PDA

View Full Version : God søndag fra Ris

EB
12-01-2020, 05:29
God morgen. Klar for en ny dag på reiselivsmessen. Men først nyheter og Nespresso her hjemme. Ha en bra søndag du også.

Fnate
12-01-2020, 06:05
En uting å være oppe 06.29 på en søndag, altså. Skjerpings!!!

Straks god natt her fra LA. Bare en ørliten Stone først.

EB
12-01-2020, 06:07

Straks god natt her fra LA. Bare en ørliten Stone først.

....05:29. Kan du ikke klokka - makan!!!

Fnate
12-01-2020, 06:09
....05:29. Kan du ikke klokka - makan!!!

Klokka er 21.09!!! Maaaaakan

Someone
12-01-2020, 06:37
Mornings fra Hvalstad. Her er også første espressoen servert. Fortsatt litt i det blå vedrørende dagens aktiviteter, så får se om dagens trim blir på ski eller med løpesko. Ha en fin dag

Concorde98
12-01-2020, 06:53
God morgen fra Lillestrøm, :)
Ja hadde man kunne sove til 05:29 hadde jeg vært happy. Her våknet man 03:30 i dag. Så jetlagen sitter i ennå. Vel man sovnet stuptrøtt klokken 21:30 i går så noen timer ble det jo. :)
Ellers bestilte vi to turer i går. Man må jo sette i gang med flyturer utover. :)
Ha en fin dag! :)

robertaas
12-01-2020, 07:44
God morgen fra Padova hvor reiselivehelgen fortsetter. Har kommet meg gjennom det jeg hadde tenkt se i byen så idag skal det toges nordover til Vicenza. Skal på gammelt teater der, det skal være et olympisk teater så jeg regner med at det går i teatersport.

Vicenza har også en diger gammel hall, men når de har det samme i Padova som også har veggmalerier og en diger trehest så vinner ikke Vicenza til tross for navnet.

https://forum.flyprat.no/attachment.php?attachmentid=48171&stc=1&d=1578811091

Dere får alle ha en teatralsk dag.

Hickok
12-01-2020, 07:49

Straks god natt her fra LA. Bare en ørliten Stone først.Har de små Stone? Her har de kun store!

Sent fra min SM-A530F via Tapatalk

FBI2012
12-01-2020, 10:13
God søndag her fra Mexico City. Her er det fortsatt natt til søndag(vi henger litt etter her på denne siden av kloden).

Har vært ute og testet utelivet her i storbyen og skal nå straks få meg litt søvn før jeg sjekker ut av hotellet senere i dag. Det blir kveld-/nattflight over til Europa med en av AeroMexico sine B787-8. Det blir stas!

Etter nå 4 uker i Mexico sitter jeg igjen med et svært positivt hovedinntrykk av dette landet og befolkningen her. Som førsteinntrykk kan meksikanerne møte deg med et stenansikt som er umulig å tyde, men åpner du opp med en vennlig høflighetsfrase, er smilet aldri langt unna og de utviser like mye vennlighet og omsorg som colombianerne. I tillegg opplever jeg meksikanerne som organisatorisk svært dyktige og løsningsorienterte(dette gjelder nok neppe i den politiske verden...etter hva jeg er blitt fortalt). De er dessuten svært tålmodige og du hører aldri en god meksikaner klage. Ikke maser de heller.

Her er masse gode egenskaper som gjør at meksikanerne skårer høyt hos meg, men meksikanske taxisjåfører...er vist en kategori som kommer litt på siden av denne skalaen og som jeg ikke skal gå inn på nå. MEN...etter 4 uker i Mexico har jeg faktisk funnet en grei metode slik at en høy lys "gringo" som meg også kan benytte meg av taxi uten å bli loppet for urimelig mye penger;)

Ha en strålende søndag!

FlyingDutchman
12-01-2020, 10:15
God morgen fra en deilig seng som befinner seg hos Molde fjordstuer.
Må dessverre forlate sengen snart og finne veien til frokosten.

Ha en flott dag dere!

Futura
12-01-2020, 11:49
God morgen fra Lommedalen.
I går Våknet jeg på Scandic Solli i Oslo. Veldig trange og små rom uten verken en pult eller stol å sitte på. Dobbeltseng og en meter klaring rundt og det var det. Dusjkabinettet var trangt, det var trangt rundt vasken uten noen hylle til og det manglet propp i vasken. Men frokosten var rikholdig og grei.
Blir litt ordnings, ryddings og matlaging før svigers kommer på besøk for å planlegge turen til Emiratene om en uke. Samt st vi skal se håndballkamp på TV i 18 tiden.

SudCaravelle
12-01-2020, 14:57
God ettermiddag fra en Gylne Måke ett sted mellom OSL og Oslo. Dragen har hjemmekontor så da ble to av arvingene med til SAS Museet.. veldig hyggelig liten sak som velte mange gamle minner.

Nå er det snart sørvestover og bacalaoen skal ferdigstilles. En lett fransk rød ligger til kjøling og skal samarbeide med godmaten.

