PDA

View Full Version : Tips og erfaringer med Marriott Bonvoy

Fnate
05-12-2019, 14:55
Hoh... det var det ikke mye poster om her. En gammel tråd fra 2013, men det er fra før mergeren med SPG.

I mine øyne er dette et helt supert program med usedvanlig gode uttaksmuligheter. Det er også veldig konsekvente fordeler. For eksempel utsjekk kl 16 som Platinum Elite, og det kommer automatisk. Hos Hilton er det ofte mye klaging og sutring før man kanskje får kl 13.30 som Diamond. At man kan ta ut hos Ritz er jo også en knallfordel synes jeg.

Men til saken, om det er noen andre som bruker dette programmet.

For andre år på rad har jeg fått sånn årlig valg av gave. Det er litt ymse ting. I fjor valgte jeg ekstra kvalifiserende netter, hvilket var kjempedumt. I år valgte jeg "5 suite nights".

Er det noen andre her som har brukt det i praksis?

Snorreth
14-12-2019, 05:50
Er aktiv bruker av Bonvoy og har også fordeler som venter.

Har jæskla lyst på Heavenly Bed som The Westin bruker, men når jeg ser at jeg må dekke fraktkostnader så blir jo litt redd for at det blir fryktelig dyrt.
Jada, en seng skal man bruke mye penger på.

Men noen som har en idé hva holdbarheten på senga er, og hvor mye man kan regne med i fraktkostnader til Oslo?

Chriscross
14-12-2019, 19:40
Er aktiv bruker av Bonvoy og har også fordeler som venter.

Har jæskla lyst på Heavenly Bed som The Westin bruker, men når jeg ser at jeg må dekke fraktkostnader så blir jo litt redd for at det blir fryktelig dyrt.

Men noen som har en idé hva holdbarheten på senga er, og hvor mye man kan regne med i fraktkostnader til Oslo?

Lurte på det samme for noen år siden. Frakten kostet ca 500 kr som nå sikkert har blitt 1000 kr til Sverige med ny dollarkurs og så kostet til vel like mye fra Sverige til Norge. Vær obs på at det ikke er samme sengene som de har på hotellene de selger, iallfall er det hva jeg har hørt. Det er vel fortsatt salg på sengene av og til.

For øvrig tilhører vel jeg kategorien "alt var bedre før" da vi hadde Starwood. Som gull hadde jeg garantert utsjekk til 16.00 og det gikk an å booke rom med poeng i andre klasser enn basic. Er selvfølgelig anderledes om en har platinum, men ryktene sier vel at Platinum hos Starwood var bedre enn hos Bonvoy.

Someone
15-12-2019, 00:53
Samtidig vet jo alle at amerikanske kjedehoteller er rævva og skal man ha bra hoteller er det familiedrevne steder som gjelder. Der snakker man folk som «know your name»

Fnate
15-12-2019, 16:40
Samtidig vet jo alle at amerikanske kjedehoteller er rævva og skal man ha bra hoteller er det familiedrevne steder som gjelder. Der snakker man folk som «know your name»

Men Someone da... :)

Det er vel litt ymse det. Det fine med disse kjedene er jo forutsigbarheten. Du vet hva som er ræva og hva som alltid er det samme. Litt som å kjøpe seg en Big Mac. Alltid trygg havn uansett hvor man er. Så det funker.

Familiehoteller kan jo være så mangt, synes jeg

B747-8
15-12-2019, 20:32
Tusen takk for tips Fnate!
Jeg skal teste det når jeg en gang er i USA.

darkcho
16-12-2019, 07:49

Hvor legger du listen egentlig? Det er jo flusst av amerikanske kjedehoteller som leverer bang for the buck, forutsigbarhet, gode lokasjoner og utmerket service.

Fnate
16-12-2019, 09:33

Ha ha. Ja. Jeg holdt på å ryke på Ritz seng i fjor. Men så ble jeg heldigvis edru. :)

3cseat
23-12-2019, 13:04
For øvrig tilhører vel jeg kategorien "alt var bedre før" da vi hadde Starwood. Som gull hadde jeg garantert utsjekk til 16.00 og det gikk an å booke rom med poeng i andre klasser enn basic. Er selvfølgelig anderledes om en har platinum, men ryktene sier vel at Platinum hos Starwood var bedre enn hos Bonvoy.

