PDA

View Full Version : En bedre torsdag ønskes fra Røros


EB
12-03-2020, 05:05
Måtte torsdagen bli bedre enn de forrige dagene. Her er det krisemøte etter krisemøte og vi må permittere mange dyktige kollegaer. Dagen i dag blir nok også viet til kollegaer som trenger det samt nye møter med andre aktører her i lokalmiljøet. Hjemreisen til Oslo er også utsatt...nå er det større behov for meg her.

Hypern
12-03-2020, 05:09
Uff da EB ikke morsomt - regner med at det er en bransje som er ramma hardt av Corona du jobber i.

Bedre torsdag ønskes her også - sover lite pga hersens sykdom (ikke corona) - men håper pillene jeg har fått snart funker. Har uansett pålagt meg selv karantene - smertene gjør slik at er vondt å gå utafor leiligheten uansett. Men men gir meg mye tid å følge corona minutt for minutt . selv om det skulle vært andre ting på nyhetene.

Concorde98
12-03-2020, 05:54
God morgen fra Lillestrøm. Vel god og god, ikke hyggelig å høre alltid blide og optimistiske EB har krisemøter. Ja reiseliv blir rammet hardt dessverre. Vi må stå han av i månedene fremover. Jeg jobber i helsevesen enden og her jeg jobber har vi mye å gjøre.
Ønsker alle en så god dag som mulig.

TriStar
12-03-2020, 06:06
God morgen fra Chiang Mai. Her i Thailand preges også hverdagen av Coronaviruset. Mye oppmerksomhet om dette både på TV og i avisene. Og folk bruker også masker, men det skyldes nok også den dårlige luftkvaliteten på denne tiden av året. Antall smittede i Thailand er fortsatt lavt (på 50-tallet), men er nok en viss fare for underrapportering. Fokuset her har vært størst på hjemvendte «gjestearbeidere» fra Sør-Korea hvor ca 80 stk greide å stikke av fra helsekontroll og karantene...

Ha en bedre dag, så får vi håpe at toppen på elendigheten snart er nådd.

B747-8
12-03-2020, 06:21
God morgen fra toget.
Det er VELDIG god plass på toget (pleier å være helt fult). Veldig rart.

Polaris
12-03-2020, 06:28
God morgen, blåser noe helt vanvittig her så jeg har problemer med å sove. Spennende utvikling med USA og reisenekt, det får’n si :)

SudCaravelle
12-03-2020, 07:12
God morgen og trist å se noe så sjeldent som en mindre oppløftende hilsen fra EB, lykke til. Det er nok mange typer og størrelser av bedrifter som har lite hyggelige møter om dagen.

Det ser dessverre ut som mange av de som har varslet dette i flere uker har hatt rett og fortjener nesten en forsiktig unnskyldning.

Washington-turen min i overimorgen er kansellert, men kjenner at jeg heller vil være med familien når dette kaoset utvikler seg.

Uansett, tenk positivt der ute - denne stormen rir de fleste av seg og man lærer nok noe av det.

Her blir det hjemmekontor foran peisen og litt forsiktig kose-hamstring.

RJon
12-03-2020, 08:27
God torsdagsmorgen fra midt-Wales.

Ett lite hvitt teppe har lagt seg på bakken i løpet av natten, men regner med at det forsvinner før jeg klarer å komme meg ut av døra.

Merker ikke så mye til Corona-hysteriet her, de lokale butikkene har både toalettpapir og andre varer i beholdning, litt mer tendenser til panikk enkelte andre steder på øya.

Dagen skal stort sett fordrives i bilen på tur nordover, ikke så mye spennende å se på motorveien. Mulig man må stoppe innom en "fugleflokk" og få trimmet kameraet litt på turen.

