View Full Version : God lørdag fra Ris
God morgen fra et stille og rolig hjem på Ris. Nespresso og nyheter er det eneste på programmet de første timene av dagen. Formiddagen byr på en treningsøkt før vi går tilbake til programposten; ingen planer. Ha en flott lørdag du også.
God lørdag fra Portland - en flott Date Night med den lille Italienerinnen - Vaux i Pearl District fant frem noe kortreist Pinot Noir som var aldeles utmerket - mat i samme stil. Frister til represi i morgen, men det ligger nok an til Piazza Italia med svigermor på lasset.
Concorde98
16-11-2019, 07:41
Guten morgen fra Wien. Her får man se hva dagen bringer. Gårsdagen var fin med OS ned og Prater og julemarkedet ved rådhuset på kvelden. Ha en fin en! :)
Mornings fra Hvalstad. Noen mindre sysler i hjemmet står på programmet, samt det skal prøves bil med fem nuller og dildodrivstoff. Så snart kveldens barnevakt dukker opp blir det ut for middag hos noen venner. Ha en fin dag
robertaas
16-11-2019, 09:16
God lørdag fra den merkelige byen Groningen. Hadde tenkt meg opp i kirketårnet i bildet i formiddag, men det er for mye dis til å få skikkelig utsikt.
https://forum.flyprat.no/attachment.php?attachmentid=47932&stc=1&d=1573891329
Skal i ettermiddag få med ankomsten av SinterKlaas, med båt fra Spania. Med hundreder av skikkelig blackface hjelpere skal det så være parade gjennom byen. Denslags blir det selvsagt motdemonstrasjoner av og det er kanskje siste gang at de får lov til å feire SinterKlaas. Dette er altså verdt å få med seg. Og de har også godterier i anledning feiringen.
https://forum.flyprat.no/attachment.php?attachmentid=47933&stc=1&d=1573891329
Var en tur i sentrum igår og det var litt forvirrende. Til tross for kun 4 grader så det mere ut som partygatene i Agia Napa. Det var stappfullt i gatene og på utserveringene. Folk ruset seg på ballonger og damene gikk med tutu og katteører. Og de hadde kjempebillige overnattingsteder.
https://forum.flyprat.no/attachment.php?attachmentid=47934&stc=1&d=1573891329
Ha en god en alle som er i mer normale og forståelige deler av verden.
Groningen har også IKEA! Yay!
Her pissregner det, så dagen tilbringes med pakking av bøker og stæsj. I kveld blir det enda en middag hos enda et par nye naboer, det nye nabolaget er voldsomt sosialt :p
robertaas
16-11-2019, 10:13
I kveld blir det enda en middag hos enda et par nye naboer, det nye nabolaget er voldsomt sosialt :p
Glemmer aldri å ha blitt invitert til middag i Tyskland sammen med en venn som jeg besøkte der. På invitasjonen mener jeg at det stod at det begynte 17:37.
God formiddag fra Mercure Palermo Centro!
https://uploads.tapatalk-cdn.com/20191116/94bce92b20c146ae5066576587ea1001.jpg
Trodde jeg hadde gjort unna influensaen i forrige uke, men feberen er absolutt tilbake. Da er det godt å ha med seg litt trøst hjemmefra, håndrappet på Krokskogen forrige helg [emoji3]
Får tro det går seg til med litt Underberg og god, gammeldags fornektelse.
https://uploads.tapatalk-cdn.com/20191116/a58785cbbf150c1ca4bc7e0c8626f25e.jpg
Lun lørdag ønskes [emoji41]
FlyingDutchman
16-11-2019, 11:28
God morgen fra Amsterdam!
Hadde det fint på byen i går, hotellet spanderte frokost og er nå klar til å dra østover.
Det skal jeg treffe noen venner, før jeg fortsetter sørover og besøker slekt.
Hvis man mener sinterklaas er galskap, se litt på hvordan carnaval feires i de tre provinser sør i Nederland... det starter 11/11 og varer til 6 uker før påske.
