Someone
06-04-2020, 08:47
Inspirert av tråden til Fellowship (https://forum.flyprat.no/showthread.php?t=144176), men hva var etterhvert strategien til 757 flåten hos BA?
Husker jeg rett ble vel disse stort sett brukt på kortere ruter innen Europa, slik at det vel ikke akkurat var kjøpt primært for rekkevidde og performance, men at det på 80-tallet, vel var for BA et fly i passende størrelse etter deres behov?
Første fly ble vel levert i 1983, men ser de fortsatte å ta levering av nye 757 maskiner helt opp til 1999, og det var jo ikke lenge etter det de første begynte forlate flåten. Så selv om det passet i starten, var det ikke utover 90-tallet, "for mye" fly sammenlignet med bruksområdet?
Husker jeg rett ble vel disse stort sett brukt på kortere ruter innen Europa, slik at det vel ikke akkurat var kjøpt primært for rekkevidde og performance, men at det på 80-tallet, vel var for BA et fly i passende størrelse etter deres behov?
Første fly ble vel levert i 1983, men ser de fortsatte å ta levering av nye 757 maskiner helt opp til 1999, og det var jo ikke lenge etter det de første begynte forlate flåten. Så selv om det passet i starten, var det ikke utover 90-tallet, "for mye" fly sammenlignet med bruksområdet?