View Full Version : God morgen fra Shioe
Concorde98
01-01-2020, 22:50
God morgen! :) Her sov man godt igjen som man pleier å gjøre i Japan.
Etterhvert blir det å ta toget til Takayama med bytte av tog i Nagoya. Første leg er med Shinkansen. Tusen takk til RobertAas for tips og forslag.
Her i øst lysner det alt og en ny dag er i emning. Ha en fin en! :)
Glad torsdag morgen fra Røros - klar for arbeidsåret 2020. Satser på å få beveget meg nok i dag også. Ha en bra torsdag der du er.
Chriscross
02-01-2020, 06:49
God morgen. Fortsatt noen dager til arbeidsåret starter her. Hører at yngstejenta har kommet seg i dusjen allerede. Muligens en tur på Tryvann i løpet av dagen og helt sikkert utrydding etter hyttetur.
God morgen fra Stavanger. Da har en hatt fri siden 17.desember og visstnok på tide å jobbe litt igjen. Derfor går turen til Bergen i dag. Men først skal en innom gamlekontoret for en liten nyttårsprat. I Bergen venter en sen lunsj hos opphavet før jobb i kveld.
Ha en nydelig torsdag :)
God morgen fra første arbeidsdag i 2020. Dobler litt for en syk kollega, så man har visst nok å gjøre.
Venter også en pakke som DHL skal levere. Foreløpig imponert med at man får mail med link til å betale momsen allerede før pakken har forlatt UK, men de linkene der man kan velge å levere til servicepoint, annen adresse etc. virker visst ikke på min pakke. Den ankom for øvrig med en gammel Luxair-balje som nå flyr for Westjet (G-NTPX). Også fascinerende at de flyr både en 737 og en A300 fra LEJ til OSL, men det kan kanskje være litt ekstra ifm. nyttårshelgen?
Anyway, ha en god en :)
God mornings fra første arbeidsdag i 2020 her og!! Stille, rolig, mange som har tatt "langhelgferie" og bruet over disse to inneklemtdagene.
Hadde fått hele 2 eposter i løpet av 1 ukes ferie. Men den ene var litt ugrei for en analyseprosess vi har så nå sitter jeg i telefonkø og venter og venter og venter på svar wtf man skal gjøre når et laboratorium legger ned... :D
God morgen fra Oslo, første dag på jobb i 2020. Det skal bookes turer for det kommende året, samt tømmes en inboks.
God torsdag!
God morgen fra Lillestrøm. Her bærer det også inn til første arbeidsdag i 2020. Kjenner jeg er klar for å begynne på nytt år nå.
Ha en fin en
FlyingDutchman
02-01-2020, 08:33
God morgen fra bussen!
På vei til jobb for første gang i år jeg også. Vurderte sterkt å avspasere, men hjemme blir det da vel en forventning om en del husarbeid, noe som jeg ikke har på jobb. Får heller ta det sammen senere.
Ha en fin dag :)
God morgen fra provinskontoret til de små grønne på Lysaker! I dag skal de gjøres opp status for fraktåret 2019. Det er jo spennende, i tillegg så skal det bookes turer fra nord til sør i vårt langstrakte land. Det blir en travel start på 2020. Tydelig som det har blitt nevnt over at folk har tatt fri disse 2 dagene, det var en del bedre plass på toget i morges.
Ønsker alle en kort og god arbeidsuke!
Mornings fra L1. Det var ganske så deilig å kunne dra på jobb i morges etter nesten 4 måneder, stort sett surrende hjemme med yngstemann. Nyttår betyr i år også ny jobb, og dermed en kortere togtur enn før. Ha en fin dag
Desk pilot
02-01-2020, 08:56
God morgen! :) Her sov man godt igjen som man pleier å gjøre i Japan.
Etterhvert blir det å ta toget til Takayama med bytte av tog i Nagoya. Første leg er med Shinkansen. Tusen takk til RobertAas for tips og forslag.
