View Full Version : Første tur med SAS A350 til Chicago
I fjor sommer da SAS annonserte den første ruta med A350, så var jeg ikke vanskelig å overtale. Dette måtte jeg jo bare få med meg. Litt nedtur at det er til Chicago midtvinters, sånn sett hadde kanskje Miami vært å foretrekke, men man kan ikke alltid få alt man vil her i verden. :drunk:
28. januar, altså i dag (fortrinnsvis hvis du leser dette i dag) så står SE-RSA klar for avreise som SK943 til Chicago fra København, klokken 15.40 etter rutetabellen. Jeg kom ned i morges med WF262 fra KRS og har drukket hvitvin på tapp i loungen i et par timer nå. Merker vel forsåvidt også litt til brakkesjuka nå, så det skal bli godt å komme avsted.
I loungen i morges oppgraderte jeg fra Plus som jeg hadde booket, til Business og har sikret meg sete 10A, til den nette sum av 35000 EB-poeng. Ser ut til at balja skal være relativt godt fylt opp i de fremre gemakker.
Klokken 14.00 skal det være et arrangement ute ved gate C37 så jeg tenkte jeg skulle tusle ut dit da. Frem til da, mer hvitvin på tapp :drink
Hei bloggen!!
Skal prøve meg på en semi-live rapport (litt avhengig av wifi-dekning over Atlantern) så her er første bildebevis fra turen.
https://uploads.tapatalk-cdn.com/20200128/de7b7242f8a1a69a608a7ec06e020d97.jpg
Sent from my iPhone using Tapatalk
SudCaravelle
28-01-2020, 12:49
Herlig.. Det er bare å legge inn fraværsmelding, hente seg emn kopp kaffe og følge med :)
Twin Otter
28-01-2020, 13:37
Yes! Godt å se at Flyprat er representert ombord på jomfruturen. God tur Cecilie!
Da var jeg kommet meg ut til C37 hvor vi snart skal ha åpningsseremoni, snorklipp og diverse (?)
https://uploads.tapatalk-cdn.com/20200128/5965bdb6cad074edfb2913032ff2719f.jpg
Sent from my iPhone using Tapatalk
Litt mat må man også ha
https://uploads.tapatalk-cdn.com/20200128/cd644c226f76cab13fd7f75b35079ec8.jpg
Sent from my iPhone using Tapatalk
Og der var crew også på plass
https://uploads.tapatalk-cdn.com/20200128/7e1f0e830a06683f58aa38552dc08beb.jpg
Sent from my iPhone using Tapatalk
Sustainability
Emission
Climate
Milestones
Litt prating au [emoji16]
https://uploads.tapatalk-cdn.com/20200128/a044372e1563341846b0ecdcec8a5368.jpg
Sent from my iPhone using Tapatalk
Det er internet (WIFI) på SE-RSA :)
Jeg snakket med en som jobber med internet i SAS flyene og han bekreftet at det er installert.
Det blir installert på fabrikken når flyet blir produsert, og det er den typen som jeg har skrevet tidligere.
Dette er de som skal fly det fine A350 flyet :)
48267
FlyingDutchman
28-01-2020, 14:49
Artig med liverapoort :)
Snart boarding
https://uploads.tapatalk-cdn.com/20200128/942b6111ed2b0b79ef3cf6d3901bf7f5.jpg
Sent from my iPhone using Tapatalk
Jeg sitter i bakre businesskabin, 10A som er det bakerste av disse to setene
https://uploads.tapatalk-cdn.com/20200128/aadbc0a3b4c1b7e2018cd8852c2aff39.jpg
Sent from my iPhone using Tapatalk
Wing view
https://uploads.tapatalk-cdn.com/20200128/b5bdd36f89b6ae470e7d726ea14e32a7.jpg
Sent from my iPhone using Tapatalk
Human for reference
https://uploads.tapatalk-cdn.com/20200128/f6dc27f99dc774cc739f18c2473044ca.jpg
Sent from my iPhone using Tapatalk
Concorde98
28-01-2020, 18:47
Morsomt å følge. God tur!