Ha en finfin torsdag folkens :)

Someone
12-03-2020, 08:29
Mornings fra hjemmekontoret. Her har jeg alt rukket en kort løpetur etter barnehagelevering, så får vel kontorene litt i lunsjen. En tur innom Polet for å fylle opp «torsdagsvin» lageret i tilfelle stengte pol fremover. Kan ikke drikke opp godsakene som skal ligge til lagring for det. Ha en fin dag

Henshaw
12-03-2020, 08:41
Morn fra kontoret. Deilig kort pendlevei når det bare er å gå ned trappen eller inn på naborommet, alt etter hva jeg føler for. Praktiserer free seating og clean desk her.
For de nysgjerrige så har det blitt solgt mer av dasspapir denne uka en de to forrige ukene til sammen, for en tilfeldig pakke lambi i en butikk i Oslo-området

ATC-flyradar
12-03-2020, 08:44
God torsdag fra hjemmekontoret og nå må vi følge opp at all innreise til USA fra Europa nektes fra lørdag i 30 dager. Hurra.

Ha en flott flyprat dag videre.

Jan

AirbusTrond
12-03-2020, 09:13
God dag! Liker ikke hjemmekontor, men ser ut til at det blir oppfordring til det fra og med i morgen. Lite hamstring hos meg, skjønt henting av en kasse Springbank 10 på polet i går kan vel anses som det. Det er viktig å kose seg hjemme nå. Og til helgen har Jacobs tilbud på vårens kje. Jobben rusler, men vil selvsagt bli påvirket. Med ønske om en så god torsdag som mulig!

Tjab
12-03-2020, 09:38
Det er Torsdag. Vi kan være på vei inn i en resesjon.:skep

Eirik
12-03-2020, 09:48
God formiddag fra Munchen. Air Transat A310 til Quebec i begynnelsen av april er vel herved lagt på hylla, og inspirert av Someone skal det vurderes å benytte taxfreekvoten for en gangs skyld ved ankomst OSL i morgen.

ForeverSAS
12-03-2020, 10:59
God formiddag fra Orkland. :)

Lite Covid-19-tilstander her enda, heldigvis får vi si. Det vi derimot har langt mer av er snø, og påfyll av stoffet er visst lovt også.

Her skal straks bilen avleveres for en 3-3,5 time på verksted for skifte av frontrute etter steinsprut. Deretter får man se om butikkene har igjen ymse varer, eller om den menige nordmann har plyndret hyllene helt. Utover det er man også innehaver av nabobikkja resten av uken, så vi burde vel få logget noen skritt i ettermiddag også.

En frisk og god en ønskes. :)

OJB
12-03-2020, 12:17
God torsdag formiddag,

Idag har jeg hjemmekontor for første gang i min yrkeskarriere. Det blir mye Skypemøter som erstatter en vanlig travel arbeidsdag.
I tillegg blir det handling av matvarer. Her over i sørvest har panikken grepet folket ser jeg. Det tømmes i butikkene! Interessant ! Det har ikke vært slik siden Cubakrisen på sekstitallet . Husker min mor tømte den lokale kolonial butikken på Jar for hermetikk den gangen. Vi overlever nok denne gangen også.

Hypern
12-03-2020, 12:53
God torsdag formiddag,

Idag har jeg hjemmekontor for første gang i min yrkeskarriere. Det blir mye Skypemøter som erstatter en vanlig travel arbeidsdag.
I tillegg blir det handling av matvarer. Her over i sørvest har panikken grepet folket ser jeg. Det tømmes i butikkene! Interessant ! Det har ikke vært slik siden Cubakrisen på sekstitallet . Husker min mor tømte den lokale kolonial butikken på Jar for hermetikk den gangen. Vi overlever nok denne gangen også.

Kanskje fordelen man har med SKypemøter er at folk holder seg til sak og ikke alskens unødvendigheter som ofte kan være tilfellet med møter... Møter er til tider den mest idiotiske oppfinnelsen i arbeidslivet.

LN-MOW
12-03-2020, 12:59
Ingen god dag her heller ...

Mest indirekte berørt, men det griper likevel godt inn i både arbeidsdag og privat. Tar på meg MAGA-hatt og stoler på det gamle ordtaket om at Gud beskytter idiotene ..

Og som at ikke korona-skiten er nok, har vi fått påvist coliform-baktrerier i brønnen, så da må man deale med dette også ...

kimpe
12-03-2020, 13:07
God eftan fra Skaun!

Her er man nå trygt hjemme etter en uke i Dubai, kjenner at det er greit å være det.

Hjemmekontor har jeg hatt siden 1992, så ikke noe nytt i så måte, men at alle reisene den nærmeste mnd nå er utsatt/kansellert er rimelig nytt.

