PDA

View Full Version : De borgelige vinner valget i Sverige!


morr
17-09-2006, 22:23
De borgelige i Sverige ønsker å selge SAS, det samme vil Danmark gjør om Sverige selger. Norge signaliserer at det er uaktuelt å selge. John Lyng sier at det nærmest er umulig å komme seg ut av den kompliserte avtalen mellom landene. Bør selskapet ut av statens klør?

Jörgen
17-09-2006, 22:59
Ingen fara... Sossarna vinner som vanligt. Den enda diktaturen i europa blir kvar som vanligt. Vår kära stratsminister kommer fortsatt tillsammans med miljöpartiet förstöra för det svenska flyget :(

TOS
17-09-2006, 23:15
Originally posted by Jörgen

Ingen fara... Sossarna vinner som vanligt. Den enda diktaturen i europa blir kvar som vanligt. Vår kära stratsminister kommer fortsatt tillsammans med miljöpartiet förstöra för det svenska flyget :(

Har man så mye å klage over i forhold til luftfarten i Sverige da...? Avgiften som ble foreslått ødelegger neppe så mye som man vil ha det til. I Sverige har man f.eks. lavere merverdiavgift (moms) på persontransport, og lavere enn en rekke andre europeiske land.

WestAir
18-09-2006, 00:18
Grattis Sverige!!! :SWE Gøran Persson går av og innrømmer nederlaget.

Savipix
18-09-2006, 00:20
Kan det bli bedre!!? :SWE :SWE :SWE :SWE

OJB
18-09-2006, 00:41
Jeg tror dette er begynnelsen på slutten til statlig skandinavisk eierskap i SAS.

Jörgen
18-09-2006, 00:54
Originally posted by OJB

Jeg tror dette er begynnelsen på slutten til statlig skandinavisk eierskap i SAS.

Kanske är det bäst så? Det skulle vara bättre med nytt modernt ägarskap... Yngre folk, ny tänk, ut med det gamla in med nytt :rolleyes:

LN-KGL
18-09-2006, 01:34
Et skritt nærmere
http://www.plane-spotter.com/Gifs/NAS_logo.gif

Jörgen
18-09-2006, 01:42
Originally posted by LN-KGL

Et skritt nærmere
http://www.plane-spotter.com/Gifs/NAS_logo.gif

Jag ser fram emot norskt ledarskap i det möjliga nya SAS/NAS ;) :nor

Jens W
18-09-2006, 02:16
Originally posted by Savipix

Kan det bli bedre!!? :SWE :SWE :SWE :SWE
Ja, Piratpariet kunne fått seg noen mandater...

Henrik
18-09-2006, 02:32
ÄNTLIGEN!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Glädjen är total!!!

jb1
18-09-2006, 02:39
Gratulerer alle borgerlige i Sverige. Dere er sannelig ikke bortskjemt med borgerlige regjeringer, Söta bror. Jeg var i Gøteborg i helgen, og stemningen blandt mine venner der var delt i synet på hvem de ønsket skulle vinne, men et maktskfifte i ny og ne, hører hjemme i et demokrati.

EB
18-09-2006, 06:26
Vi vet jo ikke så mye om hva som kommer...men etter så mange år med et styre i Sverige tror jeg de har godt av en ny regjering! Lykke til...:SWE

STARSHIP 2
18-09-2006, 08:43
Originally posted by Jörgen

Originally posted by LN-KGL

Et skritt nærmere
http://www.plane-spotter.com/Gifs/NAS_logo.gif

Jag ser fram emot norskt ledarskap i det möjliga nya SAS/NAS ;) :nor

NAS, Norwegian Air Shuttle = Norwegian, ellers ingen dum ide :P

Men syns Sverige har klart seg bra, et av verdens beste land å bo i med sosialdemokratisk ledelse i mange år.. Men folk blir bortskjemte og vil ha mer og mer :old

TOS
18-09-2006, 10:46
Originally posted by JohnnyEagle

Men syns Sverige har klart seg bra, et av verdens beste land å bo i med sosialdemokratisk ledelse i mange år.. Men folk blir bortskjemte og vil ha mer og mer :old

Hør, hør! Gresset er alltid grønnere på den andre siden...

Men folket har likevel talt, og man får respektere dette, så gratulerer til de av våre svenske venner som har ønsket et slikt skifte.