Hælla Hypern, her er vi :)
Nå er jeg på nett :) Og Cecilie kommer snart på nett! (Jeg sitter på 2H og derfor fikk jeg nett først).
Dette er en fantastisk flytur :) :)
Jeg har snakket med leverandøren av nettet på de nye A350.
Og SAS er første kunden som får dette nye nettet og er testekunde :)
De har bare testet det på en times flyturer i Europa, så dette er første lange flyturen de har.
Dette er veldig spendende :)
Nå har jeg også kommet meg på nett. Overraskende god dekning til Labradorstredet å være.
Her varte og lakk det med serveringa om bord. Hovedretten kom på bordet midt mellom Island og Grønland. Ikke veldig imponerende. Kanskje innkjøringsproblemene hadde vært løst med noen revenueturer innad i Europa først.
Men kabinen er fin og romslig, setet er komfortabelt og boblene er kalde så hva mer kan man egentlig ønske seg [emoji3526]
Sent from my iPhone using Tapatalk
Nais!
Fikk dere i biz også gummibjørner i påsan? Så et bilde fra noen i PLUS på insta.
Det er ca. 10 stk. som jobber med det nye WIFI her på flyet.
Og det er Inmarsat som er leverandøren av systemet. Og Airbus installerte det når de bygde flyet.
Inmarsat er som en gammel ADSL linje. Dere kan sende bilder til meg og Cecilie, men vi kan ikke sende til dere.
Så vi må vente med å legge bilder ut på Flyprat til vi har landet.
Star Flyer
28-01-2020, 21:37
Hvordan er IFE-en ombord? Samme som på A330/A340?
Chriscross
29-01-2020, 02:06
Sloknet internettet eller sloknet bloggerne av champagnen på veien?
Ikke godt å si .. Her er kjerra på gate ihvertfall, med tillatelse av Bob Gravelle.
https://uploads.tapatalk-cdn.com/20200129/61df241b571bcac746f18d26f66e34ec.jpg
https://uploads.tapatalk-cdn.com/20200129/cba4d1e278eef588ed3dfb81051a5912.jpg
Internett funket dårlig til å poste noe her dessverre. Men jeg har kommet meg til hotellet mitt for natten og er straks klar for litt søvn etter snart 24 timer på tur. Mer bilder i morgen :)
Jeg har også kommet meg til hotellet :) Tusen takk for turen Cecilie!! :) :)
Hvordan er IFE-en ombord? Samme som på A330/A340?
Det vet jeg ikke. Fikk ikke tid til å teste det (jeg løp (gikk) rundt i flyet så godt som hele turen).
Men, jeg regner med at det er det samme som på A340/A330.
Vinduene var fantastisk store, og kamera systemet var veldig bra :)
fjasebase
29-01-2020, 04:36
Tenkte jeg skulle snike meg med på ID, men det ble fullt foran. Ble Delta One på A350 på meg over i dag. Man reiser jo ikke bak gardina. Får vel kanskje komme med rapport senere jeg også.
Fellowship
29-01-2020, 13:14
Snart boarding
https://uploads.tapatalk-cdn.com/20200128/942b6111ed2b0b79ef3cf6d3901bf7f5.jpg
Sent from my iPhone using Tapatalk
Så flott at du fikk til denne turen, og takk for dette bildet!!
Det er første gang jeg har sett et bilde der det i det hele tatt er mulig å få et inntrykk av hvor ulike skrogfarger gammelt og nytt skjema i SAS har.
Tusen takk for alle hyggelige kommentarer :) Jeg skal få postet resten av bildene i løpet av de nærmeste dagene. Nå skal jeg fly videre til Baltimore :)
Hvordan er IFE-en ombord? Samme som på A330/A340?
Beklager det er ikke helst sant de jeg skrev om IFE-en ombord. Etter god natts søvn så husker jeg mer ;)
Jeg og Cecilie gikk rundt i flyet og da testet vi setene i SAS Go, og da snakket vi om at skjermene i alle klasene er større på A350.
Her er noen bilder fra meg :)
Stilig å kunne se hele flyet samtidig som man ser fly stripa når vi skal lande.
