PDA

View Full Version : God kvinnedag fra Delhi

Futura
08-02-2020, 04:54
Urg, det er kaldt. Muligens den kaldeste natten jeg har hatt innendørs noen sinne. Skal vist være 6-7 grader ute og det er ikke mye mer inne, for varme har de ikke. Det er dessuten store glipper rundt aircondition, så den varmen vi produserer går rett ut.
"Dynen" var ett tynt pledd, litt tykkere enn et håndkle. Vi fikk ett ekstra hver, i tillegg har vi hatt på det lange undertøyet vi skulle ta på når vi kom til Gardermoen, så vi er da i live. Men hva kan man forvente til 120kr/natt inkludert frokost for 2.
Creating a memory som man sier. Det klarte vi i går. Det gikk 5-6 tog fra Agra til Delhi på den tiden vi dro. Vi hadde fått billetter til et tog som bestod av gamle beige togvogner, med sovekupeer med 3 i høyden og 2 på langs, på andre siden av gangen, dermed 8 senger. Vi var stort sett 13-14 stykker i den kupeenNåen på øvre seng, 4 på hver benk nede og en famileie med 2 små barn på andre siden. Men det gikk nå greit. Vi satt å ventet på at vi skulle komme til Delhi sentral station, som jeg hadde bestilt billett til. Stor Delhi skal være det nest største by området i verden, etter Tokyo, men vi skjønte det var noe galt da vi var kommet ut igjen på bondelandet på nord-øst siden. Da kom den første konduktøren på 3 timer, så da fant vi ut at vi måtte av og bytte tog. Da hadde vi akkurat passert "Drammen" og neste stopp var "Kongsberg". I Kongsberg gikk vi på et tog tilbake, men dette stoppet på hver eneste melkerampe. Rett etter det var blitt mørkt gikk vi av på en stasjon som lå inntil en metro stasjon. Da vi fant ut hvor vi var, bestemte vi oss for å ta en Tuktuk til Nehru Enclave, som er metro stasjonen 150m fra der vi bor. Det tok godt over en time, i masse trafikk. Etter å ha lett litt rundt, fikk tok vi en ny tuktuk, det lille stykke til der vi bor. Sjåføren måtte stoppe 6 ganger å spørre om veien, til vi var fremme. Rommet er stort, men sparsommelig utstyrt, men vi har da det vi trenger. Nå blir det frokost og så ut for å handle varme klær. Ha en kvinnevennlig dag dere også.

Tjab
08-02-2020, 05:45
God mannedag(?) fra SK6300

Her ble vi kanselert og innlosjert på hotell i går kveld pga tåke type tykk hjemme i KSU.

Gjeeeesp

EB
08-02-2020, 06:01
Glad lørdag fra Ris. Her venter vi en måned til før vi feirer kvinnene i familien. Det å setteigjen bilen i Lommedalen virket fornuftig i går...ikke så fornuftig i dag;-) Men det blurjo en fin tur ut av det når jeg nå skal hente den...og vinen smakte godt:-) I kveld blir det middag fra gutta på Vinderen Sjømat. Nyt lørdagen du også.

Ruby
08-02-2020, 06:08
God lørdag fra Bangkok. Sen frokost inntatt på Monsoon i soi8 etterfulgt av en liten runde på Terminal 21.
Nå blir det noen sløve timer ved bassenget.
Ha en glitters lørdag :)

SBT
08-02-2020, 07:07
Bom dia fra Lisboa, ankommet kl 0505 med TAP A330-900 fra Miami, fint fly, gode seter i økonomi, store skjermer som i SAS Plus, og mye større inflight utvalg av filmer og musikk enn SAS. Flytid litt under 7 timer.

ATC-flyradar
08-02-2020, 10:04
God formiddag klokken har akkurat passert kl 10 denne lørdag morgen. Her øverst i Groruddalen er pluss 2 grader og overskyet og slik skal bli resten av dagen.

Ha en flott dag videre.

Jan

Martin
08-02-2020, 10:08
Kvinnedagen? Mener det var 7. februar sist jeg la meg. har jeg sovet en måned? :8:

God lørdag herifra. Lite planer for dagen.

FlyingDutchman
08-02-2020, 10:49
God morgen fra Trøndelag!
UKM opplegg i dag, blir artig å se hva småfolkan får til (eller ikke får til).
Ha en rolig lørdag!

SudCaravelle
08-02-2020, 11:44
God morgen fra skogkanten. Da var en meget lang frokost avsluttet og hele femmerbanden skal gå ned til byen som alltid er hyggelig.

På benken ligger sen stor og feit cotes de beouf og koser seg som skal nytes om noen timer.

Lørdag er deilig.

Someone
08-02-2020, 12:22
God dag fra solen i Oberlech. Startet med barnefri rundt Weisse Ring i morges, før jeg siden har stått med eldstemann. Klokket inn på 107kmt tidligere i morges, så da trengs det en skikkelig Kaiserschmarrn for å få opp vekten. Mer skikjøring før det hele avsluttes i boblebadet. Ha en fin dag

https://uploads.tapatalk-cdn.com/20200208/490d6a3f8f16483647a00f8a92914719.jpg

LN-MOW
08-02-2020, 13:40
G’morgen. Her er tv-kanalene på desperat jakt etter snefnugg for nyhetssendingene. Så langt er det bare litt is på enkelte broer.

Her blir det å fylle opp kaffekoppen og fyre opp EDB’en for fortsatt jobbhelg.

Fnate
08-02-2020, 14:58
Morgen fra Tampa. Er på dagstur innom en messe og jeg har klart å finne den ene j***a dagen hvor det er kaldt her. Etter en iskald uke i California i Januar kan jeg bare konkludere med at jeg har uflaks! Makan

Ellers har jaggu 101st Airborne reunion på samme hotell i år igjen :)

Ha en varmere dag

LN-MOW
08-02-2020, 17:02
Jaggumeg får vi litt. Godt det er lørdag.

https://uploads.tapatalk-cdn.com/20200208/923faaa1b388cadca99bed8ad468d58c.jpg