View Full Version : God tirsdag morgen fra Ana's Boeing 777-300
Concorde98
07-01-2020, 01:02
Morn fra et sted over Russland hvor det er grytidlig morgen. Her nærmer man seg Europa og riktig tidssone. :) Fin tur med ANA fra først Kansai til Tokyo, oppgraderte til Premium og to pluss to seter i 737'en, deretter Haneda til Frankfurt hvor jeg sitter nå. Sovet 4 og en halv time så ikke verst. Med business class går timene fort. :)
Vet noen hvorfor ANA ikke demper kabin belysningen ved take off og landing? Det er jo vanlig i Europa.
Nytt i sikkerhetsdemoen for meg er at filming er forbudt ved evakuering. Ikke at jeg har tenkt det, men ikke sett det før.
Ha en fin tirsdag alle sammen! :)
BU9001/V2.0
07-01-2020, 01:14
God morgen Concorde98.
Du passerer snart ULAM og ventes å lande litt før tid.
Sikkert kaldt på bakken under dere. Brrrrr.
:fly
Concorde98
07-01-2020, 01:52
God morgen Concorde98.
Du passerer snart ULAM og ventes å lande litt før tid.
Sikkert kaldt på bakken under dere. Brrrrr.
:fly
God morgen ja! Sikkert kaldt på bakken under her. Ligger an til landing litt før rutetid på Frankfurt. På vei til Japan for en uke siden så jeg at det var minus 70 grader utenfor flyet. Det var over Sibir. :)
God tirsdag fra Schiphol.
Hsr hatt en fin og rolig flight fra Guanzhou med China Southern. At vi lander en time før tida betyr en time ekstra å vente på neste flight, men skal nok finne på noe å fordrive ventingen med.
Ha en finfin tirsdag forumister! :)
Sent fra min SM-G960F via Tapatalk
God morgen fra Bergen. Her er en akkurat tørna ut og Nespresso, frokost og nyheter står for tur. Så blir det dagvakt og retur til Stavanger på sen eftan.
Ha en flott tirsdag! :)
Glad tirsdag fra Ris. Snart nyheter på P1 og den første Nespressoen er akkurat svelget unna. Litt hjemmekontor før det blir en formiddag på veien. Ha en bra tirsdag du også.
God morgen fra Lillestrøm. Straks bærer det oppover til OSL for en lyntur til Stockholm. Hjem i kveld. Ser ut, på setekartet, som om det er ganske mange solo forretningsfolk på 7.40 balja til DY. Burde vært forbudt.
https://uploads.tapatalk-cdn.com/20200107/ec9f7eb351012525fdc90825e203619f.jpg
Ha en fin en
Morgen fra Bølgen og Moi loungen på OSL, den frokostbufféten er og blir genial.
Dagens ferd går til SSJ, via Mustasjby, ingen retur bestilt enda, men satser på at de små lysegrønne eller en kombo av noe på skinner eller kjøl fikser det når vi kommer så langt. Hadde jo vært enklere, om man viste når man var ferdig, men den gang ei.
Ha en finfin dag folkens!
Sent from my HTC U12+ using Tapatalk
Mornings fra L1. På vei til Lysaker og litt før skjema. Så får jeg se om jeg får til en løpetur på isen i kveld eller om jeg tusler ned i kjelleren. Ha en fin dag
SudCaravelle
07-01-2020, 07:40
God morgen fra kontoret i mørket.. Tre arvinger som stod opp 0500 i dag med tre timers tidsforskjell og ønske om å utforske julegavene de brutalt måtte reise fra første dag.
Rart å kjøre bil igjen og det blir spennende å se hvordan man skal klare lunsj uten noe godt i glasset til.
I overimorgen er det faktisk allerede torsdag og det er bra.
God tirsdag er vel litt å ta i.
Fordi svenskene har helligdager når vi ikke har, var det ting man ikke fikk gjort i går. Så da må man gjøre dobbelt i dag. I tillegg til andre ting som man bare gjør på tirsdager. Og det er bare det som jeg må gjøre for hun som er sykmeldt, i tillegg til det jeg egentlig skal gjøre selv, samtidig med alt det over. Men man overlever vel :)
Morn fra et sted over Russland hvor det er grytidlig morgen. Her nærmer man seg Europa og riktig tidssone. :) Fin tur med ANA fra først Kansai til Tokyo, oppgraderte til Premium og to pluss to seter i 737'en, deretter Haneda til Frankfurt hvor jeg sitter nå. Sovet 4 og en halv time så ikke verst. Med business class går timene fort. :)
Vet noen hvorfor ANA ikke demper kabin belysningen ved take off og landing? Det er jo vanlig i Europa.