Det kommer mer... :)
48272
48273
48274
Hvordan er IFE-en ombord? Samme som på A330/A340?
I business er skjermene nå 18,5 tommer mot 17 i 330/340. Liten designendring på fjernkontrollen også
Sent from my iPhone using Tapatalk
I business er skjermene nå 18,5 tommer mot 17 i 330/340. Liten designendring på fjernkontrollen også
Det stemmer, og fjernkontrollen syns jeg var veldig fin.
Var du også du med på turen til ORD? :)
Det stemmer, og fjernkontrollen syns jeg var veldig fin.
Var du også du med på turen til ORD? :)
Nei, jeg var ombord når flyet var på OSL
Sent from my iPhone using Tapatalk
Jeg så denne annonsen på Oslo S et par dager før jeg skulle fly med A350 for første gang.
Og hadde jeg bare lyst å reise med A350 samme dag :)
https://live.staticflickr.com/65535/49466639821_4b96174f4d_b.jpg (https://flic.kr/p/2incsCn)
Veldig bra reklame plakater som SAS har laget.
https://live.staticflickr.com/65535/49468823317_54256bca26_b.jpg (https://flic.kr/p/2inoDGR)
https://live.staticflickr.com/65535/49468594386_bb507aa3bc_b.jpg (https://flic.kr/p/2inntDL)
https://live.staticflickr.com/65535/49468102648_5235bd007f_b.jpg (https://flic.kr/p/2injXtw)
Det kommer flere bilder, det er bare større jobb å sortere de bildene en jeg trodde.
Og jeg ser i ettertid at jeg skulle ha vært flinkere å ta bilder.
Da er vi ved Gate C37 og skal ombord på flyet.
https://live.staticflickr.com/65535/49468887397_2bd0d87bd2_b.jpg (https://flic.kr/p/2inoYKF)
https://live.staticflickr.com/65535/49468888427_1480ec93ec_b.jpg (https://flic.kr/p/2inoZ4r)
https://live.staticflickr.com/65535/49468170178_6d2cc333a4_b.jpg (https://flic.kr/p/2inkixQ)
https://live.staticflickr.com/65535/49468171558_2bebf810cb_b.jpg (https://flic.kr/p/2inkiXC)
Det har virkelig blitt fint på Business Class.
https://live.staticflickr.com/65535/49468180848_a1488c91bc_b.jpg (https://flic.kr/p/2inkmHN)
https://live.staticflickr.com/65535/49468673806_0b3888d984_b.jpg (https://flic.kr/p/2innTg5)
Og vinduene har blitt større og mye bredre!
https://live.staticflickr.com/65535/49468908747_4568c73a15_b.jpg (https://flic.kr/p/2inp66M)
https://live.staticflickr.com/65535/49468191323_a8a055f5e2_b.jpg (https://flic.kr/p/2inkpQp)
Du karer til og med å se hele motoren og litt til....
https://live.staticflickr.com/65535/49468915122_5a387def63_b.jpg (https://flic.kr/p/2inp7ZG)
Jeg som ønsker å lære de små detaljene, syns det var en stor opplevelse og kunne se under flyet.
Så da kunne jeg se når de skulle begynne å rygge flyet, jeg var helt i ekstase :)
https://live.staticflickr.com/65535/49469313526_472e11f218_b.jpg (https://flic.kr/p/2inraqJ)
Og der kjører vi av gårde fra Gate C37.
https://live.staticflickr.com/65535/49469315776_c341bca5a2_b.jpg (https://flic.kr/p/2inrb6w)
Og andre fly måtte stoppe når vi kom :)
Det virker som de i tårnet prioriterte den nye A350 fra SAS.
https://live.staticflickr.com/65535/49468825628_4d10d8bf4b_b.jpg (https://flic.kr/p/2inoEoG)
Og så er vi i lufta endelig!
https://live.staticflickr.com/65535/49469323326_35c476b5de_b.jpg (https://flic.kr/p/2inrdkG)
https://live.staticflickr.com/65535/49469549727_6179714264_b.jpg (https://flic.kr/p/2insnDa)
https://live.staticflickr.com/65535/49468834633_c1960f1383_b.jpg (https://flic.kr/p/2inoH4X)
Og veggene i Business Class blitt veldig fine.
