PDA

View Full Version : God lørdag fra Gardermoen

Hypern
01-02-2020, 05:00
God lørdag fra Radisson Blu og etterhvert terminalen. Sas skal ta meg til Cph og så LAX. Sete 2A på den lengste leggen er neppe feil. Passe groggy etter at jeg selvsagt la meg for sent men det får så være. Jeg lærer aldri. Men får vel sove litt ombord. Ha en fin lørdag enten på reisefot eller ikke

Sent fra min SM-G950F via Tapatalk

Someone
01-02-2020, 06:24
Mornings fra Hvalstad. Her sover det ikke bort dagen i dag heller. Arvingen skal på skiskole og så texmex i kveld. Også går den dagen også. Ha en fin dag

Futura
01-02-2020, 06:51
God Lørdag fra Bom Bahia på portogisisk, oversatt til Good Bay på Engelsk. Og god morgen til alle briter, som endelig har fått isolert det europeiske kontinent.
Deilig å sove lenge, så en litt lang frokost. I går gikk vi til Churchgate stasjon, kjøpte billett og skulle til å gå på toget, bakerst var det kvinner only, så godsrom, (MDG Lan-Marie vil jo være overbegeistret over godsrom på lokaltoget mellom Asker og Lillestrøm) så handicap rom og så var det plass for meg, men med kona 5 meter bakk, rakk vi ikke å gå på toget før det forsvant. Det stod ett annet tog der som ikke stoppet på alle stasjoner, men på Andheri stasjon der vi skulle av. Det var lite folk om bord, dørene var igjenn, vinduene kunne ikke åpnes og AC virket. Da vi var nesten fremme kom konduktøren. Det viste seg at hele toget var ett førsteklasses lokaltog, vi fikk dermed 790Rupies i bot ca 120kr. Fra Andheri tok vi en tuktuk til Versova Beach. Innerst på stranda var det en del slum hus. De hadde tydelig vis WC for hele stranda fløt av ekskrementer. Masse søppel var det også. Vi begynte å gå sørover og etter en liten stund fant jeg noe glasskår, som vi plukket opp, etter hver fant vi noe mer, så vi tok frem en plastpose av sekken og tok det oppi. Da vi var kommet til slutten av stranda, var det en liten bekk som skilte oss fra Juhu Beach. Vi var blitt tatt igjenn av en 2 indere, der den ene tydelig vis var godt utdannet, pratet perfekt engelsk og skulle på Mat-konferanse i Tyskland i neste uke. De betalte 2 smågutter for å hente en liten båt og frakte oss over bekken. Noen hundre meter sørover Juhu Beach fant vi en søpplekasse vi kunne kaste glasset i. Juhu har egne rydde mannskaper, med traktorer, men det er antakelig så mye søppel som driver i land at de bare konsentrerer seg om det litt større. Vi gikk hele Beachen og kom inn i et lite slum område sør for den, der de tørket ett eller annet sjømat produkt. Det luktet i alle fall forferdelig. Mitt inni måtte vi gjennom et telt klargjort for 1000 bryllupsgjester og litt senere fant vi det vi antar var brudgommen på en staselig utsmykket hest, ett lite trommekorps og 30-40 som danset forran. Tuktuk'er er ikke tillat i sør Mumbai men etter en stund fant vi noe taxier og tok den over Bandra-Worlie sealink og ned til en stasjon, der vi tok toget til Marine Drive stasjon og gikk hjem derfra. Nå skal vi snart dra avgårde for å ta ferge til en øy og se på Elephant Caves.
Håper du, som meg, får en dag du aldri kommer til å glemme.

EB
01-02-2020, 07:24
Glad lørdag fra Reykjavik. Ut for å utforske Reykjavik...eneste dagen med et par timer til egen disposisjon. Formiddagen skal tilbringes på hesteryggen...før det blir (heldigvis) stående avskjedsmiddag i kveld. Ha en bra strat på februar.