Er tilbøyelig til å være enig her. Er ikke like fornøyd med Bonvoy, men på en annen side så reiser jeg ikke så mye mer, så det spiller ingen rolle. Synes vel Hilton er det beste programmet nå. Det er vel ingen som har så mye perks som de for Gull, som jo ikke er topp nivået hos de.

Fnate
25-12-2019, 13:48
Er tilbøyelig til å være enig her. Er ikke like fornøyd med Bonvoy, men på en annen side så reiser jeg ikke så mye mer, så det spiller ingen rolle. Synes vel Hilton er det beste programmet nå. Det er vel ingen som har så mye perks som de for Gull, som jo ikke er topp nivået hos de.

Hadde aldri status hos Starwood men har forstått at de fleste der har opplevd at det ble dårligere med Bonvoy. Men at du liker Hilton bedre er jeg ikke enig i. Jeg har Hilton Diamond og Bonvoy Platinum Elite og foretrekker helt klart Bonvoy. Mest pga opptjening og uttaksmuligheter samt konsistente benefits. Som sen utsjekk etc.

Men en irritasjon er å bare kunne booke basic rom for points, som andre er inne på også.

3cseat
27-12-2019, 16:16
Hadde aldri status hos Starwood men har forstått at de fleste der har opplevd at det ble dårligere med Bonvoy. Men at du liker Hilton bedre er jeg ikke enig i. Jeg har Hilton Diamond og Bonvoy Platinum Elite og foretrekker helt klart Bonvoy. Mest pga opptjening og uttaksmuligheter samt konsistente benefits. Som sen utsjekk etc.

Men en irritasjon er å bare kunne booke basic rom for points, som andre er inne på også.

Som sagt er jeg ikke enig, men nå har jeg aldri vært på Platinum Elite nivå eller tilsvarende, så det kan være dette som utgjør forskjellen. Men har jo vært veldig fornøyd med gold og diamond hos Hilton, og derfor min kommentar. Men det jeg har erfaring med. er gold hos både Hilton og tidligere Starwood, og da er Hilton klart bedre. Til å ikke være topp nivå er Hilton Gold veldig bra synes jeg.

Det siste poenget er jeg enig i, men siste jeg brukte poeng hos Hilton ble jeg oppgradert 2 romkategorier pga av Diamond. Her skal det også legges til at jeg var Diamond ved booking, og ikke under oppholdet, men hele oppholdet ble jeg behandlet som Diamond, med alle perks som følger med, og det var jo hyggelig

Fnate
18-01-2025, 15:28
Hællææææææ. Bumper opp denne tråden igjen. Jeg er glad Bonvoy bruker og nærmer meg nå faktisk Platinum for life. I mine øyne en helt genial status pga lounge og garantert sen utsjekk til kl 16.

En ting jeg tror jeg virkelig har syndet mot er linking av kontoer. Jeg har visst lenge at man kan linke mot Emirates og tjene poeng i begge. Nå så jeg at man også kan linke mot Uber. Den siste der er vel greit skuring.

Men Emirates linkingen: Er det noen som har gjort det? Er det så enkelt som at du får alt du tidligere har fått hos Marriott men uten videre får Emirates miles i tillegg?

Det høres jo nesten for fint ut til å være sant? Derfor har jeg ikke helt turt

Chriscross
18-01-2025, 16:40
Jeg gjorde dette den gang Starwood fantes. Kan ikke huske at det rant inn noe poeng, men man skulle iallfall få priority boarding og noe greier uten at en fikk noe status. Hadde med meg et ark der det var forklart. Dette funket på osl, men litt usikker på utfallet om jeg hadde stått i Katmandu.

Hvordan får du lifetime, med Mariott, 10 år Plat?

Litt OT, men det er noen sider som selger hotellstatus og nå er tidspunktet å kjøpe. Du får plat i to år for ca 999 dollar. Dum dollar pris, men hadde glatt gjort det om jeg ikke allerede hadde betalt altfor mye for Hilton Diamond (som er ubrukelig) og Melia gjennom Amex. Søk cobalttravel eller millionkm. Aner ikke hvor legitimt det er, cobalt sier de selger kvoter som er gjort tilgjengelig for reisebyråer med tunge executives på kundelisten.

Fnate
18-01-2025, 16:45
Hvordan får du lifetime, med Mariott, 10 år Plat?