Se på de små detaljene som de har leget. Stilig!
https://live.staticflickr.com/65535/49475703837_9c14f6e305_b.jpg (https://flic.kr/p/2inZV3v)
https://live.staticflickr.com/65535/49475000873_7337841fe6_b.jpg (https://flic.kr/p/2inWj5r)
Dette er kjøkkenet på Business Class, og det har også blitt oppgradert.
https://live.staticflickr.com/65535/49475724017_02932b31d1_b.jpg (https://flic.kr/p/2io123r)
https://live.staticflickr.com/65535/49475022208_7a2e7255dd_b.jpg (https://flic.kr/p/2inWqqh)
https://live.staticflickr.com/65535/49475023368_0e33e385bf_b.jpg (https://flic.kr/p/2inWqLh)
Se så stilrent det er.
https://live.staticflickr.com/65535/49475055073_9007184dd1_b.jpg (https://flic.kr/p/2inWAbV)
Og hvordan de får lys inne i der. Kult!
https://live.staticflickr.com/65535/49475056768_b14319a8a2_b.jpg (https://flic.kr/p/2inWAG9)
https://live.staticflickr.com/65535/49475063513_c40c68cba4_b.jpg (https://flic.kr/p/2inWCGr)
Der lander vi i ORD! Det var alt for kort flytur, jeg fik ikke sovet noe.
https://live.staticflickr.com/65535/49475549021_a2c84a5579_b.jpg (https://flic.kr/p/2inZ82g)
https://live.staticflickr.com/65535/49475550071_8a07852c18_b.jpg (https://flic.kr/p/2inZ8kn)
Det var en del ansatte fra SAS, fra forskjellige avdelinger. Det var moro å snakke med de. Fantastiske folk :)
https://live.staticflickr.com/65535/49475837912_149a86f67b_c.jpg (https://flic.kr/p/2io1AU9)
Dette er er hva jeg har (de bilde som jeg mener er presentable for dere).
Badet var blitt mindre på Business Class, så jeg gad ikke å ta bilde av det.
Det komme kanskje noen bilder fra Cecilie når hun er tilbake i Norge.
YawDamper
03-02-2020, 08:15
Hvordan er toalettrommene i C class på SAS' A350? Fortsatt store og gode, eller har de degenerert til samme miniutgave som hos en del andre carriers?
En youtuber var ogsaa ombord paa samme flyvning, stort sett positivt om setet, mat og service, men han klager paa svak IFE.
https://www.youtube.com/watch?v=9iBJK3fex3c
Det er første gang jeg har sett noen kuppe en tur-rapport :D , men det så da ut som en strøken reise i en flott flymaskin.
Hvordan er toalettrommene i C class på SAS' A350? Fortsatt store og gode, eller har de degenerert til samme miniutgave som hos en del andre carriers?
Trange og jævlige. Slutt på de store dessverre
Sent from my iPhone using Tapatalk
Beklager at det ble litt stille fra meg på denne kanten, liverapport er kanskje ikke helt min greie. Ble litt ødelagt av at wifi ikke funket, og resten av uka mi her borte har vært fullbooket med andre ting som har gjort at skrivingen her har kommet litt bak i prioriteringslista. Prøver å ferdigstille når jeg kommer hjem :)
I kveld blir det SK944 til CPH med Ingegerd igjen, men denne gangen litt lenger bak i balja, 23A har jeg reservert, bakerste rad i Plus.
Trange og jævlige. Slutt på de store dessverre
Sent from my iPhone using Tapatalk
De er mindre enn på 330 og 340, men større enn i Go vil jeg si? Så helt jævlig kan jeg ikke skrive under på at de er :colgate:
Men det er selvfølgelig leit at vinduene har forsvunnet fra badet :p
Det er første gang jeg har sett noen kuppe en tur-rapport :D , men det så da ut som en strøken reise i en flott flymaskin.
hehe, det var ikke meningen aa kuppe noe som helst, kun supplere. Takk for rapport, Cecilie.
