View Full Version : Glad mandag:-)
God morgen fra Ris. Klar for siste arbeidsdag i 2019...leveranse av de siste reiseregningene - snart starter vi på ny frisk. I ettermiddag går turen mot Osensjøen og nyttårsfeiring. Ha en bra start på uken du også.
God dag fra jobben.
Trodde det skulle bli en rolig dag. Så feil kan man ta.
Ha en god en.
SudCaravelle
30-12-2019, 08:24
God morgen fra Jumeirah stranden.. ni timer søvn i natt etter 15 hektiske timer i går med nydelig mat og bading.. nå blir det en økt på Wild Wadi så tolv-ølet smaker enda bedre. I kveld blir det mimring og middag på golfklubben ved gamle huset vårt.
48110
Hallais fra Hvalstad. Her legger vi igjen kona på isolat og flykter til svigers for pinnekjøtt og akevit. Ha en fin dag
God mandag. Her skal en til legen litt senere i dag og så et par øl med noen venner i kveld. Utover det får jeg vel prøve å rydde litt i heimen. Ha en fin lille nyttårsaften. Ikke misunnelig på SudCaravelle i det hele tatt. Det ser ikke digg ut i det hele tatt. ;)
Morn fra BGO.
DY 1314 til LGW har tatt en noe forsinket push-back fra Gate men ikke startet motorene da sloten er 10 over. Tåke i London og det passer veldig dårlig med min timeplan.
Håper at solen fikser tåken selv om TAF’en ikke gir indikasjon på det. Lov å håpe.
FQTV
Sent from my iPhone using Tapatalk
FlyingDutchman
30-12-2019, 10:00
God morgen fra hjemmekontoret.
Ifølge inboksen min ser det ikke ut som jeg har vært så savnet i juleuken, mest sansynlig fordi de fleste andre har tatt seg fri også. Så, etter at jeg er ferdig med å svare på noen e-poster tenker jeg at jeg går i jobbdvale igjen, har tross alt mer enn nok plusstid å ta av.
Ha en flott dag alle sammen!
Hepp hepp fra Stavanger. Grått men opphold ute. Frokost er unnagjort og det går nå i litt kaffe fremfor tv`n. Ikke de aller største planer for dagen, men litt handling må vel til.
Ha en nydelig mandag :)
Da var nattens uvær passert og vi kan forberede oss på lavere temperaturer. Nattetemperaturer på 15 grader er litt over normalen ...
Urolige hunder i går kveld. Noen idioter har allerede begynt å skyte fyrverkeri. Blir nok mer av det i kveld ...
God mandag her fra Mexico og Guadalajara hvor jeg fortsatt befinner meg. Mye musikk å høre uansett hvor i byen jeg beveger meg og da særlig heftig trompet-spill, men så er det da også nettopp i dette distriktet mariachi musikkformen kommer fra.
Navnet mariachi hevdes å komme fra det franske ordet «mariage», bryllup. Musikkgenren oppsto i «Los Altos de Jalisco», i høylandet nord i staten Jalisco rundt 1910, men det var først i 1920 musikkformen ble kjent og populær i resten av Mexico.
I begynnelsen ble mariachi-musikken spilt med gitar og fiolin. Senere kom instrumenter som guitarrón, en stor gitar med tykke strenger, harpe og trompeter til, og trompetene bidrar til å gi mariachi-musikken dens særpreg. Et standardensemble består av seks til åtte fioliner, en guitarrón (stor gitar), en vihuela (strengeinstrument), en gitar, to trompeter og ofte en harpe.
Ensemblet er kledd i ´traje de charro,´den karakteristiske bunaden bestående av; livkort jakke øverst følges av trange bukser med splitt ved anklene for å passe til ridestøvler. Jakke og bukse er gjerne utsmyket med broderi, utskårne lærornamenter og sølvknapper i et utall former. Dertil hører en stor sløyfe i halsen, et bredt belte og en stor, bredbremmet sombrero.
Jeg ramlet over et bryllup da jeg passerte nabohotellet i går; hele gaten var fylt med gjester som stod samlet rundt det lykkelige paret mens et svært mariachi-orkester spilte. MAGISK! Kan på avstand høres litt ut som musikken til Fjernsynskjøkkenet på NRK, men der var det Herb Alpert and The Tijuana Brass band som spilte. Må ikke forveksles!
Ønsker alle en fin mandag her fra musikkfylte Gaudalajara!