View Full Version : Statsbesøk har alltid brakt spennende fly
Fellowship
12-09-2006, 23:51
I august 1988 var det toppmøte i OAU her i Oslo, som en del av kampen mot apartheid. Ethiopian kom med en B737-200, og Air Zimbabwe kom med sin fargerike B707 som opprinnelig ble bygget for Lufthansa (http://www1.airpics.com/showimg.php?imgid=104127)
Kjempefint bilde, Ole Johan. Hvor tok du det fra; en bil? Legger forøvrig merke til at Fornebu OPS ikke hadde klart å skaffe korrekt flagg til anledningen. :)
Fellowship
14-09-2006, 23:00
Takk! Jeg tok bildet fra GA-området, rett ved porten der småflyene gikk ut mot rwy 19. Med min standard Tokina 70-210mm linse som jeg brukte i 12 år.
Dette var lenge før tiden med Rød sone og adgangsbegrensing, i hvert fall der borte! Og det spørs vel om ikke 21/8 er en dag med norsk flagg som standard ? I så fall har gutta gjort jobben sin :)
Og det spørs vel om ikke 21/8 er en dag med norsk flagg som standard ? I så fall har gutta gjort jobben sin
Flott bilde!! Ellers er det vel ingen slike dager i august. Det nærmeste nå er 19. august, som er Mette-Marits bursdag, men ingen grunn til slik flagging 21.08. i 1988....
(Så spørs det hva flaggloven sier om splittflagg og stats/offisielt besøk fra andre stater da):smile2
Det skulle vært NATO-flagg på den stangen det ikke henger noe i. Eventuelt flagget til det landet besøket var fra. Siden dette var et OAU-diktator-kjeltring-møte gikk det jo ikke å bruke et enkelt afrikansk flagg, og kanskje man hadde tatt ned NATO-flagget for ikke å støte dem som på den tiden hadde nære bånd til Sovjet, Cuba og Nord-Korea?