View Full Version : Glad lørdag:-)
God morgen fra Ris. Nespresso og nyheter er kombinasjonen også denne morgenstunden. Ingen store planer for formiddagen... Sola snur og vi går mot lysere tider...herlig:-)
Mornings fra Hvalstad. Trodde vi var ferdige med syke barn for denne gang? Vel vel, i dag skal det fikses og pyntes juletre. Planen i kveld er rakfisk og champagne. Ha en fin dag
God morgen fra Stavanger. Etter transportoppdrag i de små timer i natt, ble det sove-lenge dag. Ute har vi mildvær, så kan ikke klage. Utpå dagen skal det gjøres uttak i glassbanken, må ha noen edlere dråper vin til romjulen.
Ha en fin fin lørdag :)
God morgen fra et Fjord1-fartøy. På veg til sentrale Østlandet for julefeiring der. Skal levere en bil jeg har lånt samtidig, så det blir bil ned og fly hjem i romjulen.
God lørdag!
Glad lørdag fra Lillestrøm. Juletreet er pyntet. Elefanten har sittet hos Bestemor og åpnet bloggen sin igjen. Jeg og Storsmurfen skal på julebrunch hos svigers og så på kaffe hos mitt opphav. Så... såååååå... blir det øl og ingen i verden skal få forstyrre meg.
Ha en fin en
God Lørdag fra det sørlandske.
Fløy ned med bolaget i går kveld. Blir like forundret hver gang et eller annet har presset ned en stakkar i midt setet mellom 2 bamser.
Jeg tok ansvar å flyttet meg til et av de mange ledige setene i Pluss.
Twin Otter
21-12-2019, 16:05
Hei fra Stavanger. Forholdsvis rolig adventslørdag her etter at kjæresten klarte lokke meg til en runde på det store kjøpesenteret på Lura i går ettermiddag. Har riktignok vært en tur ut for å ordne julegave (til nevnte kjæreste) i ettermiddag. I kveld er planen å synke ned i sofaen og slappe av med Alene Hjemme 2. Håper alle får en fortsatt fin advent.
Riktig god lørdag her fra Ciudad de Mexico. Siste dag i denne spennende MEGA-storbyen før jeg utforsker andre meksikanske byer.
Mexico City er uten tvil landets viktigste politiske, økonomiske og kulturelle sentrum(Den er et MEKKA for alle oss som er svak for Art Deco-arkitektur!) Byen befinner seg i Mexicodalen sentralt i landet, i en høyde av 2 240 meter over havet og omgis av flere vulkaner som rager opp til 5500 meter over havet, høyest er Popocatépetl i sør. Vulkanene sperrer luftforurensingen i storbyen inne, og forverrer luftkvaliteten i byen ved at de høye fjellene rundt byen gir lite vind, og dermed blåser ikke forurensingen bort, men blir liggende som et lokk over byen. Verst er forurensingen mellom februar og juni, mens det er best forhold i juli og august, i regntiden.
Opprinnelig lå byen på øyer ute i Texcocosjøen, men sjøen er nå for det meste tappet ut. Bare i sørøst, i Xochimilco, finner man rester av sjøen. I tillegg til dette ligger byen i et jordskjelvområde, og mest utsatt for ødeleggelser er området som ligger på den gamle sjøbunnen, deriblant byens sentrum.
Mexico City er med 21 millioner innbyggere en av verdens største byer(nr 10 i verden - Nr.1 Tokyo:38 millioner) og er anslått å være verdens åttende rikeste by, og den desidert rikeste i Latin-Amerika.
Her er så UTROLIG mye å se og gjøre, men jeg har bevisst utelatt mye...slik at jeg har en god grunn for å komme tilbake til denne byen;)
Ha en fortsatt strålende lørdag!
Riktig god lørdag her fra Ciudad de Mexico. Siste dag i denne spennende MEGA-storbyen før jeg utforsker andre meksikanske byer.
Mexico City er uten tvil landets viktigste politiske, økonomiske og kulturelle sentrum(Den er et MEKKA for alle oss som er svak for Art Deco-bygninger!) Byen befinner seg i Mexicodalen sentralt i landet, i en høyde av 2 240 meter over havet og omgis av flere vulkaner som rager opp til 5500 meter over havet, høyest er Popocatépetl i sør. Vulkanene sperrer luftforurensingen i storbyen inne, og forverrer luftkvaliteten i byen ved at de høye fjellene rundt byen gir lite vind, og dermed blåser ikke forurensingen bort, men blir liggende som et lokk over byen. Verst er forurensingen mellom februar og juni, mens det er best forhold i juli og august, i regntiden.
Opprinnelig lå byen på øyer ute i Texcocosjøen, men sjøen er nå for det meste tappet ut. Bare i sørøst, i Xochimilco, finner man rester av sjøen. I tillegg til dette ligger byen i et jordskjelvområde, og mest utsatt for ødeleggelser er området som ligger på den gamle sjøbunnen, deriblant byens sentrum.
Mexico City er med 21 millioner innbyggere en av verdens største byer(nr 10 i verden - Nr.1 Tokyo:38 millioner) og er anslått å være verdens åttende rikeste by, og den desidert rikeste i Latin-Amerika.
Her er så UTROLIG mye å se og gjøre, men jeg har bevisst utelatt mye...slik at jeg har en god grunn for å komme tilbake til denne byen;)
Ha en fortsatt strålende lørdag!
Jøsses... positive inntrykk fra Mexico City vil jeg gjerne høre mer om. Skal dit på jobb i Mars