Twin Otter
03-02-2020, 16:02
Du har ikke vært den eneste som kuppa trip-rapporten til Cecilie. Vår venn B747-8 har jo også vært på banen med egne øyenvitneskildringer av turen.
YawDamper
03-02-2020, 16:12
Trange og jævlige. Slutt på de store dessverre.
Det var synd. Likte romsligheten som gjorde det enkelt å skifte samt å ha utsikt fra "porselenet".
hehe, det var ikke meningen aa kuppe noe som helst, kun supplere. Takk for rapport, Cecilie.
Var nok ikke deg jeg hadde i tankene [emoji57]
Hvor var vi...
Jo, sist dere hørte fra meg så var jeg i USA. Nå er jeg hjemme igjen, med en mother of all forkjølelse (eller Coronavirus?:drunk:). Så da er det jo fint å mimre litt tilbake på turen min for snart 2 uker siden :D
Nettet om bord var veldig tregt, så det var vanskelig å komme med liverapporter. Siste bildet er vel fra da vi var klare til å pushe, og det skjedde vel ganske så på rutetid, 15.40. 10 minutter senere var vi klare for avgang fra 22R, og i det motorene spolte opp, så var det merkbart mer stille i kabinen.
https://live.staticflickr.com/65535/49516392438_59c52504cb_c.jpg
Hele businesskabinen var forøvrig full på denne flighten, og i den bakre businesskabinen så var det en del SAS-ansatte og noen Wifi-folk. Fikk kanskje ikke så veldig premiumkabin-følelse av å sitte midt mellom SAS-folk på jobb, typ management gutter og jenter. Men det er vel kanskje bare å forvente på en slik inauguraltur. Plus var helt full også, og i Go var det sparsomt befolket, sikkert ikke mer enn 20 % belegg.
Etter halvannen time i luften kom første runde med drikketralla og varme nøtter. I anledning første tur med A350, hadde SAS virkelig tatt på seg spanderbuksene, og serverte Charles Heidsieck Blanc des Millénaires 2004 i Business.
https://scontent-arn2-2.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/p720x720/84438173_10157891824985330_2639059972335337472_o.j pg?_nc_cat=105&_nc_ohc=aDO4UARa7QQAX_taB8l&_nc_ht=scontent-arn2-2.xx&_nc_tp=6&oh=f7a9279a81af7ea83f2943a682ec9714&oe=5EB6A2D3
...og da hadde vi nettopp passert Shetland :rolleyes:
https://scontent-arn2-2.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/p720x720/84083939_10157891824890330_6002430921754542080_o.j pg?_nc_cat=108&_nc_ohc=5m0Ma8bDI_0AX_qkBMk&_nc_ht=scontent-arn2-2.xx&_nc_tp=6&oh=a1e4b6181d88bfd3c3f85a0d3f88fd52&oe=5EC77C14
Sorry SAS, men serveringa var frøktelig treig på denne første turen. Tror crew hadde hatt godt av noen treningsturer i Skandinavia eller på noen mellomdistanseturer i Europa før man kjører fullt business-konsept på første dagen, med helt full kabin.
https://scontent-arn2-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/84104582_10157891824955330_2011068717810581504_o.j pg?_nc_cat=111&_nc_ohc=XibQf3zDDYMAX8Q37pe&_nc_ht=scontent-arn2-1.xx&oh=300b8cc0bb4bbb607bd1c14db475ac0d&oe=5EBF3173
Men champagnen var gørrgod og kald, og jeg prøvde også en rød variant av Ringi som også var frisk og god.
