PDA

View Full Version : God tirsdag fra Røros

EB
17-12-2019, 05:02
God morgen fra Erzscheidergården på Røros. Klar for siste arbeidsdagen her i 2019 - det nærmer seg juleferie. Minus 12 grader og mye sne - blir bra julestemning av slikt. Ha en bra tirsdag du også.

kimpe
17-12-2019, 07:01
God natt fra Las Vegas!

Flyr hjem om noen timer via EWR, heldigvis sete 1E fra LAS så får sove litt.

Nå er en veeeeldig hektisk reiseperiode straks over, ankommer TRD i morgen ettermiddag og da er det FERIE til 6 Januar!! Skal ikke reise en meter lenger enn til sofaen��

Ha en flott dag alle!

Kim

B747-8
17-12-2019, 07:08
God tirsdags morgen fra NSB L21 til Fornebu :colgate:
Her er det ingen snø :( Bare masse is og 0 grader C.
MEN, snart er det jul :) Må bare jobbe hele uka først.

Someone
17-12-2019, 07:29
Mornings fra Hvalstad. Minus 3 og egentlig gode skiforhold, og det var også planen med en skitur i morges, frem til en spysyk unge ødela hele den planen. Så da blir det barne TV og finne måter å slå i hjel en dag på. Ha en dag i bedringens tegn

ENGM 911
17-12-2019, 07:47
Tour de Fläsk - Nordby shopping og en rask tur til Systembolaget. Fy fa** jeg hater livet noen ganger.

Hypern
17-12-2019, 08:14
Mornings fra Hvalstad. Minus 3 og egentlig gode skiforhold, og det var også planen med en skitur i morges, frem til en spysyk unge ødela hele den planen. Så da blir det barne TV og finne måter å slå i hjel en dag på. Ha en dag i bedringens tegn

Pass på nå er det snart din tur. Barnehagebarn er kjent for å være sykdomsfabrikker.
En tidligere kollega av meg klarte å bruke opp alle sine egne egenmeldingsdager og sykt barn dager pga det der...

Jaja god morgen fra Oslo. Her er man i det minste frisk selv om man ikke sov så godt i natt og er litt småuggen pga det. Men som arbeidssøker så er det ikke så mye man skal rekke, men likevel dusjet. Synes det er greit å ikke få døgnrytmen fullstendig ut av sync. Fikk et avslag i går på et intervju jeg synes gikk bra. Ha en bedre dag dere som får tilbud!

Martin
17-12-2019, 08:20
Synes det er greit å ikke få døgnrytmen fullstendig ut av sync. Fikk et avslag i går på et intervju jeg synes gikk bra. Ha en bedre dag dere som får tilbud!

Jeg var for en del år siden både arbeidsledig og skikkelig B-menneske.

Våknet av mobilen en morgen, "kvalte" den som jeg normalt pleide å gjøre. Så kom jeg på at "det der var da ikke vekkeklokkelyden??". I litt småpanikk griper jeg telefonen, tar den opp mot øret og kommer med et: "Hallo, det er Martin??"

"Ja hei, det er NN fra YY, du har søkt på jobb hos oss??"

Fikk forresten ikke jobben (Og om jeg ikke husker feil var det hos et firma som ikke lenger driver i Norge, så jeg hadde neppe hatt den lenge uansett).

God morgen fra jobben. Ny dag og alt det der. Og i morgen er det onsdag, og da er det praktisk talt helg :)

Ha en god en :)

Henshaw
17-12-2019, 08:26
Morn fra jobb. Tok bilen til jobb i dag, med trafikk og slippe av samboeren på jobben hennes på veien sparte jeg ganske nøyaktig null minutter vs vanlige buss + tog. Dieselskammen veier tungt på sjelen og køkjøring veier tungt på psyken. Mye bedre å starte dagen med flyprat på toget.

Martin
17-12-2019, 08:30
God tirsdags morgen fra NSB L21 til Fornebu :colgate:
Her er det ingen snø :( Bare masse is og 0 grader C.