Ha en flott helg!
jcnorway
16-11-2019, 11:52
God morgen fra hovedstaden.
Lunsj på Mathallen står på planen, bortsett fra det er dagen helt planløs, noe som egentlig er ganske behagelig.
Ha en avslappende lørdag!
robertaas
16-11-2019, 13:05
Hvis man mener sinterklaas er galskap, se litt på hvordan carnaval feires i de tre provinser sør i Nederland... det starter 11/11 og varer til 6 uker før påske.
Det forklarer endel av det som jeg så igår. Må ha spredt seg.
Her vented det fortsatt på hovedbåten. Det har kommet flere båter med hjelpere som har sot i ansiktet. Få full guffe spilles det "hits for kids" om SinterKlas. Høykultur?
SudCaravelle
16-11-2019, 13:32
God ettermiddag fra skogen. Iskrem og kaffe foran peisen etter en vellykket handletur på gode gamle Strøm Larsen. Lurt å være der tidlig før hipster-gutta kommer rennende inn. I kveld er det årets andre kosejulebord med Dragen som blir med hode-sylte, champagne og iskald akevitt.
...champagne og iskald akevitt.
Håper dette er trykkfeil. Iskald akevitt i et presumptivt dannet hjem..?!
Håper dette er trykkfeil. Iskald akevitt i et presumptivt dannet hjem..?!Når man først drikker akevitt til champagne til sylte? Næh.... Det går nok bra [emoji16]
robertaas
16-11-2019, 21:34
Om det er snakk om alkoholfri akevitt så kan den jo være vanskelig å drikke om den er iskald.
Finnes det alkoholfri akevitt?!
Nuvel, i så tilfelle finnes den neppe i det Caravelleske hjem.
robertaas
16-11-2019, 21:38
Finnes det alkoholfri akevitt?!
Jada, det har til og med vært servert i SAS-lounger.
Klarer de servere kjøttfri mat...
Klarer de servere kjøttfri mat...
Da går du på Burger King ...
Akk-akk bør helst være iskald. Eneste måten jeg får tvunget ned skiten på.
Akk-akk bør helst være iskald. Eneste måten jeg får tvunget ned skiten på.
Da ville jeg vurdert å innta noe jeg liker istedet [emoji2]
Da ville jeg vurdert å innta noe jeg liker istedet [emoji2]
Gruppepress. Jeg er ekstremt lettlurt.
Gruppepress. Jeg er ekstremt lettlurt.Sånn har jeg det med tequila. Jeger kan dere bare glemme [emoji6]
robertaas
16-11-2019, 23:11
Da går du på Burger King ...
Klarer SAS få kjøttspiserne til å heller velge Burger King burde de i alle fall klare få alkoholdrikkerne til å gå til nærmeste bar. Bedre plass i loungene hadde det også blitt. :stir
Klarer SAS få kjøttspiserne til å heller velge Burger King burde de i alle fall klare få alkoholdrikkerne til å gå til nærmeste bar. Bedre plass i loungene hadde det også blitt. :stirIkke noe problem; Fri børst.
robertaas
16-11-2019, 23:33
Ikke noe problem; Fri børst.
Hvor? Når loungene kutter ut alkohol.. slik som de allerede prøver med kjøtt... så må man nok betale for alkohol i nærmeste bar.
SudCaravelle
17-11-2019, 00:14
Yup.. smaker nydelig. De fleste vinkelnere (ikke at det betyr så veldig mye for meg) anbefaler champagne (god) til det meste av julemat. Brennevinet liker vi best delvis eller helt avkjølt da vi ikke er lassaroner eller trailersjåfører (spesielt Dragen som er langt mer møblert enn undertegnede)
PS! Det smakte meget godt selv om det stod i A Magasinet i 1995 at den burde i visse tilfeller være romtemperert :D
Yup.. smaker nydelig. De fleste vinkelnere (ikke at det betyr så veldig mye for meg) anbefaler champagne (god) til det meste av julemat.
Det er da et gammelt ordtak fra mitt hjem: Er man i tvil, velg Champagne