View Full Version : God onsdag fra The Harbour Public House
......ingen fristende bilder av sandstrender og flott badevann - det er rimelig grått, mørkt og svært vått utenfor, men her inne på Puben er ølet langt bedre enn i Dubai (sorry det bare er slik og det er bekreftet av 30 talls forum medlemmer). Fikk akkurat inn et «knall tilbud» Emirates fra Seattle til anywhere they fly in Europe tur - retur for USD 409.00 - What can possible go wrong ;) Bongos Tryllereiser meet your Competition :p )
Uansett puben kan brukes til Forum møter (Julebord) og AWS strategi møter, greit med kollegaer her ute på denne lille rare øya som absolutt ikke liker Trump.
Seattle-Europa via Dubai? Good heavens, det må da være mer enn 25M. ;)
Småkjølig her litt lenger øst. Har akkurat vært ute med bikkjene og nå blir det en liten knert med skotsk myrvann før jeg tar kvelden.
Som Ada Cabrinetti sa går det ikke på Mileage så går det på Involuntary (Grønn Sticker) mange timer mye Miles for $ 400 tur / retur - venter på Bongos tilbud
SudCaravelle
08-01-2020, 04:52
Altfor tidlig god morgen fra Vettakollen. Her er det hverken bittert øl eller bitre tanker på agendaen, men en laaang svømmetur på gang for å skylle av litt brunfarge og ikke minst noen ekstra kilo.
Concorde98
08-01-2020, 05:05
God morgen fra Lillestrøm! :) Her sov man til nesten 5 på en fridag og det må man si seg fornøyd med. I hvertfall da man sovnet før 22 i går med japansk tid i kroppen. Ellers kom det melding om at våre to savnede kofferter ble funnet i Frankfurt i går kveld og de reiste alene med siste LH flight til OSL i går. Så da har vi et håp om å se de snart igjen! :)
Fridag i dag er topp! Ha en fin en!
Glad onsdag fra hjemmekontoret som nå har åpnet. Nespresso i koppen og nyheter i bakgrunnen. Savner skikkelig hvit vinter...men heldigvis er den sikret på Røros også når jeg kommer neste uke. Ha en bra onsdag der du er.
God morgen fra Comfort Bergen lufthavn. Da får en karre seg ned til frokost og bort på terminalen for nytt forsøk på å komme seg hjem til Stavanger. Heldigvis står min bil parkert på gamle-jobben der nede. Uansett, det blir nok mye buss og drosje til og fra Sola det kommende året, for det blir nok trangt om P-plassene der nå.
Ha en flott onsdag :)
Altfor tidlig god morgen fra Vettakollen. Her er det hverken bittert øl eller bitre tanker på agendaen, men en laaang svømmetur på gang for å skylle av litt brunfarge og ikke minst noen ekstra kilo.
Tror det er på høy tide med at SudCaravelle kommer seg hit til vest kysten ;)
Vi har utrolig godfot og mye morro (og det er faktisk oss som i sannheten Makes America Great Again (vi står for 65% av verdiskapningen i USA) hverken West Coast IPA eller oss er bitre hverken på smak eller holdning - i dag hadde Puben Synchronisert øl med musikk - Janis Joplin i bakgrunn og Janis Hoplin IPA i glasset. Og med 10 USD pr aksje i verdi økning på aksjeporteføljen i dag er jeg langt i fra bitter :p
Uffda, er brunfargen også falsk i Dubai?! :D
---
God morgen fra nasjonalparken. Stille og rolig, i kveld skal det kokkeleres på kurs med svigers. Derfor passet jeg på å stå opp kl 05:00 for å forsikre opplagthet og energi :p
God morgen her fra Mexico...så vidt passert midnatt(vi kommer et stykke etter her på denne siden av kloden).
Har nettopp vært på en superkort bar-runde inne i sentrum av Puerto Vallarta i bydelen Zona Romantica, men litt for mye amerikanske turister for min smak(mer interessant å mingle med lokalbefolkningen). Skal straks bestige denne megastore-kingsize sengen her på The Hacienda Hilton.
Siste natt på resorten og det passer meg ypperlig...blir litt for monotont å tilbringe hele 6 dager innenfor portene av en slik velstelt og beplantet resort bare omgitt av smilende servitører og luksus. Slikt får meg bare til å kjenne meg som gammel og pleietrengende!
Etter litt søvn blir det AeroMexico til Mexico City og fire dager der med mye trafikk, kaos og eksos...HERLIG! EKTE liv med EKTE mennesker!
Ha en fin onsdag dere!
Mornings fra Hvalstad stasjon. Litt uvant å måtte time barnehagelevering så jeg rekker toget og ikke bare espressoen på kjøkkenøya. Men L1 er uansett 5 minutter forsinket. Ellers gikk det overraskende greit å venne seg til bortfallet av hjem-knappen når jeg tok i bruk ny i-Føn i går kveld. Ha en fin dag
SudCaravelle
08-01-2020, 09:02
Uffda, er brunfargen også falsk i Dubai?! :D
---
La meg begynne med et smile tegn :)
Ja, alt var falskt der nå - til og med vinene hadde pålimt jukse-etiketter.