Her blir det i dag handletur for å ha litt liggende klart, så man slipper unødige turer hit og dit hver dag.

OPPDATERT: Da blir det 14 dagers karantene med kona her hjemme... Får ta den støyten som en mann, bra man har fyllt opp vinskapet si... :) :)

Ta vare på dere selv, så får vi håpe at vi kan komme tilbake til normalen igjen om ikke lenge!

Kim

Twin Otter
12-03-2020, 13:10
Hamstring? Har vi altså begynt med det? Har riktig nok vært litt oftere innom butikken de siste dagene, men det er mest fordi jeg ikke har bil, og det er greiest å handle "litt om gangen". Spent på pressekonferansen som er varslet klokken 1400. Håper det ikke blir fullstendig lockdown. Men at det vil være mulig å gå på butikken hvertfall et par ganger i uka. Ellers er det ikke så mye nytt her i gården siden jeg surrer og går på aap likevel.

Fnate
12-03-2020, 19:42
God kveld fra Lillestrøm. Her har vi hamstret en McFlurry til hver. Ok, kjelleren er full av øl og vin også.

Veldig kjedelig med alle som er rammet av det som skjer. Dere som jobber i reiseliv og annet eller som er syke. Om dette virkelig skal stå på i 4-5 måneder skal man virkelig stå på for å ikke blir rammet på den ene eller den andre måten.

Så det beste vi kan gjøre er å ta vare på hverandre som best vi kan

Ha en så fin en som mulig.

B747-8
12-03-2020, 20:10
Så det beste vi kan gjøre er å ta vare på hverandre som best vi kan

Ha en så fin en som mulig.


Ja, det har du helt rett i.

LN-MOW
12-03-2020, 20:21
Ikke rette tiden for en 'grouphug', så vis forsiktighet her også .. ;)

jcnorway
12-03-2020, 20:27
Her i huset er man mest bekymret for arvingen siden han fra fødsel av har hatt trange og til tider kranglete lunger. Så her får vi forsøke å ri av stormen på beste mulige måte og håpe at man slipper unna de verste scenarioene.

Hjemmekontor på både mor og far framover, så får vi se hvordan dette går. Hyppig og grundig håndvask jevnlig, ingen nærkontakt med kjente/ukjente og generell forsiktighet får vi håpe gjør susen. Ingen hamstring her i gården - sult er ikke den største bekymringen.

Hickok
12-03-2020, 20:41
Om dette virkelig skal stå på i 4-5 måneder skal man virkelig stå på for å ikke blir rammet på den ene eller den andre måten.

Om det varer i 4-5 måneder på samme måten som nå, der hele Norge er stengt ned, så går alt konkurs og ingen har arbeid å gå tilbake til, ikke bare de i reiseliv. Da er det kun folk i stat og kommune som har jobb, så det skal bli interessant.

Uansett, god kveld fra Bergen. Kom akkurat hjem igjen fra Horten med WF, og et fly som egentlig var overraskende bra besatt. Det spørs om det blir like bra besatt neste torsdag.

Someone
12-03-2020, 20:46
I Kina er jo ting etterhvert begynt å gå tilbake til normalen. Så tok ikke så lang tid

Martin
12-03-2020, 20:56
I Kina er jo ting etterhvert begynt å gå tilbake til normalen. Så tok ikke så lang tid

I følge kinesiske medier?

Fnate
12-03-2020, 21:06
Ikke rette tiden for en 'grouphug', så vis forsiktighet her også .. ;)Vi får finne opp en form for Wuhan-Hug :)

Sent fra min SM-G955F via Tapatalk

B747-8
12-03-2020, 21:06
I følge kinesiske medier?

Bra spurt Martin :)

AirbusTrond
12-03-2020, 21:38
I følge kinesiske medier?

Norsk dame i Kina..., antar jeg det er siktet til.

https://www.aftenposten.no/meninger/debatt/i/wPQxkP/viruset-kan-hindres-heidi-berg

For øvrig er det vel godt mulig at "prognosene" er like feil som før, som jo var 100 smittede til påske, dvs, det er heller ikke "prognose", men snarere scenarier. Og det er vel også godt mulig at disse er basert på at man ikke gjorde tiltak som man gjør i dag.