View Full Version : God mandag fra Røros
God morgen fra Røros. Klar for en innholdsrik arbeidsdag før jeg grønner tilbake til Oslo og kveldstrening. Ha en bra start på uken du også.
God siste dag i Delhi og India. Vi har så smått begynt å pakke, for å sette bagasjen i Resepsjonen, mens vi er på Lotus Tempelet, eller Bahá'í house of Worship, som ligger ca 1km herfra. Så er det tilbake på hostellet for å hente bagasjen og ta Metroen til flyplassen, den går til Terminal 1, som er den gamle terminalen, som brukes av noen indiske low-cost selskaper. Spennende hvordan vi kommer oss til Terminal 3. Vi skal reise med Sirilankan i en A321, som for oss blir en ny variant. Vi gleder oss veldig til å komme til ett godt og varmt sted. Det bli ny fly variant, 2 nye flyplasser, nytt flyselskap og ett nytt land i dag.
I går tok vi Metroen til Delhi Gate, gikk rundt stadion til Mahatma Gandhi museum, hvor vi var ca en time, så tvers over krysset, til Raj Ghat, minnes merket over Mahatma Gandi og stedet der han ble kremert. Inne på området er det noen trær, plantet av noen av verdens fremste humanister og menneskerettighets forkjempere. Ceausescu, fra Romania, Ho Chi Minh og Tito. Kurt Waldheim, var den jeg hadde mest sansen for og ett navn jeg ikke klarte å se navnet på. Deretter tok vi Metron til Sentral Secretariat, så på president palasset, noen store byggninger med departementer og så gikk vi gjennom parken som bygningene ligger i enden av. Jeg tror det hadde vært republikkens dag, det var masse folk og de demonterte div telt og tribuner. I andre enden av den ca 2km lange parken ligger India gate, noe alla triumfbuen og bortenfor krigsmonumentet der det var vakt bytte seremoni. Enken etter en falt soldat, som het Last night ett eller annet la ned krans og ett lite 8 manns militær orkester spilte. Det var 1000-1500 tilstede. Så gikk vi til Metroen, tok den hjem, fant ut at det lå en KFC ikke så langt unna, så vi spiste der, handlet i en butikk som lignet litt på det vi har hjemme. Så dro vi på rommet.
håper alle har en like opplevelses rik dag som oss.
Morn fra OSL
Qatar har fått ny meny og Tattinger Rose tilbake siden sist eg fløy med de (og det er en stund siden).
Så da er det vel bare å drikke da..... God helg.
https://uploads.tapatalk-cdn.com/20200210/c454a6287f41b17e0d165c319c02ec27.jpg
Sent from my iPhone using Tapatalk
God morgen fra L1. Litt nedtur å vokne til utsikten av Holmenkollen og ikke noen alpetopper. Dessuten var det ingen eggekokk på kjøkkenet. Ja ja, får vel jobbes litt også. Ha en fin dag
Scandinavien_Airlines
10-02-2020, 07:47
Gooodmorgen her på dagens bedste tidspunkt, mnemlig 7.47:-), det har ik været meget søvn eftersom der fandt en flyvning med SAS sted på rute SK6250 AAL-CPH i stormvejr:-(
God mandag fra Bangkok. Kan melde om Strålende sol og god temperatur. Det har vert arbeidet hardt med brunfargen, og det gir resultater. Nå blir det lunsj med en kompis på Terminal21.
Nyt dagen:)
Chriscross
10-02-2020, 08:22
God morgen fra Prærien. Løpetur unnagjort, det samme er 15 min krangling for å bruke 5 min på en ekstraoppgave i matte... Ryktene sier det skal komme noen nye deler til huset i løpet av dagen. Så er det på tide å ta en avgjørelse på om Vu Tau skal oppsøkes for å se om stedet egner seg for strandferie på et senere tidspunkt. Mui Ne blir nok litt for langt for to dager.
God morgen fra Finnmark!
Har starta dagen med kaffe og litt frokost, så nå skal jeg kjøre min bedre halvdel på jobb.
Influensaen har gitt seg, men sliter litt med etterlatenskaper, gir seg forhåpentligvis i løpet av de nærmeste dagene.
Er forresten ekstremt glad for at det ikke blir noen jobbtur i dag! Regner med at det er nok å gjøre på WFs billettkontor i Bodø i dag. Ønsker dem lykke til.