Vi ble faktisk voldtatt hele familien tre, fire ganger også og ikke nok med det, vi ble også buret inn for det.
Alle som jobbet i gatene var 3-4 år gamle og kona fikk juling fordi hun ikke hadde hijab.
Jeg tror faktisk det ene steak houset vi besøkte hadde Koala-Baby biff på menyen.
Barna satte stor pris på delfin-plagingen som var hver dag klokken 1400 hvor du kunne gi dem støt.
Fantastisk sted.
FlyingDutchman
08-01-2020, 09:33
God morgen fra jobb!
En "finfin" møtedag i dag. Får vel jobbe i morgen da... må bli flinkere å sperre kalenderen min igjen.
Ha en fin dag!
La meg begynne med et smile tegn :)
Ja, alt var falskt der nå - til og med vinene hadde pålimt jukse-etiketter.
Vi ble faktisk voldtatt hele familien tre, fire ganger også og ikke nok med det, vi ble også buret inn for det.
Alle som jobbet i gatene var 3-4 år gamle og kona fikk juling fordi hun ikke hadde hijab.
Jeg tror faktisk det ene steak houset vi besøkte hadde Koala-Baby biff på menyen.
Barna satte stor pris på delfin-plagingen som var hver dag klokken 1400 hvor du kunne gi dem støt.
Fantastisk sted.
I og med at det trist nok er nært, sogar nøyaktig slik, virkeligheten er for mange der nede - så lar jeg være å le av forsøket ditt på en spøk som egentlig mest av alt sier at du tok deg nær av en kommentar som bygget på at det er mye fasade og bling i Dubai...
SudCaravelle
08-01-2020, 10:46
I og med at det trist nok er nært, sogar nøyaktig slik, virkeligheten er for mange der nede - så lar jeg være å le av forsøket ditt på en spøk som egentlig mest av alt sier at du tok deg nær av en kommentar som bygget på at det er mye fasade og bling i Dubai...
Som vanlig er du spot on Polaris.. Alt i Dubai er pyton og dine synspunkter påvirker min hverdag.
God formiddag fra Lommedalen. Vi var å tok vaksiner i dag, 11 dager før vi, forhåpentlig flyr med DY til DXB, skjønt vaksinene er for de 12 dagen vi skal være i India. Kona er hunde elsker, så hunn tok Rabies vaksine også, da hun aldri klarer å la være å klappe på en hund. Dermed kom det på 1600 for meg og 2200 for henne. Var visst en vaksine vi ikke fikk tatt, da man må ta 2 doser med 1mnd mellomrom, noe vi ikke rekker.
Ellers er jeg selvfølgelig litt bekymret for situasjonen rundt gulfen. Vil DY stoppe flyvningene, så vi må bestille med noen andre, så er det mye som må endres. Og vi får garantert ikke billetter for under 1000 lappen per veg. Vi vil jo ikke gå glipp av hverken dromedar plaging, delfintortur, Fransk rødvin som er spylervæske med solbærsaft, som serveres til hovedretten som er veske-hund eller andre opplevelser som rettsvesenet kan forære oss gratis.
Det er vel litt varmt å ta på seg selskinnsjakka ihvertfall .. jaja .. man kan si hva man vil om Dubai, men det er for mye 'bling' for meg ihvertfall. Blir som å være inne i Trump Tower eller 757'en hans.
Nei - da får man lufte bikkjene før man sparker igang arbeidsdagen.
SudCaravelle
08-01-2020, 16:35
Det er vel litt varmt å ta på seg selskinnsjakka ihvertfall .. jaja .. man kan si hva man vil om Dubai, men det er for mye 'bling' for meg ihvertfall. Blir som å være inne i Trump Tower eller 757'en hans.
Nei - da får man lufte bikkjene før man sparker igang arbeidsdagen.
Tror vi er ganske enige der.. Bling er tilgjengelig hvis man oppsøker det og hvis man søker det så finner man mye av det i mange metropoler. 90% av stedene vi er i Dubai har fint lite bling.
Dubai er rimelig fint det synes jeg. Det er litt Las Vegas. Man kan få litt hva man vil om man oppsøker det, og jeg liker meg godt begge plasser.
God ettermiddag fra Oslo. Her venter man faktisk på en hel gjeng med forumister fra en annen interessegruppe. De kommer hit til bolaget for å bli underholdt på omtrent samme måte som vi noen ganger har blitt av ymse flybolag eller hos Boeing.
Så om ca 30 minutter bør pølsekokeren ha blitt varm, øllen kald og musikken høy.
Ha en fin en
God ettermiddag fra Oslo. Her venter man faktisk på en hel gjeng med forumister fra en annen interessegruppe. De kommer hit til bolaget for å bli underholdt på omtrent samme måte som vi noen ganger har blitt av ymse flybolag eller hos Boeing.
Så om ca 30 minutter bør pølsekokeren ha blitt varm, øllen kald og musikken høy.
Spell no' av Rune Rudberg, a'!
https://www.youtube.com/watch?v=9A6iEathuqY