View Full Version : Hjelp til identifisering
Folkens, er det noen her som med sikkerhet kan identifisere denne vingen? Bildet er avfotografert fra et lysbilde som sannsynligvis er tatt 1975-1980.
Hvis det er fremre del av vingen (høyre side) kan det være BAC 1-11 ..
Hvis det er fremre del av vingen (høyre side) kan det være BAC 1-11 ..
Men wing fence går vel helt rundt og ned på undersiden på 1-11?
Jeg er rimelig sikker på at det heller er en Trident, bare se på dette:
https://www.jetphotos.com/photo/7547915
- og sett fra yttersiden:
https://www.jetphotos.com/photo/159881
Til tross for et meeeget høyt kunnskapsnivå hos Hr Mowinckel tror jeg faktisk Stone kan ha rett. Wing fence på bildet har den karakteristiske buede skillelinjen mellom slat-delen og vinge-delen psom Trident har. Dessuten tror jeg bestemt bildet er tatt før 1980, og min første tur med BAC-111 var i 1982.
Holder derfor på Trident til annet er bevist.
Holder derfor på Trident til annet er bevist.
Enig. Bevisføringen er overbevisende. :cool:
Enig. Bevisføringen er overbevisende. :cool:
Takk for tilliten. Faktisk var 1-11 min første tanke også, men i og med at wing fence ikke stemte gikk jeg videre til alternativ 2 som er en av mine favorittmaskiner. :fly
Neste bilde, kan det stemme med Braathens SAFE F.28?
Nestemann, D-ABEW. 737-100 eller -200? Kastrup ca 1977/78
Det er definitivt en F.28-vinge, så det kan helt klart være en av "firerbanden". ^_^
D-ABEW (Den første) var en 737-130. Nummer to var en 737-330.
Mvh,
D-ABEW (Den første) var en 737-130. Nummer to var en 737-330.
Mvh,
Enig. Bortsett fra bredden på engine pylon som viser at det er en "basic" ser vi også at fremre cargodøra er svært nær wing-body fairing; -200 hadde betydelig større avstand mellom disse.
Nestemann, D-ABEW. 737-100 eller -200? Kastrup ca 1977/78
Ak ja, nu bliver jeg helt nostalgisk, KnutW!
Det var dengang, en B737 lignede en lille tykmavet cigar!