Her i øst lysner det alt og en ny dag er i emning. Ha en fin en! :)
Takayama er absolutt verd et besøk, temmelig forskjellig fra storbyene langs kysten av Japan.
God formiddag. Godt å være i gang igjen etter en avslappende jule/nyttårsferie. Ute blåser og regner det så det er perfekt vær til å sitte inne i. Men nå - mere kaffe :)
God morgen fra OSL.
Fortsatt litt vikar for vikaren. Men i tillegg så skal jeg teoretisk legges over i annen avdeling fom i dag. Så det kan jo bli spennende å se hvordan det går.
Men siden vikaren som jeg vikarierer for ennå er på reisefot, så får jeg holde fortet og holde et øye på avdelingen noen dager til. Så kanskje plasser og hvor man skal sitte blir avklart til man er klar til neste fase.
Jaja, slik går nu dagan
S
SudCaravelle
02-01-2020, 09:15
God morgen.. årets første arbeidsdag startet med tidenes hjemmekontor som var frokost i loungen, svømmetur i gulfen og nå en Extra Cold Heinekeen mens mor blir knadd på en av Talises herlige spa-hytter.
I dag blir det lang-lunch på Bir Al Arab dekket og barnevakt er skaffet så mor og far kan endelig prøve Amazonico som tydeligvis er tingen for tiden.
48132
God dag fra London.
Nyttårsfesten er over og det er tid for å komme seg hjemover.
Gatwick Express tar meg opp til LGW/S og DY hjemover. DY har forlatt Bergen og er i skarp rute nedover for å hente meg.
Spent på om det blir veiing av håndbagasjen ved gate.
FQTV
Sent from my iPhone using Tapatalk
God dag fra Oslo. Her er det en glede at det er litt hverdag igjen. FOtball blir det nå uansett i kveld da Liverpool spiller mot Sheffield United kl 21. Men bortsett fra det funderer jeg om jeg skal en tur på kino for å se Tunnelen, så får man se om man gidder.
ForeverSAS
02-01-2020, 13:41
God ettermiddag fra Orkland. :)
Skyet opphold, men det går i alle fall an å bevege seg litt utendørs uten å bli tatt av vind.
Første virkedag i nytt år betyr som vanlig full postkasse, og tradisjonen tro finnes det noen som vil ha litt cash au. Noe som er ''kjekt'' med alle disse fridagene er den trege postgangen, så da får man jo ofte regningen en dag før forfall. Man slipper i alle fall å glemme de om noe.... og kontoen ble ish 5 store lapper fattigere, men det får så være.
Her er det enda fri, og det blir det inntil en eller annen i den nye kommunen klarer og komme frem til en møtedato for et evalueringsmøte.
En god en ønskes.:)
Regninger i postkassa?? Får efakturaer, jeg.
Regninger i postkassa?? Får efakturaer, jeg.
Mye kulere med regning i postkassa. Jeg har av prinsipp ingen efakturaer.
eFakturaer bruker masse strøm å lage og som alle vet har vi åpent kraftmarked i Europa slik at selv om vi har vannkraft her i Norge kan det være at nettopp dine eFakturaer genereres med kullkraft. Mest sannsynlig gjør akkurat dine det.
Som om ikke det var nok - det er det nemlig ikke - så stjeler det harddiskplass. Det gjør vel ingenting, tenker du. MEN DET GJØR DET!!! HARDDISKER ER IKKE BRA FOR MILJØET!!!!
Se bare hva forskerne skriver:
https://www.whitecanyon.com/articles/degaussing-and-solid-state-drives
Isteden får jeg de forbaska fakturaene mine på papir som kommer fra noe så miljøvennlig som trær. ALLE ELSKER TRÆR. Trær er fint.
ÅÅÅÅÅÅÅÅH (slamrer med døra for effekt)
(Slamrer en gang til i tilfelle du ikke hørte)
Men sånn for øvrig så får jeg faktisk fakturer i brev. eFaktura suger like mye som mobile boarding pass, Kindle noe annet jeg ikke kommer på i farta. JOOOO. DATAMASKINER. Jeg vil ha skrivemaskin. NÅ! MED GOOGLE
Makan
Går du i banken med dem også, eller bruker du brevgiro?