Litt OT, men det er noen sider som selger hotellstatus og nå er tidspunktet å kjøpe. Du får plat i to år for ca 999 dollar. Dum dollar pris, men hadde glatt gjort det om jeg ikke allerede hadde betalt altfor mye for Hilton Diamond (som er ubrukelig) og Melia gjennom Amex. Søk cobalttravel eller millionkm. Aner ikke hvor legitimt det er, cobalt sier de selger kvoter som er gjort tilgjengelig for reisebyråer med tunge executives på kundelisten.

10 år og 600 netter gir lifetime plat.

Ante ikke at det gikk an å kjøpe hotellstatus. Den var virkelig ny for meg.

Snorreth
18-01-2025, 21:57
10 år og 600 netter gir lifetime plat.

Ante ikke at det gikk an å kjøpe hotellstatus. Den var virkelig ny for meg.
Blir formelt Lifetime Platinum i mars nåt progressbaren for antall år bikker 10. Hurra!
Hilton neste?

Angående kjøpe status: vet de selger status på kinesiske websider, men man må ha kinesisk adresse for å anskafge det.

Angående Emirates: jeg kikket på dette for ett par år tilbake i tid. Mener bestemt at Emirates hadde krav om at man måtte være sølv-medlem i Skywards for at man skulle tjene miles på overnattinger. Skrota derfor de planene.

Midtiblinken
20-01-2025, 16:43
Blir formelt Lifetime Platinum i mars nåt progressbaren for antall år bikker 10. Hurra!
Hilton neste?

Angående kjøpe status: vet de selger status på kinesiske websider, men man må ha kinesisk adresse for å anskafge det.

Angående Emirates: jeg kikket på dette for ett par år tilbake i tid. Mener bestemt at Emirates hadde krav om at man måtte være sølv-medlem i Skywards for at man skulle tjene miles på overnattinger. Skrota derfor de planene.
Visste ikke heller at du kunne kjøpe Platinum status. Imponerende om dere i Norge klarer Lifetime Platinum.
Jeg er selv Platinum nå, hadde over 50 netter i fjor men det er vanskelig og klare igjen.
Jeg har Bonvoy CC som gir 15 netter, men Lifetime Platinum er nå et mål så et oppgradert Bonvoy kort må til. Skal bikke Lifetime Gold nå snert, men det gir deg ingenting.

Snorreth
20-01-2025, 22:14
Visste ikke heller at du kunne kjøpe Platinum status. Imponerende om dere i Norge klarer Lifetime Platinum.
Jeg er selv Platinum nå, hadde over 50 netter i fjor men det er vanskelig og klare igjen.
Jeg har Bonvoy CC som gir 15 netter, men Lifetime Platinum er nå et mål så et oppgradert Bonvoy kort må til. Skal bikke Lifetime Gold nå snert, men det gir deg ingenting.
Er på jobb i Kina cirka halvparten av året i snart ti år.
Vekslet mellom Titanium og Ambassador de fem siste årene.

Bonvoy CC krever vel amerikansk adresse?

Snorreth
21-02-2025, 18:18
Da var mine bagasjelapper fra Marriott mottatt. Hurra!

KnutW
21-02-2025, 21:39
Det Var Da Voldsomt Mye Store Bokstaver i Den Boksen!

view
22-02-2025, 09:03
Jeg har aldri klart å linke Bonvoy til Uber, får feilmelding om at jeg ikke har amerikansk konto.

Fnate
22-02-2025, 11:43
Da var mine bagasjelapper fra Marriott mottatt. Hurra!

Kult. Fikk du det automagisk?

Mangler bare 0 år og 90 netter selv

Snorreth
23-02-2025, 17:18
Kult. Fikk du det automagisk?

Mangler bare 0 år og 90 netter selv
Ikke automagisk, men mye raskere leveringstid enn jeg trodde. Stod seks uker leveringstid med FedEx fra USA, men tok bare to uker.

Når du oppnår statusen, så får du tilgang til en spesialside, som jeg bare kunne åpne på datamaskin - ikke mobiltelefon.
Oppsummering av dine år som lojalt medlem.

Fikk vite at jeg er mest lojal til Le Royal Meridien med en femtitalls innsjekkinger (i Shanghai), men har vel knapt brukt de siden 2021 da de ble Conrad.