View Full Version : God tirsdag fra Oscarsborg
God morgen fra Oscarsborg Hotel i Drøbaksundet. Snart ut på en treningsøkt her på øya før frokost og dagens møter. Hjem til Oslo i kveld for å pakke ut, vaske og gjøre seg klar for ny tur til torsdag. Ha en bra onsdag du også.
God morgen fra Cairo avdeling Dubai. Vi bor på Al Rabia hotel i Naif. Det virker å være den eldste delen av Deira. Jeg ser enkelte av nabo byggene har disse tårnene som drar inn luft og sender det ned i bygningene.
Den ene lampen over sengen virke ikke, den ene av 2 taklamper virker ikke, det sildrer litt i vann på badet, TV'n får vi ikke liv i og det er bare 2 kontakter i på rommet. Men vi forventer ikke så veldig mye for 306kr/natt for dobbeltrom. Men vi har enkeltsenger for første gang og dermed hver vår dyne noe som gjorde at vi har sovet godt begge 2. Avreise om en time for å komme opp i Burj Khalifah. Kanskje drar vi en tur på stranda etterpå, skjønt det blåser litt men er skyfritt. Ellers er planen å dra innom museet i gamle borgen til Fam. Makthoumh og en tur over creecen i Abra. Rekker vel også en tur gjennom gullsouken. Forhåpentlig rekker vi også en tur innom DXB for å sjekke ut hvordan vi i morgen skal gjøre det når vi skal jekke inn svigers med DY til OSL i Terminal 1 før vi begir oss til terminal 3 for å sjekke oss selv inn med EK som går 3 timer senere til Mumbai. Svigers kan ikke engelsk og svigermor er som eldre kvinner flest, hennes store glede i livet er å engste seg.
Mornings fra L1. Ny dag og nye krumspring i excel. Skulle gjerne vært med SE-RSA til ORD i dag, men det lot seg ikke kombinere med henting i barnehagen. Ha en fin dag
God morgen fra Flytoget. På vei til Århus. Først for å ha litt møter ned en kunde. Deretter 3 kvelder på rad med å si ting og spille en sang sammen med Elefanten.
Hjem på torsdag
God morgen fra Kastrup! Første flytur for dagen unnagjort ned hit med de små grønne i morgentimene. Nettopp fått oppgradert meg til C så da blir turen til Chicago med nevnte SE-RSA av det komfortable slaget. Skal prøve å holde dere oppdatert i trip report hjørnet i løpet av dagen. Frem til da - ca 8 timer med lounging 😂
God morgen fra hybelen i Bergen. Her blir det kveldsarbeid i dag, så dagen skal brukes til litt fysiske utskeielser samt kafé besøk i by’n.
Ha en fin en :)
God tirsdag.
På plass på jobb. C-sete på SE-RSA hadde ikke vært feil, men det hadde neppe latt seg kombinere med sykefraværet her i dag.
Ermene er allerede brettet opp, så på tide å kjenne at man lever.
Ha en god en :)
SudCaravelle
28-01-2020, 08:18
Hei fra kontoret.. Litt sent ute i dag som gjør at men rekker litt tettere trafikk og merker at man fremdeles ikke er tilpasset norsk trafikk.. Snegler i venstrefeltet, kamikaze-sjåfører med høyreregelen som mål og folk som nektre fletting i rundkjøringer.. Jeg må tidligere opp om morgenen eller få sjåfør.
I kveld er det med Dragen og arvingene på Yaya som foe en enkel sjel alltid er usedvanlig trivelig.
God morgen fra SAS stua eller venterommet eller Gull stua på OSL (hva dere nå kaller der her på forumet).
Jeg gleder meg veldig til i dag! :-)
Ha en fin dag!
Nettopp fått oppgradert meg til C så da blir turen til Chicago med nevnte SE-RSA av det komfortable slaget.
Jeg har også blitt oppgradert :) :)
Skulle gjerne vært med SE-RSA til ORD i dag, men det lot seg ikke kombinere med henting i barnehagen. Ha en fin dag
Ha ha ha :)
Kombinere med henting i barnehage :)
God morgen fra SAS stua eller venterommet eller Gull stua på OSL (hva dere nå kaller der her på forumet).
Jeg gleder meg veldig til i dag! :-)
Ha en fin dag!
Gullstua er den lounge som er forbeholdt de med gullkort, så om du er der "bare" med en Plus-eller biz-billett er du nok ikke i gullstua.