Nytt i sikkerhetsdemoen for meg er at filming er forbudt ved evakuering. Ikke at jeg har tenkt det, men ikke sett det før.
Ha en fin tirsdag alle sammen! :)
God morgen, fikk du ny business til FRA? Den ser helt topp ut.
Concorde98
07-01-2020, 09:19
God morgen, fikk du ny business til FRA? Den ser helt topp ut.
Dessverre ikke. Har sett bilder av den. Men uansett fin service og et fint opphold ombord. Kanskje neste gang!
God morgen/ formiddag fra Haugesund, her er været slik jeg husker det fra oppveksten; friskt !
Ganske så mange år siden jeg tilbringer størstedelen av januar i Norge og ikke i varmere strøk, men fint dette og.
ANA business class høres forlokkende ut, en ørliten tur til Asia i slutten av måneden blir det heldigvis.
FlyingDutchman
07-01-2020, 10:57
God morgen fra Trondheim!
Skulle satse på tog i morges, men med signalanlegg delvis ute av drift ble det en laaaaang tur. Men de har kaffe på toget, så klarte meg fint.
Ellers lite spennende som skjer, møter, møter, møter...
Ha en fin dag dere!
God dag fra Svendborg i Danmark.
Dag 2 av 4 med kurs. Like kjekt hver gang hvor lunsjen er dagens høydepunkt [emoji51].
Sånn går nå denne uken.
Sent from my iPhone using Tapatalk
G'morgen .. brutal vekking i dag av bikkjekreket som ville ut. På toppen av det hele, så regner det. Velvel .. kun kjedelig arbeidsdag i dag.
God tirsdag fra Puerto Vallarta, PV eller bare Vallarta som noen sier. Denne meksikanske byen har ikke mer enn 275 000 innbyggere, men den har årlig over 5 millioner besøkende turister. Den ligger vakkert til langs stillehavskysten, og har lenge vært et av landets mest populære strandsteder.
Klimaet her er ganske typisk tropisk med daglig snitt temperatur på 30 °C(høyest) og 21 °C(lavest); og med luftfuktighet på 75%. Regnsesongen strekker seg fra midten av juni til midten av oktober(med august som våteste måned).
Det var faktisk så sent som i 1942 Puerto Vallarta fikk veiforbindelse innover i landet til Compostela. Frem til da hadde eneste fremkomst måte hit vært via båt, fly eller på eselryggen. Men allerede så tidlig som 1945 hadde Air Transport Company of Jalisco charter flyvninger hit fra USA med sine DC-3 maskiner som tok 21 passasjerer og i dag er ca 50 % av arbeidsstyrken tilknyttet den lokale turismen, men lokalsamfunnet har også et godt fungerende landbruk, industri og handel.
Utviklingen av turismen her har gått i bølger utover 1960- og 70-tallet, men særlig minneverdig epoke for området var da Hollywood-regisør John Huston(far til Anjelica Huston), i 1964 valgte å legge opptakene til filmklassikeren ´The Night of the Iguana`til Mismaloya, liten by sør for Puerto Vallarta. I en av hovedrollene var Richard Burton og med ham fulgte hans kjæreste og megastjernen Elizabeth Taylor. Hun var riktignok ikke med i filmen, men hun fulgte med på lasset hit og ettersom de begge fortsatt var gift på hver sin kant, så skapte dette enorm interesse for verdens pressen og merkbar økning av turisme hit til Puerto Vallarta. Taylor og Burton trivdes så godt at de endte opp med å kjøpe leilighet her. Det samme gjorde John Huston, samt en del amerikanske kunstnere og intellektuelle.
I dag er hovedstrømmen av turismen fra USA og Canada, men også mye besøkende fra Mexico egen befolkning som søker seg mot kysten i weekenden(og da særlig fra nærliggende storbyen Gaudalajara). Tross enorme mengder turister, så fremstår Puerto Vallarta også den dag i dag, som en fantastisk sjarmerende liten meksikansk kystby...og man forventer nesten å treffe på Elizabeth Taylor og Richard Burton rundt neste gatehjørne;)
Ha en fin tirsdag!