Concorde98
01-02-2020, 07:44
God morgen fra Lillestrøm. :) Ikke så eksotiske ting på planen som over, dog skal det flys litt her også. En Crj900 tar oss til SVG i dag.
Ha en fin dag! :)

TriStar
01-02-2020, 09:40
God morgen fra Grønland. Fint med en helg helt uten planer. Kona har bestilt egg benedict til frokost, så da får man vel starte forberedelsene. Ellers blir det vel en tur rundt i byen med litt shopping og kaffedrikking. Har en finfin helg[emoji3]

FlyingDutchman
01-02-2020, 10:53
God morgen fra Trøndelag.
Stålsetter meg til en rolig helg som i hovedsak planlegges å gjennomføres foran peisen.
Ha en flott helg dere også :)

Ruby
01-02-2020, 11:30
God lørdag fra Siem Reap. Her fikk vi rockestjerne mottagelse på flyplassen av hotelldirektøren. Med seg hadde han fet bil, egen sjåfør, iskalde kluter og et utvalg av drikke. Det ble kalde øl.
Ved ankomst hotellet ble vi mottatt av en hel gjeng. Fikk også oppgradert rom.
Hva gilde kommer til å koste, vet ikke jeg men slik er det vel også for rockestjerner.
Om litt går turen hjem til hotelldirektøren på befaring av hans nye hus. Blir nok litt traktering også.
Nyt lørdagen :)

https://uploads.tapatalk-cdn.com/20200201/08e73dfd62c0d75ee9ceb30c00fd25fd.jpg

Sent from my iPhone using Tapatalk

Twin Otter
01-02-2020, 13:11
Hei fra Stavanger. Planen for dagen er egentlig å gjøre minst mulig. (Bortsett fra kanskje en liten bytur for å kjøpe kaffe). Før det blir ut å spise en bedre middag med kjæresten i kveld.

Bizflyer
01-02-2020, 18:05
God aften fra det Sørlandske!
Dovendag i dag mens det regner ute. Deilig etter en hektisk uke.

God lørdag fra Siem Reap. Her fikk vi rockestjerne mottagelse på flyplassen av hotelldirektøren. Med seg hadde han fet bil, egen sjåfør, iskalde kluter og et utvalg av drikke. Det ble kalde øl.
Ved ankomst hotellet ble vi mottatt av en hel gjeng. Fikk også oppgradert rom.
Hva gilde kommer til å koste, vet ikke jeg men slik er det vel også for rockestjerner.
Om litt går turen hjem til hotelldirektøren på befaring av hans nye hus. Blir nok litt traktering også.
Nyt lørdagen :)

https://uploads.tapatalk-cdn.com/20200201/08e73dfd62c0d75ee9ceb30c00fd25fd.jpg

Noe sier meg at du kjenner den hotelldirektøren.....

Ruby
01-02-2020, 18:10
God aften fra det Sørlandske!

Dovendag i dag mens det regner ute. Deilig etter en hektisk uke.

Noe sier meg at du kjenner den hotelldirektøren.....

Nja, han jeg reiser med kjenner ham. Og det ble partay

https://uploads.tapatalk-cdn.com/20200201/6baa35d0472042039e3ba41eac171ee0.jpg

Skikkelig artig når en kommer helt inn på de lokale.

LN-MOW
01-02-2020, 18:10
Omtrent som da Egil jobbet på MJF. ;)

G’dag .. her privatkontoreres det - det må også gjøres innimellom. Kan ikke stole på damemennesket med slikt. Litt fotball blir det også.

Nytt Pondus er ankommet, så da blir det kooooooooos i kveld. :)

Nei, nå får man kokkelere litt lunch.

dc-8-63
01-02-2020, 19:46
God morgen fra Portland - her stemmer overhode ikke været med det robertaas og Fluxie hevder 65F med vind, regn i styrke og mengder som er nok til forside oppslag i Washington Post (atmosfæriske elver) i løpet dagen dropper temperaturen med 35F og det blir sne i morgen - da er vi heldigvis i Nord California og vi kan diskutere hvorvidt det har vært skogbranner eller ikke - målet er Palm Springs hvor det er kjøligere enn her i dag.

B747-8
02-02-2020, 03:30
God morgen fra Portland - her stemmer overhode ikke været med det robertaas og Fluxie hevder 65F med vind, regn i styrke og mengder som er nok til forside oppslag i Washington Post (atmosfæriske elver) i løpet dagen dropper temperaturen med 35F og det blir sne i morgen - da er vi heldigvis i Nord California og vi kan diskutere hvorvidt det har vært skogbranner eller ikke - målet er Palm Springs hvor det er kjøligere enn her i dag.

Skal dere kjøre bil (I5) eller fly?

dc-8-63
02-02-2020, 07:55
Skal dere kjøre bil (I5) eller fly?

Med 2 store hunder er det ikke mye valg, I-5 - kom oss over Siskyou før sne været setter inn i natt. Lang dags etappe i morgen 10 timer.