Vi fløy over Færøyene hvor skydekket brøt opp, og fjelltoppene der lå badet i nydelig kveldssol.
https://scontent-arn2-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/84971830_10157891833245330_1067323476412465152_o.j pg?_nc_cat=109&_nc_ohc=xWyS7VWJwAkAX-m1CMp&_nc_ht=scontent-arn2-1.xx&oh=ba56c3bbddf8ccf31273ddcb13df3e62&oe=5EC9986D
Cirka 2,5 time etter avgang fra CPH, ble bordet dekket for hovedmåltidet
https://scontent-arn2-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/85138309_10157891834500330_767402667432476672_o.jp g?_nc_cat=111&_nc_ohc=zfx8EAmkaX4AX80Ddx6&_nc_ht=scontent-arn2-1.xx&oh=def512093c0a7df7e8f092c0dd70feae&oe=5ED539A4
Det ble tid for litt påfyll av Charles Heidsieck...
https://scontent-arn2-2.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/p720x720/84687522_10157891839355330_6040657105646518272_o.j pg?_nc_cat=108&_nc_ohc=8ZCIqsT6L_kAX8LGTch&_nc_ht=scontent-arn2-2.xx&_nc_tp=6&oh=c36f7ee7c0c3be309ddbc81e3af488a6&oe=5EBFB020
...før kaviaren ble servert.
https://scontent-arn2-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/84458987_10157891840995330_6828208388082499584_o.j pg?_nc_cat=111&_nc_ohc=4MH3jEiMvZUAX-LDhwV&_nc_ht=scontent-arn2-1.xx&oh=f0ef331cd5e24b87e22a88f027dfd0bf&oe=5ECD532F
Jeg vil ikke si jeg er veldig bevandret i fiskeeggindustrien, men dette må da være blant de bedre kaviarene der ute?
https://scontent-arn2-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/84769545_10157891842395330_2519595542896443392_o.j pg?_nc_cat=111&_nc_ohc=nH6SS_ObXgwAX-G4y9S&_nc_ht=scontent-arn2-1.xx&oh=e5ddc99c8756e6e075c80d35d71dd133&oe=5EB9AAEF
Ser at du kan kjøpe denne kaviaren for rundt 4000 NOK / kg på div nettbutikker :wow:
Hovedretten kom på bordet midt mellom Island og Grønland. Valgte kalvekjøttet viltkjøttet, som smakte veldig godt, men som kanskje lider av en litt kjedelig presentasjon og hvordan SAS kjører hovedrettkonseptet sitt. Ser litt grautete ut. Men det smakte altså helt nydelig. Etter min erfaring så kan du sjelden trå feil med viltkjøtt om bord hos SAS.
https://scontent-arn2-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/p720x720/85060791_10157891842425330_7063865126125830144_o.j pg?_nc_cat=111&_nc_ohc=8mlouAxuVeoAX_Ewimw&_nc_ht=scontent-arn2-1.xx&_nc_tp=6&oh=565d7e9828a28638a9cf1676791a6c21&oe=5ECEE955
https://scontent-arn2-2.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/84086503_10157891842940330_5032075969955889152_o.j pg?_nc_cat=100&_nc_ohc=1aoEo94ZgUgAX8rLbt4&_nc_ht=scontent-arn2-2.xx&oh=a81c4c9d2c767f6b09b3593f68de206e&oe=5ED10BAC
Til dessert valgte jeg "litt av hvert" og fikk servert dette. Osten var nok det beste. Iskremen hadde tyttebærsmak, og i min bok hører tyttebær kun hjemme på mors kjøttkaker.
https://scontent-arn2-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/83971799_10157891842420330_2155312411307933696_o.j pg?_nc_cat=110&_nc_ohc=ez5YcNBrUTsAX-n-_VY&_nc_ht=scontent-arn2-1.xx&oh=16fe76b47c5e3235cdba0723450870aa&oe=5EBA1AF7
Etter maten tok jeg en liten benstrekk rundt i flyet, og snakket med flere andre på Flyprat og fra Instagram :cool: :fly Morsomt å være på en flytur med så mange andre avgeeks. :colgate:
Onboard baren ble satt frem
https://scontent-arn2-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/85110831_10157891848220330_2009018120034844672_o.j pg?_nc_cat=110&_nc_ohc=IFVDyebwS3gAX_VSSQf&_nc_ht=scontent-arn2-1.xx&oh=996953ba2c93395dcebc5a3267ba7671&oe=5EC224F2
Men etter litt mingling så var det tid for å prøve å få seg en liten høneblund. Jeg hadde tross alt vært våken siden litt før 0300 den morgenen. :drunk:
Våknet vel opp sånn ca her rett før andre runde med servering
https://scontent-arn2-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/85033275_10157891851420330_3306835891175030784_o.j pg?_nc_cat=106&_nc_ohc=0__F8B-FHU4AX_kA6n2&_nc_ht=scontent-arn2-1.xx&oh=2a94c530414742c1ac3971f1922b62a8&oe=5ECCACDC
Open-faced sandwich, Scandinavian style :colgate: Veldig smakfull rett, curry-kylling var det vel.
