View Full Version : Mauritius - spørsmål og erfaringer
Noe som har anbefalinger til hvilke steder på Mauritius som er best i juli-august med tanke på vær og vind? Passaten er vel fra øst på den tiden, er det best å bo på vestsiden av øya?
Noen tips til hotell, helst all-invlusive.
Bodde selv på Four Seasons og St Regis i Juli/August 2019. Four Seasons ligger på østsiden og vi hadde mye vind og skyer mens vi var der. St Regis ligger helt sørvest og ga oss mye bedre vær. Alt. er å bo nord for Port Louis, feks Intercontinental. Mauritius har store lokale variasjoner i vær. Det kunne være overskyet og stormfult ved Four Seasons, mens nord/nordvest kan ha sol og blå himmel.
Skulle jeg reist tilbake i Juli/August hadde jeg nok valgt en kombinasjon av Intercontinetal og St Regis. Intercontinental for nærheten til Port Louis, St Regis pga fantastisk service og unik beliggenhet.
Takk for kjapt svar! Ser ut som det drar seg mot vestsiden av øya.
robertaas
27-01-2020, 13:42
Østsiden er bra om du liker kiting. Har bodde på de to resortene til Club Med på vestsiden. Det var Club Med som fant opp all inclusive. Mye aktiviteter og bra mat. Den sydligste var best.
SudCaravelle
27-01-2020, 14:05
Vi var der sydvest i August. Da var det akkurat varmt nok, men for oss som liker varmen var det på nære nippet. Blådte ganska bra der også og så ut som kiterene trivdes.
https://www.heritageresorts.mu/mauritius-hotels/le-telfair-resort
Ser ut til at vi skal ha samme ruta, KnutW. Jeg skal bare oppom Masai Mara for safari på veien. Reiser i Mars med KQ hele veien til Mauritsius. Hjem blir det AF.
Hvordan er Mauritius i jula?
Antar at ting koster skjorta, men hva med været?
Midtiblinken
18-04-2024, 16:32
Været er billig da.
Jeg har vært der både jul og nyttår med nydelig vær. Du kan selvfølgelig være uheldig, men sånn stort sett har jeg hatt mye fint vær på Mauritius.