Fnate
12-01-2020, 15:22
Har de små Stone? Her har de kun store!

Vel... den var liten i forhold til en pitcher. :)
Og innmari god etter en lang flight.

Semi-god morgen fra Marina del Rey. Var ikke så digg å våkne kl 03 i dag. Jeg som har blitt så flink til å sove uansett hvor jeg er, og så går det helt på trynet i dag.

Men men... Nå er planen å trene litt før det blir frokost. Og senere blir det den sedvanlige rusleturen opp til Santa Monica. Lobster roll på Water Grille og shopping av tskjorter før jeg rusler tilbake. Rimelig standard affære.

Ha en fin en

Polaris
12-01-2020, 15:33
God søndag her fra Mexico City. Her er det fortsatt natt til søndag(vi henger litt etter her på denne siden av kloden).

Har vært ute og testet utelivet her i storbyen og skal nå straks få meg litt søvn før jeg sjekker ut av hotellet senere i dag. Det blir kveld-/nattflight over til Europa med en av AeroMexico sine B787-8. Det blir stas!

Etter nå 4 uker i Mexico sitter jeg igjen med et svært positivt hovedinntrykk av dette landet og befolkningen her. Som førsteinntrykk kan meksikanerne møte deg med et stenansikt som er umulig å tyde, men åpner du opp med en vennlig høflighetsfrase, er smilet aldri langt unna og de utviser like mye vennlighet og omsorg som colombianerne. I tillegg opplever jeg meksikanerne som organisatorisk svært dyktige og løsningsorienterte(dette gjelder nok neppe i den politiske verden...etter hva jeg er blitt fortalt). De er dessuten svært tålmodige og du hører aldri en god meksikaner klage. Ikke maser de heller.

Her er masse gode egenskaper som gjør at meksikanerne skårer høyt hos meg, men meksikanske taxisjåfører...er vist en kategori som kommer litt på siden av denne skalaen og som jeg ikke skal gå inn på nå. MEN...etter 4 uker i Mexico har jeg faktisk funnet en grei metode slik at en høy lys "gringo" som meg også kan benytte meg av taxi uten å bli loppet for urimelig mye penger;)

Ha en strålende søndag!

Har du vunnet på lotto eller har du verdens beste jobb som gjør at du hele tiden kan reise til Sør-Amerika på ferie? :p Synes ikke du har vært annet enn i Sør-Amerika på alle postene dine i over 1 år?! :D

God søndag fra kontinentet - her koses det med hund på sofa mens man ser David Attenborough på tv. Og det er helt kurant altså!

robertaas
12-01-2020, 18:13
MEN...etter 4 uker i Mexico har jeg faktisk funnet en grei metode slik at en høy lys "gringo" som meg også kan benytte meg av taxi uten å bli loppet for urimelig mye penger;)
Jeg trodde at taxi-kidnapping var standarden i Mexico City.

FBI2012
12-01-2020, 20:02
Har du vunnet på lotto eller har du verdens beste jobb som gjør at du hele tiden kan reise til Sør-Amerika på ferie? :p Synes ikke du har vært annet enn i Sør-Amerika på alle postene dine i over 1 år?! :D

Jeg har da vært hele 2 ganger i Hamburg, samt Paris, Milano og Athen, så noen korte turer blir det også på meg;) En kamerat påstod jeg reiste til latin-Amerika som andre reiser til hytta...så litt mye Sør-Amerika har det kanskje blitt.

Ble skilt for ca 1 år siden og solgte stor leilighet på vestkanten med svært god fortjeneste. Har down-size`et litt i en gunstigere bydel, noe som har resultert i en ryddig økonomi og større handlerom. Har dessuten unnet meg å gå litt ned i stillingsprosent for en periode og min arbeidsgiver er takknemlig for at noen av oss velger å ta ut ferie utenom fellesferiene.

Pengene strekker egentlig ganske langt i Latin-Amerika(f. eks kostet 1 hel uke på 4-stjernes hotell i Gaudalajara mindre enn 2 netter på Holiday Inn på Manhattan) og da særlig om du reiser utenom høysesongene. Latin-amerikanerne er dessuten så vennlige og omsorgsfulle at det er enkelt å ta seg frem selv om man reiser alene og bare snakker sånn midt på treet-spansk. Jeg forsøker også å kle meg litt `street-smart`/causual, men stikker meg nok ut i bybilde som en tulipan på nyslått eng. Jeg har nå likevel klart meg sånn rimelig bra;)

Jeg har kanskje litt i overkant mye fritid nå som jeg er blitt alene og har ennå ikke så mange andre hobby´er enn å lese True Crime-bøker og reise i Sør-Amerika...men det er vel en like bra hobby som hvilken som helst annen;)

LN-MOW
12-01-2020, 22:18
Hu og hei ... sitter på terassen og koser meg med radio og kindle. 20 varme midt i januar er ikke dagligkost, så her skal det nytes.

Gårsdagens uvær feide over oss uten å ta knekken på mer enn et par tretopper, så er glad for det. Og ikke minst glad for at jeg ikke jobber nede på nærflyplassen ...

Tilbake til boka ...