Et greit, generelt uttrykk for flyplasslounger - innført av en elefant fra Lillestrøm - er "Kantina"
SudCaravelle
28-01-2020, 10:00
Et greit, generelt uttrykk for flyplasslounger - innført av en elefant fra Lillestrøm - er "Kantina"
Jeg ser at for nesten ti år siden sp omtalte Fluxie denne institusjonen for Kantina ;)
Jeg ser at for nesten ti år siden sp omtalte Fluxie denne institusjonen for Kantina ;)
Kan ikke huske når jeg så Fnate bruke uttrykket for første gang, men det er i hvertfall omtalt i bloggen hans i oktober 2010:
https://fnate.blogg.no/1286738632_kjelkete_p_helsinki_h.html
Den siste arbeidsdagen før USA tur var i Helsinki. Fnate hadde hatt en liten streik et par dager før. Da skulle han vært i Danmark, men fikk vite at det skulle flys med Norwegian og da ble det streik. Da slipper han nemlig ikke inn på kantina.
Men til Helsinki fløy vi lure fly, og Fnate kunne igjen flørte med damene på kantina, og stappe innpå brus.
Kan ikke huske når jeg så Fnate bruke uttrykket for første gang, men det er i hvertfall omtalt i bloggen hans i oktober 2010:
Ja, her er det viktig å holde orden på opphavsretten altså. Det heter kantina, og ble oppkalt etter restauranten i kjelleren på Kempinski Estepona rundt år 2008.
Det er også avarter av denne som Super-Kantina (Galleries First på LHR T5) og Super-Duper-Kantina (Concorde Room på LHR T5).
I sistnevnte bestiller man alltid en Pan Galactic Gargle Blaster før neste flight.
https://www.youtube.com/watch?v=GHYjjGIxjg0
SudCaravelle
28-01-2020, 10:23
Ha ha.. Se der ja - han har blogg også. Jeg skal følge med mer skjønner jeg..
Ha ha.. Se der ja - han har blogg også. Jeg skal følge med mer skjønner jeg..
Både blogg og Facebookside med egen lukka avdeling.
ForeverSAS
28-01-2020, 11:49
God formiddag fra Orkland. :)
Hvor solen skinner, et nokså heller sjeldent syn for tiden på disse kanter. Dog skal det sies at det er kjærkomment med litt lys au, for de siste ukene har vært begredelige på vær-fronten.
Nåvel, uansett vær, her er det snart litt lunsj og nyheter på gang, før det blir akt 2 i gjennompløyingen av husholdningens økonomiske rammer. Med godvær ute burde man vel få til en luftetur også.
God tur ønskes alle som skal avgårde med SE-RSA til ORD i dag, og en god en ønskes ellers. :)
Gullstua er den lounge som er forbeholdt de med gullkort, så om du er der "bare" med en Plus-eller biz-billett er du nok ikke i gullstua.
Ok, da er jeg i Gullstua, eller Gullkantina som Elefanten/Fnate ville ha sagt :)
Men, jeg kan ikke finne Cecilie :(
Er det noen som vet hvor på CPH hun er?
Nå er jeg ved Gate 37, men ingen Cecilie der heller...
Jeg sjekket under hvitvins krana i loungen også, og hun var ikke der heller.... :angry:
FlyingDutchman
28-01-2020, 14:53
Rakk ikke å si god morgen, for den forsvant med jobbting. Slik er det å være kontorslave.
Kunne godt tenkt meg å være med på A350-turen jeg også, men den gang ei.
Ha en flott tur dere som er med, og en flott dag til de som må stå over.
Nå er jeg ved Gate 37, men ingen Cecilie der heller...
Jeg sjekket under hvitvins krana i loungen også, og hun var ikke der heller.... :angry:
Har du sjekket lillekabinen bak? ;)
God tur - overraskende at det var så god plass.
Har du sjekket lillekabinen bak? ;)
God tur - overraskende at det var så god plass.
Jeg fant henne (eller hun fant meg) :)
Nå flyr vi over deg LN-MOW :) Ser du oss? :)
Jeg fant henne (eller hun fant meg) :)
Nå flyr vi over deg LN-MOW :) Ser du oss? :)
Isåfall er dere skikkelig på ville veier ..... bør jeg sjekke avisene?
Isåfall er dere skikkelig på ville veier ..... bør jeg sjekke avisene?
Ha ha. Jeg mente det ikke bokstavelig.
Men, vi er mye nærmere deg nå en når vi er i Norge :D