https://scontent-arn2-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/84608542_10157891851470330_3920765723420393472_o.j pg?_nc_cat=110&_nc_ohc=d4ok3dIhI8kAX9FjRWh&_nc_ht=scontent-arn2-1.xx&oh=ec5ccd397006a68a003a6d2665792c54&oe=5F00C64F
Etter hvert begynte vi innflyvningen til Chicago. Captain Speaking kom på popanlegget og informerte om at vi hadde ikke bare flydd mye raskere enn de gamle 340ene, men vi hadde også brukt 10 tonn mindre fuel på turen over, noe som tilsvarte 30 tonn CO2-utslipp!
https://scontent-arn2-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/84089395_10157891851500330_3858194436534042624_o.j pg?_nc_cat=111&_nc_ohc=gdOAsDGs-GAAX8aI3FC&_nc_ht=scontent-arn2-1.xx&oh=7bf12399f4573698e2cf8441e25b2d81&oe=5ECD2451
https://scontent-arn2-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/84855775_10157891851480330_8460723473017208832_o.j pg?_nc_cat=110&_nc_ohc=8suy8R9mHcEAX8TFy3-&_nc_ht=scontent-arn2-1.xx&oh=06e2dd00aedaa4a5c257fe60b32dc75d&oe=5ECEFBD4
https://scontent-arn2-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/85005960_10157891851580330_2923653275691515904_o.j pg?_nc_cat=101&_nc_ohc=7FjRwoVbHPgAX8kRWwN&_nc_ht=scontent-arn2-1.xx&oh=7e9929e957c2d68e939dd855ed0b3c5b&oe=5ED31409
https://scontent-arn2-2.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/85113729_10157891851695330_4374375043665231872_o.j pg?_nc_cat=108&_nc_ohc=rxVMSTJHO8EAX8dXdf7&_nc_ht=scontent-arn2-2.xx&oh=0ed77a09496dce83e403438a99950210&oe=5EB8514B
https://scontent-arn2-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/84311538_10157891851610330_3486502439115292672_o.j pg?_nc_cat=110&_nc_ohc=VepjEAuSkFUAX_9fR_z&_nc_ht=scontent-arn2-1.xx&oh=422d9fb7daeb659d9591700e0608c071&oe=5F036811
Vi landet i Chicago klokken 17.10 lokaltid, akkurat 1 time før tidtabell! På Terminal 5 parkerte vi ved siden av BA og Qatar.
https://scontent-arn2-2.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/85015370_10157891852645330_4669450042908606464_o.j pg?_nc_cat=108&_nc_ohc=TGjy4czvKxUAX96FFio&_nc_ht=scontent-arn2-2.xx&oh=cab423ca29e9c265e31a903cb0477790&oe=5EBB7BAB
Mange bakkeansatte som tok bilder av det nye flyet da vi parkerte :D
https://scontent-arn2-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/p720x720/84633242_10157891852105330_2340306668610387968_o.j pg?_nc_cat=109&_nc_ohc=YcQldgbauHEAX9enQ_I&_nc_ht=scontent-arn2-1.xx&_nc_tp=6&oh=f4a6d14812cdf1a4cba983d008456418&oe=5ECF6642
Var kjapt gjennom immigrasjonen og fikk også tollklarert de 7 kiloene med mel jeg hadde med meg til slekta, 1,5 kg nøkkelost, og 2 kg melkesjokolade :colgate::rolleyes:
Klokken 1745 booket jeg en Uber til byen, og litt over timen senere var jeg på hotellet, Embassy Suites Downtown Mag Mile, eller noko slikt. En kjapp tur over gata på Whole Foods for litt middag, og så ble det tidlig natta.