Mye kulere med regning i postkassa. Jeg har av prinsipp ingen efakturaer.
eFakturaer bruker masse strøm å lage og som alle vet har vi åpent kraftmarked i Europa slik at selv om vi har vannkraft her i Norge kan det være at nettopp dine eFakturaer genereres med kullkraft. Mest sannsynlig gjør akkurat dine det.
Som om ikke det var nok - det er det nemlig ikke - så stjeler det harddiskplass. Det gjør vel ingenting, tenker du. MEN DET GJØR DET!!! HARDDISKER ER IKKE BRA FOR MILJØET!!!!
Se bare hva forskerne skriver:
https://www.whitecanyon.com/articles/degaussing-and-solid-state-drives
Isteden får jeg de forbaska fakturaene mine på papir som kommer fra noe så miljøvennlig som trær. ALLE ELSKER TRÆR. Trær er fint.
ÅÅÅÅÅÅÅÅH (slamrer med døra for effekt)
(Slamrer en gang til i tilfelle du ikke hørte)
Men sånn for øvrig så får jeg faktisk fakturer i brev. eFaktura suger like mye som mobile boarding pass, Kindle noe annet jeg ikke kommer på i farta. JOOOO. DATAMASKINER. Jeg vil ha skrivemaskin. NÅ! MED GOOGLE
Makan
Meh, er litt old-school å gå i banken
Tipper han bruker duegiro. Går på brødkraft. Veldig miljøvennlig.
G'nyttår fra vestsørøst. Her venter årets første VPN-pendeldag og ddet skal bli spennende å se om Trump'ern har innført en mur eller tarifføkning inni tunnellen. Kanskje grevlingen er satt på en JPATS-flyvning til Guatemala? :drunk:
Avsluttet Okkupert i går - litt søkt, men god underholdning. Gikk umiddelbart over til Messias, som er minst like søkt, men det kan bli spennende å se hvor handlingen går .. Foreløpig ser det ut som at han havner på samme flyvning som grevlingen. Hvis ikke han forsvinner i løse luften. Igjen.
Uansett, det virker som at jeg trenger en kaffekopp til ...
Må så mange som mulig ha en god VPN-reise til jobb.
Gikk umiddelbart over til Messias, som er minst like søkt, men det kan bli spennende å se hvor handlingen går ..
Jeg så også første episode av den i går. Likte starten og har indikert 4-6 episoder før jeg går amok og begynner å dunke hodet i bordet (som dessverre er av marmor).
For meg betyr 4-6 episoder at det er en svært god serie på nivå med Vikings
God torsdag fra Gaudalajara og Mexico! Etter 11 netter her i denne vakre provinshovedstaden er det dags å sjekke ut av hotellet og begi seg videre. Har hatt så flott utsikt over torget fra hotellvinduet så det er litt vemodig å gi fra seg rommet...men alt til sin tid. Nå tid for å trekke mot kysten.
Skal fly med det meksikanske selskapet Interjet som har vært i drift siden 2005 og har en flåte på 71 fly(hovedsakelig bestående av A320, men også 14 stk a321). Alltid spennende å teste ut nye selskaper!
Ha en fortsatt fin dag der nordpå!
Godt nytt år og god ettermiddag fra Bastø Fosen.
Båt er bedre en ingen ting (når jeg ikke får fly).
Det gynger veldig, men det gjør ikke et fly :)
ATC-flyradar
02-01-2020, 21:21
God kveld fra stua i Groruddalen, ser mange av innleggende går på veg til jobb eller ligger å soler seg i sola.
Her tar vi helt rolig og forventer at tiden går fort til sommer rutene starter på våren og at sanddyna på 19R er klar for å ta oss i mot og bilder kommer.
Jan