Ha en fin mandag!
God morgen etter stormen.
Blåser enda til kuling, men i forhold til i går er det ingen ting. Flyvende toaletter var det mer kuriøse av gårdagens fenomener, men siden det er et byggefelt rundt oss er det ikke sååå overraskende at en og annen fjomp hadde glemt å tjore byggeplassdassen fast... Den ørten kilo tunge glassplata på verandabordet vår tok til luften og krasjlandet i gresset, uten noen skader. Smått utrolig.
Ellers er mitt hjerte varmt etter Joaquin Phoenix’ Oscartale i natt, kanskje er der håp for omtanke og kjærlighet. Bytter ut melk med havremelk, rismelk, soyamelk og andre produkter ab jetzt sofortige wirkung :)
Havanais one.
SudCaravelle
10-02-2020, 11:22
Hei fra en forsinket Airbus på vei til ARN før en liten tur videre. I dag har det vært nesten to tiner i vent på SAS kundeservice og noen av de yngre svenske gutta der inne er ikke helt med.
Middag med kunder i kveld og en fin dag i morgen med litt artige presentasjoner blir gøy.
FlyingDutchman
10-02-2020, 11:28
God morgen fra en regntung Gløshaugen.
Skal snakke litt med studenter og så farter jeg hjemover. Fin ukestart dette.
Ha en flott dag!
ATC-flyradar
10-02-2020, 12:33
God ettermiddag fra hjemmekontoret og sitter å venter på telefon fra fysion om mulig hjelp til å få mørbanka en gammel kropp.
Ingen planer om å fly denne uken eller nærmeste 3 ukene.
Jan
eriwe737
10-02-2020, 14:02
God ettermiddag fra Stansted, folk sier mye rart om Ryanair så her er jeg på tur for å teste de. Foreløpig status er ca som forventet, men måtte ikke betale for å gå på do i flyet selv om jeg fleipa om det i en kommentar en gang i tiden. Om noen sender meg ei enkel beskrivelse av hvordan man lager en reise rapport i forumet med iPhone så kanskje det kommer en i løpet av kvelden når jeg er tilbake i Norge. Om Ryanair piloter er lært opp til å lande silkemykt for å slite minst mulig på flyet så tviler jeg på at dagens piloter får ei stjerne i boka da landingen var litt hard. Ha ei super uke
Gjorde det selv for et par år siden, og satte facebook på hodet ... :D
Men det var helt greit.
G'morgen fra et snøfritt North Georgia. Her har man allerede lagd frokost for den neste uka og i tillegg har jeg et brød under produksjon. Fri i dag og i morgen, men har mye som må gjøres. No rest for the wicked.
Temmelig mørkt ute, det regner og blåser, men temperaturen er ihvertfall godt på plussiden.
God ettermiddag fra Stansted, folk sier mye rart om Ryanair så her er jeg på tur for å teste de. Foreløpig status er ca som forventet, men måtte ikke betale for å gå på do i flyet selv om jeg fleipa om det i en kommentar en gang i tiden. Om noen sender meg ei enkel beskrivelse av hvordan man lager en reise rapport i forumet med iPhone så kanskje det kommer en i løpet av kvelden når jeg er tilbake i Norge. Om Ryanair piloter er lært opp til å lande silkemykt for å slite minst mulig på flyet så tviler jeg på at dagens piloter får ei stjerne i boka da landingen var litt hard. Ha ei super uke ��
Om det var guffent vær enda (med vind og regn) så er det ikke rart at landingen var hard, uansett om det er British Airways, Norwegian, Ryanair eller SAS så (har jeg iallefall lært at) skal en landing i dårlig vær være hardere for å sikre at flyet kommer seg ned. "Kissere" hører til i finvær, ikke i storm.
Pilotas rett meg gjerne om jeg tar feil, men det er nå dere som har sagt det oppigjennom årene på klappseteturer :p
Måtelig dag fra LHR. Først kanselleringer og 9 timer venting på JFK i går. Så nesten rekordrask overfart til LHR, så vi landet ca 1 time før tiden. Det suger, siden det stjeler sovetid. Så opprinnelig 5 timer her og nå er OSL flighten 40 minutter forsinket.
Jeg er såååååååååååå lei!!!! Jeg vil hjem. GRROOOOOOOMPF
Ha en bedre dag enn lille meg