Neste morgen dro jeg videre til Baltimore (BWI) med Southwest fra Midway (MDW). Tilbragte de neste 5 dagene i Maryland og Pennsylvania hos familie før jeg dro hjem igjen med SE-RSA og SK944 fra ORD mandag 3. februar. Jeg sov hele turen hjem i Plus og rakk så vidt en bit frokost før landing i CPH.:colgate:
Glimrende. Noen rapport fra Southwest-turen? Lenge siden det har vært noe fra dem her?
Dæven!
Strøkent levert av både rapportør og leverandør virker det som. Det der MÅ da SAS gjøre seg konkurransedyktige på?
Tusen takk for turen, Cecilie!
Valgte kalvekjøttet, som smakte veldig godt, men som kanskje lider av en litt kjedelig presentasjon og hvordan SAS kjører hovedrettkonseptet sitt. Ser litt grautete ut. Men det smakte altså helt nydelig. Etter min erfaring så kan du sjelden trå feil med viltkjøtt om bord hos SAS.
Er kalvekjøtt viltkjøtt, eller hadde de også viltkjøtt? Sånn utover at hvordan kalv slaktes, noe som kan oppfattes som "villt" om man aldri har sett videoer fra slaktehusene mens de spreller i smerte og blør ihjel, så er det vel husdyr per def? :p
Fine bilder, liker halekameraet :)
Glimrende. Noen rapport fra Southwest-turen? Lenge siden det har vært noe fra dem her?
Takker! Tenkte kanskje det ja, men det blir en annen tråd :D
Dæven!
Strøkent levert av både rapportør og leverandør virker det som. Det der MÅ da SAS gjøre seg konkurransedyktige på?
Tusen takk for turen, Cecilie!
Tusen takk for det :)
Er kalvekjøtt viltkjøtt, eller hadde de også viltkjøtt? Sånn utover at hvordan kalv slaktes, noe som kan oppfattes som "villt" om man aldri har sett videoer fra slaktehusene mens de spreller i smerte og blør ihjel, så er det vel husdyr per def? :p
Fine bilder, liker halekameraet :)
Sårri, jeg som har vært litt dårlig i oversettelsen. Venison er viltkjøtt, ikke kalv. Så mest sannsynlig hjort eller kanskje rådyr. Tror ikke det var elg. :colgate:
Tusen takk!
Takk Cecilie for fin review av turen med nye SAS A350. Minner oss på at vi bør kjøpe oss mer tid til å reise på fritiden. Chicago er også flott utgangspunkt for mangt Følger med deg !
Cecilie, tak for fin rapport!
En kommentar ang. kaviaren: du fik Kalix löjrom, som er noget af det
bedste, du kan få! Det kommer fra siklöja- fisken, som findes i visse svenske ( og finske) elver.
Det er en sæson-vare, og det er dyrt, også fordi
at efterspørgslen lader til at være større end udbuddet!
Jeg kommer en del i Sverige, hvor löjrom regnes for en stor delikatesse,
og hvor jeg også har set importeret amerikansk löjrom i frysedisken!
Jeg ville ønske, at SAS havde löjrom fast på menukortet i Business, men
det er nok for dyrt, ud over at det er en sæson-vare!
Hilsen fra löjromsnørden Viv ....:p
Bra rapport. Og enig i at Löjromen de serverer som forretten på business ex Skandinavia er noe av det bedre som serveres. Bare så synd at hovedrettene ikke leverer like bra.
Strålende rapport Cecilie!
Gledes til å fly denne til LAX til sommeren. :)
Spiste selv den "venison" til SFO i Des, og jeg synes dessverre ikke den var særlig delikat. Men smaken er som baken, ikke spiser jeg fisk/skalldyr heller! :)
Matfavoritten på fly er "Hamburgarpakkinj" fra Hamburgarfabrikkinj man får/fikk ombord på Icelandair en gang jeg fløy til JFK. :) :) :)
Kim
Glimrende. Noen rapport fra Southwest-turen? Lenge siden det har vært noe fra dem her?
Det kan ordnes med et enkelt bilde. ;)
http://enfb.net/Flybilder/140614_wing/w10.jpg