LN-KGL
18-09-2006, 11:15
Originally posted by JohnnyEagle

NAS, Norwegian Air Shuttle = Norwegian, ellers ingen dum ide :P


Feil JohnnyEagle
NAX = Norwegian Air Shuttle = Norwegian

NAS derimot = Norsk Alt Sammen = Tidligere SAS med 50,1 % av aksjene eid av det norske oljefondet (også kalt pensjonsfondet) etter at både den svenske og danske staten har solgt seg ut og den norske stat har overlatt forvaltning av sine aksjer til oljefondet.

Someone
18-09-2006, 11:21
Originally posted by LN-KGL

Originally posted by JohnnyEagle

NAS, Norwegian Air Shuttle = Norwegian, ellers ingen dum ide :P


Feil JohnnyEagle
NAX = Norwegian Air Shuttle = Norwegian

NAS derimot = Norsk Alt Sammen = Tidligere SAS med 50,1 % av aksjene eid av det norske oljefondet (også kalt pensjonsfondet) etter at både den svenske og danske staten har solgt seg ut og den norske stat har overlatt forvaltning av sine aksjer til oljefondet.

La oss ikke håpe det. Det siste vi trenger er flere statlige bedrifter i dette landet!

Og dessverre er det 3år til vi før skiftet ut Regjeringen Tufte her i landet

LN-KGL
18-09-2006, 11:31
Originally posted by Someone
La oss ikke håpe det. Det siste vi trenger er flere statlige bedrifter i dette landet!

Og dessverre er det 3år til vi før skiftet ut Regjeringen Tufte her i landet

Våger du å kalle den danske regjeringen Tufte er det greit for meg, men kanskje dine danske venner blir dine uvenner? ;)

Savipix
18-09-2006, 11:33
Originally posted by JohnnyEagle


Men syns Sverige har klart seg bra, et av verdens beste land å bo i med sosialdemokratisk ledelse i mange år.. Men folk blir bortskjemte og vil ha mer og mer :old

Det er helt klart at du ikke bor her!

:old

LN-KGL
18-09-2006, 11:38
Originally posted by Savipix

Originally posted by JohnnyEagle


Men syns Sverige har klart seg bra, et av verdens beste land å bo i med sosialdemokratisk ledelse i mange år.. Men folk blir bortskjemte og vil ha mer og mer :old

Det er helt klart at du ikke bor her!

:old

Mye vil ha mer heter det, men olje har dere ikke :colgate:

Savipix, var ikke du eksil i Monaco en stund - kanskje du er blitt dårlig vandt? :rolleyes:

Someone
18-09-2006, 14:22
Originally posted by LN-KGL

Originally posted by Someone
La oss ikke håpe det. Det siste vi trenger er flere statlige bedrifter i dette landet!

Og dessverre er det 3år til vi før skiftet ut Regjeringen Tufte her i landet

Våger du å kalle den danske regjeringen Tufte er det greit for meg, men kanskje dine danske venner blir dine uvenner? ;)

Nå er jeg fortsatt norsk og da blir "vi" Norge......har faktisk ikke formelt flyttet ennå, men det håper jeg skjer denne uken.

Mye kan sies om den danske regjeringen, men den er ihvertfall en av de få i Vest-Europa men noenlunde fornuftig innvandringspolitikk

Savipix
18-09-2006, 14:26
Originally posted by LN-KGL

Originally posted by Savipix

Originally posted by JohnnyEagle


Men syns Sverige har klart seg bra, et av verdens beste land å bo i med sosialdemokratisk ledelse i mange år.. Men folk blir bortskjemte og vil ha mer og mer :old

Det er helt klart at du ikke bor her!

:old

Mye vil ha mer heter det, men olje har dere ikke :colgate:

Savipix, var ikke du eksil i Monaco en stund - kanskje du er blitt dårlig vandt? :rolleyes:

Ja jeg bodde i "Disneyland" en stund. Men når det tar 5 uker for en dame på nesten 90 å komme til lege da er det på tide at det skjer noe!!

PP
18-09-2006, 14:33
Originally posted by Someone

Originally posted by LN-KGL

Originally posted by Someone
La oss ikke håpe det. Det siste vi trenger er flere statlige bedrifter i dette landet!

Og dessverre er det 3år til vi før skiftet ut Regjeringen Tufte her i landet

Våger du å kalle den danske regjeringen Tufte er det greit for meg, men kanskje dine danske venner blir dine uvenner? ;)

Nå er jeg fortsatt norsk og da blir "vi" Norge......har faktisk ikke formelt flyttet ennå, men det håper jeg skjer denne uken.