Is og 0 grader på L21??

B747-8
17-12-2019, 08:51
Is og 0 grader på L21??

Nei!! tulling :p
Det er IS og 0 grader på Sonsveienstasjon (Moss) Østfold!
Så du bør ikke gå eller kjøre på den glatte IS'en!

Ny dag og alt det der. Og i morgen er det onsdag, og da er det praktisk talt helg :)

Hva mener du med dette???

B747-8
17-12-2019, 08:53
..., frem til en spysyk unge ødela hele den planen. Så da blir det barne TV og finne måter å slå i hjel en dag på. Ha en dag i bedringens tegn

Stakkars Someone :(

Fnate
17-12-2019, 08:56
God morgen fra BRU, der passkøen er greit lang. Her bærer det til London der det skal jobbes litt og shoppes litt. Så hjem med siste balja i kveld.

Ha en fin en. Unntatt Someone da... he he :)

UPDATE: Og litt dårligere morgen til de "luringene" som snek seg inn i "all passports" køen som så kortere ut. De gikk det ikke så bra med.

Martin
17-12-2019, 09:03
Nei!! tulling :p
Det er IS og 0 grader på Sonsveienstasjon (Moss) Østfold!
Så du bør ikke gå eller kjøre på den glatte IS'en!

Du askrev God morgen fra L21. tolket det som at du satt inni toget. så skrev du at det var 0 grader og is. Sonsveien ligger for øvrig i Vestby kommune i Akershus.

Hva mener du med dette???

Bare en måte å få uka til å virke litt kortere på :)

B747-8
17-12-2019, 09:09
Bare en måte å få uka til å virke litt kortere på :)

Den likte jeg :) :)

SudCaravelle
17-12-2019, 09:27
God morgen fra kontoret.. Ble fine 3k i bassenget i dag og litt deilig å være på kontoret i dag etter en ganske hektisk hejmme med syke barn jackpot i går..

Var hjemme med en som hadde vannkopper og øyekattarr og en med 40 i feber.. Da passer det ikke fult så bra når skolen til den tredje ringer og forteller at den siste har kjekset kneet sitt på skolen. Da ble det å lempe inn unger med pysj og leke sykebil..

I dag blir det masse henting og nydelig lokal sushi med edle dråper i sofaen med Dragen når arvingene signerer ut.

TriStar
17-12-2019, 09:44
God morgen fra kontoret. Endring i reiseplaner har ført til en kontordag helt uten møter. Skikkelig luksus! Får kanskje begynne å tenke på å booke årets CT-trip. Sjekke litt muligheter først, og så ringe Tallinn i romjulen tenker jeg. I kveld blir det Lutefisk på Lofoten i en ellers stille julebordsesong. Ha en finfin tirsdag[emoji3]

Sent from my iPhone using Tapatalk

LN-MOW
17-12-2019, 13:03
G’morgen fra Mørket. Vått og trist ute, men fortsatt t-skjorte temperatur etter nattens uvær. Det skal imidlertid ikke vare lenge ..

Ny arbeidsuke svinges straks igang. Etter denne blir det kun sporadiske jobbdager til det nye året er godt i gang.

Nå ligger bikkja med tom matskål mellom potene og ser bedende på meg. At matskål 2 (full) står 30cm unna, er ikke så viktig ..

Ha en fin en, enten dere vy’er, nav’er eller står i Other Passports-kø.

Hypern
17-12-2019, 13:23
UPDATE: Og litt dårligere morgen til de "luringene" som snek seg inn i "all passports" køen som så kortere ut. De gikk det ikke så bra med.

Tja noen ganger kan det gå fortere. Men slettes ikke alltid om de foran deg må gjennom masse spørsmål. Som EU/EØS borger slipper man jo det. I UK vil de helst ikke ha EU borgere i all passportskøen, men tja de må vel kanskje det nå etter Brexit.

