, 10:41
God morgen fra hjemmekontoret i Oslo. Et par møter på agendaen, ellers rolig. I kveld skal jeg se ferdig The Talented Mr Ripley som vi begynte på i går, etterfulgt av Le Bureau som endelig er i gang igjen!

Før det blir det en spasertur i solen for å handle litt amerikansk Pinot Noir fra polet.

God torsdag!

Hadde denne i går.. God value for money;

https://www.vinmonopolet.no/Land/USA/Rancho-Alexander-Russian-River-Pinot-Noir-2018/p/11127001

Underholdningen var serien Justified, som er en herlig B serie (som scorer meget br på IMBD) med en temmelig kjekk kåbbåy.

darkcho
16-04-2020, 10:42
Hadde denne i går.. God value for money;

https://www.vinmonopolet.no/Land/USA/Rancho-Alexander-Russian-River-Pinot-Noir-2018/p/11127001

Underholdningen var serien Justified, som er en herlig B serie (som scorer meget br på IMBD) med en temmelig kjekk kåbbåy.

Den handlet jeg faktisk like før påske, men enda ikke drukket. Tenkte å prøve meg på en fra Chanin som har fått litt hype:

https://www.vinmonopolet.no/Land/USA/Chanin-Sta-Rita-Hills-Pinot-Noir-2018/p/11039301


Produseres mye godt i USA for tiden. Sandhi og Tyler er jo aldri feil.

Fnate
16-04-2020, 12:20
God formiddag fra hjemmekontoret. Relativt mye kaffe har blitt konsumert, så jeg må neste ut og gå meg en tur så håret i nakken får senket seg. Kan ta panterunde nummer 2 etter Påsken tenker jeg. Det var en livlig Påske.

Elefanten fikk tilslag på de 5 Norwegian aksjene han la inn bud på i går kveld. Han er i ekstase.

Storsmurfen blir nok også veldig fornøyd i kveld. Jeg spurte her om dagen om hun ville ha sykkel eller Playstation. Blikket sa at hun må ha lurt på hvordan det i det hele tatt kunne være et spørsmål. Så mellom 17:30 og 21:00 i kveld tror jeg hun blir fornøyd også.

Fine ting.

Ha en brillefin dag

Hickok
16-04-2020, 12:27
God dag fra Horten. Et par timer jobbing til, før det blir å komme seg til bussen, som får meg til toget i Holmestrand, som igjen tar meg til OSL og hjemreise med SAS. Burde vært helg nå, men må nok på kontoret i morgen også, og da det ekte kontoret, ikke gjemmekontoret som halve Norge sitter på for tiden.

Ruby
16-04-2020, 12:31
God midt på dagen fra hula i Bergen. Da var en på jaggu på jobb igjen, det var gjerne på tide, for her har en ikke vert siden slutten av februar.
Her har vi passe med trykk så timene går jo unna. Blir jobb fram til kveldingen, så her er nada med planer etter det.
Ha en fin fin dag :)

EB
16-04-2020, 13:15
God dag fra Horten. Et par timer jobbing til, før det blir å komme seg til bussen, som får meg til toget i Holmestrand, som igjen tar meg til OSL og hjemreise med SAS. Burde vært helg nå, men må nok på kontoret i morgen også, og da det ekte kontoret, ikke gjemmekontoret som halve Norge sitter på for tiden.

...men flere bransjer og skoler melder om bedre effektivitet/resultat etter en måned på nye lokasjoner.

Hickok
16-04-2020, 13:36
...men flere bransjer og skoler melder om bedre effektivitet/resultat etter en måned på nye lokasjoner.

Svært mange i min bransje melder om det stikk motsatte, og svært ineffektive møter og annen generell drift. Hos oss er det nå sagt så tydelig som at det er umulig å opprettholde en god og velfungerende drift om alle skal jobbe hjemmefra.

Fnate
16-04-2020, 14:04
I min del av min bransje er det mye utslag av ekstremkjedsomhet, heftig grussparking med tilløp, ballekløing og lignende. Folk som er vant med å ha 200 dager på veien sitter plutselig på hjemmekontor og ser familien hver dag. For mange er det nokså heftig.

Jeg synes det er veldig deilig å kunne være sammen med samboeren min over tid. Men jeg merker at arbeidet er mindre effektivt når jeg har for god tid altså. Mye mer blir gjort når man har det travelt.

Og så skal jeg innrømme at jeg sovner nokså ofte med et bilde på netthinnen av en flyvert på vei med tryllevann eller at jeg sitter på GF kantina på LHR.

LN-MOW
16-04-2020, 14:43
Men jeg merker at arbeidet er mindre effektivt når jeg har for god tid altså. Mye mer blir gjort når man har det travelt.

.

Men hvis arbeidsmengden er den samme ..... ? Eller misser jeg noe .. ? :p

Har hatt hjemmekontor i 12 år, så jeg merker ærlig talt liten forskjell så lenge VPN-tunellen er åpen og grevlingen hoder seg i ro. Men ser at noen av kollegene i Mosjøen har slitt litt. Men oppsett og omgivelser spiller jo også kraftig inn selvfølgelig.

Friske 4 grader da jeg sto opp. Nå er solen fremme, så da hjelper det sikkert på litt. Flott vårvær - det er bare å nyte inntil sommervarmen slår til. Pondus lå i postkassen i går, så det ble en bedre kveld enn gjennomsnittet. Aukrust-spesialen gikk også godt hjem. For en kunstner han var. Hadde en kasett en gang med ham og 'Programleder'n' på motorsykkel med sidevogn over de andalusiske sletter .. klassiker! Lurer på hvor den er blitt av .. :(

Velvel - på tide å åpne kontoret og se hva arbeidsdagen bringer ...

EB
16-04-2020, 14:58
Tror nok det også er en forskjell på de med og de uten barnehage/skole samme hjem...jeg har stort sett 9/10 timers dager nå...uten at det er et krav fra arbeidsgiver. Nå logger jeg forresten av...kun 8 1/2 effektiv jobbing i dag.

Eirik
16-04-2020, 17:50
God ettermiddag fra finværet vestpå.
Alt for tidlig opp i dag, men nå er en i hus igjen og dagens plikter unnagjort. En´enslig Aass ligger til kjøling, det er jo snart helg, og ny sesong av Le Beureu!

Spesielt å se alle Dreamlinerene som er parkert på Sola, en får bare håpe at noen av disse kommer seg opp i luften for DY igjen.