Mye kan sies om den danske regjeringen, men den er ihvertfall en av de få i Vest-Europa men noenlunde fornuftig innvandringspolitikk

Først og fremmest tillykke Sverige - på tide med en borgerlig regering på den anden side af sundet, hvor socialdemokraterne har haft alt for meget at sige i alt for lang tid!

Den danske regering fører en ganske fornuftig erhvervpolitik efter min mening og indvandringspolitikken har jeg heller ingen problemer med - selvom nogen formentlig vil være uenig med mig i denne sag.

Alt i alt dejligt at både Danmark og Sverige nu er under borgerligt styre - lad os håbe Norge snart følger efter selvom det vel først kan blive om 3 år.

PP
18-09-2006, 14:52
Originally posted by morr

De borgelige i Sverige ønsker å selge SAS, det samme vil Danmark gjør om Sverige selger. Norge signaliserer at det er uaktuelt å selge.

Den danske stat er klar til at sælge sin andel i SAS - men som holdningen hele tiden har været bliver et dansk salg kun aktuelt hvis både Sverige og Norge samtidig sælger deres andel. Så et NAS kan i godt glemme alt om - gudske tak og lov - hvor forfærdelig ville det ikke være hvis socialdemokraterne i Norge skulle styre hele SAS :cry:

Fra Berlingske Tidende i dag:

Thor P klar til at sælge SAS (http://www.berlingske.dk/business/artikel:aid=793888/)

Fly high
18-09-2006, 18:12
He-he! Dette begynner å ligne på kverulantenes inntogsmarsj i lokalavisenes leserbrevspalter! Som om et regjeringsskifte i Sverige (eller Norge for den saks skyld) får noen særlige konsekvenser for noen av oss.

STARSHIP 2
18-09-2006, 18:53
Originally posted by LN-KGL

Originally posted by JohnnyEagle

NAS, Norwegian Air Shuttle = Norwegian, ellers ingen dum ide :P


Feil JohnnyEagle
NAX = Norwegian Air Shuttle = Norwegian

NAS derimot = Norsk Alt Sammen = Tidligere SAS med 50,1 % av aksjene eid av det norske oljefondet (også kalt pensjonsfondet) etter at både den svenske og danske staten har solgt seg ut og den norske stat har overlatt forvaltning av sine aksjer til oljefondet.

hehe, vet jo at NAX er norshuttle.. Men går du på Oslo børs er NAS tickeren til Norwegian... så NAX, DY og NAS er alle Norwegian..

Originally posted by Savpix
Quote:
Originally posted by JohnnyEagle


Men syns Sverige har klart seg bra, et av verdens beste land å bo i med sosialdemokratisk ledelse i mange år.. Men folk blir bortskjemte og vil ha mer og mer


Det er helt klart at du ikke bor her!




Har bodd et år i Västerås da, teller det? :)

jikswoboB
18-09-2006, 22:47
Originally posted by Someone

Mye kan sies om den danske regjeringen, men den er ihvertfall en av de få i Vest-Europa men noenlunde fornuftig innvandringspolitikk

Hoppas inte vi får se Sverige ta efter Danmarks invandringspolitik. Jag tror på fri invandring.

I övrigt är jag mycket nöjd över valutgången. Glädjande att se att Reinfeldt lyckats med konststycket att få svenskarna att välja en borgerlig regering. Det är på tiden och jag tror han kommer göra ett strålande jobb som statsminister.

Vad det gäller SAS är jag den som inte tror att norska staten kommer köpa upp bolaget och göra det till ett "NAS". Det stannar nog bara vid en våt dröm för somliga.

Blubird
18-09-2006, 22:54
Kanskje dette omsider åpner for et statlig salg av SAS. Statene har intet å gjøre i et flyselskap lenger, slik de engang hadde. Det som i så fall blir spennende er hvem som kommer til å kjøpe aksjepostene.

sail4fun
18-09-2006, 23:39
Skal bli spennende å se hva som skjer, og hvor raskt eventuelt skje noe som helst.

Klarer de 3 lands regjeringer å løse flokene, "Konsortieavtalen" varer vel frem til 2011 ?
Selv om de (desverre) ikke er aktive eiere, så har den hatt en slags kontroll på viktig sammferdsels infrastruktur i Scandinavia , gir de glipp på dette sammlet til i teorien en ny stor eier , eg, Hva om Norge kjøpte ut Sverige og Danmark, evnt hvilke private aktører kan være interesert (ja noen av oss har våte drømmer om LH) , eller ville der blitt mange
"små" eiere uten reel luftfarts historie ??

Time will show.