LN-MOW
17-12-2019, 13:47
Tja noen ganger kan det gå fortere. Men slettes ikke alltid om de foran deg må gjennom masse spørsmål. Som EU/EØS borger slipper man jo det. I UK vil de helst ikke ha EU borgere i all passportskøen, men tja de må vel kanskje det nå etter Brexit.

Blir vel kun UK og US holdere som får gå i hurtigkøen heretter ... See ya !!! :colgate:

Ruby
17-12-2019, 13:59
Hepp hepp fra hula i Bergen. Overskyet men +grader ute. Knappe halvannen time igjen på jobb for i år og så går turen til BGO hvor bolaget står for turen hjem.
Ha en flott tirsdag :)

FlyingDutchman
17-12-2019, 14:47
Hei fra Trondheim!
Startet dagen rolig i 11-tiden, for i morges fant jeg ut at nettopp i dag var en fin dag å sove mer enn vanlig. Kjekt å bruke opp noe fleksitid også, har i overkant mye av det.

I kveld er det lutefisklag, der jeg skal spise noe annet enn det. Foretrekker å dø på en litt mer normal måte. Skjønner ikke at lutefisk anses som delikatesse. Er det virkelig noen som med hånden på hjertet kan si at de elsker smaken til lutefisk? Og da mener jeg uten alt tilbehør... for hvis det er tilbehøret som er det som er bra, hvorfor ikke holde seg til kun det?

Jeg er sikkert ikke integrert nok, men det får bare være slik.
*pust inn, pust ut*

Ha en flott dag!

SudCaravelle
17-12-2019, 16:53
I kveld er det lutefisklag, der jeg skal spise noe annet enn det. Foretrekker å dø på en litt mer normal måte. Skjønner ikke at lutefisk anses som delikatesse. Er det virkelig noen som med hånden på hjertet kan si at de elsker smaken til lutefisk? Og da mener jeg uten alt tilbehør... for hvis det er tilbehøret som er det som er bra, hvorfor ikke holde seg til kun det?

Jeg er sikkert ikke integrert nok, men det får bare være slik.
*pust inn, pust ut*

Ha en flott dag!

He he - herlig observert. Jeg lager alltid lutefisk hvor jeg bytter ut rælet med nydelig dampet klippfisk. Da blir det et herremåltid.

LN-MOW
17-12-2019, 17:10
Tørrfesk gir jeg til bikkja. Nydelig tilberedt lutefisk er en delikatesse.

SudCaravelle
17-12-2019, 18:03

Joa.. men tviler på at tørrfisken du gir til bikkja er av prima klippfisk-kvalitet. Det hjelper fint lite at det er en delikatesse hvis FlyingDutchman synes det smaker mierda ;)

Er ikke fermentert hestemelk også delikatesse i blant annet Mongolia?

Uansett fin måte å "lære" folk å tilpasse seg denne julematen.

LN-MOW
17-12-2019, 18:33
Joa.. men tviler på at tørrfisken du gir til bikkja er av prima klippfisk-kvalitet. Det hjelper fint lite at det er en delikatesse hvis FlyingDutchman synes det smaker mierda ;)

Er ikke fermentert hestemelk også delikatesse i blant annet Mongolia?

De klager ikke ... ;)

Har hørt at det til og med spises sauehuer enkelte plasser. Makan!

Hickok
17-12-2019, 21:58
De klager ikke ... ;)

Har hørt at det til og med spises sauehuer enkelte plasser. Makan!

Mmmm, smalahovve!

B747-8
17-12-2019, 23:00

Maaaakkan!!!
Hvordan oppdragelse har du fått :8:

B747-8
17-12-2019, 23:01
Mmmm, smalahovve!

JA!
Det er kjempe godt :) :)

FlyingDutchman
18-12-2019, 09:12
Artig å se at det ble litt diskusjon :D
Det ble "annerledes ribbe" (slik sto det på menyen), som viste seg å være ribbe med Asiatisk vri. Helt innafor!